Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErman Berk Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
TükoDer Bilişim Geliştirme ve Test Uygulaması Projesi
Basın Toplantısı
2
Konuşmacılar Ali ER - TükoDer Genel Başkanı Firdevs KOROĞLU – TükoDer Genel Sekreteri Esra ZARA – Proje Koordinatörü
3
Ali ER TükoDer Genel Başkanı
4
TükoDer Genel Sekreteri
Firdevs KOROĞLU TükoDer Genel Sekreteri
5
TükoDer Tüketiciyi Koruma Derneği
25 Ekim 1990 yılında İstanbul’da kuruldu. Derneğin amacı; tüketici haklarının korunması ve geliştirilmesidir. Bu doğrultuda örgütlenerek, tüketici bilincini oluşturmak, evrensel tüketici hakları paralelinde, tüketicilerin kendilerini koruyabilecek bilinç ve örgütlülük düzeyine gelmesi için çalışmalar yapmaktadır.
6
TükoDer İlkeleri TükoDer;
Hiçbir politik düşünce, inanç, din, cins, ırk farkı gözetmez. Toplumun her kesiminden tüketicilerin üyeliğine açıktır. Ticari kuruluşlardan ve siyasi partilerden bağımsız bir tüketici örgütüdür. Hiçbir ticari kurum ve kuruluştan bağış, reklam ve ilan kabul etmez. Ticari ve politik hiçbir bağımlılığı olmayan, bütünüyle üyelerinin gönüllü katkı ve katılımlarıyla çalışmalarını sürdüren, bir BAĞIMSIZ TÜKETİCİ ÖRGÜTÜ ve Sivil Toplum Kuruluşudur.
7
Kurucu Genel Başkan Ayşe Akman
8
Tükoder örgütleniyor
9
Tükoder örgütleniyor
10
Tükoder örgütleniyor
11
Tükoder örgütleniyor
12
Ağustos 1996 TükoDer, Uluslararası Tüketiciler Örgütü’ne üye oldu
13
12 Mart 1998 TükoDer, Kamu Yararına Çalışan Dernek statüsü kazandı
14
Birleşmiş Milletler’den TükoDer’e plaket 1999
15
TükoDer, kampanyaları ile kamuoyunu bilinçlendirdi
16
TükoDer, kampanyaları ile kamuoyunu bilinçlendirdi
17
TükoDer, verdiği hukuk mücadelesi ile tüketicinin yanında oldu
18
TükoDer Bilişim Geliştirme ve Test Uygulaması Projesi
19
Proje bileşenleri Program: Katılım Öncesi Süreçte Sivil Toplumun Güçlendirilmesi: STK Hibe Programı
20
Proje bileşenleri Finansör: Avrupa Birliği
21
Proje bileşenleri Uygulama: Avrupa Birliği Genel Sekreterliği (ABGS)
22
Proje bileşenleri Yürütme: Merkezi Finans ve İhale Birimi (MFİB)
23
Proje bileşenleri Paydaş: Beşiktaş Belediyesi
24
Proje bütçesi Projenin toplam bütçesi 60.495,13 €
54.445,61 € Avrupa Komisyonu via MFİB Kalan %10’luk dilim TükoDer eşfinansman katkısı
25
Projenin genel amacı Tüketici hakları ve tüketiciyi koruma önlemleri ile ilgili bilinç ve duyarlılığın toplumda yerleşmesi ve çözüm üretici kurumların güçlendirilmesi.
26
Projenin özel amacı TükoDer’in kurumsal kapasitesinin güçlendirilmesi ve hizmet kapasitesinin arttırılması; Tüketici koruma faaliyetlerinin hızlandırılması, iyileştirilmesi, takip edilebilirliğinin arttırılması ve buna bağlı olarak, Tüketici şikayet ve taleplerinde niteliksel ve niceliksel bir gelişme sağlanması; TükoDer’in tanınırlığının arttırılması; Bölge halkına dönük bilgilendirici faaliyetler düzenlenmesi ve tüketicilerin sürece dahil edilmelerinin sağlanması.
27
Projenin faydaları Tüketici şikayetleri daha kısa sürede sonuçlandırılıyor; Dernek daha etkin hale gelerek tanınırlığını artıyor; TükoDer üye sayısı artıyor; TükoDer merkez yönetimi şubelerinin etkinliği artıyor; Pilot bölgede, AB uyum sürecini de destekleyecek şekilde tüketici bilinci gelişiyor; Farkındalık çalışmaları, tüketici gruplar arasında davranış değişikliği yaratarak sürece aktif katılımları sağlanıyor; Talep, şikayet ve geribildirim sayılarında gözle görülür artış yaşanıyor, Tüketici bilincinin artması ile uzun vadede mal ve hizmet arzında kalite artışı sağlanıyor.
28
Proje faaliyetleri Projenin uygulama pilot bölgesi olarak Beşiktaş ilçesi seçildi. Öncelikle derneğin donanım ihtiyaçları giderildi. Tüm şubelerin kullanımına açık web tabanlı danışman programı geliştirildi. Bu yazılım sayesinde gelen tüketici şikayetleri ile dernek üye bilgilerinin takibi ve denetiminde şubeler arası entegre bir sistem oluşturuldu. TükoDer şubelerinde çalışmakta olan gönüllüler, aldıkları eğitim sonunda yazılımı verimli ve etkili bir şekilde kullanmaya başladılar. Tüketiciler, yenilenen web sitesi ve geliştirilen yazılımın imkanları sayesinde internet aracılığı ile şikayetlerini daha hızlı ve kolay bir şekilde derneğe iletebilir hale geldiler.
29
Proje faaliyetleri Beşiktaş Belediyesi’nin koordinasyonunda muhtarlıklar, zabıta karakolları ve belediye kültür merkezlerinde tüketici hakları konusunda farkındalık yaratıcı faaliyetlerde bulunuldu. Bu kurumların binalarına şikayet kutuları yerleştirildi. Şikayet kutularına gelen başvurular alındı ve sonuçları derlenmekte.
30
Proje çıktıları Danışman programı
İşlemler web tabanlı yürüyecek
31
Proje çıktıları Danışman programı
Tüm şubeler arası entegrasyon sağlanacak
32
Proje çıktıları Danışman programı
Tüm işlemler ortak sistemde kayıt altına alınacak
33
Proje çıktıları Danışman programı
Tüm süreçlerin hukuka uygunluk denetimi kolaylaşacak
34
Proje çıktıları Danışman programı
Bütün rapor ve teşhirler kolayca paylaşıma açılacak
35
Proje faaliyetleri Tüketici şikayet kutuları muhtarlıklara dağıtıldı
36
Proje faaliyetleri Tüketici şikayet kutuları muhtarlıklara dağıtıldı
37
Proje faaliyetleri Tüketici şikayet kutuları muhtarlıklara dağıtıldı
38
Proje faaliyetleri Tüketici şikayet kutuları muhtarlıklara dağıtıldı
39
Proje faaliyetleri Muhtarlara yönelik eğitim düzenlendi
40
Proje faaliyetleri TükoDer gönüllülerine yönelik danışman programı eğitimleri düzenlendi
41
Proje faaliyetleri TükoDer gönüllülerine yönelik danışman programı eğitimleri düzenlendi
42
Proje faaliyetleri TükoDer gönüllülerine yönelik danışman programı eğitimleri düzenlendi
43
Proje faaliyetleri Tüketici hakları ve proje hakkında bilgi veren broşür bastırıldı ve dağıtıldı
44
Proje faaliyetleri Tüketici hakları ve proje hakkında bilgi veren afişler bastırıldı ve dağıtıldı
45
TükoDer ve Tüketiciler Artık Daha Güçlü!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.