Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü."— Sunum transkripti:

1 Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü

2 2 Tarihçemiz 1992 yılında YÖK Başkanlığınca açılması uygun görülen Bölümümüz 1994 yılında Üniversitemiz Senatosu kararıyla kurulmuştur öğretim yılında Yüksek Lisans eğitimiyle faaliyete geçen Bölümümüzde Lisans eğitimine öğretim yılında başlanmıştır yılında YÖK Başkanlığınca açılması uygun görülen Bölümümüz 1994 yılında Üniversitemiz Senatosu kararıyla kurulmuştur öğretim yılında Yüksek Lisans eğitimiyle faaliyete geçen Bölümümüzde Lisans eğitimine öğretim yılında başlanmıştır.

3 3 MİSYONUMUZ Ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda görev almak üzere, mevcut uluslararası politik ve ekonomik gelişmelerin doğru analizini ülkemiz çıkarlarını ön planda tutarak yapabilecek bireyler yetiştirmek; stratejik araştırmalar ve yayınlar yapmak ve danışmanlık hizmeti sunmak. Ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda görev almak üzere, mevcut uluslararası politik ve ekonomik gelişmelerin doğru analizini ülkemiz çıkarlarını ön planda tutarak yapabilecek bireyler yetiştirmek; stratejik araştırmalar ve yayınlar yapmak ve danışmanlık hizmeti sunmak.

4 4 Mevcut Durumumuz

5 5 Öğretim Kadromuz Öğretim Elemanı Sayısı: 16 Öğretim Elemanı Sayısı: 16 Öğretim Üyesi Sayısı: 5 Öğretim Üyesi Sayısı: 5 (1 Prof., 1 Doç., 3 Yrd.Doç.) Öğretim Görevlisi Sayısı: 2 Öğretim Görevlisi Sayısı: 2 Yabancı Uzman Sayısı:2 Yabancı Uzman Sayısı:2 Araştırma Görevlisi Sayısı: 7 Araştırma Görevlisi Sayısı: 7 Ders Verebilen Öğretim Elemanı Sayısı: 9 Ders Verebilen Öğretim Elemanı Sayısı: 9

6 6 Akademik Yapımız I- Uluslararası İlişkiler ABD Öngörülen Mevcut Öngörülen Mevcut Profesör1 1 Doçent 2 1 Yardımcı Doçent 3 3 Araştırma Görevlisi 5 5 Öğretim Görevlisi 1 yok Uzman 1 1 (yab.uz) TOPLAM TOPLAM 13 11

7 7 Akademik Yapımız II- Devletler Hukuku ABD II- Devletler Hukuku ABD Öngörülen Mevcut Öngörülen Mevcut Profesör1yok Doçent2yok Yardımcı Doçent3yok Araştırma Görevlisi51 Öğretim Görevlisi1yok Uzman1yok TOPLAM 131 TOPLAM 131

8 8 Akademik Yapımız III- Siyasi Tarih ABD III- Siyasi Tarih ABD Öngörülen Mevcut Öngörülen Mevcut Profesör1yok Doçent 2yok Yardımcı Doçent 3yok Araştırma Görevlisi 5 1 Öğretim Görevlisi 1 2 Uzman 1 1 (yab.uz) TOPLAM 13 4 TOPLAM 13 4

9 9 İdari Personelimiz Bölüm Sekreteri: Bölüm Sekreteri: Meslek Lisesi Mezunu. Meslek Lisesi Mezunu. Bölüm Hizmetlisi: Bölüm Hizmetlisi: İmam Hatip Lisesi Orta Kısım İmam Hatip Lisesi Orta Kısım

10 10 Öğrenci Sayımız Lisans programı: 160 Lisans programı: 160 Yüksek Lisans programı: 25 Yüksek Lisans programı: 25

11 11 ÖSS puanları (EA) Taban Puan Tavan Puan Taban Puan Tavan Puan Giriş puanı: 334, ,461 Giriş puanı: 334, ,461 Yüzdelik Dilim: 3,13 1,50 Yüzdelik Dilim: 3,13 1,50

12 12 Neredeyiz? 2004 (TABAN PUAN) 2004 (TABAN PUAN) 1- Boğaziçi Üniv.: 352, Galatasaray Üniv.: 348, ODTÜ: 347, SBF: 334, Hacettepe Üniv.: 334, Koç Üniv.: 286, Bilkent Üniv.: 285,049

13 13 ÖSS puanları

14 14 Öğrenci/Öğretim Elemanı Öğrenci Başına Öğretim Elemanı Sayısı: Öğrenci Başına Öğretim Elemanı Sayısı: Lisans: 160/9 = 17,7Lisans: 160/9 = 17,7 Yüksek Lisans: 25/7 = 3,6Yüksek Lisans: 25/7 = 3,6

15 15 Ders Yükü LİSANS Güz Bahar Ders Sayısı (açılan): Ders Sayısı (açılan): Diğer Bölümlere Verilen Ders: 1 3 Diğer Bölümlere Verilen Ders: 1 3 YÜKSEK LİSANS Ders Sayısı: 8 9 Ders Sayısı: 8 9 Toplam Ders Sayısı: Toplam Ders Sayısı: Ders yükü: Ders yükü: (ders saati/öğretim elemanı) 12,714,0 (ders saati/öğretim elemanı) 12,714,0

16 16 Yayınlar 2004 Ocak/2005 Ocak Yayın sayısı: 22 Yayın sayısı: 22 Öğretim elemanı başına yayın sayısı: 22/9= 2,44 Bildiri sayısı: 7 Bildiri sayısı: 7 Öğretim elemanı başına düşen bildiri sayısı:7/9=0,77

17 17 Yayınlar 2004 Ocak/2005 Ocak Kitap-Kitap Bölümü Ulusal: 5 Ulusal: 5 Uluslararası: - Uluslararası: -Makaleler Ulusal hakemli makaleler: 6 Ulusal hakemli makaleler: 6 Uluslararası hakemli makale: 4 Uluslararası hakemli makale: 4 (SSCI: 2)

18 18 Yayınlar 2004 Ocak/2005 Ocak Bildiri Ulusal: 5 Ulusal: 5 Uluslararası: 2 Uluslararası: 2 Araştırma projeleri sayısı: 1

19 19 Öğrencilere Yönelik Etkinlikler Öğrencilere yönelik etkinlik sayısı: 5 Öğrencilere yönelik etkinlik sayısı: 5 Dönem Başı Tanışma KokteyliDönem Başı Tanışma Kokteyli Konferanslar: 4Konferanslar: 4

20 20 Konferanslar 10/12/2004,“Alman Dış Politikalarının Seçilmiş Ağırlıklı Noktaları: Özellikle AB,Türkiye-Almanya İlişkileri” 10/12/2004,“Alman Dış Politikalarının Seçilmiş Ağırlıklı Noktaları: Özellikle AB,Türkiye-Almanya İlişkileri” 06/01/2005, “Libya Suni Nehir Projesi” 06/01/2005, “Libya Suni Nehir Projesi” 11/01/2005, “ 17 Aralık sonrası Türkiye’nin Jeopolitik Seçenekleri” 11/01/2005, “ 17 Aralık sonrası Türkiye’nin Jeopolitik Seçenekleri” Güneydoğu Anadolu Projesi ATA Grubu Güneydoğu Anadolu Projesi ATA Grubu

21 21 Bölüm İçi Düzenlenen Toplantılar Düzenlenen bilimsel toplantı sayısı:9 Düzenlenen bilimsel toplantı sayısı:9

22 22 H.Ü. Dışındaki Birimler ile Çalışmalar Dışişleri Bakanlığı Dışişleri Bakanlığı Genelkurmay Başkanlığı Genelkurmay Başkanlığı TÜBA TÜBA TİKA TİKA SAM SAM ASAM ASAM TC Merkez Bakası TC Merkez Bakası B.M. Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) B.M. Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Dünya Ticaret Örgütü (WTO) Diğer Üniversiteler Diğer Üniversiteler Dış Politika Enstitüsü Dış Politika Enstitüsü Sığınmacı ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği Sığınmacı ve Göçmenlerle Dayanışma Derneği

23 23 Editörlük,Yayın Kurulu Üyeliği, Hakemlik Yurt içi ve Yurt Dışı Hakemli dergi editörlük, editör yardımcılığı, yayın kurulu üyeliği ve hakemlik sayısı: Yurt içi ve Yurt Dışı Hakemli dergi editörlük, editör yardımcılığı, yayın kurulu üyeliği ve hakemlik sayısı: Yurtdışı: - Yurtdışı: - Yurtiçi:12 Yurtiçi:12

24 24 Öğretim Programları Öğrenci sayısı Mezuniyet kredisi Öğrenci sayısı Mezuniyet kredisi Lisans Lisans Yüksek Lisans Yüksek Lisans 25 24

25 25 Öğretim Programları Lisans Ders Sayısı Ders Sayısı Toplam Güz Bahar Toplam Güz Bahar Bölüm ders: Bölüm ders: Zorunlu ders :32Zorunlu ders :32 Seçmeli ders: 10/27Seçmeli ders: 10/27 Ortak Zorunlu: 4 Ortak Zorunlu: 4

26 26 Öğretim Programları Lisans Kredi Kredi Toplam Güz Bahar Bölüm içi: Bölüm içi: Bölüm dışı: 8 4 4

27 27 Öğretim Programları Yüksek Lisans Ders sayısı:Ders sayısı: Güz Bahar Güz Bahar Toplam 5 6 Zorunlu ders 2 3 Zorunlu ders 2 3 Seçmeli ders 3/6 3/6 Seçmeli ders 3/6 3/6 TezTez Kredi: 24Kredi: 24 6 kredi başka ABD’den alınabilir.6 kredi başka ABD’den alınabilir.

28 28 Öğretim Programları Yüksek Lisans Ders sayısıDers sayısı Güz Bahar Güz Bahar1.Yıl Toplam 4 5 Zorunlu ders 1 2 Zorunlu ders 1 2 Seçmeli ders 3/6 3/6 Seçmeli ders 3/6 3/62.Yıl Zorunlu ders 1 1 Zorunlu ders 1 1 Tez Tez Kredi: 24Kredi: 24 6 kredi başka ABD’den alınabilir.6 kredi başka ABD’den alınabilir.

29 29 Yüksek Lisans Tezleri 2000:3 2000:3 2001:4 2001:4 2002:8 2002:8 2003: : : : : : 2 Devam eden: 11 Devam eden: 11

30 30 Altyapımız Derslik sayısı: 3 Derslik sayısı: 3 D1: 40 kişilik; kullanım: %100D1: 40 kişilik; kullanım: %100 D2: 44 kişilik; kullanım: %100D2: 44 kişilik; kullanım: %100 D15: 56 kişilik; kullanım: %100D15: 56 kişilik; kullanım: %100 Tepegöz sayısı: 1 Tepegöz sayısı: 1 Video projektör sayısı: 0 Video projektör sayısı: 0 Televizyon sayısı: 1 Televizyon sayısı: 1 Tarayıcı sayısı: 0 Tarayıcı sayısı: 0

31 31 Altyapımız (devam) Yazıcı sayısı: 3 Yazıcı sayısı: 3 Faks sayısı: 1 Faks sayısı: 1 Internet bağlantılı bilgisayar sayısı: 20 Internet bağlantılı bilgisayar sayısı: 20 (Bölüm elemanları ve sekreterliğin kullanımında)

32 32 Öğrenci Anketi Sonuçları Olumlu Yönler 1- Bölümümüzü bilinçli olarak seçtim: % Bu bölümde verilen eğitim kariyer hedeflerime uygundur.%79 3- Bölümde verilen eğitimden memnunum.%66 4- İngilizce düzeyim dersleri izlemek için yeterlidir.%84 5- İngilizcemi geliştirmek için ek dersler konulmalıdır.%64 6- Danışmanımdan yeterli danışmanlık hizmeti alıyorum.%65 7- Öğretim üyeleri ile öğrenciler arasında rahatlıkla iletişim kurulabilmektedir.%58 8- Yüksek lisans eğitimi almak istiyorum. %78

33 33 Öğrenci Anketi Sonuçları Olumlu Yönler 9- Bu bölümde Y.L. eğitimi almak istiyorum.%55 9- Bu bölümde Y.L. eğitimi almak istiyorum.% Ders yapılan ortamdan (temizlik, rahatlık, görünüm vb.) memnunum.% Taleplerimiz bölümce dikkate alınmaktadır.% Verilen derslerin içeriği tatmin edicidir. % Derslerle ilgili kaynaklar yeterlidir. % Bu kaynaklara kolaylıkla ulaşabilmekteyim.% Sınavlar bilgiyi ölçebilecek yeterliktedir.% Bu bölümü tanıdıklarıma tavsiye ederim: %69

34 34 Anket Sonuçları Olumsuz Yönler 1- Öğrencilerin sorunlarına gerekli önem verilmemektedir.%51 2- Bölümün eğitim ortamı (derslik, bilgisayar, vb.) yeterli değildir. %62 3- Fakültedeki fiziksel şartlar (kantin, ders dışı alanlar) ihtiyaçlarımıza cevap vermemektedir. %87 4- Taleplerimiz bölümce dikkate alınmamaktadır.%50

35 35 Güçlü-Zayıf Yanlar Analiz Çalışması

36 36 Güçlü Yanlarımız Yeni ve kadrosu genç bir bölüm olmanın getirdiği esneklikle yeni fikir ve uygulamalara açık olunması; Yeni ve kadrosu genç bir bölüm olmanın getirdiği esneklikle yeni fikir ve uygulamalara açık olunması; Farklı fikirlerin ifade edilmesine olanak sağlayan akademik hoşgörü ortamının bulunması; Farklı fikirlerin ifade edilmesine olanak sağlayan akademik hoşgörü ortamının bulunması;

37 37 Güçlü Yanlarımız (devam) Bölümle ilgili kararların katılımcı bir yaklaşımla alınması; Bölümle ilgili kararların katılımcı bir yaklaşımla alınması; Birden fazla dil bilen ve farklı dillerde literatürü takip edebilen bölge uzmanlarının bulunması; Birden fazla dil bilen ve farklı dillerde literatürü takip edebilen bölge uzmanlarının bulunması; Yabancı öğretim elemanlarının mevcudiyeti; Yabancı öğretim elemanlarının mevcudiyeti;

38 38 Güçlü Yanlarımız (devam) Dış politika alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, düşünce merkezleri ve yabancı ülke ve kuruluşların Türkiye’deki temsilcilikleri ile yakın bağlantı içinde olunması; Dış politika alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, düşünce merkezleri ve yabancı ülke ve kuruluşların Türkiye’deki temsilcilikleri ile yakın bağlantı içinde olunması;

39 39 Güçlü Yanlarımız (devam) Optimum sayıda ve nitelikli öğrencinin, öğrenci-öğretim elemanı ilişkileri ve eğitim kalitesi düzeyinde olumlu etki yaratması; Optimum sayıda ve nitelikli öğrencinin, öğrenci-öğretim elemanı ilişkileri ve eğitim kalitesi düzeyinde olumlu etki yaratması; (2003 yılında ilk mezunlarımız Fakülte 1. ve 3.sü, 2004 yılında ise ikinci mezunlarımız Fakülte 3.sü olmuştur) (2003 yılında ilk mezunlarımız Fakülte 1. ve 3.sü, 2004 yılında ise ikinci mezunlarımız Fakülte 3.sü olmuştur)

40 40 Güçlü Yanlarımız (devam) Öğretim elemanları arasında kişisel ilişkilerin ve iletişimin, akademik alışverişin yüksek düzeyde olması; Öğretim elemanları arasında kişisel ilişkilerin ve iletişimin, akademik alışverişin yüksek düzeyde olması; Tüm bu faktörlerin her alanda motivasyonu artıracağının bilincinde olunması. Tüm bu faktörlerin her alanda motivasyonu artıracağının bilincinde olunması.

41 41 Zayıf Yanlarımız Öğrencilerin ikinci yabancı dil eksikliği; Öğrencilerin ikinci yabancı dil eksikliği; Bölümde yeterli sayıda proje ve araştırmanın gerçekleştirilememiş olması; Bölümde yeterli sayıda proje ve araştırmanın gerçekleştirilememiş olması; Altyapı yetersizliğinin (derslik ve eğitim malzemesi eksikliği) öğrencilerin ve öğretim üyelerinin performansını düşürmesi; Altyapı yetersizliğinin (derslik ve eğitim malzemesi eksikliği) öğrencilerin ve öğretim üyelerinin performansını düşürmesi;

