Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama."— Sunum transkripti:

1 Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama

2 Farklılaştırma Nedir? Farklılaştırma İle İlgili Düşünce Kartları 3-4’lü bir grup bulun; içlerinden bir kişi bu çalışma için gereken malzemeleri (Düşünce Kartları ve zar) toplasın. Dolaşırken sırayla zarı yuvarlayın ve zarda gelen rakamla ilgili soruyu yanıtlayın Grup olarak en az 2 turu tamamlamanız gerekir!! Bugün en uzak noktaya ulaşan kişi bu işte lideriniz olacaktır.

3 Bu çalıştayın önemli soruları: Farklılaştırmayı nasıl tanımlayacağız? Zaman geçtikçe farklılaştırmanın “gelişmesi ve sürdürülebilir olması” için ne yapmak gerekir?

4 Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Büyük Fikirler Farklılaştırma, ilerleme sağlamak için özellikle teşvik edilmelidir. Öğretmenler eğitim ile ilgili kararlarını farklılaştırmanın altında yatan felsefeye dayandırırlar. Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak karşılık verir. Öğretmenler, farklılaştırmayı destekleyen ve uygulanmasına olanak sağlayan rutinler geliştirir.

5 Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevler Odaklanmış, Kaliteli Ders Programı Esnek Eğitim Düzenlemeleri Farklılaştırılmış Eğitim proaktif olarak planlanmış, aşağıdakilerle belirlenmiş birbirinden bağımsız bir sistemdir. Olumlu Öğrenenler Topluluğu DevamlıDeğerlendirme

6 6 Büyük Bir Fikir: Farklılaştırılmış Sınıfta Değerlendirme Anlamlı değerlendirme, kaliteli, açık ve net öğrenme hedeflerine odaklanır. Devamlı Değerlendirme

7 Notlar ve Zihniyet Daha çabuk vazgeçerler Çok azimli değildirler Zorluklara karşı direnç gösterirler, sağlamcıdırlar Umutsuz hissederler Notlara “öğrenmeden” daha fazla odaklanırlar Geribildirimi ceza gibi algılarlar Daha çok kopya çekerler Değişmez Zihniyet Yapısına Sahip Öğrenenler Notlardan ziyade öğrenmeye daha çok önem verirler Zorlukla karşılaşınca denemeye devam ederler Çabanın karşılığının alınacağına inanırlar Geribildirimi yararlı bir bilgi olarak görürler Daha az kopya çekerler Esnek/Gelişebilir Zihniyet Yapısına Sahip Öğrenenler

8 İzleme Amaçlı Değerlendirme Ön değerlendirme Düzey Belirleme Amaçlı Değerlendirme Geribildirim ve Hedef Oluşturma (Bulma) (İzleme ve Kontrol Etme) (Emin Olma) Ön sınama Anket KWL Kontrol Listesi Gözlem Kendini Değerlendirme Sorgulama Konferans Dinleme Akran değerlendirme Portfolyo Kontrolü 3-dakika beklemeli quiz Gözlemle İlgili Günlük Girişi İkna Etmek Kendini Değerlendirme Sorgulama Tartışma Çıkış Kartı Laboratuar Ünite Sınavı Performans Görevi Ürün/Sergi Gösterim Portfolyo İnceleme Yazı

9 Devamlı Değerlendirme ve Düzeltme Ders programımız ve öğretimimiz aşağıdaki gibiyse, sıklıkla yapılacak izleme amaçlı değerlendirmeler ölçmenin tek yoludur… …öğrencilerimize uygun ölçüde destek ve zorlayıcılık sağlıyorsa …Doğrulayıcı bir kaynak görevi görüyorsa …Gerçek Katkı sağlamalarına olanak veriyorsa …Güç duygusu sağlıyorsa …Amaç duygusu sağlıyorsa

10 Para konusunda bir Anasınıfında yapılan ön değerlendirmeden örnek sorular Paranın adını daha önce duymuştum. Bir kuruşun görünümünü biliyorum. Paranın ne için kullanıldığını biliyorum. Öğretmen her ifadeyi okur ve öğrencilerin yanıtlarının ne anladıklarını tam olarak yansıttığından emin olmak için onlara rehberlik eder.

11 MissouriRobinson Missouri Robinson İlköğretim Okulu Steve Pursley’nin Sınıfı Kendini nasıl hissediyorsun?

12 Grafikli Gösterim Sayfaları TANIMLA ÖRNEKLER VER ÖRNEK OLARAK VERİLEMEYECEKLERİ BELİRT ÖNEM VER KONU veya KAVRAM

13 AİLE RESİMLER SÖZCÜKLER

14 İsim _______________________________ Aşağıdaki dilbilgisi terimlerini aşağıdaki gibi derecelendirin: 1. Bunu daha önce hiç duymadım. 2. Bunu daha önce duydum ama işlevini bilmiyorum. 3. Bunun ne olduğu ve nasıl kullanıldığı hakkında bilgim var. _____ Dolaysız nesne _____ Dolaysız nesne zamiri _____ Dolaylı nesne _____ Dolaylı nesne zamiri _____ Edat nesnesi _____ Sıfat _____ Soru sıfatı

15 İsim _______________________________ 1. “Yazar üslubu” nedir? Etkili bir yazarın üslubu ile yazılmış olan bir cümle örneği verin. İkinci soru için ne yazdığınıza bakın. 2. Bu cümleye etkili bir yazarın üslubunu taşıma özelliğini veren nedir? “Yazar Üslubu” Ünitesi ile İlgili Ön Değerlendirme

16 Çıkış Kartları (biletleri) öğrencinin hazır bulunuşluk ve ilgi düzeyleri ile öğrenme profilleri hakkında bilgi toplamanın hızlı ve resmi olmayan bir yoludur. Öğretmen bir eğitim bölümünün veya ders süresinin sonunda öğrencilere indeks kartları veya fişler dağıtır. Öğretmen sonuçları gözden geçirir ve öğrencileri bir sonraki gün için kolaylıkla eğitim gruplarına ayırır. ÇIKIŞ KARTLARI

17 Text Çıkış Kartı: Temel Matematik İSİM_________________________ Tek sayıya örnek verin. Çift sayıya örnek verin. Tek sayıyla çift sayı arasındaki farkı nasıl söyleyebiliriz?

18 3-2-1 Kartları İsim Hayvanların ortamlarına nasıl uyum sağladıkları konusunda bugün öğrendiğim 3 şey Hala aklımda olan veya kafamı karıştıran 2 soru Daha fazla bilgi sahibi olmak isteyeceğim 1 şey

19 Kavram veya beceri konusunda zorlanan öğrenciler Kavram veya beceri hakkında biraz fikri olan öğrenciler Kavram veya beceriyi anlayan öğrenciler 1. Grup 2. Grup 3. Grup Hazır Bulunuşluk Grupları ÇIKIŞ KARTI GRUPLANDIRMALARI

20 Aşağıdaki yönergeler öğrenciler sınıfa girerken tahtaya yazılabilir: 1. Aşağıdaki konularla ilgili bir giriş kartı doldurun: 2. Dün akşamki ödevinizde sizin için asıl anlam ifade eden şey nedir? Dün akşamki ödeviniz hakkındaki sorularınız nelerdir? Aşağıdaki yazı komutunu yanıtlamaya başlayın….ev ödevi Aşağıdaki yazı yönergesini yanıtlamaya başlayın ….

21 Ön Cam Kontrolü TEMİZ –“olmuş!” NOKTALAR VAR –“büyük bir kısmı olmuş!” ama hala birkaç sorum var.” ÇAMURLU –“olmamış!” Alternatif Yöntem: Parmaklar yukarı /Avuçları hareket ettirme/Parmaklar aşağı

22 Soru Kutusu Bugünün çıkış kartını tamamladıktan sonraki sorularınız neler? “Hala ……..i anlamıyorum” “Neden ……i anlamıyorum” “……..e kadar her şeyi anladım” y=mx+b ??? ? ? ? Sorular? A Öğrencisi

23 İlk taslağımı okuduktan sonra… Ona dair gerçekten beğendiğim 1 şey Onu geliştirmede kullanabileceğim 2 kaynak Onu geliştirmek için yapabileceğim 3 değişiklik Özetleyici

24 Grafikli Gösterim Sayfaları TANIMLA ÖRNEKLER YAZÖRNEK OLARAK VERİLEMEYECEKLERİ YAZ ÖNEM VER KONU veya KAVRAM Frayer Şeması

25 Tanımla… Hamster nerede yaşar Bir örnek ver… Garajım Örnek olamayacak bir şey söyle… Okyanus Bunun hakkında bir soru sor… Hamsterler yüzebilir mi? Yaşam Ortamı Ön Değerlendirmesi İsim: Lauren

26 Yaşam Ortamı Ön Değerlendirmesi İsim: Carl Tanımla… Bitki veya hayvan türlerinin doğal olarak yaşadığı veya büyüdüğü yer Bir örnek ver… Kualalar kıyı adalarından ve yüksek okaliptus ağaçlarının bulunduğu ormanlardan karasal bölgelerdeki ağaçlık alanlara kadar çeşitli yaşam ortamlarında bulunur Örnek olamayacak bir şey söyle… (Sözcüğün yanlış kullanımı) Sigara içilen yerler çok kötü bir “yaşam ortamı”dır! Bunun hakkında bir soru sor…Milyonlarca yıl önce kualaların yaşam ortamlarının aslında ormanlar olduğu doğru mu? GERİ

27 Tanımla… Tarih öncesi çağlara ait bir balık Bir örnek ver… Şekil Örüntüleri artık dünyada yaşamıyorlar. Örnek olamayacak bir şey söyle… Bilmiyorum Bunun hakkında bir soru sor… Matematikte neden “Şekil Örüntüleri” öğreniyoruz ? “Şekil Örüntüleri” Ön Değerlendirmesi İsim: Eric G.

28 “Şekil Örüntüleri” Ön Değerlendirmesi İsim: Sally Tanımla… Şekil Dizilimi oluşturmak küçük karelerden damalı veya mozaik şekilli model oluşturmak anlamına gelir. Şekil Dizilimi oluşturulan modele denir. Bir örnek ver… Örnek olamayacak bir şey söyle…Bunun hakkında bir soru sor… Şekil Dizilimi hakkındaki web sitelerini ziyaret ettiniz mi? ules/online/wor kshop/toolbox/mosaictool.html?offer_i d=PMTHF

29 Bana Göre #11 Başkalarının cesaretinden neden etkileniriz Belki de aynı cesaretin, en azından ondan küçük bir eserin bizim içimizde de olduğunu keşfetmenin tatlı ve gerçek sürprizini yaşadığımız içindir. Laurence Shames Yazar Kahve Arası!

30 Uygulamaya Koyma, Ders 3: Devam Eden Değerlendirmeler Oluşturma

31 Saati Söyleme 1. sınıf öğrencilerinin bir listesini yapın ve saat söyleme ve saatler hakkındaki bilgilerle ilgili verilerin size ne gösterdiğini yazın. Saatlerini gözden geçirdiğiniz öğrencileri düşünün. Kimin neye ihtiyacı var? Bu konudaki yönergeleri nasıl planlayacaksınız?

32 Değerlendirme oluşturma sırası size geldi Öğrencinin önceden ne bildiğini nasıl ölçebiliriz (ön değerlendirme) Dün oluşturduğunuz üniteye/ders amaçlarına bakın Süreç sırasında bunu nasıl kontrol edebiliriz (devamlı değerlendirme)

33 Öğretmenler öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine, Bireysel Farklılıklar Gözetilerek Verilen Görevlerin tasarlanması ve verilmesi için hem düşük hazırlık hem de yüksek hazırlık stratejileri kullanarak yanıt verir. Farklılaştırılmış Eğitimi Harekete Geçiren ve Onu Besleyen Temel Fikir

34 Hazır Bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profiline dayalı olarak Gruplandırma düzenlemeleri: bağımsız, arkadaşlı, küçük grup, tüm sınıf Esnek Eğitim Düzenlemeleri

35 Önemli olan ne? Hazır Bulunuşluk Öğrenme Profili İlgi Büyüme /İlerleme EtkinlikMotivasyon

36 Öğrenci İlgisine Yanıt Verme Bulmacalı Ön Değerlendirme Bu bulmaca siz, ilgileriniz ve yapmayı sevdiğiniz şeyler hakkındadır. Her parça üzerinde boş zamanlarınızda yapmaktan hoşlandığınız ve sınıfta yapmayı istediğiniz şeyleri yazın. Daha fazla parçaya ihtiyaç duyarsanız alanları bölebilirsiniz.

37 Bingo Bu ay bir ya da daha fazla BINGO denemesi yapın. Unutmayın, yazma deneyimi için gerçek bir nedeniniz olmalı! Ürününüzü postalar veya e-posta ile gönderirseniz, onu önce bana okutun ve paraflatın. Çalışmanıza yardımcı olması açısından, yazma amaçlarınızı ve sınıfla ilgili notlandırma kurallarımızı kullanmaya dikkat edin. TarifTeşekkür NotuEditöre MektupYol Tarifi Bir Oyunun Kuralları Davetiye Bilgi için e-posta ile istek Bir mektup arkadaşı, arkadaş y ada akrabaya mektup Skeç ya da oyunRöportaj Gazete MakalesiKısa Öykü SERBEST Kendiniz seçebilirsiniz Alışveriş Listesi Çalışma Planınız ReklamKarikatürŞiirYönergelerTebrik Kartı Öğretmenize mektup Gelişim TeklifBir haftalık günlükWeb sitesi tasarımı Kitaplarla ilgili Sesli Düşünme

38 Düşlerim İçin Milyon Dolar Harcama: Matematiğe İlgi Çekme Bir milyon Dolar’ın çok para olduğunu anladım. 4 yerine 8 at alabilirdim bu parayla. Bu proje bana at çiftlikleri ve matematik hakkında çok şey öğretti. KategoriToplamKesirOndalıkYüzde Yapı Malzemeleri 8 At Çiftlik Malzemesi Yiyecek (başlangıç için) Atlar için malzeme Nalbant, veteriner 2 çiftlik işçisi At terbiyecisi Tesisler Sigorta Arazı (40dönüm)

39 Öğrenme Profiline Yanıt Verme Grup Oryantasyonu Kişi oryantasyonu Yetişkinden Bağımsız/Kişi Oryantasyonu Bilişsel Tarz Yaratıcı/Uyum Sağlayıcı Esas/Gerçekler Bütünden parçaya/Parçadan bütüne Dışavurumcu/kontrollü Doğrusal olmayan/Doğrusal Tümevarımlı/Tümdengelimli İnsan Odaklı/Görev veya Nesne Odaklı Somut/Soyut İşbirlikçi/ Rekabetçi Kişilerarası/İç gözlemsel Dikkati Kolay Dağılan/Dikkat Süresi Uzun Grup Başarısı/Kişisel başarı Sözlü/Görsel-uzamsal Düşünce odaklı/eylem odaklı Öğrenme Ortamı Sessiz/gürültülü Samimi/Soğuk Durağan/hareketli Esnek/değişmez “Faal”/”Faal olmayan Düşünme/İşlemleme Tarzı Analitik Pratik Yaratıcı Sözel/dil odaklı Mantıksal/matematiksel Uzamsal/Görsel Bedensel/kinestetik Müziksel/ritmik Kişilerarası Kendine dönük Natürel Varoluşçu

40 Öğrenen Kartları Ön Arka

41 “Hazır Bulunuşluk” Farklılaştırması BU özel beceri veya fikre sahip olan BU çocuk BU zamanda nerede?

42 Performans Odaklı Olma Görevler çok zor geldiğinde vazgeçmeye yatkınlık ”Hata yapmaktansa iyi görünmek daha iyidir” 42 Değişmez zihniyet yapısı “Zekâmı değiştiremem. O benim doğamda olan bir şey. Akıllıyım (akıllı değilim) çünkü böyle doğmuşum. Öğrenci motivasyonu üzerinde zihniyetin etkisi Gelişebilir zihniyet yapısı “Ne? Bu deli saçması! Zekâmı geliştirmek için bir şeyler yapabilirim. Zekâ değişmez değildir ki ! Zihniyet yapısının öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi Uzmanlaşma Odaklı Olma Daha rahat risk alabilir Zorlayıcı işlerde çaba göstermeye daha çok istekli.

43 Elektrik Tanım Elektrik bir enerji türüdür Elektriğin Çeşitleri İki tür elektrik vardır; durgun elektrik ve elektrik akımı Durgun elektrik hareket etmeyen bir elektrik yüküdür. Elektrik akımı elektronların hareket etmesidir. Elektrik Devreleri İki tür elektrik devresi vardır. Seri devre akımın yalnızca tek bir yoldan ilerlediği devredir. Paralel devre akımın birden fazla yoldan ilerlediği devredir. Elektrik Üretme Jeneratör mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren bir makinedir. Kuru pil kimyasal içerikli bir macun, karbon Çubuk ve elektron akımını sağlayan çinkodan oluşur. Yaş pil elektron akımını sağlamak üzere metal levhalarla reaksiyona giren asit ve sudan oluşur. Elektriği Kullanma Elektrik önemli bir ışık ve ısı kaynağıdır. Elektrik enerjisi mekanik enerjiye dönüştürülebilir. Elektriği Ölçme Ölçülen elektrik miktarı kilovat-saat birimi ile ifade edilir.

44 A. Bugün sınıfta olmayan bir arkadaşınıza adım adım yönergeler yazarak bu hafta üzerinde çalıştığımız problemleri nasıl çözmesi gerektiğini diyagramlar ve hesaplamalarla anlatın. B. Yaşamındaki bir problemi, bizim bu hafta üzerinde çalıştığımız tür matematik probleminin çözüm yöntemi ile çözecek olan bir kişi için bir dizi yönerge yazın. Önce probleminin ne olduğunu açıklayın. Yönergelerin yalnızca matematiksel hesaplamalar içermeyip, onun problemine de yönelik olmasına dikkat edin. MATEMATİK ÖRNEĞİ Çeşitli Günlük Yönlendiricileri

45 A. Bugün sınıfta tam laboratuar deneyi sona ermek üzereyken bir öğrenci sınıftan çıkmak zorunda kalmıştır. Lütfen öğrenciye bir not yazarak laboratuarda ne olduğunu, neden öyle olduğunu ve bu deneyin bize gerçek yaşam içinde nasıl bir pratik yararı olabileceğini yazın. Onun konuyu anlayabilmesi için tek umudu da sizsiniz! Mümkün olduğunca yardımcı olun. B. B. Bugün, deneyin önemli veya belirleyici bir unsurunu seçin. Bunu bir şekilde değiştirin. Bu değişiklik deneyde ne olmasına yol açacak? Neden? Buradan ne tür bir ilke çıkarabilirsiniz? Yararlı, güçlü bir kavrama sağlayan ve entelektüel veya bilimsel açıdan anlamlı olan bir seçim yapın. FEN BİLGİSİ ÖRNEĞİ Çeşitli Günlük Yönlendiricileri

46 Okuma Ödevi Kuponu İsim: Tarih: İsim: Tarih: İsim: Tarih: İsim: Tarih: ---- Lütfen çocuğunuza bugün okuldan getirdiği kitabın sayfalarındaki resimlere bakarak size içindeki öyküyü anlatmasını söyleyin. --- Lütfen çocuğunuzla bugün okuldan getirdiği kitaptan yankılı okuma yapın. (Yankılı okuma sizin bir satır okuduğunuz ve sonra çocuğunuzun o satırı tekrar ettiği okuma şeklidir.) --- Çocuğunuza öykü içinde tanıdığı bazı sözcükleri size göstermesini söyleyin. __Çocuğunuza birini eğlendirmek için okuyormuş gibi yapmasını söyleyin. __Çocuğunuza öyküyü çeşitli açılardan neden sevdiğini (veya sevmediğini) sorun. __Çocuğunuzdan kitaptaki karakterin ne tür duygular taşıdığını söylemesini isteyin. Kitaptan buna kanıt göstermesini isteyin. __Çocuğunuza her karakteri farklı bir sesle okumasını söyleyin __Okumadan sonra, çocuğunuza, karakterleri daha iyi anlamanız için farklı sesleri nasıl verdiğini sorun. __Çocuğunuza öyküdeki hangi karakterle birlikte vakit geçirmenin çok eğlenceli olabileceğini sorun. Bu seçiminin nedenlerini sorun. Managing a Diverse Classroom by Carol Cummings. Adapted by Tomlinson ‘02 Okuma Ödevi Kuponu

47 Strateji: Kademeli Çalışma

48 Temel Soru Kademeli çalışma eğitimde nasıl güçlü bir araç oluşturur?

49 Fazla Rahat Uygun Zorlayıcı Yakın Gelişim Bölgesi ve Akış Fazla baskın PANİK Terleten ödev Bilinen ödev Çok hırpalayan ödev Zorlayıcılık Hedefi Karen Lelli Austin 2009

50 5. Sınıf İngilizce Dersi Konu: İkna Edici Yazı Yazma Bilgi: Farklı Tartışma ve İkna Teknikleri Kavrama: Tartışmanın etkinliği kullanılan tekniklerin uygun doğası, veriliş şekli ve hitap ettiği kitleye bağlıdır. Beceri: İkna edici tekniklerin kullanılışını analiz etme, yazıda ikna edici teknikler kullanma Belirtilen eğitim hedefi doğrultusunda: Belirli bir dinleyici kitlesine hitap eden ikna edici yazılar yazın.

51

52 Prosedür Ön değerlendirme: “İnsanların başkalarını kendi görüşlerine inanmaya ikna etmeleri için kullandıkları 5 tekniği açıklayın Daha sonra bunlardan en az üçünü, seni daha az ödev verme konusunda ikna edebilmem için kısa bir paragraf içinde kullanın, vurgulayın ve işaretleyin. İki grup oluşturmak için ön değerlendirme kullanın: Grup A: Tekniklerin açıklanmasını ve kullanımını birleştirebilmekte zorlananlar Grup B: Tekniklerin açıklanması ve kullanımını uygulamasının içinde olanlar NOT: İhtiyacınız olacak kademe sayısı, ön değerlendirme verilerinin değerlendirilmesinden çıkan modellerce belirlenecektir

53 Prosedür Tüm Grup: ”Don’t let the Pigeon Drive the Bus” kitabını okuyun. Tartış - Güvercinin kanıtlarının etkililiğini genel çerçevede tartışın Notlar Verin: İkna edici teknikler Gruplar: Grup A: Kullandığı teknikleri belirlemek, ne kadar etkili ve neden etkili olduklarını anlamak ve farklı olarak ne yapmış olabileceğini görmek için bu kitap üzerinde çalışmaya devam edin. Grup B: Bir dizi Calvin and Hobbes karikatürü kullanarak kullandığı teknikleri belirleyin, ne kadar etkili ve neden etkili olduklarını ve farklı olarak ne yapmış olabileceğini anlayın (Görev kartı).

54 Prosedür Her gruba analiz etmek için başka bir örnek verilir (yükselterek) – bu kez etkili tartışma teknikleri gösterilir. Gruplar (tüm grup, karışık küçük gruplar veya karışık çiftler) bulduklarını paylaşırlar ve aşağıdakileri tartışırlar: Güvercin ve Calvin’in kullandığı tekniklerin ortak tarafları ve farklı olan kısımlar Hangi teknikler etkili olan/olmayan modellere işaret etmektedir? KARŞILIKLI BAĞIMLILIK KİLİT NOKTADIR!

55 Şimdi düşünelim... Bu örnekten giderek; kademeli ders nedir?

56 Kademeli Dersler Kademeli Çalışma: Aynı temel bilgiye, fikirlere ve becerilere – ancak “biraz fazla zor derecede”- sahip tüm öğrenenlere yardımcı olmak üzere tasarlanmış hazır bulunuşluk temelli yaklaşımdır Kademeli Çalışmanın Etkin Yapılabilmesinin Kriterleri: Tüm görevler aynı temel bilgiye dayalı Tüm görevler yüksek düzeyli düşünce yoluyla yapılacak Tüm görevler öğrenciler açısından eşit çekiciliğe sahip olacak Bir çok yaklaşım kademeli olarak gerçekleştirilebilir Aktiviteler Laboratuarlar Merkezler Günlük yönlendirmeleri Öğrenme sözleşmeleri Ev ödevi Testler/Değerlendirmeler Çalışma ürünleri Tartışmalar/Sorular ETC

57 Kademeli Dersler Bir çalışmayı veya çalışma ürününü kademeli hale getirmek için: Çalışmanın veya ürün ödevinin bir sonucu olarak öğrencilerin neyi bilmeleri, kavramaları ve becermeleri gerektiğini açık ve net biçimde ortaya koyun. Öğrenciler için ilginç ve cazip bir çalışma veya ürün ödevi geliştirin. Ön değerlendirme ve devam eden değerlendirmeye dayalı olarak, öğrencilerin sınıfta hazır bulunuşluk düzeyleri hakkında düşünün. Çeşitli öğrenciler üzerinde zorlayıcı nitelikte özgün görev ve ürün ödevlerinden yeterince geliştirin. Kalite ve başarı ile ilgili anlaşılır kriterler olmasına dikkat edin.

58 Hedefleri Açıkça Belirle BİLGİ - Gerçekler - Terimler - Tanımlar - Tarihler -Algoritmalar BECERİ -Süreçler -Bir disipline dair beceriler, temel beceriler, üretim becerileri, özgürlük becerileri -Zihnin alışkanlıkları KAVRAMA - Prensipler - Genellemeler - Bir disiplinle ilgili önemli fikirler - Kavramsal fikirler

59 Bir çalışma geliştirerek başlama İkna edici yazı dersinde, öğretmen her öğrencinin kullanılan ikna etme tekniklerini belirlemek için bir kitap örneği kullanması gerektiğini, ne kadar ve neden etkili olduğunu ve farklı olarak ne yapabileceğini düşünerek işe başlamış olabilir.

60 Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri hakkında düşünün ve çeşitli öğrencileri zorlamak için örnekler geliştirin

61 Bilgi, Fikirler, Materyaller, Uygulamalar Temsiller, Fikirler, Uygulamalar, Materyaller Kaynaklar, Araştırma, Yayınlar, Problemler, Beceriler, Hedefler Yönergeler, Problemler, Uygulama, Çözümler, Yaklaşımlar, Disiplinler Arası Bağlantılar Uygulama, İçgörü, Aktarma Solutions, Decisions, Approaches Süreçte, Araştırmada, Ürünlerde Planlama, Tasarlama, İzleme Çalışma Ritmi, Düşünce Ritmi 1. Temele DairDönüşümsel 2. SomutSoyut 3. BasitKarmaşık 4. Tek YönlüÇok Yönlü 5. Küçük SıçramaBüyük Sıçrama 6. Daha Fazla YapılandırılmışDaha Açık 7. Açıkça TanımlanmışBelirsiz Problemler Problemler 8. Daha Az BağımsızlıkDaha Fazla Bağımsızlık 9. YavaşHızlıDENGELEYİCİ

62 Kalite ve başarı ile ilgili açık ve net kriterlerle çalıştığınızdan emin olun Öğrenciler beklentilerinizin ne olduğunu biliyor mu? Görevle ilgili notlandırma kurallarını veya anlaşılabilir kriterler verdiniz mi? Kriterler ödevle ilgili hedeflerinize uygun mu?

63 Yeni Dünya Gezginleri Öğretmenin sağladığı bir kaynaklar listesini ve ürün seçenekleri listesini kullanarak, 2 önemli gezginin ne tür riskler aldıklarını, başarı ve başarısızlığı nasıl tattıklarını ve ne tür olumlu ve olumsuz değişikliklere yol açtıklarını gösterin. Kanıt/delil sunun. Güvenilir ve savunulabilir araştırmalar yaparak Yeni Dünya Gezginlerinin paradoksal yanlarını göstermenin bir yöntemini geliştirin. Ünite ilkelerini işleyip bunların ötesine geçin.

64 Sayma/Matematik Merkezi Görev 1 Bugün sınıfımızda kaç kişi olduğunu saymanın ve göstermenin bir yolunu bulun. Yanıtınıza nasıl ulaştınız? Görev 2 Sınıfımızda kaç kişi olduğunu saymanın ve göstermenin bir yolunu bulun. Bugün kaç kişi yok? Bugün kaç kişi burada? Nereden biliyorsunuz? Görev 3 Bugün sınıfımızda kaç erkek öğrenci olduğunu saymanın ve göstermenin bir yolunu bulun. Bugün kaç erkek öğrenci yok? Bugün kaç kız öğrenci burada? Bugün kaç kız öğrenci yok? Yanıtınızın doğru olduğunu kanıtlayın. Anasınıfı Sayma ( Beceri ) Anasınıfı Anahtar Kavram : Modeller Genelleme: Bilim adamları Modellere Göre Sınıflama Yaparlar Öğrenciler doğada bir gezi yaparak “veri” toplamak için marangoz önlüğü kullanırlar. Bilim Merkezinde: Kategorileri gösteren hazır kareli kâğıt Örnek kareli kâğıt- öğrenci kendi kategorilerini oluşturur Öğrenciler kategori ve içeriklerini nasıl göstereceklerine karar verirler Görev 1: Yaprakları Sınıflandırma büyüklüklerine göre renklerine göre Görev 2: Yaprakları Sınıflandırma şekillerine göre bir kategori oluşturma Görev 3: Her yaprakla ilgili 3 sınıflandırma şekli bulun – renk dışında Tomlinson ‘97

65 Justin’in ParalarıSarah’nın Paraları Kumbara Justin ve Sarah’nın annesi para gruplarına baktılar. Justin ve Sarah’ya her grubun toplamını eşit hale getirebilirlerse kumbaralarına bu miktara eşit miktarda para koyacağını söyledi. Justin ve Sarah’ya paralarını 2 eşit grup halinde ayarlamalarını gösterin. Düşünüş yolunuzu açıklayın. Elinizde bulunan bir dersi veya görevi ihtiyaca göre farklılaştırmak sürece başlamanın kolay bir yoludur. Kendinize şunu sorun: Bu derse rehberlik eden kavram/prensip nedir?

66 Justin’in ParalarıSarah’nın Paraları Justin’in ParalarıSarah’nın Paraları Görevin Alternatif Şekilleri: Daha Rahat Erişilebilen Şekil Daha Zorlayıcı Şekil Her görev sonunda yine öğrenci bu problemi çözmek için kullandığı stratejiyi açıklayacaktır

67 Düzey ne olursa olsun, çözümün gerisinde yatan akıl yürütme şekli kavrama ve uygulama açısından tayin edici olabilir: Acemi Kavrayışı Uzman Kavrayışı Bağlantı kurulmadı Hiçbir Matematiksel temsil gerçekleşmedi Kanıtlara bakılınca öğrencinin stratejisinin bir çözüme gidip gitmeyeceği belli değil İzleyici farkındalığı yok Bir akıl yürütme Görülmüyor Kumbara Justin ve Sarah kumbaradaki tüm paralarını çıkardılar. Paraları üç gruba ayırdılar. Justin’in paralarıSarah’nın paraları Öğrenci verdiği kararın gerekçesini açıklar. Doğru yanıta ulaşılır Justin ve Sarah’nın annesi para gruplarına baktı. Justin ve Sarah’ya her iki grubun da miktarını eşitleyebilirlerse onlara bu miktar para vereceğini söyledi. Sonra onları alışverişe de götüreceğini söyledi. Justin ve Sarah paralarını nasıl ayarlamamalılar? Doğru matematik dili kullanılır Öğrenci toplamlar arasındaki farkı tanımlayarak durumu matematiksel açıdan analiz eder Çalışma notları yoluyla bir gruba anlatılıyor havası yaratılır

68 6. Sınıf Matematik Kavram – Perspektif Ders konusu – Grafikler Bu dersin sonucunda, öğrenciler aşağıdakilere sahip olacak… …bilgi– çizgi grafikler, çubuk grafikler, pasta dilimi grafikler …kavrama – grafikler, verilerin anlaşılmasını kolaylaştırmak için bilginin görsel biçimde sunulmasıdır. …beceri – çeşitli grafikler incelemek; farklı grafik türlerini karşılaştırmak Doubet, 2006

69 Etkinlik Seyri Ön değerlendirme: Sınıf arkadaşlarınızın elbiseleri üzerindeki farklı renklerle ilgili görsel bir sunum çizin. Etiketler ekleyebilirsiniz ancak esas sunum şekliniz görsel olmalıdır. Bunu yapmak için birden fazla yol düşünebiliyorsanız, diğer fikirlerinizi de ekleyin. Öğrencileri hazır bulunuşluk temelinde gruplara ayırın Mavi: Becerilerde çok yönlülük gösterenler – hatta grafiksel becerilerden veya çoklu sunumlardan yararlananlar Kırmızı: Sayıların görsel sunumunu yapabilen, ancak akıcılık ve çok yönlülük konusunda eksik olanlar Yeşil: Verileri görsel olarak sunmakta zorlananlar Doubet, 2006

70 70 Grup Görevleri Öğrencileri hazır bulunuşluk temelli gruplara ayırın: Mavi: Becerilerinde çok yönlülük gösterenler- – hatta grafiksel becerilerden veya çoklu sunumlardan yararlananlar Mavi Öğrenme Görevi: İş sektöründen veya büyük bir gazeteden 3 farklı grafiği inceleyin (çizgi grafikler, çubuk grafikler, pasta dilimi grafikler). Her grafik türünün dezavantajlarını ve avantajlarını tartışın. Belli bir veri kümesi için üç farklı kesime yönelik 3 farklı grafik oluşturun. Kararlarınızı savunmaya hazırlıklı olun.

71 71 Grup Görevleri Öğrencileri hazır bulunuşluk temelli gruplara ayırın: Kırmızı: Sayıların görsel sunumunu yapabilen, ancak akıcılık ve çok yönlülük konusunda eksik olanlar Kırmızı Öğrenme Görevi: Büyük bir gazetenin “yaşam” veya hava raporları bölümünden alınmış 3 farklı grafiği inceleyin (çizgi grafikler, çubuk grafikler, pasta dilimi grafikler). Her grafik için, şunları açıklayın: 1) Diğer iki grafik türüne benzeyen ve benzemeyen yanları nelerdir? 2) Bu grafik türünün anlaşılmasını kolay kılan nedir? 3) Bu grafik türünü karmaşık kılan nedir? Belli bir veri grubu için, 3 farklı grafik oluşturun (biri iş adamları için, biri sınıf arkadaşlarınız için ve biri de 3. sınıftaki öğrenciler için. Bu seçimleri neden yaptığınızı açıklayın.

72 72 Grup Görevleri 72 Öğrencileri hazır bulunuşluk temelli gruplara ayırın: Yeşil: Verileri görsel olarak sunmakta zorlananlar Yeşil Öğrenme Görevi Gençlik dergilerinden alınama 3 farklı grafik türünü inceleyin ((çizgi grafikler, çubuk grafikler, pasta dilimi grafikler). Öğretmenle birlikte: 1)Her grafik türünün yararlı ve kafa karıştırıcı yönleri açısından tartışın, 2)Kişisel ve grup tercihleri, vs 3)Üç gruba ayrılın; belli bir veri kümesi ile ilgili olarak; aynı bilgiyi üç yolla gösteren üç farklı grafik oluşturun. 4)Sonuçları karşılaştırın ve değerlendirin.

73 Bana Göre #61 Bu da benim sırrım; çok basit bir sır: kişi ancak yüreğiyle görürse doğru görür; asıl görünecek olanlar göze görünmeyenlerdir. Antoine de Saint-Exupery Yazar Kahve Arası!

74 Uygulamaya Koyma, Ders 4: Kademeli Dersler Oluşturma

75 Kademeli Aktivite Şablonu Hedefler Ön değerlendirme Giriş Sürüm 2Sürüm 3Sürüm 1 Paylaşım/Sentez/Kapanış

76 2 Şey! 2 şey öğrendim bugün Farklılaştırılmış eğitim hakkında … 1 soru hala aklımda var …


"Dr. Jennifer G. Beasley Farklılaştırmanın Uygulanması: Her Öğrenen İçin Zorlayıcı ve Destek Sağlayıcı Uygulama." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları