Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÖLÜM 1 E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÖLÜM 1 E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER."— Sunum transkripti:

1 BÖLÜM 1 E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

2 İÇERİK AKIŞ  Ticaret  İnternet  Ülkelerin İnternet Kullanımları  E-Ticaret  Küresel E-Ticaret  Türkiye’ de E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

3 DİLEYEN EVİNDE KULLANDIĞI BEYAZ MASASINI SATABİLİR ! Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

4 TİCARET  Değişik mal ve hizmetlerin taraflar arasında satılması / satın alınması işlemi  Malların/ürünlerin üretim sürecinden tüketimine kadar geçen zamanda, ekonomik değer taşıyan başka nesneler ile değiştirilmesi, alışı ve satışı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

5 TİCARET ‘İN ÖĞELERİ ALICI BİLGİ AKIŞI MAL AKIŞI PARA AKIŞI SATICI Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

6 İNTERNET  Internet, dünya kapsamında birçok bilgisayar sistemini TCP/IP protokolü ile birbirine bağlayan ve gittikçe büyüyen bir iletişim ağıdır.  Dünya nüfusunun yaklaşık olarak %40 ‘lık bir bölümünün internet kullandığı bilinmektedir.  2,992,463,966 (2014 Ekim)  Dünyada internet kullanıcısı Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

7 İnternet kullanım oranı 1993 yılında % 1 ‘in altında seyrederken, 2015 yılına doğru ilerlerken bu oran hızla büyümektedir. (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

8 Dünya Nüfusu ve İnternet Kullanıcıları

9 2014 Ülkelerin İnternet Kullanımları (Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) ve Birleşmiş Milletler Nüfus Dairesi

10 E-TİCARET (E-COMMERCE) “Ticaret” ifadesi kavramsal olarak “mal veya hizmetin satın alınması ve satılması” işlemlerini kapsamaktadır. Bu sürecin elektronik ortamda yani internet üzerinde yapılması e-ticaret kavramını ortaya çıkarmıştır. Yani e- ticaret mal ve hizmetlerin internet üzerinden alım ve satımı işlemi olup çevik bir süreçtir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

11  Elektronik iletişim teknolojileri ticari hayatta uzun yıllardır kullanılmaktadır. Fakat, e-ticaretin internet ortamında kullanılması çok eski değildir.  1995 yılında Amerika ‘ da amazon.com adıyla ilk e-ticaret sitesi açılmıştır.  1997 yılında OECD tarafından e-ticaret tanımlandı ve şuan en yaygın olarak kabul gören tanım olarak bilinmektedir.  Sipariş alıp vermek için tasarlanmış yöntemlerle bilgisayar ağları üzerinden yürütülen mal/hizmet satışıdır. OECD ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

12 - Bir e- ticaret işlemi, işletmelerin, hükümetlerin, bireylerin ve diğer kamu veya özel kuruluşların arasında gerçekleşen internet tabanlı bir işlemdir. - Telefon, fax ve e-posta üzerinden yapılan satışlar e-ticarete uygun değildir. Online iletişim ağları üzerinden gerçekleştirilen mal ve hizmet alım yada satımı olarak tanımlanabilir. Mal veya hizmet ödemesi internet üzerinde olmayabilir. Bir e-ticaret işlemi, işletmeler, hane halkları, bireyler, hükümetler ve diğer kamu veya özel kuruluşları arasında olabilir. AB ‘nin tanımına göre e-ticaret; DTÖ ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

13 Elektronik ticaret (e-ticaret), bilgisayar aracılı ağ üzerinde tamamlanan, mal veya hizmetlerin kullanım haklarını devreden tüm işlemleri kapsar. İnternet üzerinden ya da diğer bilgisayar ağları üzerinden yapılan işlemlerdir (örneğin, EDI-Elektronik Veri Değişimi kullanarak). Mal ve hizmetler bu ağlar üzerinden sipariş edilir, ancak ödeme ve mal veya hizmetlerin teslim internet üzerinden veya internet dışından yapılabilir. ABD ‘nin tanımına göre e-ticaret; İNGİLTERE ‘nin tanımına göre e-ticaret; Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

14  1990 yılların sonlarında doğru e-ticaret çalışmaları OECD, Avrupa topluluğu, ABD tarafından artırıldı. Çeşitli konferanslar, seminerler düzenlendi. E-ticaretin geliştirilmesi, internet üzerinden yapılan alışverişlere güven sağlanması için yasal düzenlemeler getirildi.  İnternetin asıl kullanımının artması ticari kullanımı sayesinde olmuştur.  1999 yılında Amerika Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı araştırmaya göre; internet ekonomisinin enflasyon oranının azaltılmasında rol oynadığı belirtilmiştir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

15  2000 yılında ABD ‘deki ticaret işlem hacmi 39 milyar dolar oldu.  2000’li yıllarda e-ticaret hükümet politikalarında daha çok görülmeye başladı.  2008 yılında satış hacmi çok hızlı bir şekilde arttı.  İnternet kullanım oranının artması ile birlikte Avrupa e-ticaret toplulukları internet ortamında milyonlarca yeni iş olanağı oluşacağı bildirildi. İnternet Kullanımı E-Ticaret Yeni iş sahası Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

16 TÜRKİYE’DE E-TİCARET  Türkiye e-ticaret ile yıllarında tanışmıştır.  E-ticaret alt yapısının eksikliğini hisseden Türk Telekom ve özel sektör gerekli çalışmalara başladı.  Türkiye ‘de ilk resmi e-ticaret sitesi 1998 yılında kuruldu.  Hepsiburada.com adıyla faaliyet gösteren Türkiye ‘nin ilk e- ticaret sitesi ciddi yatırımlarla internet ortamında verimli ve etkin bir pazar yeri oluşturdu. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

17  İnternet ve ticaret altyapısı geliştirme çalışmaları hızlandı.  2000 yıllarda İnternet üzerinden bankacılık işlemleri,sanal marketler üzerinden satışlar, seyahat rezervasyon ve satışları, elektronik eşya satışları üzerine ciddi yatırımlar gerçekleştirildi.  Son yıllarda internet kullanımının hemen hemen her eve girmesi ile ve bireylerin internet üzerinden alışveriş yapma isteklerinin artması sonucu e-ticaret pazardaki payını artırmıştır.  Türkiye’de e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren site sayısı binlerle ifade edilmektedir. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

18 Kaynak:Serkan Hacı ömeroğlu Sosyal Medya Müdürü

19 Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

20  Türkiye’de 12 bin’e yakın e-ticaret sitesi faaliyet göstermektedir.  Yurtiçindeki e-ticaret pazarı daha çok işletmeden son kullanıcıya (Business to Consumer-B2C) odaklanan bir yapıdadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

21  Son yıllarda, kadınlar hedef alınarak yapılan e-ticaret sayesinde ülkemizde kendi markasını yaratmaya çalışan moda perakendeciliğinde hızlı bir gelişim yaşanmıştır.  Alışveriş platformları, birden fazla satıcının ürünlerini ya da farklı kategoride çok sayıda ürünü tek bir internet sitesi üzerinde toplayarak müşterilere çeşitlilik ve fiyat avantajı sunmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

22  Türkiye’de internet kullanıcı sayısı ve buna bağlı olarak e-ticarete olan ilgi giderek artmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

23

24  TÜİK verilerine göre internet kullanıcılarının yaklaşık %20’si, kişisel kullanım amaçlı online mal ve hizmet alışverişi yapmaktadır.  Kredi kartı kullanıcılarının ise yaklaşık %33’ünün internetten alışveriş yaptığı ve bu oranın varlıklı kişilerde daha yüksek olduğu belirtilmektedir.  Öte yandan, son dönemde mobil internet kullanımında belirgin bir artış kaydedilmiştir.  Özellikle genç nüfusta, akıllı telefonlar başta olmak üzere yeni teknolojilere ve 3G internet kullanımına olan ilgi hızla artmaktadır. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

25  Türkiye’de online ticaret pazarı da internet kullanıcı sayısındaki artışa paralel olarak, son yıllarda oldukça hızlı büyümektedir.  Kartlı ödemelerin artış hızı 2012 itibarıyla İngiltere ve Almanya’da % seviyelerinde iken, Türkiye’de %50 olarak gerçekleşmiştir. BKM verilerine göre, e-ticaretin büyümesinde bir gösterge olarak kabul edilen internetten yapılan kartlı ödemelerde, Avrupa ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke, Türkiye olmuştur. Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

26 Kısaltmalar AB : Avrupa Birliği DTÖ : Dünya Ticaret Örgütü (World Trade Organization-WTO) EDI : Elektronik Veri Değişimi (Electronic Data Interchange) ABD : Amerika Birleşik Devletleri OECD : İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (Organization of Economic Coopertation and Development) Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER

27 KAYNAKÇA  Manual for Measuring ICT Access and Use by Households and Individuals, International Telecommunication Union (ITU).  2010 World Population and Housing Census Programme. United Nations Statistics Division (UNSD)  Core ICT Indicators International Telecommunication Union (ITU).  Dünyada ve Türkiye’ de E-Ticaret Sektörü, Türkiye İş Bankası, İktisadi Araştırmalar Bölümü  TÜBİSAD Türkiye E-Ticaret Pazarı Raporu Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER


"BÖLÜM 1 E-Ticaret Kırklareli Üniversitesi / Babaeski Meslek Yüksekokulu Öğr.Gör.Harun BAYER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları