Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Migros Ticaret A.Ş yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile İstanbul'da kurulmuştur. Tüketim maddelerini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Migros Ticaret A.Ş yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile İstanbul'da kurulmuştur. Tüketim maddelerini."— Sunum transkripti:

1

2 Migros Ticaret A.Ş yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile İstanbul'da kurulmuştur. Tüketim maddelerini 45 satış arabası ile tüketicilere ulaştırmakla işe başlayan Migros, daha sonra ilki 1957 tarihinde balık pazarındaki Beyoğlu mağazası olmak üzere çeşitli semtlerde mağazalar açmıştır yılında çoğunluk hisseleri Koç Grubu tarafından devir alınan Migros, bu tarihten itibaren yeni bir anlayışla çalışmaya başlamış ve tüm ülkeye yayılan mağazalarının sayısını hızla artırmıştır. Koç Topluluğu'nun Migros'un çoğunluk hisselerini satmaya karar vererek perakende sektöründen çıkma kararı neticesinde, Şubat 2008'de Koç Holding A.Ş. tarafından Migros'un %50,83 oranındaki hissesinin, Moonlight Perakendecilik ve T.A.Ş.’ ye devri 30 Mayıs 2008’de tamamlanmıştır yılında Migros Türk T.A.Ş., Moonlight Perakendecilik ve T.A.Ş. ile birleşmiştir. Mevcut durumda Migros'un ana ortağı MH Perakendecilik ve Ticaret A.Ş.‘ dir.

3 Şirket 2011 yılında yurtiçinde 31 M, 22 MM, 3 MMM ve 5 5M olmak üzere 61 Migros, 10 Mini ve 3 Midi olmak üzere 13 Tansaş ve 2 Macrocenter mağazası açmıştır. Yurtdışında ise, Kazakistan’da 1 Ramstore açılmıştır. Böylelikle, 2011 yılı içerisinde toplam 77 yeni yatırım hizmete girmiştir yılsonu itibariyle yurtiçinde 7 coğrafi bölgede 262 M, 190 MM, 59 MMM, 16 5M, 177 Tansaş, 13 Macrocenter ve yurtdışında iştirakleri vasıtasıyla Kazakistan'da 23 ve Makedonya'da 5 ve Ramstore olmak üzere toplam 745 mağazaya ulaşmıştır.     Ortaklık yapısı: Adı Pay Oranı Pay Tutarı (TL.) MH Perakendecilik ve Ticaret A.Ş. 80,51% ,00 Diğer 19,49% ,00 Toplam 100,00% ,00

4 Migros T.A.Ş kurum kimliği açısından incelendiğinde Marka Kimliği sınıfında yer almaktadır. Alışverişin En Keyiflisi Her zaman öncü rol üstlenen ilklerin uygulayıcısı Migros, müşterilerine alışverişin en keyifli, en farklı ve en çeşitlisini sunmakta, gelişen perakende sektörü standartlarını göz önünde bulundurarak tüm süreçlerini iyileştirme ilkesini benimsemektedir. 

5 Süppper marketim ! Taze ürünleri, hesaplı fiyatları, yakın ve ilgili hizmet anlayışı ile Tansaş, müşterilerine mahallesinin sevilen süpermarketi olmaya devam ediyor. Tansaş “Akıl Almaz Tüketici Hakları” ile sektöründe her zaman bir adım öndedir.

6 Size Özel Hizmet standardı ve ürün seçkinliği ile farklılık yaratan, "Size Özel" tarzıyla zincir butik mağazacılığının temsilcisi Macrocenter, çok çeşitli gurme ürün yelpazesine sahiptir. Geniş ve ferah yapısı sayesinde müşterilerinin kendilerini ayrıcalıklı ve özel hissetmelerini sağlamaktadır.

7 Hiper Ucuzluk İçinde mutfağı ve satın alınan gıda ürünlerinin tüketilebildiği kafesi bulunan, özgür alışveriş alanları ile bünyesinde hiper ucuzluğu barındıran 5M hipermarketleri, geniş ürün yelpazesinin yanı sıra elektronik ve beyaz eşyadaki ürün çeşitliliği ile de fark yaratmaktadır.

8 Dünyaya Açılan Keyifli Alışveriş Türk perakende sektörünün lideri Migros; Kazakistan ve Makedonya’da toplam 28 mağaza ile 2 farklı ülkede Ramstore markası ile hizmet vermektedir. Ramstore, Türk ürünlerini dünyaya tanıtırken, yurt dışına keyifli alışveriş ihraç etmektedir.

9 Tek Noktadan Alışveriş Alışverişe vaktiniz yoksa, Türkiye'nin ilk elektronik ticaret sitesini, Kangurum'u tıklayarak, cep telefonundan mobilyaya, çiçekten beyaz eşyaya kadar yüzbinlerce üründen istediğiniz ürünün kapınıza kadar getirilmesini sağlayabilirsiniz. 

10

11

12

13 Yurtdışı İştirakler Kazakistan – Ramstore Kazakistan LLC Şirketin ilk mağazası Samal Alışveriş Merkezi, 1999 yılı Mayıs ayında faaliyetine başlamıştır. Ramstore Kazakistan, 2003 yılında “The Best Shopping Mall and Best Süpermarket” ödülüne layık görülmüştür. Ramstore Kazakistan’ın 2009 yılı cirosu, Kırgızistan operasyonları da dahil edildiğinde 117 milyon dolara ulaşmıştır.  Makedonya – Macedonia DOO Ramstore Macedonia DOO, Ramstore Bulgaria AD’ nin iştiraki olarak 2003 yılı sonunda kurulmuştur. Toplam 20 milyon Euro'ya yaklaşan yatırım maliyeti ile bu yatırım Makedonya'daki en büyük Türk yatırımlarından birisi olmuştur. İkinci mağazasını 2006 yılında Kalkandelen’de ve üçüncü mağazasını 2009 yılında açmıştır. Şirketin 2009 cirosu 22 milyon doları aşmıştır.

14 Sanal Merkez T.A.Ş. Migros Türk İştirak Oranı: %99, yılında faaliyetlerine başlayan Migros Sanal Market, 2000 yılından beri faaliyetlerini Sanal Merkez T.A.Ş. çatısı altında devam ettirmektedir. Sanal Merkez’in sermayesi TL olup, Şirket, toplam sermayenin %99,99’una sahiptir. Migros Sanal Market, müşterilerine farklı kategorilerde adrese teslim satış hizmeti sunmaktadır. Hizmetlerini internet, telefon ve kiosk ile çeşitlendirmiştir.

15 Migros Sanal Market 2009 yılında hızlı büyümesine devam etmiş, operasyonlarını 40 satış mağazasına yaymış, filosundaki araç sayısını 73'e, dağıtım personeli sayısını ise 154'e çıkarmıştır. Yaz aylarında hizmet kapsamını genişleterek yazlık bölgelere de hizmet götüren Migros Sanal Market, marinaları olan yazlık bölgelerde yatlara da teslimat yapmaktadır. Yaz aylarında mevcut teslimat bölgelerine ek olarak Marmaris, Kuşadası, Didim ve Göcek de teslimat alanlarına eklenmektedir.

16   YÖNETİM KURULU Fevzi Bülend Özaydınlı – Başkan ve Murahhas üye Antonio Belloni – Üye Nicholas Stathopoulos - Üye Stefano Ferraresi - Üye Cedric Brice Dubourdieu - Üye Evren Rıfkı Ünver - Üye Ömer Özgür Tort - Üye ve Genel Müdür Pedro Miguel Stemper - Üye Giovanni Maria Cavallini - Üye Sharifa Salim Mohamed Al Busaidy - Üye Carlo Francesco Frau – Üye

17 YÖNETİM TAKIMI Ömer Özgür Tort – Genel Müdür A
YÖNETİM TAKIMI Ömer Özgür Tort – Genel Müdür A. Fuat Yanar – Genel Müdür Yardımcısı (Migros, 5M, Macrocenter) Erkin Yılmaz - Genel Müdür Yardımcısı (Mali İşler) Demir Aytaç - Genel Müdür Yardımcısı (İnsan Kaynakları ve Endüstri İlişkileri) Cem Lütfi Rodoslu - Genel Müdür Yardımcısı (Pazarlama) Hakan Şevki Tuncer - Genel Müdür Yardımcısı (Tansaş Operasyonları) Tarık Karlıdağ – Direktör (İnşaat) Murat Mustafa Bartın – Direktör (Bilgi Teknolojileri ve İş Geliştirme) DENETÇİLER Mustafa Bilgutay Yaşar Denetçi Yüksel Toparlak Denetçi Recep Bıyık Denetçi

18 VİZYON Modern perakendecilikte Türkiye ve çevre ülkelere yayılma ve tüketici beklentilerinin hep önünde olma stratejisiyle, farklı formatlarda hizmet vererek tüketiciye en yakın olmaktır. MİSYON Yurtiçi ve yurtdışında, müşteri odaklı, insana, topluma ve çevreye duyarlı, güvenilir olduğu kadar yenilikçi ve verimli yapısı ile yaşam kalitesini ileriye taşımada öncü rol üstlenmek; çalışanlarına, iş ortaklarına ve hissedarlarına uzun ömürlü ve tatmin edici getiriyi sağlayarak, büyüme ve operasyonel karlılıkta sektör liderliğini sürdürebilmek. 

19 STRATEJİ Migros Ticaret A. Ş
STRATEJİ Migros Ticaret A.Ş. stratejilerini, misyonu doğrultusunda, faaliyet gösterdiği ülkelerin perakendecilik standartlarını yukarı çekecek müşteri memnuniyeti anlayışı ile sürdürülebilir kalite, saygınlık ve sektörel liderliği sağlamak üzerine yapılandırılır.  Ana strateji müşteriye modern, güvenilir, ekonomik ve yüksek kalitede hizmet sunmaktır. DEĞERLER Migros Ticaret A.Ş.‘ de tüm çalışanlarının katılımı ile oluşan ve herkesin bağlı olduğu kurumsal değerler şunlardır; Müşteri Odaklılık Güvenilirlik Duyarlılık Liderlik Verimlilik Yenilikçilik

20 Mağaza yeri seçiminde -Demografik yapı -Gelir durumu -Cadde yoğunluğu -Görünürlüğü -Vitrin boyu -Ulaşım -Rekabet durumu -Metre karesi dikkate alınır.

21 Mağaza yönetiminde -Etiket indiriminin görünümü -Sarı ışık kullanımı (mağazada geçirilen zamanı arttırmak için) -Girişe çikolata, sakız vs. gıdalar konularak temel ihtiyaç olmayan ürünleri ihtiyaç haline getirmek -Rafların doluluk şeklinin sürekli korunması -Kasa kullanımının yoğun olduğu zamanlarda ek kasa ya da ekspres kasa olması gibi konulara önem verilmektedir.

22 İNSAN KAYNAKLARI İLKELERİ İnsan Kaynağının Stratejik Önemde Değerlendirilmesi  Migros’ta İnsan Kaynakları yönetimi, insana verilen değeri, insanı stratejik öneme sahip kılarak ön plana çıkarır ve ayrıcalıklı bir unsur olarak değerlendirilmesi için farkındalık yaratır. İnsan Kaynakları Stratejileri, rekabet ortamında Migros’un sektörel liderliğini sürdürebilmesi için güvenilir, hızlı hareket eden ve proaktif bir organizasyonel yapıyı sağlamak ve geliştirmek için yapılandırılır. Çalışanlar, tecrübe ve yaratıcılıklarının, gelişen rekabet koşullarına ve girilen yeni pazarlara hızlı uyumun sağlanması ve liderlik konumuna gelinmesinde itici güç olacağı inancı ile stratejik bir kaynak olarak değerlendirilir.  Üstün İş Ahlakı ve Dürüstlük Çalışanlar ile tüm ilişkilerde adil, iyi niyetli ve anlayışlı davranmak, yasalara ve ahlak kurallarına uymak temel ilkedir.

23 Güvenilirlik: Migros, çalışanlarına her türlü yükümlülüğünü yasal düzenlemeler çerçevesinde gerçekleştireceği konusunda güvence verir. Migros T.A.Ş.'ye çalışanların iş yerlerinde güvenle çalışabilmeleri için, ‘İş Kanunu ve İş Güvenliği ile İlgili Kanun, Yönetmelik ve Tüzükler’in gereksinimleri yerine getirilirken aynı zamanda ergonomi ve çalışma ortamının geliştirilmesi ile ilgili sektör standartlarını da karşılar. Özellikle ülkemizde büyük önem arz eden sivil savunma faaliyetleri de, sorumlu kamu kuruluşları ile işbirliği içerisinde tatbikat ve eğitim organizasyonları ile gerçekleştirilir.

24 Fırsat Eşitliği: Migros, Türkiye ve yurt dışı iştiraklerinde yirmiye yakın ulustan muhtelif yaş ve dinden çalışanları ile hizmet vermektedir. Seçme yerleştirmeden ücretlendirmeye kadar tüm İnsan Kaynakları karar verme süreci, ayrıntılı tanımlanmış pozisyon profilleri uyarınca çalıştırılır. Migros kurmuş olduğu İnsan kaynakları değerlendirme sistemleri ile, çalışanların yetkinlik, beceri ve performanslarını ortak ilkeler çerçevesinde objektif bir şekilde izler ve değerlendirir. Değerlendirme sonuçları uyarınca, Migros Entegre İnsan Kaynakları sistemleri ile, çalışanlarına eğitim, gelişim, kariyer ve ücret kaynaklarının kullanımında fırsat eşitliği sağlar.

25 Katılımcılık ve Şeffaflık: Migros’ta yöneticiler ve çalışanlar insan kaynakları uygulamalarının ayrılmaz parçalarıdır. Çalışanlar, insan kaynakları uygulamalarına ilişkin rol ve sorumlulukları hakkında bilgilendirilir ve bu sorumluluklarını gerçekleştirmelerinde kendilerine yol gösterilir. İnsan Kaynakları politikası ve süreçleri, kurumun tüm iletişim kaynakları kullanılarak (İntranet, e-posta, uzaktan eğitim ve toplantı organizasyonlarıyla) çalışanlarla sürekli paylaşılır. Çalışanlar kendileri ile ilgili tüm değerlendirmelere ulaşabilir, uygulamalar hakkında eğitim ve bilgi alabilir, bireysel sonuçlarını takip edebilirler.

26 Rekabetçilik: Migros çalışanlarının, mesleki gelişimlerini sadece kurum içerisinde değil tüm mesleki platformlarda rekabetçi düzeyde tutabilecek, bulunduğu ekonomiye, çevre ve topluma müspet değerler yaratacak şekilde planlar ve yönetir. Ortak Değerlere Bağlılık: Şirket kültürünün temelini ortak değerler oluşturur. Bu ortak değerler: Güvenilirlik, Liderlik, Duyarlılık , Müşteri, Odaklılık, Verimlilik, Yenilikçilik Çalışanların, kurumun ortak değerlerine aykırı davranışları ihtar, ikaz sistemleri ile disiplin kurulu prosedürüne uygun ve tarafsız olarak değerlendirilir.

27 ŞİRKET BİLGİLENDİRME POLİTİKASI   Sermeye Piyasası Kurulu’ nun Özel Durumların Kamuya Açıklanmasına İlişkin Esaslar Tebliği (Seri: VIII, No: 54) kapsamında yer alan hususlar gözetilerek kamu doğru ve zamanında bilgilendirilir. Bunun yanı sıra, pay sahipleri ile diğer menfaat sahiplerinin kararlarını etkileyebilecek nitelikte her türlü önemli bilgi kamuya açıklanır. Kamuya açıklanan bilgilerin hissedarlar için kolay erişilebilir olması açısından bu bilgiler kurumsal web sitesinde de ilan edilmektedir. Ayrıca kamunun aydınlatılması ile ilgili bir bilgilendirme politikası oluşturulmuş ve kamuya açıklanmıştır. Şirketin kar dağıtım politikası faaliyet raporunda ve kurumsal web sitesinde yer almakta, ayrıca Genel Kurul Toplantılarında kar dağıtım politikası hissedarların bilgisine sunulmaktadır.

28 Pay sahiplerinin Şirket’e yöneltilen sorularına, Pay Sahibi ile İlişkiler Bölümü tarafından, şirket bilgilendirme politikası çerçevesinde doğru, eksiksiz ve eşitlik ilkesi gözetilerek cevap verilmesine çalışılır. Migros’un, bilgilendirme politikası ticari sır niteliği taşımayan ve açıklandığında üçüncü kişi ya da kurumlara Migros karşısında rekabet avantajı sağlamayacak ve bu kapsamda şirket faaliyetlerine olumsuz etkiler yaratmayacak nitelikte her türlü bilginin talep edildiğinde paylaşılmasını gerektirmektedir.

29 MİGROS ETİK KURALLARI ŞİRKETİN ÇALIŞANLARINA KARŞI SORUMLULUKLARI -Migros tüm çalışanlarına karşı yasal yükümlülüklerini tamamıyla yerine getirir, yasaların uygulamaya yeterli açıklama durumlarda, konu hakkında uzmanlaşmış kişilere danışır. -Yasaların yetersiz kaldığı durumlarda iş etiği kuralları çerçevesinde Migros çalışanlarının hakkını gözetir. -İşe alma, terfi ve tayinlerde ölçü olarak göreve uygunluk vasıflarını dikkate alır, çalışanlar arasında fırsat eşitliği yaratır. -Çalışanlarına ait özel bilgilere ve çalışanların özel yaşantısına müdahale etmez, çalışanlar  hakkındaki her türlü bilgiyi saklı tutar. -Çalışanların iş ve kişisel gelişimini sağlayacak konularda eğitimler düzenler. -Çalışanlara yönelik uygulamalarda cinsiyet, yaş, etnik köken ve dini inanca yönelik ayrım yapmaz. -Yasalar ve şartların gerektirdiği seviyede sağlıklı ve güvenli çalışma şartlarını oluşturur ve imkanlar nispetinde geliştirmeye çalışır. -Çalışanlar hakkında çeşitli kanallardan elde edilebilecek kişiye ait özel bilgileri (sağlık bilgileri, alışveriş detayları, ekonomik veriler vs. gibi) saklı tutar ve paylaşmaz.

30 ÇALIŞANLARIN ŞİRKETE KARŞI SORUMLULUKLARI -Migros çalışanları yakın aile bireylerinin çalıştığı, ortak ya da sahibi olduğu şirketlerle birebir  iş ilişkisinde bulunurken bir üst yöneticisinin bilgisi dahilinde hareket eder. -Çalışanlar verilen görevi yerine getirirken azami ölçüde dikkat ve özen gösterir ve yapılan işin daha kaliteli ,hızlı ve ekonomik olabilmesi için gayret sarf ederler. -Çalışanlar şirketin imajını ve saygınlığını zedeleyecek her türlü hal ve hareketten kaçınır ve mesai saatleri içinde şirket yönetimince önceden belirlenmiş veya genel kabul görmüş giyim-kuşam tarzının ve davranış biçiminin dışına çıkmazlar.

31 -Migros çalışanları şirket menfaatlerine aykırı durumlar karşısında duyarsız ve tepkisiz kalmayarak  ilgili birimleri bilgilendirirler. -Migros çalışanları şirketin tüm demirbaş, alet ve edevatını amacına uygun kullanarak israftan  kaçınırlar. Çalışanlar şirketin sağladığı imkanları özel işler için kullanmazlar. -Çalışanlar pozisyonun ya da yapılan işin gereği olarak öğrenilen gizli ve özel bilgileri şirket dışına sızdırmazlar, şirket yönetiminin onayı olmadan görsel ya da yazılı medya kuruluşlarına röportaj, demeç ya da beyanat vermezler.

32 ŞİRKETİN ŞİRKETLERE KARŞI SORUMLULUKLARI -Migros tüm faaliyetlerinde yasal kurallara uygun hareket eder. Her ne amaçla olursa olsun kişi ve kuruluşlardan hiçbir şekilde haksız kazanç sağlamaz.  -Migros bir ürünü veya hizmeti satın alma kararını, saptanmış ve paylaşılmış kriterler doğrultusunda verir. -İş ortaklarının faaliyetlerinde Migros'un imaj ve saygınlığına gölge düşürmemeleri ve kanıtlanmış iş değerlerine önem vermeleri Migros için önemlidir. -Migros başka kuruluşlardan aldığı sürekli hizmetlerin yasalara uygun verilmesini  kontrol eder ve gerekli takibi yapar. -Migros kendisine hizmet veren şirketlerin özel bilgilerini onlardan izinsiz üçüncü şahıslarla paylaşmaz

33 ŞİRKETİN TOPLUMA KARŞI SORUMLULUKLARI -Migros müşterilerinin kendisinden beklediği hizmet standartlarına ulaşmak için gayret gösterir. -Migros vergi ve diğer yasal yükümlülüklerini tam ve zamanında yerine getirmeyi, topluma  örnek olmayı hedefler. -Migros, diğer kurum ve kuruluşlar, ürün ve kişiler hakkında küçümseyici, alaycı ve rencide edici ifadeler kullanmaz. -Migros faaliyetlerinde doğanın, tarihi dokunun zarar görmemesine, örf, adet ve geleneklere uygun davranmaya özen gösterir ve bu konudaki tüm yasal düzenlemelere uyar. -Migros kendi sektöründe iş etiğini savunarak bu ilkelerin yerleşmesi, yaygınlaşması ve benimsenmesi için çaba gösterir.

34 Kurumsal vatandaş olma hedefiyle faaliyetlerine devam eden Migros’un kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarındaki temel hedefi; sürdürülebilir proje ve uygulamalarla, toplumun ve gelecek kuşakların ihtiyaçlarına cevap vermek ve geniş kitlelerde sosyal sorumluluk bilincinin yaygınlaşması için iyi bir rol model olmaktır. Migros, bu hedef doğrultusunda yaptığı işle topluma dokunan, iş yapış şekliyle verimlilik odaklı çalışan, bireylere fayda sağlama yükümlülük ve sorumluluğuna sahip bir kurumsal anlayışla yoluna devam etmektedir. İyi bir kurumsal vatandaş olarak her gün mağazalarından içeri giren yüz binlerce kişinin sağlıklı ve güvenilir ürünlere, güler yüzlü ve iyi hizmetle erişimi de sosyal sorumluluk anlayışının bir gereği olarak görülmektedir. Bu anlayış; rafına koyduğu ürünün hijyen ve güvenilirliğinden, mağazada müşteriyi karşılayan çalışanının ve iş ortaklarının mutluluğuna kadar geniş bir yelpazede ”duyarlılık ve sorumluluk” sahibi olmayı gerektirmektedir.

35 Migros’ta insan kaynakları uzun soluklu bir strateji, büyük bir ölçek ve kuşaklarla değişimi ifade etmekte ve insan, bir değer olarak ele alınmaktadır. Migros faaliyetlerini evrensel değerlere ve yasalara saygılı bir kurum olarak çalışanlarının tüm özlük haklarına saygılı, çalışanları arasında ayrımcılık yapmayan, onların bireysel ve mesleki gelişimi için kaynak ve zaman ayıran, güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamını taahhüt eden bir anlayış içinde sürdürmektedir.

36 Accountability ile Kurumsal Sosyal Sorumluluk Enstitüsü’nce bu yıl ikincisi düzenlenen ‘Accountability Etik Hesap Verebilirlik’ ödülleri, sahiplerini buldu. Enstitü, Türkiye’nin ciro açısından en büyük 50 şirketinin yalnızca kamuya açık bilgilerinin strateji, yönetim sistemleri ve yönetişim, paydaş katılımı alanlarında yaptığı çalışmaları değerlendiriyor. Üst üste layık görüldüğü en beğenilen şirket konumlandırması uygulandığı ilk günden beri Accountability (Etik Hesap Verebilirlik) değerlendirmesinde ilk 10 içinde yer alması ve dünya perakende ligi sıralamalarında her seferinde yükselerek ilerlemesi Migros’un doğru yolda olduğunu kanıtlamaktadır.

37

38 Migros’un Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri Toplumsal duyarlılık bilinci doğrultusunda çevre, kültür-sanat, spor, eğitim ve sosyal yardımlar olmak üzere birçok alanda farklı projeleri yürütmekte olan Migros, hayata geçirdiği işbirlikleriyle de kurumsal sosyal sorumluluk projelerindeki faydayı üst düzeye çıkarmaktadır. Türkiye’de sivil toplum bilincinin gelişmesi ve sivil toplum kurumlarının etkinliğinin artması için, bu kuruluşlar tarafından geliştirilen projelere de destek veren Migros, 2010 yılında sosyal yardım amacıyla vakıf ve derneklere toplam ,02 TL tutarında bağışta bulunmuştur.

39 ÇEVRE Geliştirdiği çevreci projeleri hayata geçirerek öncü olan Migros, çevre bilinci oluşturulması, farkındalık yaratılması ve gelecek nesillerin gereksinimlerinin ön planda tutularak doğanın korunması için Türkiye’de önemli uygulamalara imza atmakta, kaynakların verimli ve tasarruflu kullanımına yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

40 Ege’de 330. 000 Fidana Ulaşıldı
Ege’de Fidana Ulaşıldı... Egeli müşterilerinin sesine kulak veren Tansaş, Ege Orman Vakfı işbirliği ile 2006 yılında Urla için fidanla başlattığı sosyal sorumluluk projesini yıllar itibariyle artan müşteri duyarlılığı sayesinde fidana ulaştırmıştır. Müşterilerimizden gelen destekle Dikili’ye , Torbalı’ya , Selçuk-Şirince’ye , Çeşme’ye ve Seferihisar’a fidan dikilerek, toplamda fidanla, yanan ve tahrip olan ormanlarımızın yeniden yeşertilmesi sağlanmaktadır yılında başlayan sosyal sorumluluk projesi ile Ege bölgesindeki Tansaş mağazalarında satışa sunulan Ege Orman Vakfı’nın yetiştirdiği zeytinlerin satışı, tüm Tansaş mağazalarına yayılmıştır. Mağazalarda satışa sunulan zeytinler ile hem yerel bir zenginlik ekonomiye kazandırılmakta hem de her bir kavanoz zeytin ile 1 fidan dikilerek ormanlık alan yaratılmaktadır. Migros bu yıl da çalışanları ile doğaya katkıda bulunmaya devam etmiştir. Ege Orman Vakfı işbirliği ile başlatılan ”Migros Çalışanları Korusu” projesi çerçevesinde oluşturulan ilk koru İzmir’in Çeşme ilçesinde oluşturulmuştur fidandan oluşan korunun fidan dikimi için düzenlenen törene, şirketimizden birçok çalışan katılmıştır.

41 “Doğada Çözünen Poşet” bugün bir sektör standardı
“Doğada Çözünen Poşet” bugün bir sektör standardı... Çevre dostu yaklaşımıyla bir “ilk”e daha imza atan ve “Doğada Çözünen Poşet” uygulamasını hayata geçiren Migros’un çağrıları, müşterilerinden ve toplumun tüm kesimlerinden ilgi ve hassasiyetle yanıt bularak bugün bir sektör standardı haline gelmiştir. Normal bir plastiğin doğada çözünebilmesi en az 100 yıl sürerken, “Oxo-bio çözünür” teknolojisi ile üretilen plastikler, üretim aşamasında ilave edilen özel bir katkı maddesinden dolayı, 24 ay gibi kısa bir sürede %100 çözünerek doğaya dönmektedir.

42 İlerici Bir Adım : Bez Çanta Migros, doğada çözünen poşet uygulamasının tamamlayıcısı olarak bez çantalarla müşterisine yeni bir çevreci seçenek daha sunmaktadır. Üzerlerinde ”Çevreyi Korumak Benim Elimde” yazan ve müşterilerin günlük alışverişlerinde defalarca kullanabilecekleri bez çantalara olan ilgi her geçen gün artmaktadır yılında müşteri başına düşen poşet miktarında %7 oranında azalma sağlanması, Bez Çanta’nın başarısını göstermektedir.

43 EĞİTİM Migros, geleceğin teminatı olan çocukların ve gençlerin gelişimlerini destekleyerek onların gelecekte topluma yararlı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunacak öncü projeler tasarlamakta ve hayata geçirmektedir. Aynı zamanda, eğitim ile ilgili faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının yürüttüğü projelere kaynak aktarılmaktadır.

44 Migros, mağazalarında satışa sunulan özgün markalardan elde edilen gelirin bir kısmını kaynak olarak Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na aktarmaya 2010 yılında da devam etmiştir. Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi kapsamında, çalışanlarımızın gönüllü desteğiyle 13 ildeki 17 okula Meslek Lisesi Koçluğu yapılarak proje desteği sağlanmıştır. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda çocuklara güzel bir bayram hediyesi verme fırsatı sunularak Migros, Tansaş, 5M ve Macrocenter mağazalarında Nisan tarihleri arasında tüm oyuncak ve çocuk kitaplarında fiyatlar yarıya indirilmiştir. Ayrıca, müşteriler indirimli aldıkları bu ürünleri TEGV vasıtası ile çocuklara armağan edebilmişlerdir.

45 Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ile yapılan işbirliği çerçevesinde “Migros Perakendecilik Önlisans ve Lisans Sertifika Programı” oluşturulmuştur. Kariyer yolunda çalışanlara fırsat eşitliği yaratmayı amaçlayan programa 226 öğrenci kayıt yaptırmıştır. Uygulama; Hem kurum içinde çalışıp hem de aynı anda okunması ve kurum tarafından desteklenmesi bakımından bir ilk niteliği taşımaktadır. Tüm çalışanlara açıktır ve fırsat eşitliği yaratmaktadır. Şirket ve çalışanlarının birlikte daha hızlı ve etkin bir şekilde yarınlara ulaşabileceği, büyük ölçekli ve uzun soluklu stratejik bir uygulamadır. Perakende sektörüne eğitimli, kaliteli ve tecrübeli insan kaynağı kazandırılarak, sektör standartlarının yükselmesine destek olmaktadır.  

46 SAĞLIK Migros, gıda ve gıda dışı olmak üzere tüm ürünleri, müşterilerinin koşulsuz güvenliğini sürekli kılmak için sağlıklı ortamlarda sunmayı hedef olarak belirlemiştir. Bu nedenle, ürünlerin satın alma aşamasından tüketiciye sunumuna kadarki süreçlerinde Migros Kalite Yönetimi tarafından tanımlanmış adımlarla kontrolleri sürmektedir

47 İyi Tarım Uygulamaları ( İTU ) Migros, İTU uygulamalarındaki öncülüğü ile Türkiye Ziraatçılar Derneği tarafından 2010 yılı Tarımsal Ticaret Ödülü’ne layık görülmüştür. Migros’un İyi Tarım Uygulamaları, Türkiye gıda perakendesinde bir standart yaratmıştır. Dünyanın gelişmiş pazarlarındaki gibi tüketicinin ilaç kalıntısız, tamamen sağlıklı üretilen sebze meyveyi tüketme hakkı için Tarım Bakanlığı’nın İyi Tarım uygulamalarında öncülük üstlenen Migros, reyonlarına İyi Tarım standardı olmayan hiçbir sebze meyveyi koymamayı taahhüt etmiştir. Toprak, su, ilaç ve hormon analizlerinin sistematik olarak takip edildiği bu üretim için bölgelerde çiftçilerle toplantılar yaparak onlara bu standartlardaki üretimleri için alım garantisi sağlamış ve hem müşterilerimizin hem de çiftçilerimizin kazanmasına aracı olunmuştur. Yalnızca bir yıl içerisinde anlaşılan sertifikalı çiftçi sayısı 2.700’e ulaşmıştır.

48 “İyi Tarım Uygulamaları” kapsamında, tarım ürünlerinin Migros müşterilerine en yüksek besin ve hijyenik değerde ulaşabilmesi için 236 farklı kriter yerine getirilmektedir. Buna göre üretim aşamaları kayıt altına alınırken, üreticinin tarlaya atılacak tohumunun seçiminden, toprakta üretimin yapılmasının çevreye olası etkisine, kullanılacak reçeteli ilaç ve gübrenin standardından, tarlada çalışan işçilerin sağlığına kadar çok sayıda kritere uygun hareket edilmektedir. Böylece toprağın verimi ve bereketi korunarak, gelecek nesiller için sağlıklı bir çevre sağlanmaktadır. Meyve sebzede toprak ve su analizi gibi kayıtları zorunlu bir standart haline getiren ve bu doğrultuda denetimler gerçekleştiren İTU, böylece denetimli ve kayıtlı üretimi sertifikalandırmaktadır.

49 LÖSEV Lösemi ve kan hastası olan çocukların sağlık ve eğitim gibi ihtiyaçlarının giderilmesine yardımcı olmak amacıyla mağazalara konan LÖSEV yardım kumbaraları ile müşterilerin desteğinin LÖSEV’e ulaşmasına yardımcı olunmaya devam edilmiştir. Ayrıca Kanserle Savaş Derneği’ne destek olmak amacı ile mağazalarda yardım kumbaraları bulunmaktadır.  

50 KÜLTÜR-SANAT Çocukların geleceğine önem veren Migros, “El Ele Geleceğe” sloganına olan inancıyla geleceğe yürüyüşlerinde çocuklara eşlik etmektedir. Kültür ve sanatla büyüyen yaratıcı çocuklar yetiştirmek ve çocukların kültürel gelişimlerine katkıda bulunmak için onları tiyatroyla buluşturmaya devam eden Migros, tiyatroya verdiği desteği sürdürmektedir.

51 Migros bugüne kadar çocuğu çeşitli mesajlar içeren farklı tiyatro oyunları ile buluşturmuştur. Çocuklara tiyatro sevgisini aşılamak amacıyla her yıl yeni bir oyunla perdelerini açan Migros Çocuk Tiyatrosu, 2010 yılı boyunca 11 ilde Enis Fosforoğlu yönetmenliğinde sevgi ve barış odaklı mesajlar içeren toplam 86 oyun sahnelemiştir. Şimdiye kadar Türkiye’nin doğusundan batısına 39 farklı ilde perde açan Migros Çocuk Tiyatrosu aracılığı ile çocuklar ücretsiz olarak tiyatro izleme olanağı bulmuştur. Migros ve Devlet Tiyatroları işbirliği ile 17 yıldır düzenlenen “23 Nisan Tiyatro Şenliği”, 23 Nisan’ı kapsayan iki haftalık süreçte Migros’un bulunduğu çeşitli şehirlerde çocuk oyunlarını sahnelemeye devam etmiştir. Migros mağazalarını ziyaret eden herkesin ücretsiz edinebileceği davetiyelerle çocuklara bayram sevinci ve tiyatro heyecanı aynı anda yaşatılmış, çeşitli illerde farklı oyunlarla birçok temsil gerçekleştirilmiştir.  

52 SPOR Migros’un spora verdiği destek artarak devam etmektedir
SPOR Migros’un spora verdiği destek artarak devam etmektedir yılında yepyeni bir misyon ile sporun bir yaşam tarzı olarak benimsenmesini sağlamak üzere TEGV ile işbirliğine giden Migros, büyük önem verdiği bu projeye katkılarını sürdürmekte

53 Migros Kalite Yönetim ve Gıda Güvenliği Sektörde ilkleri  uygulayan Migros Ticaret A.Ş., müşterilerinin yaşam kalitesini ileriye taşıyacak çağdaş, sağlıklı,  kaliteli, güvenilir ve ekonomik hizmet sunmayı amaçlamakta ve  bu anlayışından da ödün vermemektedir.  Kalite ve ürün güvenliği ile  ilgili tüm süreçlerinde, risk  yönetimi yaparak tehlikelerin en aza indirilmesini ve  tüketicinin bilinçlendirilmesini  hedeflemektedir. Migros Ticaret A.Ş., Ağustos 2005 tarihinde belgelendirdiği, ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemini geliştirerek, her konuda olduğu gibi sektöründe öncülüğünü üstlendiği “Kalite” anlayışında önemli bir adım daha atarken, Kasım 2006 tarihinde, ISO Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, Türk Standartları Enstitüsü tarafından belgelendirilmiştir.

54 -Müşteri memnuniyetini en üst seviyede karşılamanın yanı sıra güvenliğini de en ön planda tutan Migros Ticaret A.Ş., hem ISO 9001:2000 hem de ISO belgelendirmelerinin kapsamına Tansaş ve Macrocenter mağazalarını da dahil ederek konunun kapsamını genişletmiştir Yılında ise Şok mağazalarını hem ISO 9001, hem de ISO belgelerinin kapsamına dahil etmiştir. Bu gelişme ile Migros T.A.Ş. kaliteyi, Ucuzluk Mağazacılığına da taşımıştır. -Migros Ticaret A.Ş.,  ürün güvenliğinin sürdürülebilirliğinde Avrupa Birliği’nin RAPEX (Hızlı Alarm Sistemi), izlenebilirlik, şeffaflık, risk analizi, risk değerlendirmesi için veri toplanması, araştırma ve bilimsel işbirliği, analitik destek ve tüketicinin bilgilendirilmesi  gibi entegre bir  yaklaşımı  benimsemiştir. -Migros Ticaret A.Ş., 2009 yılı Haziran ayında ISO Kalite Yönetim ve ISO Gıda Güvenliği belgelerini yenilemiştir. -Migros Ticaret A.Ş., 2009 yılı Aralık ayında Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı tarafından yayınlanan İyi Tarım Uygulamaları Yönetmeliğine uygun olarak meyve sebze üreticilerine İTU grup sertifikası almaya hak kazanmıştır.

55 Migros’ta satılan tüm tüketim ürünlerinin ömür boyu Migros garantisi altına alınması  Migros, garanti belgesi olmayan tüm ürünleri ömür boyu garanti altına almayı taahhüt etmiştir. Tüketicilerin, kalitesinden memnun olmadığı tüm tüketim ürünleri, Migros satış fişi ile ömür boyu değiştirilmektedir. Son kullanma tarihi geçen tüketim ürünlerinin iade alınması Migros, tüketicilerin satın alıp çeşitli nedenlerle kullanamadığı tüketim ürünlerine de değiştirme garantisi vermektedir. Bu ürünler, açılmadığı takdirde son kullanma tarihleri geçse dahi Migros fişiyle ömür boyu iade edilebilmektedir. Migros mağazalarındaki ve mağaza otoparklarındaki müşteri eşyalarının güvence altına alınması Migros, mağazalarındaki güvenlik tedbirlerine ilave olarak, müşterilerine bir güvence daha sağlamaktadır. Migros, mağazalardaki ve mağaza otoparklarındaki hırsızlığa karşı Migros Club müşterilerini güvence altına almıştır. Mağazalarda ve otoparklarda tespit edilen eşya ve araç hırsızlığına karşı Migros Club müşterilerini güvence altına alan bu uygulama Migros’a duyulan güvenin bir simgesi olarak hayata geçirilmiştir.

56 Migros’un müşterilerin taleplerini öngörme yetkinliği ile onlara daha yakın durabilme kabiliyeti, müşteriler tarafından da takdir edilmektedir. Sahip olduğu farklı formatlarıyla müşterilere yakın duran Migros, paydaşlarının değişen ihtiyaçlarını yakından takip etme sorumluluğu ve bilinciyle hareket etmektedir. Sektörde ilkleri hayata geçiren yönü ile de farklılaşan Migros, gücünü, bugün geldiği yaygınlığını ve tercih edilirliğini bu duyarlılığa borçludur. Müşterilerine her zaman ayrıcalıklar sunan ve müşterilerini yeniliklerle tanıştıran Migros, 55’inci yılında çok özel uygulamaları hayata geçirmiş ve cesur bir yaklaşımla yeni bir dönem başlatmıştır

57 1402110100 GİZEM ALTUN 1402090110 ENGİN TETİK 1402090115TOLGA SEÇKİN


"Migros Ticaret A.Ş yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin girişimleri ile İstanbul'da kurulmuştur. Tüketim maddelerini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları