Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM MERAL TOPRAK. İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım: * Her İnsan Farklıdır. * Her İnsan Çok Değerlidir. * Her İnsan Bütünün.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM MERAL TOPRAK. İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım: * Her İnsan Farklıdır. * Her İnsan Çok Değerlidir. * Her İnsan Bütünün."— Sunum transkripti:

1 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM MERAL TOPRAK

2 İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım: * Her İnsan Farklıdır. * Her İnsan Çok Değerlidir. * Her İnsan Bütünün Bir Parçasıdır. * Her Davranışın Bir Nedeni Vardır.

3 DAVRANIŞLARIMIZI YÖNETEN TEMEL OLGU NEDİR?

4 İHTİYAÇLARIMIZ Kendini gerçekleştirme Saygı, Prestij Güvenlik Temel, Fizyolojik Sevgi, Ait Olma

5 BEŞ VAROLUŞ BOYUTU 1.Fark edilmek 2. Onaylanmak 4.Değerli bulunmak 3.Sevilmek 5.Güçlü bulunmak

6 Kendini Tanıma Penceresi (Johari Penceresi) Gizli Alan Bilinmeyen Alan Açık Alan Kör Alan BildiklerimBilmediklerim Bilmedikleri Bildikleri Başkalarının benim hakkımda Benim kendim hakkında

7 İLETİŞİM SİSTEMİ Çevre Koşulları KAYNAK (Gönderici) MESAJ HEDEF (Alıcı ) Göndericinin Filtresi (Algı) Alıcının Filtresi (Algı) Geri Bildirim (Feedback)

8 İLETİŞİM İLE İLGİLİ GERÇEKLER Araştırmalar, işletme içindeki iletişimin % 80(inin tekrarlanması gerektiğini ortaya koymaktadır. Üst yönetimin gönderdiği haber ve bilgilerin yalnızca % 20’si işin fiilen yapıldığı alt kadroya (5 kademe alta) tam ve doğru olarak ulaşabilmektedir.

9  Çağdaş iş yaşamında yöneticilerin zamanının % 70’i bilgi ve haber alışverişi ile geçmektedir. Bunun % 11’i yazma, % 15’i okuma, % 31’i konuşma, % 43’ü dinleme olmaktadır. İletişimin önemli bir öğesi de DİNLEME’dir. Yukarıdaki rakamlar iletişimin ¾’ünün konuşma ve dinlemeye dayalı olduğunu göstermektedir.

10 İş yaşamındaki sorunların % 70’i hatalı iletişimden kaynaklanmaktadır.

11 Gönderilen mesajlarda, algılanan anlamın %7’si kelimelerle, % 38’i ses tonuyla ve söyleyiş biçimleriyle, % 55’i beden diliyle anlaşılmaktadır.

12 Tekrar hatırlayabilmek için herhangi bir ek çaba gösterilmediği takdirde, sözlü bir mesajın % 50’si alındıktan 20 dakika içinde unutulmaktadır. İzleyen 8 saat içinde % 20’si daha unutulmaktadır. Ertesi gün % 10’u unutulmaktadır. Demek ki 24 saat içinde mesajın % 80’i unutulmaktadır.

13 İnsanlar dakikada kelime söyleyerek konuşmaktadırlar. Buna karşılık insan düşüncesinin hızı dakikada kelime arasındadır. Demek ki kişiler dinlerken düşüncelerinde boş zaman olmakta ve başka şeyler düşünmeye başlamaktadırlar.

14 TEMEL İLTEŞİM BECERİLERİ  Kendini tanımak  Kendini ifade edebilmek  Empati geliştirmek  Dinleme  Soru sorma

15 ZOR İNSANLAR  Düşmanca saldırganlar  Yakınanlar  Suskun tepkisizler  Aşırı uzlaşmacılar  Kötümserler  Çok bilmişler  Kararsızlar

16 İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER 1.KORKULAR •Yeni durum ve yeni insanlar •Yanlış yapmak •Alaya alınmak •Küçük düşmek •Duyguları kontrol edememek vb.

17 İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER 2. ÖNYARGILAR 3. DUYARSIZLIK 4. İSİM TAKMA 5. KENDİNE GÜVENSİZLİK, KARARSIZLIK 6. ALINGANLIK 7. SÜREKLİ ÖNE ÇIKMA İSTEĞİ, BEN MERKEZCİLİK 8. SÜREKLİ HAKLI ÇIKMA İSTEĞİ

18 AİLEDE ETKİLİ İLETİŞİM İÇİN;  Yardım isteyebilmek  Hayalleri anlatmak  Övgü

19  Duygusal destek  Kızgınlık, incinme gibi duyguları ifade edebilmek  Sevgi, şefkat, ilgi göstermek

20  Her konuda konuşabilmek  Problem ve hatalarla ilgili değerleme yapabilmek  Görüş farklılıklarını saptayabilmek

21 ETKİLİ İNSAN İLİŞKİLERİ İÇİN; İNSANLARIN SİZİ ÇEKİCİ BULMASI İÇİN;  Görünüm  Gülümseme  Takım kurma  Özgüven  Heyecan  Cesaret vermek  Önemli olmak  Umut  Vizyon  Karizm a İNSANLARIN SİZE İNANMASI VE GÜVENMESİ İÇİN;  Doğru olanı yapın  Yapabileceğinizin en iyisini yapın  Başkalarına, size davranılmasını istediğiniz gibi davranın  İnsanlara inancınızı ve güveninizi gösteri n İNSANLARIN SİZE BAĞLANMASI İÇİN;  İnsanlara değer verin  Farklı olun  Ortak nokta arayın  İnsanın yapısını anlayın  Onların yeteneklerini fark edin  Kendinize kafanızla, onlara kalbinizle yaklaşın  Her insanın anahtarını bulun  Zor günlerinde destek olun  İlişkileri kanıksamayın  İlk adımı hep siz atın

22 ETKİN DİNLEME İLKELERİ  Konuşmanıza ara verin: Konuşurken dinlemek mümkün değildir. Eskiler ne kadar güzel söylemiştir. “Bir konuş iki dinle.  Karşınızdakini rahat ettirin. Ona gülümseyin. Böylece konuşmacı serbestçe konuşabilecektir.  Konuşan kişiye ilgi gösterin. Bu sizin dinlemeye niyetli olduğunuzu belirtir.

23 ETKİN DİNLEME İLKELERİ  Sabırlı olun. Konuşanın sözünü kesmeyin.  Sorular sorun. Bu konuşmacıyı teşvik edecektir.  Dikkat dağıtıcı hususlara yer vermeyin. Bir kişi konuşurken, başka şeylerle ilgilenmeyin. Örneğin kitap karıştırmayın. Ellerinizi masaya vurmayın.

24  Kendinizi karşınızdakinin yerine koyun. Empatik dinleyin.  Öfkeli ve sinirli olduğunuzda iletişim kurmayın. Öfkenizin geçmesini bekleyin.  Eleştiriden ve karşınızdakini mat etme zihniyetinden uzak durun. İnsanları yıkmak yerine, her zaman onları güçlendirin.

25 İLETİŞİM KURARKEN DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER  Ne ifade edeceğimizi kesinlikle bilmemiz gerekir. Mesajımız açık ve net olmalıdır.  Yüklü bilgi vermekten ve ağız kalabalığından kaçınmalıyız.  Mesajımız ile söyleyiş biçimimiz ve beden dilimiz birbirine uyumlu olmalıdır.

26  Eleştirileri yalnızken, övmeleri herkesin içinde yapmalıyız.  Yanlış bir şey söylediğimizde kabul edebilmeliyiz.  Motive edici bir biçimde konuşmalıyız.

27  Konuşmamız güven vermelidir.  İletişim için doğru zamanı ve mekanı seçmeliyiz.  Uygun iletişim kod ve sembollerini kullanmalıyız.  Yanlış anlaşılmaları önlemek için arada özet yapıp, karşı tarafa gerektiğinde tekrar ettirmeliyiz.

28 ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Kişisel faktörler: Kişilerin algılama farklılıklarından doğan engellerdir.

29 ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Fiziksel faktörler: Çevre koşullarının fiziksel özellikleri (gürültü gibi) ile, kişilerin fiziksel eksikliklerinden (duyma güçlüğü gibi) doğan engellerdir.

30 ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER İletişimde kullanılan sembollerin, kişisel yada yöresel olarak farklı değerlendirilmesinin yarattığı engellerdir. Sembollere ilişkin faktörler:

31 ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Zaman faktörü: Zaman baskısının yarattığı engellerdir.

32 ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER Kişilerin önyargılarının yarattığı engellerdir. Algılamada seçicilik:

33 KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan her zaman çözümün bir parçasıdır, Kaybeden her zaman problemin bir parçasıdır. Kazananın her zaman bir programı vardır, Kaybedenin her zaman bir özürü vardır. Kazanan “Bu işi senin için yaparın” der, Kaybeden “Benim işim değil ki” der.

34 KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan her sorunda bir çözüm görür, Kaybeden her çözümde bir sorun görür. Kazanan “Uzak ama yolu biliyorum” der, Kaybeden “Yakın ama yolu bilmiyorum” der. Kazanan çakılların yanındaki çimeni görür, Kaybeden çimenin yanındaki çakılları görür.

35 KAZANANLAR VE KAYBEDENLER Kazanan “Zor olabilir ama mümkün” der, Kaybeden “Mümkün ama çok zor” der. SİZ KAZANAN OLUN

36 BEN VE BAŞKASI Başkası bir işi uzun sürede yapıyorsa, yavaştır. Ben uzun sürede yapıyorsam, titizimdir. Başkası bir işi yapmıyorsa, tembeldir. Ben yapmıyorsam, meşgulümdür. Başkası bir işi söylenmeden yapıyorsa, sınırlarını aşmıştır. Ben yapıyorsam, bu insiyatif kullanmaktır.

37 BEN VE BAŞKASI Başkası bir görgü kuralını çiğniyorsa kabadır. Ben çiğniyorsam kendine özgü birisiyimdir. Başkası amirini memnun ediyorsa yalakadır. Ben ediyorsam, bu ortak çalışmadır. Başkası öne geçerse, kuralları ihlal etmektir. Ben başarırsam, bu sıkı çalışmanın ödülüdür.

38 BEN VE BAŞKASI  Biz bir TAKIMIZ, birbirimizin başarısı hepimizin başarısı demektir. BAŞARIYA TAKIM ÇALIŞMASIYLA ULAŞACAĞIZ.

39 MASLOW’UN İHTİYAÇLAR SİSTEMİ ÖnemiİhtiyaçlarAçıklamaİşyerinde Ölçüm Kıstaslara 1Fizyolojik-Nefes Alma -Yemek -İçmek -Uyumak -Ücret düzeyi -Tatil ve izin durumu -Fiziksel koşullar (ısıtma, havalandırma, aydınlatma, gürültü vb.) -Ücret dışı yapılan yardımlar -Çalışma verimini etkileyecek araç ve gereçler 2Güvenlik-Geleceği garanti etmek -İş güvenliği -İş garantisi ve emeklilik hakları -Doktor ve sağlık hizmetleri 3Sosyal-Toplulukça kabul edilme -Topluluğu etkileme -İlişkiler -İş arkadaşları ile anlaşabilme -Sosyal aktiviteler, sosyal yaşam -Aile ve akrabalık ilişkileri -Bağlı olunan yönetici ile ilişkiler -Yöneticinin uzlaştırıcılık durumu 4Saygı-Kendine değer verme -Takdir edilme -Tanınma -Prestij yükseltme -Terfi edebilme olanakları -İşi sevme derecesi -İşin takdir edilme durumu -Yetişme ve eğitim olanakları -İnsiyatif ve yetki durumu -Ödüllendirme -Kararlara katılım -İşin statüsü 5Yaratma ve Başarma -Fiziksel -Duygusal -Zihinsel -Ruhsal -Yeni fikirlerin hayata geçirilmesi -Esnek çalışma saatleri -Sürekli gelişebilme olanakları -İş dışı hobilere zaman ayırabilme -İş ile bütünleşme

40 İYİ İLİŞKİLER GELİŞTİRMEK İÇİN; Başkalarını oldukları gibi kabul edin, herkes sahip olduğu kaynaklarla yapabileceğinin daima en iyisini yapıyordur. Başkalarındaki iyiyi arayın. Unutmayın, bulduğunuz aradığınızdır. Başkalarının ihtiyaçlarının farkında olun. Herkes yaşam yolunda yalnız ilerler ve insanların karşılaştıkları zorlukların neler olduğunu bilemeyebilirsiniz.

41 Gülümseyin. Gülümseme insanlarda olumlu duygular yaratır. İnsanlara, bireyler olarak muamele edin. Bunun en iyi yollarından birisi, insanlara isimleriyle hitap etmektir. İnsanların ne dedikleri, ne istedikleri üzerine yoğunlaşın. Onları iyice dinleyin ve anlamaya çalışın. İnsanlarla, onları ilgilendiren konular hakkında konuşun. 1

42 Dikkat yoğunluğunuzu kendi üzerinizden kaldırın. Onlara önem verin. Onlar hakkında çok şey bilin.

43 Hiçbir bireyin değerini küçümsemeyin. İnsanlardan çıkar sağlamayın. İnsanlardan öğütler ve yardım isteyin. Başkalarının duygularını anlayın.

44 Yardım için istekli olun. İyi bir dinleyici olun. İnsanların kendilerini önemli hissetmelerini sağlayın. Güvenilir ve tutarlı olun.

45 GÜZEL KONUŞUN GÜZEL TÜRKÇEMİZ

46 TEŞEKKÜR EDERİZ


"İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM MERAL TOPRAK. İnsana İlişkin Dört Temel Varsayım: * Her İnsan Farklıdır. * Her İnsan Çok Değerlidir. * Her İnsan Bütünün." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları