Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME DERS 3. 2 BİRLİKTE HATIRLAYALIM  İletişim nedir ?  İletişimin unsurları nelerdir?  Kurumsal iletişim.  Hizmet.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME DERS 3. 2 BİRLİKTE HATIRLAYALIM  İletişim nedir ?  İletişimin unsurları nelerdir?  Kurumsal iletişim.  Hizmet."— Sunum transkripti:

1 ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME DERS 3

2 2 BİRLİKTE HATIRLAYALIM  İletişim nedir ?  İletişimin unsurları nelerdir?  Kurumsal iletişim.  Hizmet nedir?  Hizmetin Algılanması.  Hizmet ve iletişim.

3 ÖNCE İNSAN!

4 4 BENLİK KAVRAMI  Bireyin kendine ilişkin bilinçli algılarından oluşur.  Benlik kavramı ile, kendimizi bizim dışımızda kalanlardan ayırır, kendimize özel bir alan oluştururuz.  Benlik kavramı, kişinin kendisi hakkında bildikleri ve başkalarının kişiye yansıttıkları değerlendirmelerin bileşiminden oluşur.

5 5 BEN OLMA SAVAŞI Benlik kavramı ile oluşturduğumuz alanı korumak, geliştirmek ve sosyal etkileşim içinde konumlandırmak için gösterdiğimiz çabayı “ ben olma savaşı” olarak adlandırıyoruz.

6 6 ROLLER Etkileşim içindeki konumumuza bağlı olarak farklı benlik kavramları geliştirebiliriz. Etkileşim içindeki konumumuza bağlı olarak farklı benlik kavramları geliştirebiliriz.

7 7 Davranışlar gözümüzün rengi gibi doğuştan gelen özellikler değildir!

8 8  İlk eğitimi ailemizden alırız, daha sonra sosyal bir varlık olarak ait olduğumuz toplumun yaşam biçimine, kültürüne uyum gösteririz. Sosyal hafızamız ve genetik özelliklerimizle de birleşen bu değerler davranışlarımızın temelini oluşturur.

9 NASIL BİRİ OLMAK İSTERDİNİZ? Kazanan mı? Kaybeden mi?

10 10 “kazanan insan” ya da “kaybeden insan” yapan nedir? Bir insanı

11 11 KAYBEDEN DER Kİ;  Yapabileceğim hiçbir şey yok!  Ben buyum, değişemem!  Sen beni anlamıyorsun!  Ama ben haklıyım !  Yönetim kabul etmez... KAZANAN DER Kİ;  Başka neler yapılabilir, bir bakalım.  Farklı bir yaklaşımı seçebilirim  Kendimi doğru ifade edemedim?  Bu konuda farklı düşünüyoruz.  Rapor üstünde çalışalım, farklı bir bakış açısı getirebiliriz.

12 12 KAYBEDEN  Her zaman çok meşguldür. Hiçbir şeye zaman bulamaz.  Sorunun etrafında döner,asla çözmez.  Çok kolay söz verir ve tutamaz.  Önemli durumlarda geri çekilir, içine kapanır.  Başkalarının zayıf yönlerini bulmaya çalışır.  Yeniliklere direnir.  Bahaneler bulur.  “Bu benim işim değil” der.  Eleştiriye tahammülü yoktur.  Hata yapmaktan korkar, sorumluluk almaktan kaçınır.  Başkalarının ne diyeceği çok önemlidir.  Gerçekçi hedefler koyamaz ya da koyduğu hedeflerden çok kolay vazgeçer

13 13 KAZANAN  Zamanını iyi planlar.  Soruna değil çözüme odaklanır.  Tutabileceği sözler verir, gerektiğinde hayır diyebilir.  İyi bir dinleyicidir.  Başkalarının güçlü yanlarına saygı duyar.  Öğrenmeye açıktır, bilmediğini kabul eder.  Açıklama yapar.  Sorumluluk duygusu gelişmiştir.  Bu benim işim değil demez, gelişimi için bir fırsat yakaladığını düşünür.  Hata yapmaktan korkmaz, gerektiğinde risk alır.  Kendisi ile barışıktır ve “insanlar ne der” düşüncesi ile hareket etmez

14 14  Toplumsal çevreden etkilenir. İnsanlar iyi davrandığında kendini iyi hisseder, istediği türde davranışlarla karşılaşmazsa içine kapanır, savunmaya geçer.  Fiziksel çevreden etkilenir, Örneğin; Hava kötüyse kendini kötü hisseder.  Duygusal iniş çıkışlarından etkilenir, kendini kontrol etmekte güçlük yaşar. REAKTİF İNSAN

15 15 PROAKTİF İNSAN  Edilgin değil, etkindir.  Yaşamının kendi davranışları sonucunda biçimlendiğini bilir. Fiziksel,toplumsal koşulları suçlayarak sorumluluklarından kaçmaz.  Yaşamı kendi değerlerine dayanan, bilinçli seçimlerin ürünüdür.  Dürtüleri ile değil, değerleri ile hareket eder.

16 16 Kendinizi İyi Hissetmediğiniz Zaman  Nasıl bir terslik hissediyorsunuz? Duygularınızın adını koyun.  Hangi konuda kendinizi kötü hissettiniz?  Bardağı taşıran son damla neydi ?  Bunun son damla olduğundan emin misiniz?  Derinlerde kalmış başka bir şey olabilir mi?  Hep aynı noktada mı tepkisel davranıyorsunuz?  İleride benzer bir durumu yaşamamak için ne yapabilirsiniz?

17 17 İş hayatında kazanan olmak için  Net sorular sorun.  Konuyu analiz edin.  Başkalarının duygularına anlayış gösterin.  Daha net açıklamalar isteyin.  Dikkatle dinleyin.  Hatalıysanız içtenlikle kabul edin.  Farklı öneriler getirin.  Verileri kontrol edin.  Koruyucu benliğinizi kullanın.


"ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME DERS 3. 2 BİRLİKTE HATIRLAYALIM  İletişim nedir ?  İletişimin unsurları nelerdir?  Kurumsal iletişim.  Hizmet." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları