Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD"— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD

2 E-Ticaret Nedir?  Internet üzerinde yapılan ticarettir.  Bilgisayar, cep telefonu gibi aygıtlar tarafından kullanılır.  Aslında, Internet üzerinde bir iş modelidir.

3 E-Ticaret’in Boyutları  1990’lı yıllarda %80’i Amerika kıtasında gerçekleşiyordu.  Bugün dünyaya yayıldı.  OECD ve IDC verilerine göre yılında yıllık 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor. 1 Trilyon Dolar hacmine ulaşması bekleniyor.  (sizde bunda pay almak istemez misinisiz?)

4 Şubat 2002 Toplam Internet Kullanıcısı (milyon) Afrika4,15 Asya/Pasifik157,49 Avrupa171,35 Orta Doğu4,65 Amerika ve Kanada181,23 Latin Amerika25,33 Dünya Toplamı544,20 kaynak: Compiled by: Nua Internet Surveys (www.nua.com)

5 Şubat 2002 Internet Kullanıcıları-Coğrafik Dağılım

6 Her şeyin E’si çıktı  E-ticaret  E-devlet  E-iş  E-bülten  E-book  E-dükkan  E-hükümet  E-dergi  E-katalog  E-şirket  E-toplantı  E-kitap  E-Türkiye  E-mağaza  E-noter

7 Neden Elektronik Ticaret?  Önce gerçekleştiren, Pazar payını artırır: Amazon.com, BarnesandNoble.com gibi.  Düşük sermaye, bütün işletmeler küçük bir yatırımla E-ticaret’e geçebilir.  Global pazara girmek. Tüm dünyaya satış yapabilir hale gelebilmek.  Satış maliyetlerini azaltır.

8 Neden Elektronik Ticaret?  Birebir görüşme gerektirmez.  Süreçleri otomatikleştirir.  Saat farkı, bölge, iklim, yöre ile sınırlı değildir.  24 saat satış.  Rakipleriniz yaparsa?

9 Bir Web Sitesi Yapmak, Elektronik Ticaret Değildir!  Yeni girdi ve iş süreçleri gerektirir.  Online satış.  Müşteri İlişkileri yönetimi,  Sipariş, faturalama, teslimat ile ilgili işlemleri yapabilmesi gerekir.  Hızlı bir para ve hizmet akışı gerektirir.

10 Nasıl?  Kitap satmak için bir E- ticaret sitesi yapmak belki mantıklı ama, bir mobilya mağazası ya da bir fabrika için E-ticaret nasıl olacak? Yanıt: Rakipleri yapıyor olabilir? Tüm dünyaya hitap etmek isteyebilir. Yeni bir e-iş stratejisi geliştirebilir. İşletmeden-işletmeye bilgi alışverişi yapabilir.

11 Temel Sektörler  Eğlence  İletişim  Yayın  Perakendecilik  Eğitim  Donanım ve yazılım  Kamu

12 Zaten Yaptığımız Ticareti Internet’e mi aktaracağız?  Hayır!.  Bir e-Ticaret stratejisi gerektirir.  Şirket içindeki bilgi akışını değiştirir.  Müşteri ilişkileri yönetiminde yeni bir boyut getirir.  Global Pazar?  Farklı davranışlar gösteren bir bir tüketici kitlesi.  “dene ve al” gibi teknikler gerekebilir.  Web pazarlama, pazarlaması gibi teknikleri bilmek gerekir.  En önemli şey; kişiye iyi hizmeti (özel olarak) verebilmektir.  Genç bir kullanıcı kitlesi ile karşı karşıya kalınır.  İstatistikleri iyi takip etmek gerekir.  Reklam almak ve vermek ile ilgili işlemler farklıdır.  Çapraz satış gibi teknikler.

13 Satıcı Şirket müşteriler satıcılarŞirketmüşteriler Satıcılarla daha yakın ilişki kurulabilir. Müşterilerin istekleri daha çabuk yönlendirilir.

14 E-Ticaret’in Faydaları  Düşük pazarlama ve satış maliyetleri  Düşük tasarım ve imalat maliyetleri  Niş pazarlara erişmenizi sağlar  Pazara eşit erişim hakkı  Yeni pazarlara ulaşabilme  Müşterinin katıldığı ürün ve hizmet kalitesi.

15 Jenerik İş Stratejileri  Elektronik Pazarda Yer Almak  Etkin Müşteri İlişkileri Yönetimi  Elektronik Ticaret  Tedarik Ağı Yönetimi  Envarter Yönetimi

16 Bazı Ürünlerde E-Ticaret’in Payı (Capital-Electronic Commerce) Ürün Grubu E-Ticaret Payı (%) Hisse Senedi 60 Yazılım33 Eğlence33 Tebrik Kartı 25 Kitap20 Video20 Oyun20 Dergi15 Sigorta10 Eğitim5

17 Elektronik Ticaret Türleri  B2B: business to business  B2C: business to consumer  B2G: business to government  C2G: customer to government  B2E: business to employee  B2M: business to market

18 Elektronik Ticaret Türleri governmentconsumer business

19 B2C’den çok B2B  Yalnızca %20’si B2C  Çoğu B2B: %80’si B2B  Semt elektrik saatleri el bilgisayarları ile okunur.  Aboneler paralarını semt bankalarına öder ve faturasını alır.  Yatan paralar TEK’in hesabına geçer.  Bu bir E-ticaret’tir.

20 EDI BANKA

21 E-Devlet  Vergi ödemek  Sağlık karnesi almak  İşletme ruhsatı almak.  Pasaport almak  Nüfus bilgilerini değiştirmek  Köpeğinizin kaydını yaptırmak  İkametgah kağıdı almak.  ……..

22 E-Devlet Kullanımı Norveç%53 Danimarka%47 Kanada%47 Finlandiya%45 ABD%34 Avustralya%31 Tayvan%26 Hindistan%22 Almanya%17 İngiltere%11 …..….. Endonezya%3 Türkiye%3 Kaynak: Bilişim Dergisi, 12/2001, sayı 80


"E-Ticaret Nedir? Temel Kavramlar FARUK ÇUBUKÇU MCT, CTT, MCSA, MCSE, MCDBA, MCSD" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları