Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER."— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

2 İÇERİK AKIŞ Ticaret İnternet Ülkelerin İnternet Kullanımları E-Ticaret
Küresel E-Ticaret Türkiye’ de E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

3 DİLEYEN EVİNDE KULLANDIĞI BEYAZ MASASINI SATABİLİR !
Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

4 TİCARET Değişik mal ve hizmetlerin taraflar arasında satılması / satın alınması işlemi Malların/ürünlerin üretim sürecinden tüketimine kadar geçen zamanda, ekonomik değer taşıyan başka nesneler ile değiştirilmesi, alışı ve satışı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

5 TİCARET ‘İN ÖĞELERİ ALICI BİLGİ AKIŞI MAL AKIŞI PARA AKIŞI SATICI
Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

6 İNTERNET Internet, dünya kapsamında birçok bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan ve gittikçe büyüyen bir iletişim ağıdır. Dünya nüfusunun yaklaşık olarak %40 ‘lık bir bölümünün internet kullandığı bilinmektedir. 2,992,463,966 (2014 Ekim) Dünyada internet kullanıcısı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

7 İnternet kullanım oranı 1993 yılında % 1 ‘in altında seyrederken, yılına doğru ilerlerken bu oran hızla büyümektedir. (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

8 İnternet Kullanıcıları
Dünya Nüfusu ve İnternet Kullanıcıları (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

9 2014 Ülkelerin İnternet Kullanımları
(Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

10 E-TİCARET (E-COMMERCE)
“Ticaret” ifadesi kavramsal olarak “mal veya hizmetin satın alınması ve satılması” işlemlerini kapsamaktadır. Bu sürecin elektronik ortamda yani internet üzerinde yapılması e-ticaret kavramını ortaya çıkarmıştır. Yani e- ticaret mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım ve satımı işlemi olup çevik bir süreçtir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

11 OECD ‘nin tanımına göre e-ticaret;
Elektronik iletişim teknolojileri ticari hayatta uzun yıllardır kullanılmaktadır. Fakat, e-ticaretin internet ortamında kullanılması çok eski değildir. 1995 yılında Amerika ‘ da amazon.com adıyla ilk e-ticaret sitesi açılmıştır. 1997 yılında OECD tarafından e-ticaret tanımlandı ve şuan en yaygın olarak kabul gören tanım olarak bilinmektedir. Sipariş alıp vermek için tasarlanmış yöntemlerle bilgisayar ağları üzerinden yürütülen mal/hizmet satışıdır. OECD ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

12 AB ‘nin tanımına göre e-ticaret;
- Bir e- ticaret işlemi, işletmelerin, hükümetlerin, bireylerin ve diğer kamu veya özel kuruluşların arasında gerçekleşen internet tabanlı bir işlemdir. - Telefon, fax ve e-posta üzerinden yapılan satışlar e-ticarete uygun değildir. Online iletişim ağları üzerinden gerçekleştirilen mal ve hizmet alım yada satımı olarak tanımlanabilir. Mal veya hizmet ödemesi internet üzerinde olmayabilir. Bir e-ticaret işlemi, işletmeler, hane halkları, bireyler, hükümetler ve diğer kamu veya özel kuruluşları arasında olabilir. AB ‘nin tanımına göre e-ticaret; DTÖ ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

13 ABD ‘nin tanımına göre e-ticaret;
Elektronik ticaret (e-ticaret), bilgisayar aracılı ağ üzerinde tamamlanan, mal veya hizmetlerin kullanım haklarını devreden tüm işlemleri kapsar. İnternet üzerinden ya da diğer bilgisayar ağları üzerinden yapılan işlemlerdir (örneğin, EDI-Elektronik Veri Değişimi kullanarak). Mal ve hizmetler bu ağlar üzerinden sipariş edilir, ancak ödeme ve mal veya hizmetlerin teslim internet üzerinden veya internet dışından yapılabilir. İNGİLTERE ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

14 1990 yılların sonlarında doğru e-ticaret çalışmaları OECD, Avrupa topluluğu, ABD tarafından artırıldı. Çeşitli konferanslar, seminerler düzenlendi. E-ticaretin geliştirilmesi, internet üzerinden yapılan alışverişlere güven sağlanması için yasal düzenlemeler getirildi. İnternetin asıl kullanımının artması ticari kullanımı sayesinde olmuştur. 1999 yılında Amerika Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı araştırmaya göre; internet ekonomisinin enflasyon oranının azaltılmasında rol oynadığı belirtilmiştir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

15 2000 yılında ABD ‘deki ticaret işlem hacmi 39 milyar dolar oldu.
2000’li yıllarda e-ticaret hükümet politikalarında daha çok görülmeye başladı. 2008 yılında satış hacmi çok hızlı bir şekilde arttı. İnternet kullanım oranının artması ile birlikte Avrupa e-ticaret toplulukları internet ortamında milyonlarca yeni iş olanağı oluşacağı bildirildi. İnternet Kullanımı E-Ticaret Yeni iş sahası Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

16 TÜRKİYE’DE E-TİCARET Türkiye e-ticaret ile yıllarında tanışmıştır. E-ticaret alt yapısının eksikliğini hisseden Türk Telekom ve özel sektör gerekli çalışmalara başladı. Türkiye ‘de ilk resmi e-ticaret sitesi 1998 yılında kuruldu. Hepsiburada.com adıyla faaliyet gösteren Türkiye ‘nin ilk e- ticaret sitesi ciddi yatırımlarla internet ortamında verimli ve etkin bir pazar yeri oluşturdu. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

17 İnternet ve ticaret altyapısı geliştirme çalışmaları hızlandı.
2000 yıllarda İnternet üzerinden bankacılık işlemleri,sanal marketler üzerinden satışlar, seyahat rezervasyon ve satışları, elektronik eşya satışları üzerine ciddi yatırımlar gerçekleştirildi. Son yıllarda internet kullanımının hemen hemen her eve girmesi ile ve bireylerin internet üzerinden alışveriş yapma isteklerinin artması sonucu e-ticaret pazardaki payını artırmıştır. Türkiye’de e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren site sayısı binlerle ifade edilmektedir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

18 E – Ticaret Türkiye Gelişim Dönemleri
Kaynak:Serkan Hacı ömeroğlu Sosyal Medya Müdürü

19 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu. Öğr. Gör
Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

20 Türkiye’de 12 bin’e yakın e-ticaret sitesi faaliyet göstermektedir.
Yurtiçindeki e-ticaret pazarı daha çok işletmeden son kullanıcıya (Business to Consumer-B2C) odaklanan bir yapıdadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

21 Son yıllarda, kadınlar hedef alınarak yapılan e-ticaret sayesinde ülkemizde kendi markasını yaratmaya çalışan moda perakendeciliğinde hızlı bir gelişim yaşanmıştır. Alışveriş platformları, birden fazla satıcının ürünlerini ya da farklı kategoride çok sayıda ürünü tek bir internet sitesi üzerinde toplayarak müşterilere çeşitlilik ve fiyat avantajı sunmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

22 Türkiye’de internet kullanıcı sayısı ve buna bağlı olarak e-ticarete olan ilgi giderek artmaktadır.
Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

23 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu. Öğr. Gör
Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

24 TÜİK verilerine göre internet kullanıcılarının yaklaşık %20’si, kişisel kullanım amaçlı online mal ve hizmet alışverişi yapmaktadır. Kredi kartı kullanıcılarının ise yaklaşık %33’ünün internetten alışveriş yaptığı ve bu oranın varlıklı kişilerde daha yüksek olduğu belirtilmektedir. Öte yandan, son dönemde mobil internet kullanımında belirgin bir artış kaydedilmiştir. Özellikle genç nüfusta, akıllı telefonlar başta olmak üzere yeni teknolojilere ve 3G internet kullanımına olan ilgi hızla artmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

25 Türkiye’de online ticaret pazarı da internet kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak, son yıllarda oldukça hızlı büyümektedir. Kartlı ödemelerin artış hızı itibarıyla İngiltere ve Almanya’da % seviyelerinde iken, Türkiye’de %50 olarak gerçekleşmiştir. BKM verilerine göre, e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke, Türkiye olmuştur. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

26 Kısaltmalar AB : Avrupa Birliği DTÖ : Dünya Ticaret Örgütü (World Trade Organization-WTO) EDI : Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange) ABD : Amerika Birleşik Devletleri OECD : İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (Organization of Economic Coopertation and Development) Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

27 KAYNAKÇA Manual for Measuring ICT Access and Use by Households and Individuals, International Telecommunication Union (ITU). 2010 World Population and Housing Census Programme. United Nations Statistics Division (UNSD) Core ICT Indicators International Telecommunication Union (ITU). Dünyada ve Türkiye’ de E-Ticaret Sektörü, Türkiye İş Bankası, İktisadi Araştırmalar Bölümü TÜBİSAD Türkiye E-Ticaret Pazarı Raporu Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER


"E-Ticaret BÖLÜM 1 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları