Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ekipman Yönetimi MODÜL 3. ISINMA SORULARI a)kullanım kolaylığı b)performans özellikleri c)tamir gideri d)laboratuvarın fiziki durumu E kipman seçerken.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ekipman Yönetimi MODÜL 3. ISINMA SORULARI a)kullanım kolaylığı b)performans özellikleri c)tamir gideri d)laboratuvarın fiziki durumu E kipman seçerken."— Sunum transkripti:

1 Ekipman Yönetimi MODÜL 3

2 ISINMA SORULARI a)kullanım kolaylığı b)performans özellikleri c)tamir gideri d)laboratuvarın fiziki durumu E kipman seçerken nelere dikkat edilmelidir?

3 Ekipman bakım ve yönetiminde genel kurallardan hangisi doğrudur? – Her zaman en maliyet etkin ekipmanı tercih edilmeli – Sorun giderme, servis ve tamir için kriterleri belirlenmeli – Ekipman kalibrasyonu için eğitim sadece sorumlu kişiye verilmeli – Tüm işlevler hergün kontrol edilmeli

4 Kullanım ömrünü doldurmuş veya bozuk ekipman elden çıkartırken nelere dikkat edilmelidir? a)Yedek parça kazanımı b)Güvenlik konuları c)Yeniden kullanılma olasılığı d)Hepsi

5 ÖĞRENİM HEDEFLERİ Modülün sonunda katılımcılar Laboratuara ekipman alımında dikkat edilmesi gereken ler Yeni ekipman seçimi ve satın alımı Cihaz için bakım programı gereklilikler i Mi y adı dolan ekipmanın değerlendirilmesi

6 Senaryo Ne yapmalısınız? Neden? Daha önce neler yapılmış olmalıydı? ELİSA testi çalışılırken okuyucu hata veriyor. Sorunun çözümü için izlenebilecek bir yöntem yazılı olarak bulunmuyor. Bakım günlüğü iki yıldır güncellenmemiş ve üretici firmanın talimatları kaybedilmiş.

7 Kalite Yönetim Sistemi OrganizasyonPersonel Satın alma ve stok yönetimi Süreç Kontrolü Bilgi yönetimi Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Sürecin İyileştirilmesi Müşteri Hizmetleri Tesisler ve güvenlik Ekipman

8 8 Ekipman Yönetiminin Yararları Laboratuvarın performansı Test sonuçları Değişim/Zaman Tamir masrafları azalır Cihazların ömrü uzar

9 Ekipman yönetiminin yararları hizmette aksaklıklar azalır çalışan güvenliği artar müşteri memnuniyeti artar

10 Ekipman Yönetimi Programı Selection and acquisition Installation Calibration/ performance evaluation Maintenance Trouble- shooting Service and repair Retiring equipment/ disposition Kurulum Kalibrasyon ve performans değerlendirme Bakım Sorun giderme Servis ve onarım Kullanımdan kaldırma/ elden çıkarma Seçme ve satın alma

11 Ekipman Yönetimine Genel Bakış  Tüm faaliyetler için sorumlular belirlenmeli  Kullanıcı ve bakım personeli eğitilmeli  Ekipman yönetimi izlenmeli: – Tüm prosedürlerin uygulandığından emin olunmalı – Kayıtlar rutin olarak gözden geçirilmeli – Gerektiğinde prosedürler güncellenmeli

12 Ekipman Seçimi ve Satın Alma performans özellikleri maliyet reaktifler Tesisin ihtiyaçları Ekipmanın gereklilikleri

13 Ekipman Seçimi ve Satın Alma kullanım kolaylığı güvenliği uygun mu? garantisi dili

14 Satın Alma Satın alma, leasing, kiralama, bağış merkezi alım toplu alım Sözleşme koşulları

15 Ekipman Alırken Karşılıklı Görüşün!!!  Cihaz alt yapı planlaması  Yazılım bilgisi  Parça listesi  Kullanıcı el-kitabı  Üretici tarafından kurulum ve eğitim  Deneme süresi Talepler:

16 Kurulumdan Önce Firmanın sorumlulukları yazılı olarak belirtilmeli. Kurulum için gerekli koşulların kontrolü yapılmalı.

17 Cihaz Kurulumu  Ambalajdan tüm parçaların çıktığı kontrol edilmeli  Yazılım, sistemin bir parçası ise kopyası saklanmalı

18 Cihaz Kurulumu  Üretici firma tarafından kurulup çalıştırılmalı  Doğru kurulduğundan emin olmadan kullanılmamalı

19 Kurulum sonrası Envanter kayıtları Kalibrasyon Doğrulama Kullanım Prosedürleri Bakım Programı Kullanıcı Eğitimi

20 Kalibrasyon  Üreticinin önerileri doğrultusunda kalibratörler veya standartlar kullanılarak cihazın ilk kalibrasyonu yapılmalı  Rutin kalibrasyonun sıklığına karar verilmeli

21 Performans değerlendirme Bilinen numuneler test edilmeli, sonuçlar değerlendirilmeli paralel örneklerle valide edilmeli Sıcaklık kontrollu cihazlarda stabilizasyon sağlanmalı

22 Fonksiyonların Kontrolü Cihaz parametreleri izlenmeli: Periyodik olarak günlük, haftalık, aylık Büyük tamirlerden sonra Örnekler: İnkübatör ısısı Dalgaboyu kalibrasyonu Otoklav ısı çizelgesi

23 Koruyucu Bakım  Rutin temizlik  Ayarlama  Kullanım sürelerine göre parçaların değişimi yapılmalı

24 Bakım Planı Her cihaz için aşağıdakileri içeren rutin bir bakım planı oluşturulmalı Bakım sıklığı Fonksiyonların kontrolü Parçaların rutin değişimi

25 Bakım Programının Uygulanması  Sorumlu belirlenmeli  Yazılı politika ve prosedürler oluşturulmalı  Kayıtlar tutulmalı ve saklanmalı  Personel eğitilmeli

26 Ekipman Envanteri Aşağıdakileri kapsayacak şekilde kayıt tutulmalı  Cihazın adı/tanımı  Cihazın tipi, modeli ve seri numarası  Laboratuvardaki yeri  Satın alma ve kullanıma başlama tarihleri  Cihazın alınması sırasındaki durumu  Üreticinin adı ve iletişim kurulacak kişi  Garanti süresi  Aksesuar ve yedek parça

27

28 Yedek Parça Envanteri Aşağıdakileri kapsamalı  yedek parça kayıtları  giriş/çıkış stok kaydı  sipariş edildiği tarih ve fiyatı

29 Sorun Giderme: Sorunun kaynağı nedir?  numune?  reaktifler?  su, elektrik?  cihaz?

30 Sorun Giderilemezse  Firmaya/teknik uzmana haber verilmeli  Çalışmayı sürdürebilmek için alternatifler aranmalı üreticiden yedek cihaz temini uygun laboratuvara numunenin gönderilmeli

31 Tamir olana kadar cihaz KULLANILMAMALI DİKKAT HİZMET DIŞI

32 Servis ve Onarım  Laboratuvar, üretici firmanın önerdiği programa uygun rutin bakım hizmetinin gerçekleştirildiğinden emin olmalı  Üretici firma servis/onarım hizmeti sunmalı  Gerektiğinde biyomedikal mühendisi istihdam edilmeli

33 Cihazın elden çıkartılması

34

35 Dokümanlar Aşağıdakileri içerecek yazılı prosedürler oluşturulmalı  rutin bakım  fonksiyon kontrolleri  kalibrasyon  sorun giderme  Servis hizmeti

36 Kayıt defteri Aşağıdaki kayıtlar tutulmalı  Rutin bakım  kalibrasyon  firma tarafından yapılan teknik servis hizmeti/onarımı  tüm sorunlar/çözümler  Fonksiyon kontrolleri

37 Sorunların kaydı  problemin oluştuğu/cihazın hizmet dışı kaldığı tarih  arıza/hizmet dışı kalma nedeni  yapılan düzeltici faaliyetler  yeniden kullanıma alınma tarihi  bakım/kontrol sonrasında prosedürde yapılan değişiklikler

38 Cihazın/Ekipmanın Adı: İmalatçı Adı / Markası Ek Üniteleri / Aksesuarları* Modeli / Yılı Seri No Taşınır Kod No Cihaz Sorumluları Kalibrasyon Kod No Kullanıma Giriş Tarihi Yetkili Teknik Servis Adı Adresi Tel/Faks Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemlerİşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım  ** Kalibrasyon  Onarım  ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş Tarih Saat İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası CİHAZ / EKİPMAN BİLGİ FORMU Sayfa No: 1/2 Birim / Bölüm : (*): Cihazın/Ekipmanın Aksesuarları, Kolonları, Yazılımı vb. (**): İşlemlerle ilgili açıklamalar bölümünde bakımın ve onarımın garanti kapsamında olup olmadığı belirtilecektir.

39 CİHAZ / EKİPMAN BİLGİ FORMU Sayfa No: 2/2 Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemler İşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım  ** Kalibrasyon  Onarım  ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş Tarih Saat İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası Cihaza/Ekipmana Yapılan İşlemlerİşlemle İle İlgili Açıklamalar Arıza Tespiti  Doğrulama  Bakım  ** Kalibrasyon  Onarım  ** Diğer  İşe Başlayış Tarih Saat İş Bitiş Tarih Saat İşlemi Yapanın Adı Soyadı İmzası (**): İşlemlerle ilgili açıklamalar bölümünde bakımın ve onarımın garanti kapsamında olup olmadığı belirtilecektir.

40 Özet  Ekipman yönetim programında:  ekipman seçimi  kurulumu, çalıştırılması  koruyucu bakım/servis  sorun giderme/tamir prosedürleri gibi hususlar yer almalı  Doküman ve kayıtlar:  tüm laboratuvar cihazlarının envanteri  üretici tarafından kullanıcı için hazırlanmış bilgi, bakım ve sorun giderme rehberi  kalibrasyon, fonksiyon kontrolleri, koruyucu bakım ve onarımla ilgili kayıtlar oluşturulmalı

41 Anahtar Mesajlar İyi organize edilmiş cihaz bakım programları  Laboratuvarın performansını ve testlerin güvenilirliğini arttırır  Çalışmanın sürekliliğini sağlar  Tamir maliyetini azaltır  Cihazın kullanım süresini uzatır  Çalışma güvenliğini sağlar Cihaz bakımının önemli bölümü koruyucu bakımlardır

42 Kalite Yönetim Sistemi OrganizasyonPersonel Satın alma ve stok yönetimi Süreç Kontrolü Bilgi yönetimi Doküman ve Kayıtlar Olay Yönetimi Değerlendirme Sürecin İyileştirilmesi Müşteri Hizmetleri Tesisler ve güvenlik Ekipman Soru? Katkı?


"Ekipman Yönetimi MODÜL 3. ISINMA SORULARI a)kullanım kolaylığı b)performans özellikleri c)tamir gideri d)laboratuvarın fiziki durumu E kipman seçerken." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları