Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DİNLEME. Bir Başkasının Dolaysız Yada Dolaylı Sözcüklerine, Düşüncelerine ve Duygularına Açık Olmaktır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DİNLEME. Bir Başkasının Dolaysız Yada Dolaylı Sözcüklerine, Düşüncelerine ve Duygularına Açık Olmaktır."— Sunum transkripti:

1 DİNLEME

2 Bir Başkasının Dolaysız Yada Dolaylı Sözcüklerine, Düşüncelerine ve Duygularına Açık Olmaktır.

3 DİNLEME..  Duymanın ötesine geçmektir.  Etkili dinleme, duyulan mesajın algılanıp,yorumlanmasıdır.  Etkili dinlemede kişi kendi duygu, düşünce ve görüşlerinden sıyrılır. “Karşımdaki kişi ne demek istiyor” diye sorar.

4 Dinlemeyi Geliştirmek İçin ; Dinlemeye gerçekten istekli olun İyi dinleme alışkanlığı edinin İlginizi tümü ile dinlediğiniz kişiye yöneltin Konuşulanları değerlendirmeyi konuşma sonrasına erteleyin Dinlediklerinizi kavramaya çalışın

5 DİNLEME Aktif ve Bilinçli Aktif ve Bilinçli Hazır Olma Çabasıdır

6 İyi bir dinleyici sadece söylenenleri değil temalarıda kavramaya çalışılır.

7 Neden dinlemiyoruz? Seçici dinleme Düşünme hızı İlgi eksikliği İnanç ve davranışlar Konuşmacıya tepkiler Önyargılarımız Sözcükler Fiziksel engeller

8 DİNLEME VE ANLAMANIN TEMEL REHBERİ  Susunuz  Dış etkilerden kurtulunuz  Konuştuğunuz kişiye bakınız  Ana noktayı arayınız  Mesajın nasıl verildiğine dikkat ediniz  Kişiyi düşünceden soyutlayınız  Söylemekten kaçınılanları yakalayınız  Yanıtlarınıza duygularınızı karıştırmayınız  Yorumlarınızda dikkatli olunuz  Saygı gösteriniz  Kişiye empati duyunuz Empati

9  Sözsüz iletişimi cesaretlendirme  Sözel iletişime yönlendirme  Sessizliği Kullanma ETKİN DİNLEYİCİ OLMANIN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ

10 ETKİN DİNLEMENİN SÖZSÜZ ÖĞELERİ  Göz teması  Yakınlık  Baş işaretleri ve yüz ifadesi  Dinleyicinin yüzü anlatan kişiye dönük olması olması  Dinlemek için ilgili ve zaman ayırmaya ilgili olduğunu gösteren beden duruşu olduğunu gösteren beden duruşu

11 SÖZEL İLETİŞİME YÖNLENDİRME Sözel iletişim gergin yada beklentileri olan konuşmacıya anlatacaklarını dinlemeye hazır olduğunu belirten yumuşak sözleri içerir

12 SESSİZLİĞİN KULLANIMI Yorumlamadan dinlemeyi öğrenmek ve hastanın konuşmasını sağlamak güçtür. Sorunun anlatılması sorunu çözmeyebilir, iyi bir dinleyici anlatan kişinin duygusal yükünü paylaşır ve sorunu çözmek için güç toplamasını sağlar.

13 Düşünceleriniz pozitif olsun; Çünkü düşünceleriniz sözleriniz olur. Sözleriniz pozitif olsun; Çünkü sözleriniz davranışlarınız olur. Davranışlarınız pozitif olsun; Çünkü davranışlarınız alışkanlıklarınız olur. Alışkanlıklarınız pozitif olsun; Çünkü alışkanlıklarınız değerleriniz olur. Değerleriniz pozitif olsun; Çünkü değerleriniz kaderiniz olur. GANDİ


"DİNLEME. Bir Başkasının Dolaysız Yada Dolaylı Sözcüklerine, Düşüncelerine ve Duygularına Açık Olmaktır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları