Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PINAR ET. Tarihçe Pınar Et Tarihinden ve "İlk"lerinden Satırbaşları 1985 - Türkiye'nin ilk özel entegre et tesisi olarak Pınar Et kuruldu. 1987 - Türkiye'nin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PINAR ET. Tarihçe Pınar Et Tarihinden ve "İlk"lerinden Satırbaşları 1985 - Türkiye'nin ilk özel entegre et tesisi olarak Pınar Et kuruldu. 1987 - Türkiye'nin."— Sunum transkripti:

1 PINAR ET

2 Tarihçe Pınar Et Tarihinden ve "İlk"lerinden Satırbaşları Türkiye'nin ilk özel entegre et tesisi olarak Pınar Et kuruldu Türkiye'nin ilk endüstriyel hamburger köftesi Pınar Et tarafından üretildi Pınar Et tarafından üretilen karkas et çeşitlerinin satışı amacıyla Birmaş Marketler Zinciri kuruldu Sektöründe TS ISO 9002 Kalite Yönetim Sistemi belgesini alan ilk et kuruluşu oldu Yaşar Topluluğu, Türkiye'nin ilk tam entegre hindi tesislerini kurarak Türkiye'yi beyaz hindi ile tanıştırdı.

3 Pınar Et tarafından dilimli şarküteri ürünleri, ilk kez "clean room" (temiz oda) teknolojisi ile hijyenik koşullarda üretildi Klasik Türk dönerlerini endüstriyel boyutta ve aynı lezzette üreterek Türkiye çapında satışa sundu. Dondurulmuş deniz ürünleri üretimine başladı TS ISO Belgesine geçiş yaptı TS ISO Çevre Yönetim Sistemi Belgesini aldı. "Türkiye'nin Köfteleri" - dokuz çeşit köfte Türk tüketicisi ile buluştu Sektöründe ilk TS ISO Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi alan şirket oldu Sektöründe ilk TS OHSAS (İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi) alan şirket oldu. Kalite Derneği İzmir Şubesi tarafından Ege Bölgesi Başarı Ödülü'ne layık görüldü Sektöründe TS ISO/IEC Laboratuar Yeterlilik Belgesi alan ilk şirket oldu. Türk gıda sektöründe bir ilk olarak Yalın 6 Sigma çalışmalarına başladı.

4 Yeni ürünler Pınar Misket Köfte ve Pizzatto Alaturka pazara sunuldu Pratik, tek seferde tüketilebilen 'Aç-Bitir' ürün grubu salam, sosis, sucuk oluşturuldu. Farklı büyüklüğü ve lezzetiyle ön plana çıkan 'Gurme Burger' ile ‘Pizzatto Italiano' dondurulmuş gıda ailesine eklendi Şölen, Delight, Gurme gibi şarküteri alt markalarının lansmanları yapıldı. Pınar Şölen markası Çemenli ve Kimyonlu çeşitleri ile zenginleştirildi. Gurme sucuk ve sosis çeşitleri pazara sunuldu. Yağ ve tuz oranı düşük Delight ürünler pazara sunuldu. Pınar Balık ailesinin ambalajları yenilenerek çok daha modern bir kimlik kazandı. Pınar Hindi Pişmiş ürünlerde ambalaj değişikliği yapıldı.

5 Misyon Güvenilir markamızla tüketicilerimizin yaşamına değer katan kaliteli ürün ve hizmetler sunarız. Pınar, çalışanları, üreticisi ve tedarikçileriyle birlikte büyümeyi, tüketicisi ile bütünleşerek uluslararası alanda söz sahibi olan bir "bölgesel güç" olmayı, çalışanlarıyla birlikte kârlılığını ve verimliğini arttırmayı ana hedefi olarak belirlemiştir. Pınar olarak felsefemiz, yasalara ve ahlaki kurallara uygun davranan, çevre ve doğaya önem veren, insan kaynağını dikkatle değerlendiren, her zaman AR-GE çalışmaları ile kendini ve ürünlerini geliştiren bir grup olmaktır. Vizyon

6 Yönetim

7 Sektörel Bakış 2011 Yılında Yapılan Türkiye Ekonomisi ve Sektör Yapılan yatırımlar ve gıda üreticilerinin yüksek standartlarda ürünler üretmesi Türkiye gıda sektörünün hızla gelişmesini sağlamaktadır. İthalat artışı ihracatın çok üzerinde gerçekleşmiştir yılında toplam ihracat %18,5 oranında artarak 135 milyar ABD dolarına, ithalat ise %29,8 oranında artarak 241 milyar ABD dolarına çıkmıştır Aralık ayında %57,5 olan ihracatın ithalatı karşılama oranı, 2011 Aralık ayında %60,7'ye yükselmiştir.

8 Türkiye ekonomisi 2011 yılında %8,5 oranında büyümüştür yıl sonu itibarıyla sabit fiyatlarla %8,5 oranında artış gösteren gayri safi yurt içi hasıla cari fiyatlarla 1,3 trilyon TL'ye ulaşmıştır. Enflasyonda yükselme eğilimi görülmektedir yılı Aralık ayında 2003 Temel Yıllı Tüketici Fiyatları Endeksi'nde (TÜFE) bir önceki yılın Aralık ayına göre %10,45 artış gerçekleşmiştir yılı Aralık ayında %8,87 olan Üretici Fiyatları Endeksi (ÜFE) enflasyon oranı ise 2011 yılının sonunda %13,33'e çıkmıştır. İşlenmiş Et Ürünleri Sektörü Gıda ve içecek sektöründe çok önemli bir potansiyel barındıran Türkiye'de kayıt dışılık ve haksız rekabet, et sektörünün en önemli sorunlarındandır. Ayrıca et arzının yetersizliği, kişi başı tüketimin hala düşük olması da önemli sorunlar arasında sayılabilir. Girdi maliyetleri yönüyle küresel alanda rekabetçi olamayan sektörün diğer önemli bir sorunu ise hammadde fiyatlarındaki dalgalanmalara bağlı istikrarsızlık olarak görülmektedir.

9 2010 yılı Eylül ayında fiyat istikrarını korumaya yönelik olarak özel sektöre karkas et ve canlı dana ithalat izninin açıklanmasından sonra hammadde fiyatlarında bir miktar düşüş meydana gelmiştir. İlk dönem izinlerde 31 Aralık 2010 tarihi itibarıyla karkas et ithalatının, 31 Mart 2011 tarihi itibarıyla da kasaplık dana ithalatının sona ereceği öngörülmüş ancak daha sonra bu süreler uzatılmıştır. İç piyasada yüksek maliyetli et ile ucuz ithal et arasında ikili fiyat oluşması nedeniyle fiyatlar bir bant içerisinde ancak yukarı yönlü hareket etmiş ve sonuç olarak kısmi bir fiyat istikrarı sağlanmıştır yılı toplamında ton karkas et ithalatı gerçekleşmiş, tüketimimizin yaklaşık %20'si ithalat ile karşılanmıştır. TÜİK rakamlarına göre Türkiye'de 2011 yılı kırmızı ve kanatlı et üretimi yaklaşık 2,4 milyon ton olmuştur. Bu bağlamda bakıldığında, 10 milyar dolar civarında olduğu tahmin edilen bir kırmızı et ve ürünleri pazarı mevcuttur. Türkiye'de kişi başına toplam et tüketimi yıllık 36 kilogram düzeylerindedir.

10 Türkiye gıda sektörü, perakendeciler gıda üreticilerinden daha yüksek standartlar talep ettikçe ve yatırımlar sayesinde sektörde önemli iyileştirmeler gerçekleştikçe daha gelişmiş bir hale gelmektedir. Organize perakendeciliğin yaygınlaşmasıyla ve net gelir seviyesinin yükselmesiyle birlikte, Türk tüketicilerinin tüketim tercihleri hazır yemekler ve dondurulmuş yiyecekler gibi paketlenmiş ve işlenmiş gıdalara kaymıştır. Buna ek olarak, tam zamanlı işlerde çalışan kadın sayısının artması, dondurulmuş ve hazır gıdaya olan talep artışını desteklemiştir. Avrupa'da kişi başına paketlenmiş gıda tüketimi en düşük olan ülkenin Türkiye olduğu düşünüldüğünde, söz konusu alt sektörlerde önemli bir potansiyel olduğu görülmektedir. Pazar durumuna bakıldığında, geçtiğimiz dönemde hane tüketimi içerisinde gıdanın payının (tütün hariç) bir miktar daha artmış ve toplamda %14 ciro büyümesiyle %46'dan %48'e çıkmış olduğu gözlemlenmektedir. İşlenmiş et ürünleri kategorisinde açıktan ambalajlıya doğru geçiş süreci devam etmektedir. 100 bin tonun üzerinde olarak açıklanan şarküteri üretim ve tüketim miktarının, kayıt dışı ve toplu tüketim rakamları da dikkate alındığında 200 bin tonun üzerinde olduğunu söylemek mümkündür. Şarküteri pazarında hammadde fiyatları 2010 yılındaki yüksek fiyat artışlarına kıyasla 2011 yılında daha stabil seyretmiş, bu da pazarın miktarsal olarak 2011 yılında daha hızlı büyümesine imkan vermiştir. Söz konusu pazarda 2011 yılında yaşanan önemli bir gelişme de Tarım Bakanlığı'nın yönetmeliklere uymayan marka ve ürünlerin denetlenme sıklığını artırması ve bunun sonucu olarak sektördeki birçok oyuncunun tebliğe uygun üretim yapmaya başlamış olmasıdır.

11 Rakamlarla Pınar Et Pınar Et 2011 yılında da istikrarlı gelişim ve büyüme çizgisini sürdürmüş, hedeflerini gerçekleştirmeye devam etmiş, mali ve operasyonel açıdan başarılı sonuçlar almıştır. Şarküteri pazarında %19'luk ciro pazar payıyla liderliğini sürdüren Pınar Et sucukta %15, salamda %34, sosiste ise %25 pay sahibi olarak tüm kategorilerde lider konumdadır. Dondurulmuş ürünler pazarının öncüsü Pınar Et, toplamda %28 ciro pazar payı ile yılı 1. sırada tamamlamıştır. Özellikle dondurulmuş et ürünleri kategorisinde tüketicilerin en çok tercih ettiği marka olan Pınar Et, bu kategoride de %55 gibi yüksek bir paya sahiptir. Her geçen yıl büyümesini sürdüren ve giderek önemi artan dondurulmuş pizza kategorisinde ise Pınar Et bu yıl payını artırarak %24 ile liderliğe ulaşmıştır. Ayrıca faaliyet gösterdiği bir diğer dondurulmuş unlu kategorisi olan milföy kategorisinde de payını artırmaya devam etmiş ve pazardan %13 oranında pay almıştır.

12 2011 yılında ana ürün segmentleri bazında satışlar 2011 yılında Pınar Et'in net satışları %8,7 oranında büyüme göstermiştir. Ev dışı tüketim kanalının toplam satışlar içindeki payı %35'tir. Pınar Et,yurt dışında da tercih ediliyor. Pınar Et, KKTC, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan, Katar, Bahreyn, Yemen, Avustralya, Irak ve Kırgızistan'a dana ve hindi etinden üretilmiş şarküteri ürünleri, dondurulmuş ürünler ve deniz ürünleri ihracatı gerçekleştirmektedir. Pınar Et, 2011 yılında 3,4 milyon dolar ihracat geliri elde etmiştir. Hızlı tüketim malları sektöründe Turquality Projesi kapsamına alınan ilk firmalar arasında olan Pınar Et, bu proje kapsamında ilk 5 yılını başarı ile tamamlamıştır.

13 Stratejik yatırım planı Pınar Et, verimliliği, müşteri memnuniyetini ve kaliteyi artırmaya yönelik yatırım çalışmalarına 2011 yılında devam etmiştir. Yıl içinde gerçekleştirdiği yatırım harcamalarının toplam tutarı bin TL'ye ulaşan Pınar Et, 2011 yılında 744 bin TL bina, bin TL makine ve tesis, 24 bin TL taşıt, bin TL demirbaş ve 126 bin TL hak yatırımı yapmıştır. Pınar Et 2011 yılında da istikrarlı gelişim ve büyüme çizgisini sürdürmüş, mali ve operasyonel açıdan başarılı sonuçlar almıştır.

14 Finansal Göstergeler Pınar et brüt satışları(TL)

15

16 Ortaklık Yapısı Şirketin çıkarılmış sermayesi (Kırküçmilyonüçyüzotuzbeşbin) Türk Lirasıdır. Bu sermayenin TL.lik kısmı İç Kaynaklardan karşılanmış, TL.lik kısmı ise Pınar Un ve Tarım Ürünleri Sanayii A.Ş.'nin TL. olan çıkarılmış sermayesinin, Sermaye Piyasası Kurulu ve ortaklarca uygun görülen 7.5 katlık değiştirme birimi ile çarpılması yolu ile elde edilmiş, kalan TL.lik kısmın tamamı nakden ödenmiştir TL. tutarındaki çıkarılmış sermaye beheri l YKr. nominal değerde l adet A grubu nama ve adet B grubu hamiline yazılı olmak üzere toplam hisseden oluşmuştur.

17 Şirketin kar dağıtımı konusunda imtiyazı bulunmamaktadır. Şirketin Yönetim Kurulu'nun teşkilinde oy hakkında imtiyaz bulunmaktadır. Şirketin işleri ve idaresi Genel Kurul tarafından ortaklar arasından Türk Ticaret Kanunu hükümleri ve Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemeleri dairesinde seçilecek 5 ila 9 azadan teşkil edilecek bir Yönetim Kurulu tarafından idare olunur. Yönetim Kurulu 5 üyeden teşekkül etmesi halinde 3, 7 üyeden teşekkül etmesi halinde 4, 9 üyeden teşekkül etmesi halinde 5 üye "A" grubu hissedarlar tarafından gösterilecek adaylar arasından, diğer üyeler de “B” grubu hissedarlar tarafından gösterilecek adaylar arasından seçilir. Yönetim Kurulu karar verdiği takdirde Murahhas Aza seçilebilir. Ancak Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Aza "A" grubunu temsil eden üyeler arasından seçilir. Yönetim Kurulunda görev alacak bağımsız üyelerin sayısı ve nitelikleri Sermaye Piyasası Kurulu'nun Kurumsal Yönetim İlkelerine ilişkin düzenlemelerine göre tespit edilir. Bağımsız üyenin bağımsızlığını kaybetmesi, istifa etmesi veya görevini yerine getiremeyecek duruma gelmesi halinde Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemelerinde belirlenen prosedürlere uyulur. Yönetim Kurulu Üyelerinin Şirketin faaliyet alanına ilişkin işlem ve tasarrufları düzenleyen hukuki esaslar hakkında temel bilgiyi haiz, şirket yönetimi hakkında yetişmiş ve deneyimli, mali tablo ve raporları irdeleme yeteneği bulunan ve tercihen yüksek öğrenim görmüş kişilerden seçilmesi esastır.

18 Sosyal Sorumluluk Pınar Resim Yarışması İlköğretim çağındaki çocukların resim sanatına ve güzel sanatlara ilgisini artırmak ve geleceğin ressamlarını yetiştirmek amacıyla 31 yıldır düzenlenmektedir. Türkiye'nin her bölgesinden çocukların katıldığı ve 1981 yılından itibaren her yıl farklı bir temayla açılan Pınar Resim Yarışması, birbirinden yetenekli küçük ressamların sanatsal becerilerini geliştirmeye devam etmektedir. Bu yıl rekor kırılarak adet resim yarışmaya katılım göstermiştir. Öğretim üyeleri ve uzman ressamlardan oluşan jüri tarafından Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinden, Kuzey Kıbrıs Cumhuriyeti'nden ve Almanya'dan gelen resimlerin değerlendirilmesiyle seçilen 23 minik ressam, 23 dizüstü bilgisayarve İstanbul'da ünlü ressam Sn. Hüsamettin Koçan koordinatörlüğünde 1 haftalık Sanat Kampı ile ödüllendirilmiştir. Profesyonel malzemelerle resim atölyesi çalışmalarına katılan genç yetenekler düzenlenen törenle sertifikalarını da almışlardır.

19 Pınar-TOBAV işbirliği Devlet Tiyatroları Opera ve Balesi Çalışanları Yardımlaşma Vakfı (TOBAV) İzmir Şubesi tarafından hazırlanan ve ana sponsorluğunu Yaşar Holding Gıda Grubu Pınar’ın yaptığı "Sesime Kulak Verin" Projesi ile, çeşitli nedenlerle eğitime fırsat eşitliği kapsamı dışında kalmış, iyi derecede müzik yeteneği olan, ancak, bu alanda gelişebilmesi için sosyal, kültürel ve ekonomik desteğe ihtiyaç duyan 70çocuk ve genç öğrencinin müzik alanında eğitilerek müziği meslek edinmeleri amaçlanmaktadır. Dokuz ay sürecek proje sonunda eğitim verilecek öğrencilerin Güzel Sanatlar Liseleri’ne, Konservatuarların ilk, orta ve yüksek bölümlerine, Üniversitelerin Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümlerine ve diğer çeşitli müzik okullarının sınavlarına hazırlanarak müziği meslek edinmelerine olanak sağlanması amaçlanmaktadır.

20 Pınar Et-Çıraklık Okulu Pınar Et Mesleki Eğitim Birimi, et ve et ürünleri işletmeciliği meslek dalında eğitim veren bir kurumun olmaması ve sektörde eğitilmiş eleman sıkıntısı çekilmesi nedeniyle, 1998 yılında eğitime açılmıştır. Türkiye'de bir ilke örnek teşkil eden bu eğitimin amacı, temel eğitimini tamamlayan, iş hayatına atılan ve meslek öğrenmek isteyen yaşları arasındaki gençlerin teorik ve pratik mesleki eğitimlerinin bir programa göre yapılmasını sağlayarak onları, ülkenin ihtiyaç duyduğu vasıflı ara insan gücü içerisine alabilmektir. Pınar Et Çıraklık Okulu eğitime başladığı 1998yılından bu yana 242 mezun vermiştir.

21 HAZIRLAYANLAR Cansu TOPÇU Şehriban ÇELİK


"PINAR ET. Tarihçe Pınar Et Tarihinden ve "İlk"lerinden Satırbaşları 1985 - Türkiye'nin ilk özel entegre et tesisi olarak Pınar Et kuruldu. 1987 - Türkiye'nin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları