Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanUmur Ozgur Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
E-T ICARET N EDIR ? Temel Kavramlar
2
E-T ICARET N EDIR ? Internet üzerinde yapılan ticarettir. Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır. Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir. 1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu. Bugün dünyaya yayıldı.
3
H ER ŞEYIN E’ SI ÇıKTı E-ticaret E-devlet E-iş E-bülten E-book E-dükkan E-hükümet E-dergi E-katalog E-şirket E-toplantı E-kitap E-Türkiye E-mağaza E-noter
4
N EDEN E LEKTRONIK T ICARET ? Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi. Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir. Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek. Satış maliyetlerini azaltır.
5
N EDEN E LEKTRONIK T ICARET ? Birebir görüşme gerektirmez. Süreçleri otomatikleştirir. Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir. 24 saat satış. Rakipleriniz yaparsa?
6
B IR W EB S ITESI Y APMAK, E LEKTRONIK T ICARET D EĞILDIR ! Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir. Online satış. Müşteri İlişkileri yönetimi, Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir. Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.
7
T EMEL S EKTÖRLER Eğlence İletişim Yayın Perakendecilik Eğitim Donanım ve yazılım Kamu
8
Z ATEN Y APTıĞıMıZ T ICARETI I NTERNET ’ E MI AKTARACAĞıZ ? Hayır!. Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir. Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir. Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir. Global Pazar? Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi. “dene ve al” gibi teknikler gerekebilir. Web pazarlama, e-mail pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir. En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir. Genç bir kullanıcı kitlesi ile karşı karşıya kalınır. İstatistikleri iyi takip etmek gerekir. Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır. Çapraz satış gibi teknikler.
9
Satıcı Şirket müşteriler satıcılarŞirketmüşteriler Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir.
10
E-T ICARET ’ IN F AYDALARı Düşük pazarlama ve satış maliyetleri Düşük tasarım ve imalat maliyetleri Niş pazarlara erişmenizi sağlar Pazara eşit erişim hakkı Yeni pazarlara ulaşabilme Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.
11
B AZı Ü RÜNLERDE E-T ICARET ’ IN P AYı (C APITAL -E LECTRONIC C OMMERCE ) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım33 Eğlence33 Tebrik Kartı 25 Kitap20 Video20 Oyun20 Dergi15 Sigorta10 Eğitim5
12
E LEKTRONIK T ICARET T ÜRLERI B2B: business to business B2C: business to consumer B2G: business to government C2G: customer to government B2E: business to employee B2M: business to market
13
E LEKTRONIK T ICARET T ÜRLERI governmentconsumer business
14
E-D EVLET Vergi ödemek Sağlık karnesi almak İşletme ruhsatı almak. Pasaport almak Nüfus bilgilerini değiştirmek Köpeğinizin kaydını yaptırmak İkametgah kağıdı almak. ……..
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.