42 42 Zayıf Yanlarımız (devam) Yeni bölüm olmanın getirdiği dezavantajlar olarak: Yeni bölüm olmanın getirdiği dezavantajlar olarak: Kurumsallaşmanın yetersizliği;Kurumsallaşmanın yetersizliği; Yeteri kadar tanınmamış olmamız;Yeteri kadar tanınmamış olmamız; Kimlik, aidiyet duygusunun henüz pekiştirilememiş olması;Kimlik, aidiyet duygusunun henüz pekiştirilememiş olması;

43 43 Zayıf Yanlarımız (devam) Mezunlarla iletişimin ve mezunları izlemenin henüz tam olarak sağlanamamış olması; Mezunlarla iletişimin ve mezunları izlemenin henüz tam olarak sağlanamamış olması; Bölüm arşivinin yetersizliği; Bölüm arşivinin yetersizliği; Günlük haber arşivlerine (Keesing’s vb.) ulaşım yetersizliği. Günlük haber arşivlerine (Keesing’s vb.) ulaşım yetersizliği.

44 44 Fırsatlar Uluslararası ilişkilerin yeni bir ivme kazandığı ve bölgesel dinamiklerin nitelik değiştirdiği bir dönemde Avrupa, Ortadoğu, Kafkasya, Asya, Rusya ve Balkanlar’ın gittikçe önem kazanmasına paralel olarak bu bölgelere yönelik bilgi ve uzman ihtiyacının artması. Uluslararası ilişkilerin yeni bir ivme kazandığı ve bölgesel dinamiklerin nitelik değiştirdiği bir dönemde Avrupa, Ortadoğu, Kafkasya, Asya, Rusya ve Balkanlar’ın gittikçe önem kazanmasına paralel olarak bu bölgelere yönelik bilgi ve uzman ihtiyacının artması.

45 45 Fırsatlar (devam) Bölümümüzün oluşturduğu / oluşturacağı öğretim programı ile olayların doğru teşhisine dayalı objektif bir analizi ile uluslararası ilişkiler alanına bir katkıda bulunabilmesi. Bölümümüzün oluşturduğu / oluşturacağı öğretim programı ile olayların doğru teşhisine dayalı objektif bir analizi ile uluslararası ilişkiler alanına bir katkıda bulunabilmesi.

46 46 Tehditler Son yıllarda sayısı gittikçe artan uluslararası ilişkiler bölümlerinin (47 bölüm, 77 tercih) altyapı ve öğretim elemanı yetersizliği nedeniyle bu bölümlerde eğitim kalitesinin tartışılır hale gelmesinin, mezunlarımızın tercihlerini ve iş olanaklarını olumsuz yönde etkilemesi. Son yıllarda sayısı gittikçe artan uluslararası ilişkiler bölümlerinin (47 bölüm, 77 tercih) altyapı ve öğretim elemanı yetersizliği nedeniyle bu bölümlerde eğitim kalitesinin tartışılır hale gelmesinin, mezunlarımızın tercihlerini ve iş olanaklarını olumsuz yönde etkilemesi.

47 Ne Yapmak İstiyoruz? Vizyonumuz, Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Performans Göstergeleri

48 48 VİZYONUMUZ Tarihsel bakış açısından hareketle analizler yaparak geleceği yönlendirebilen bireyler yetiştiren, ulusal düzeyde olduğu gibi uluslararası düzeyde de aranan etkin ve saygın bir bölüm olmak. Tarihsel bakış açısından hareketle analizler yaparak geleceği yönlendirebilen bireyler yetiştiren, ulusal düzeyde olduğu gibi uluslararası düzeyde de aranan etkin ve saygın bir bölüm olmak.

49 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Performans Göstergeleri

50 50 Stratejik Amaçlarımız 1- Eğitim Kalitesini Yükseltmek 1- Eğitim Kalitesini Yükseltmek 2- Öğretim Kadromuzu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek 2- Öğretim Kadromuzu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek 3- Bölüm dışı Akademik Faaliyetleri Geliştirmek 3- Bölüm dışı Akademik Faaliyetleri Geliştirmek

51 51 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 1 Lisans ve Yüksek Lisans ders programlarını yenileyerek akademik yılında uygulamaya koymak, bu çerçevede Bölüm dışı seçmeli ders alma olanağını sağlamak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Bölüm-dışı/bölüm dersleri oranı; 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Mezunların iş bulma olanağı ve tercih edilmeleri; 4- Yayımlanan Yüksek Lisans tez sayısı.

52 52 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 2 Hedef 2 Doktora eğitim programını hazırlayarak öğretim yılında doktora eğitimine başlamak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1-Doktora programında ders verecek öğretim üyesi sayısı; 2-Doktora programına başvuran öğrenci sayısı, akademik ortalamaları, LES ve yabancı dil puanları; 3- Yayımlanan doktora tez sayısı.

53 53 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 3 Hedef 3 Öğrenci başına düşen bilgisayar sayısını artırarak bilgisayarın ders aracı olarak kullanılmasını yaygınlaştırmak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Ders kaynakları içinde internete dayalı kaynakların sayısı; 2-Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Öğrencilerin başarı performansı.

54 54 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 4 Hedef 4 Görsel araçların (projeksiyon vb) kullanımını yerleştirerek dersleri daha çekici ve verimli hale getirmek amacıyla öğretim yılında en az bir taşınabilir bilgisayar ve bir projektör temin etmek Performans Göstergesi öğretim yılında sahip olunan görsel araçların sayısı; 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Öğrencilerin başarı performansı.

55 55 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 5 Hedef 5 İkinci dil eğitimini özendirmek. Performans göstergeleri Performans göstergeleri 1- İkinci yabancı dil dersi alan öğrencilerin sayısı; 2- Mezunların iş bulma olanaklarındaki artış ve tercih edilmeleri; 3- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları.

56 56 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 6 Hedef 6 Öğrenci – öğretim elemanı, öğrenci – öğrenci etkileşiminin ders dışı eğitsel ve kültürel etkinliklerle artırılması. Öğrenci – öğretim elemanı, öğrenci – öğrenci etkileşiminin ders dışı eğitsel ve kültürel etkinliklerle artırılması. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Düzenlenen etkinlik sayısı; 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Öğrencilerin başarı performansı.

57 57 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 7 Hedef 7 Öğrencilerimize sunduğumuz danışmanlık ve yönlendirme hizmetlerini iyileştirmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Danışmanlar içinde öğretim üyelerinin sayısı; 2- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 3- Öğrencilerin başarı performansı.

58 58 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 8 Hedef 8 Mezunlarla ilişkileri sıklaştırmak Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- İletişime geçtiğimiz mezun sayısı; 2- Mezunlarımızla gerçekleştirdiğimiz etkinlik sayısı

59 59 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 9 Hedef 9 Bölümde arşiv ve dokümantasyon oluşturmak. Performans göstergesi Performans göstergesi Bölümde izlenebilen dokümantasyon sayısı.

60 60 Stratejik Amaç I Eğitim Kalitesini Yükseltmek Hedef 10 Hedef 10 Yüksek Lisans ve/veya doktora için yurtdışı bursları kazanmış lisans mezunu sayısını yükseltmek. Yüksek Lisans ve/veya doktora için yurtdışı bursları kazanmış lisans mezunu sayısını yükseltmek. Performans Göstergesi Performans Göstergesi Her yıl yurtdışı bursu kazanan lisans mezunu sayısı.

61 61 Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 1 Hedef 1 Öğretim üyesi bulunmayan iki ABD’na öğretim yılında ikişer öğretim üyesi temin etmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Programımızdaki derslerin eksiksiz açılabilmesi; 2- Öğretim üyesi başına düşen ders saati; 3- Öğrenci memnuniyet anketi sonuçları; 4- Mezunların iş bulma olanağı ve tercih edilmeleri.

62 62 Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 2 Hedef 2 On beş günde bir düzenli bölüm seminerleri gerçekleştirmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Her dönemde düzenlenen seminer sayısı; 2- Bölüm/üniversitemiz dışından katılan konuşmacı sayısı; 3- Seminerler sonucu yayınlanan çalışma sayısı.

63 63 Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 3 Hedef 3 Her yıl en az bir yurtiçi, bir yurt dışı yayın yapmayı özendirmek. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Öğretim elemanı başına düşen yayın sayısındaki artış. 2- Yurtdışı hakemli dergilerdeki yayın sayısı.

64 64 Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 4Hedef 4 Öğretim elemanlarının yurtiçi ve yurtdışı konferans/seminerlere katılımını arttırmak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1-Katılınan konferans sayısı; 2-Sunulan bildiri sayısı.

65 65 Stratejik Amaç II Öğretim Kadrosunu Nitel ve Nicel Olarak Geliştirmek Hedef 5 Hedef 5 Bölüm dışı ve üniversite dışı kurum ve kuruluşlarla işbirliğini teşvik etmek. Performans göstergeleri Performans göstergeleri Öğretim elemanlarının diğer kuruluşlarla gerçekleştirdikleri etkinlik ve ortak proje sayısı.

66 66 Stratejik Amaç III Bölüm Dışı Akademik Faaliyetleri Arttırmak Hedef 1 Hedef 1 Yurtiçi Üniversite ve kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek, projelere katılımı sağlamak. Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1-İşbirliği yapılan kurum sayısı; 1-İşbirliği yapılan kurum sayısı; 2-Geliştirilen ortak proje sayısı. 2-Geliştirilen ortak proje sayısı.

67 67 Stratejik Amaç III Bölüm Dışı Akademik Faaliyetleri Arttırmak Hedef 2 Hedef 2 Yurtdışı Üniversite ve kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek, projelere katılımı sağlamak Performans Göstergeleri Performans Göstergeleri 1- Erasmus, Sokrates vb. programlar çerçevesinde gerçekleştirilen işbirliği sayısı; 2- Bu programlarda yer alan öğretim elemanı sayısı;

68 68 Bize bu güzel çalışma ortamını......

69 69....sunan Rektörümüze teşekkürlerimizi sunarız

70 Bizi dinlemeye vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz

71 Ek Tablolar Ders Programları, Öğrenci Memnuniyet Anketi

72 72 Ders Programları Lisans I.SINIF I.Yarıyıl Introduction to Political Science Introduction to Political Science Fundamental Concepts of Law Fundamental Concepts of Law Economics I Economics I Introduction to Sociology Introduction to Sociology History of Civilizations I History of Civilizations I Computer Skills I Computer Skills I Reading Skills I Reading Skills I Türk Dili I Türk Dili III.Yarıyıl Introduction to Political Science II Introduction to Political Science II Introduction to Constitutional Law Introduction to Constitutional Law Economics II Economics II History of Civilizations II Computer Skills II History of Civilizations II Computer Skills II Research Methods I Research Methods I Reading Skills II Reading Skills II Türk Dili II Türk Dili II

73 73 Lisans II.SINIF I.Yarıyıl International Relations I International Relations I Macro Economics Macro Economics Western Political Thought I Western Political Thought I Diplomatic History I Diplomatic History I Research Methods II Research Methods II Atatürk İlkeleri ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi İnkılap Tarihi Writing Skills Writing SkillsII.Yarıyıl International Relations II International Relations II Western Political Thought II Western Political Thought II Introduction to International Introduction to International Law Law Diplomatic History II Diplomatic History II Trans. of the Ottoman State Trans. of the Ottoman State Atatürk İlkeleri ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi İnkılap Tarihi Oral Skills Oral Skills

74 74 Lisans III.SINIF I.Yarıyıl Turkish Political Structure Turkish Political Structure and Politics I and Politics I Turkish Foreign Policy I Turkish Foreign Policy I International Law I International Law I Foreign Policy Analysis Foreign Policy Analysis Diplomatic Language and Diplomatic Language and Correspondence (E) Correspondence (E) Turkish Economy (E) Turkish Economy (E) International Financial International Financial Organizations (E) Organizations (E) Environmental Politics (E) Environmental Politics (E) Russian History (E) Russian History (E) II.Yarıyıl Turkish Political Structure and Turkish Political Structure and Politics II Politics II Turkish Foreign Policy II Turkish Foreign Policy II International Law II International Law II International Organizations International Organizations Human Rights Protection Human Rights Protection in IR (E) in IR (E) International Political International Political Economy (E) Economy (E) Ethnicity and Nationalism (E) Ethnicity and Nationalism (E) International Security (E) International Security (E) Management of Natural Resources (E) Management of Natural Resources (E)

75 75 Lisans IV.SINIF I.Yarıyıl New Perspectives on New Perspectives on Contemporary IR Theory Contemporary IR Theory US Foreign Policy (E) US Foreign Policy (E) Russian Foreign Policy (E) Russian Foreign Policy (E) Politics of International Politics of International Migration (E) Migration (E) Water Politics (E) Water Politics (E) Middle East Politics (E) Middle East Politics (E) Balkan Politics (E) Balkan Politics (E) Politics of Caucasus (E) Politics of Caucasus (E) Politics of Mediterranean (E) Politics of Mediterranean (E) II.Yarıyıl Current Issues in World Politics Current Issues in World Politics European Integration and European Integration and the EU (E) the EU (E) Conflict Resolution (E) Conflict Resolution (E) European Community Law (E) European Community Law (E) World Economic Trends (E) World Economic Trends (E) Politics of the Far East Asia (E) Politics of the Far East Asia (E) Politics of Central Asia (E) Politics of Central Asia (E) Politics of Latin America (E) Politics of Latin America (E)

76 76 Ders Programları Yüksek Lisans I.Yarıyıl I.Yarıyıl Special Issues Special Issues International Relations International Relations Theory Theory International Law International Law Turkish Foreign Policy Turkish Foreign Policy Nationalism And Ethnicity Nationalism And Ethnicity in Foreign Policy Making in Foreign Policy Making Politics of International Politics of International Migration Migration Water Politics Water PoliticsII.Yarıyıl Special Issues Special Issues Balkan Politics Balkan Politics Russia, Caucasus Russia, Caucasus and Central Asia and Central Asia Seminar Seminar International Security International Security European Integration and European Integration and European Union European Union Conflict Resolution Conflict Resolution Middle East Politics Middle East Politics Research Methods Research Methods

77 77 Öğrenci Memnuniyeti Anketi 1-Kesinlikle katılıyorum 1-Kesinlikle katılıyorum 2-Katılıyorum 2-Katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 4-Katılmıyorum 4-Katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 1- Uluslararası İlişkiler Bölümü bilinçli tercihimdir. (%) (91) 2-Bu bölümde verilen eğitim kariyer hedeflerimle uygundur (79) 3- Bölümde verilen eğitimden memnunum (66) 4- İngilizce düzeyim dersleri izlemek için yeterlidir (84) 5- İngilizcemi geliştirmek için ek dersler konulmalıdır (64)

78 78 Öğrenci Memnuniyeti Anketi 1-Kesinlikle katılıyorum 1-Kesinlikle katılıyorum 2-Katılıyorum 2-Katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 4-Katılmıyorum 4-Katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 6- Danışmanımdan yeterli danışmanlık hizmeti alıyorum (65) 7- Öğretim üyeleri ile öğrenciler arasında rahatlıkla iletişim kurulabilmektedir (58) 8- Öğrencilerin sorunlarına gerekli önem verilmektedir (51) 9- Yüksek lisans eğitimi almak istiyorum (78) 10- Bu bölümde yüksek lisans eğitimi almak istiyorum (55)

79 79 Öğrenci Memnuniyeti Anketi 1-Kesinlikle katılıyorum 1-Kesinlikle katılıyorum 2-Katılıyorum 2-Katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 4-Katılmıyorum 4-Katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 11- Akademisyen olmak istiyorum (62) 12- Bölümün eğitim ortamı (derslik, bilgisayar, vb.) yeterlidir (62) 13- Ders yapılan ortamdan (temizlik, rahatlılık, görünüm vb.) memnunum (78) 14- Fakültedeki fiziksel şartlar (kantin, ders dışı alanlar) ihtiyaçlarımıza cevap vermektedir (87) 15- Taleplerimiz bölümce dikkate alınmaktadır (50)

80 80 Öğrenci Memnuniyeti Anketi 1-Kesinlikle katılıyorum 1-Kesinlikle katılıyorum 2-Katılıyorum 2-Katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 3-Kısmen katılıyorum 4-Katılmıyorum 4-Katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 5-Kesinlikle katılmıyorum 16- Verilen derslerin içeriği tatmin edicidir (63) 17- Derslerle ilgili kaynaklar yeterlidir (64) 18- Bu kaynaklara kolaylıkla ulaşabilmekteyim (60) 19- Sınavlar bilgiyi ölçebilecek yeterliktedir (55) 20- Bu bölümü tanıdıklarıma tavsiye ederim (69)


"Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları