Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. www.ahmetfidan.com Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. www.ahmetfidan.com Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR."— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.

3 İLETİM & İLETİ-ŞİM SÜRECİ G Ü R Ü L T Ü V E Y A K İ R L İ L İ K O R T A M I MESA J (İLETİ) FİLTRE G ERİ BİLDİRİM (Feed Back) Kodlama Kod Çözme KAYNAK (VERİCİ) potansiyel feed back Değer Duygu Düşünce İnanç Bilgi Görüş Davranış Tutum HEDEF (ALICI) YAPICI Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) YAPICI Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Parazitos (engelleyici ) Değer Duygu Düşünce İnanç Bilgi Görüş Davranış Tutum Araç (kana) © - kurgu: Dr. Ahmet FİDAN

4 İLETİŞİMİN UNSURLARI KAYNAK: İLETİNİN HAZIRLANDIĞI ÇIKIŞ NOKTASI İLETİ: KAYNAK TARAFINDAN KODLANMIŞ VE SEMBOLLERE ÇEVRİLMİŞ MESAJ ARAÇ (KANAL): İLETİNİN ALICIYA ULAŞMASINI SAĞLAYAN ORTAM, YÖNTEM ve/veya TEKNİKLER HEDEF: KAYNAKTAN GELEN İLETİLERİ ALAN VEYA ALGILAYAN, YORUMLAYAN, KİŞİ veya KİŞİLER

5 İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI KODLAMA: KAYNAĞIN İLETİYİ, ANLAŞILMASI VEYA ALGILANMASI İÇİN GÖRSEL veya İŞİTSEL FORMA SOKMASI KOD ÇÖZME: İLETİNİN KAYNAK TARAFINDAN ALGILANMASI FİLTRELENMESİ

6 İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI GERİ BİLDİRİM: FİLTRE EDİLEN İLETİNİN KAYNAK TARAFINDAN CEVAPLANMASI. POTANSİYEL GERİ BİLDİRİM: ALGILANAN İLETİNİN HERHANGİ BİR ZAMANDA İLETİLMEK ÜZERE SAKLANMASI

7 İLETİŞİM SÜRECİ UNSURLARI ENGELLEYİCİ (PARAZİTOSLAR): İLETİNİN ALGILANMASINI ZORLAŞTIRAN ORTAM YAPICI: İLETİNİN ALGILANMASINI KOLAYLAŞTIRAN DESTEKLEYEN ORTAM

8 İLETİŞİMİN ENGELLERİ Psikolojik : Verici ve alıcının görüş çerçeveleri, duygu ve heyecanları, saplantılar, ön yargılar. Semantik : Konuşma ve yazı dilindeki fark ve anlaşmazlıklar.

9 Statü : Verici ve alıcının akademik ve mesleki gelişme farkları, kaynak sorunu. Korunma: savunma mekanizmaları.

10 Alan: İletişim birimleri arasındaki uzaklık. Hiyerarşi :Ast-üst çatışmaları, yetkinin az verilmesi, düzensiz haber akışı.

11 Uyutma : Karar sürecine katılmayanların emirleri savsaklaması. Sınırlama :Örgütün konumu gereği bazı iletilerin gizli kalması.

12 BAŞARILI DİNLEME Konuşana bakın ve ilgili görünün. Konuşanı rahatlatın. Dikkatle konuşulanları takip edin. Yargılamayı konuşmanın sonuna bırakın. Duygusal davranmayın. Eleştiriye açık olun. Anlayıp anlamadığınızı kontrol edin.

13 ÖVGÜ Olabildiğince sık yapılmalı. Başkalarının duyması sağlanmalı. Mümkünse bir ödülle sunulmalı. İçten duygular belirtilmeli. Uygun bir beden dili seçilmeli.

14 ELEŞTİRİ Yalnızken dile getirilmeli. Kızgınken vazgeçilmeli. Haklı övgülerle birleştirilmeli. Yapıcı ve heveslendirici olmalı. Açıkça anlaşılması sağlanmalı. Uygun beden diliyle sunulmalı.

15 ÖFKE Mümkün olduğunca öfkeyi tırmandırmayın. Öfkenizi kontrol etmenizin hem size hem de Hizmet verdiğiniz kişilere zincirleme olarak büyük yarar sağlayacaktır.

16 ÖFKE ve NEDENLERİ Kendisine sunulacak hizmet gecikmiş olabilir. Kendisine saygısızca davranılmış olabilir. Yorgun, uykusuz ve stresli olabilir. Kendisini kimsenin anlamadığını düşünüyor olabilir. Bağırarak isteklerinin yerine geleceğini sanıyor olabilir. Beklentileri yerine getirilmemiş olabilir.

17 Öfkeli Bir İnsana Karşı Önlemler Sakin kalmaya çalışın ve kendinize....deyin. Karşınızdakini ilgiyle ve ciddi bir şekilde dinleyin. Araya girmeyin. Duygularına saygı gösterin ve onları isimlendirin “sesiniz çok öfkeli geliyor”. Onu kendisini dinlediğinize inandırın. Onu öfkelendiren özel noktaları belirleyin. Dikkatinizi, karşınızdakinin sözünü ettiği sorun ve sorunun çözümü üzerinde yoğunlaştırın

18 Öfkeli İnsanlar karşısında Yapılmaması gerekenler Asla “sinirlenmeyin”, “sinirlenmeye gerek yok” demeyin. Münakaşa etmeyin, tartışmaya girmeyin. Eğer o şaka yapmıyorsa, şaka yapmaya kalkışmayın. Konuyu espri ile hafifletmeyin.

19 SIK SIK KULLANILMASI GEREKEN İLGİ KALIPLARI Teşekkür ederim Lütfen Rica ediyorum/ederim İltifat ediyorsunuz Saygılarımı sunarım Başarılar diliyorum

20 SIK SIK KULLANILMASI GEREKEN İLGİ KALIPLARI Çok naziksiniz Çok kibarsınız Hoşça kalın Afedersiniz Mutlu bir gün dileğiyle Memnun olurum H e n ü z b i t m e d i, d a h a y e n i b a ş l a d ı k..


"İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. www.ahmetfidan.com Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları