Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELEKTRONİK PAZARLAMA 1. Satış Pazarlama Satış kanalı İnternet 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELEKTRONİK PAZARLAMA 1. Satış Pazarlama Satış kanalı İnternet 2."— Sunum transkripti:

1 ELEKTRONİK PAZARLAMA 1

2 Satış Pazarlama Satış kanalı İnternet 2

3 İNTERNETTEN İŞ YAPMANIN AVANTAJLARI Çok daha büyük bir kitleye ulaşabilme imkanı Müşterilerle daha yakın ilişki kurabilme Maliyet düşüşleri Zamandan kazanç Hız 3

4 E-PAZARLAMA Bilgi çağı öncesi toplum müşterilerle yüzyüze iletişim ve insan gücü gibi yatırımları gerektirir. Bilgi toplumunda her şey daha hızlıdır. İnternette pazarlama hem daha hızlı hem de daha etkin ve doğru sonuçlar verir. 4

5 E-PAZARLAMA İnternet üzerinden pazarlama;  Firmaların dünya pazarlarına ulaşmalarına  Çok daha az masrafa  Müşterilerin kişisel ihtiyaç ve zevkleri doğrultusunda hizmet sunmaya  Vakit kaybına neden olan haberleşme ve bilgilendirme işlemini kolaylaştırmaya  Her gün kesintisiz 24 saat hizmet sunmaya olanak tanır. 5

6 E-PAZARLAMA İnternet üzerinden yapılan pazarlamanın üç temel özelliği bulunmaktadır;  Bilgi sunmak, işletmelerin gerek kendileri gerekse ürün ve hizmetleri hakkında bilgi sunmalarını ifade eder.  İletişim, olabildiğince çok müşteriye ulaşmak ve firma, ürün, hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi ifade eder.  Etkileşim, internetin müşterilerle etkin bir iletişim olanağı sağlamasını ifade eder. 6

7 YÖNTEMLER Genel olarak internet üzerinde bir iş alanı kendisini duyurabilmek için aşağıdaki yöntemleri kullanır:  Online reklamlar (banner)  Arama motorları  Web siteleri  Bağlılık, referans ve üyelik grupları  E-posta 7

8 YÖNTEMLER Online reklamlar, web sayfalarında renkli animasyonlar ile bireyleri kendine çeken ve üzerinde ilgili siteye yönlendirme linki mevcut olan reklamlardır. Arama motorları, milyonlarca web sitesi arasından istenilen bilgiye kolaylıkla ulaşmayı sağlayan yazılımlardır. Web siteleri, bir şirketin ürün ve hizmetleri hakkında bilgi verdikleri birkaç sayfanın toplamından oluşan ve müşteriler hakkında bilgi toplamaya da yarayan yazılımlardır. 8

9 YÖNTEMLER Bağlılık, referans ve üyelik grupları, sadık ya da sıkça ilgili kullanıcılarına hediyeler sunan gruplardır. İlgi çekerek web sitesine yönlendirme amaçlanır. E-posta, insanlara ulaşabilmek için kullanılan en iyi yöntemdir. Çünkü dünyada milyonlarca kullanıcı her gün e-posta kutularını kontrol etmektedirler. 9

10 E-POSTA İLE PAZARLAMA Eğer doğru kullanılırsa önemli bir pazarlama gücüdür. Aksi halde spam olarak nitelendirilebilir. Aşağıdaki durumlarda e-posta ile pazarlama yapmak yeterli değildir;  Bir adresini bir web sitesinde görmek  Tartışma gruplarından adresi toplamak  adreslerini satın almak E-posta ile pazarlamanın başarılı olabilmesi için;  E-posta sahibinin izni  Bir e-posta adresine sahip olmak gerekir. 10

11 E-POSTA İLE PAZARLAMA Geleneksel posta yöntemi hem pahalıdır hem de gönderilen postalardan %4-5 gibi çok düşük bir cevap gelme oranı vardır. E-posta ile pazarlamada ise bu oran %15-30 arasındadır. E-postayı yanıtlamak geleneksel postaya oranla çok daha kolaydır. Eğer doğru yapılırsa hedef müşteri kitlesiyle birebir etkileşim sağlanır. 11

12 YATIRIM Daha az maliyetle daha çok müşteriye ulaşmada işletmeler öncelikle dört temel alana yatırım yapmalıdırlar:  Donanım yatırımı (sunucu, yönlendirici, PC vb.)  İnternet yatırımı (internet servis sağlayıcısı vb.)  Yazılım yatırımı (e-ticaret yazılımları vb.)  Elektronik ödeme hizmetleri yatırımı (internetten satılan ürünün bedelinin tahsil edilmesi için gerekli olan yatırım) 12

13 E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Web Sitesi  Sık sorulan sorular bölümü güncel tutulmalı  Firma hakkında tanıtıcı bilgiler verilmeli  Müşteriler sorun yaşadığında firmaya ulaşmaları için iletişim bilgileri verilmeli  Yapılan alışverişin hangi hukuka tabi olduğu müşteriye anlatılmalı  Ürün ve hizmetler ilgili sınırlamalar varsa satış öncesi belirtilmeli (teslim şartları, yerleri vb.)  Arama fonksiyonu yerleştirilmeli  Müşterilerden gelen şikayet ve geribildirimler etkin bir şekilde takip edilmeli 13

14 E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Sipariş  Alıcı, ürün stok bilgisini görebilmeli  Satıcı, toplu satış ya da indirim yaptığı ürünleri belirtmeli  Alıcı, son onay butonuna basmadan fatura bilgilerini görebilmeli  Satın alınan ürünün tahmini teslimat süresi veya yaşanabilecek aksaklıklar belirtilmeli  İptal ve geri ödeme politikaları belirtilmeli  Sipariş süreci başından sonuna kadar alıcıya , faks veya telefon ile bildirilmeli  Alıcıya, geçmişe yönelik alışverişlerini görüntüleyebilme imkanı sunulmalı 14

15 E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Ödeme  Alıcının ödeyeceği toplam fiyat belirtilmeli (ürünün fiyatı ve diğer maliyetler)  Satıcı, alıcıya ödemede kolaylıklar sunmalı (taksit, eft, havale, kapıda ödeme)  Alıcıya, işlem ile ilgili dökümler sunulmalı Teslimat  Ürünün teslim tarihi önceden bildirilmeli  Gönderim esnasında alıcının gizli kalması gereken bilgileri paket üzerine koyulmamalı  Ürün, taşımada oluşabilecek hasarlara karşı sigortalanmalı  Alıcıya, ürünün teslimat süresince nerede olduğu hizmeti sağlanmalı 15

16 E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Garanti  Her ürün için garanti koşulları belirtilmeli ve alıcının yararlanabilmesi sağlanmalı  Satış sonrası destek ve hizmetler belirtilmeli  Satıcı, oluşabilecek sorunlar konusunda alıcı ile irtibat kurulmasını sağlamalı İadeler  İade prosedürü önceden alıcıya bildirilmeli İadenin ne kadar sürede gerçekleşmesi gerektiği İade sonrası ödemenin nasıl yapılacağı İadenin hangi ürünleri kapsayıp kapsamadığı  Teslimat tarihi gecikmiş ürünlerde alıcıya iptal hakkı tanınmalı 16

17 E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Gizlilik  Satıcı, gizlilik politikalarını her sayfada belirtmeli  Alıcının hangi bilgilerinin hangi amaçla talep edildiği belirtilmeli ve diğer kişilerle paylaşmamalı  Gizliliğin sağlanmasında kullanılan güvenlik yöntemleri alıcıya açıklanmalı Güvenlik  Bilgi ve ödeme güvenliği sağlanmalı  Ödeme güvenliğinde hangi yöntemlerin kullanıldığı belirtilmeli  Olası bir güvenlik açığında müşteri mağdur edilmemeli 17

18 SANAL ALIŞVERİŞ SIRASINDA Alışveriş yapılacak site çok iyi tanınmalı Mümkünse düşük fiyatlı bir ürün alınarak test edilmeli Garanti koşulları hakkında ile bilgi alınmalı Ürünün teslimatı, beğenilmemesi halinde iade koşulları önceden öğrenilmeli Fiyat ucuzluğu konusunda emin olunmalı Problemler anında yetkililere ulaştırılmalı Site kolaylıkla bulunabilmeli ve sayfalar arası geçiş hızı sıkıcı olmayacak biçimde tasarlanmalı 18


"ELEKTRONİK PAZARLAMA 1. Satış Pazarlama Satış kanalı İnternet 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları