Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar Seyahat Acentaları Asistan Firmalar Standartlar ve Kalite ÇİĞDEM DİNÇ TÜRSAB - TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ SAĞLIK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar Seyahat Acentaları Asistan Firmalar Standartlar ve Kalite ÇİĞDEM DİNÇ TÜRSAB - TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ SAĞLIK."— Sunum transkripti:

1 Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar Seyahat Acentaları Asistan Firmalar Standartlar ve Kalite ÇİĞDEM DİNÇ TÜRSAB - TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ SAĞLIK TURİZMİ KOMİTESİ 2. BAŞKANI 6. ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZM KONGRESİ WOW OTEL – İSTANBUL KASIM 2013

2 TÜRSAB Sağlık Komitesi olarak Biz Kimiz ? A macımız ise, Türkiye’nin tüm dünyada; en iyi, en güven duyulan, müşteri mutluluğunu ön planda tutan, sağlık turizmi destinasyon markasında lider ülke olmasını sağlamaktır Biz ; TÜRSAB çatısı altında 2006’dan beri faaliyetlerimizi sürdüren ve TÜRSAB’a üye seyahat acentalarında aktif olarak çalışan şirket sahibi ve yönetici turizmcilerden oluşan, sosyal sorumluluk bilincinde, komitemizde gönüllü çalışan bir ekibiz. SAĞLIK TURİZMİ PLATFORMU üyeleri ile ortak hareket etmekteyiz. A macımız ise, Türkiye’nin tüm dünyada; en iyi, en güven duyulan, müşteri mutluluğunu ön planda tutan, sağlık turizmi destinasyon markasında lider ülke olmasını sağlamaktır.

3 TÜRSAB önderliğinde kurulan; SAĞLIK TURİZMİ PLATFORM ÜYELERİ kimlerdir ?  T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı  T.C. Sağlık Bakanlığı (Sağlık Turizmi Koordinasyon Merkezi)  T.C. Ekonomi Bakanlığı  TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği)  THY (Türk Hava Yolları)  SAİK (Sağlık Turizmi İş Konseyi)  TÜROFED (Türkiye Otelciler Federasyonu)  OHSAD (Özel Hastaneler Derneği)  AHD (Akredite Hastaneler Derneği)  İ.B.B. Sağlık A.Ş.

4 SAĞLIKTURİZMİNDEAMAÇLARVE HEDEFLER HEDEFLER

5 AMAÇLAR VE HEDEFLER AMAÇLAR VE HEDEFLER • YOL GÖSTERİCİ : TÜRSAB üyesi seyahat acentalarına sağlık turizmi konusunda yapılanmaları için yol gösterici olmak, • YENİ İŞ KOLU : Üye acentalarımız için yeni bir iş kolu açılmasına katkıda bulunmak, • GÖRÜŞ PAYLAŞIMI : Yurt içinde ve yurt dışında ilgili kurumlar ile görüş alışverişinde bulunmak, • PAZARLAMA : T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteklediği; yurt içinde ve yurt dışında gerçekleşen turizm ve sağlık fuarlarına katılarak, yazılı ve görsel materyallerle üye acentalarımızın pazarlama faaliyetlerine destek vermek, • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK : Ulusal ve uluslararası pazarlarda sağlık turizmi alanında TÜRKİYE’nin sürdürülebilir bir marka haline gelmesi için çalışmak,

6 AMAÇLAR & HEDEFLER • SERBEST SAĞLIK BÖLGESİ VE EŞİT ŞARTLAR : Kurulacak Sağlık Serbest Bölgerinde ; Türkiye’de yaşayan yerli halkında, yurtdışından gelen gurbetçi ve yabancı misafirlerimizinde eşit şartlarda hizmet almasını yani kurulacak bu serbest sağlık bölgelerinde yerli yabancı herkese eşit hizmet verilmesinin sağlanmasını istemekteyiz. • HASTA GÜVENLİĞİ : Sağlık Turizmi hukuku, hasta güvenliği ve TÜRSAB üyesi seyahat acentalarımızın mesleki mesuliyet konularında yasal alt yapısının oluşturulmasına katkıda bulunmak, • HUKUKSAL ALT YAPI : Sağlık Turizm konusunda hizmet verecek acenatalarımız için Acenta kriterleri, hastaneler ve misafirlerle acentacılık ve aracılık sözleşmeleri, sigorta sistemi üzerinde çalışmalarımız sürdürülmektedir.

7 AMAÇLAR & HEDEFLER • EĞİTİM: Önümüzdeki dönemde Sağlık Turizmi yapacak seyahat acentalarında çalışan personelin eğitilmesi için kursların açılması ve seminerler verilmesi planlanmaktadır; • MEVZUAT: TÜRSAB üyesi seyahat acentası ünvanının Sağlık Turizmi ile ilgili tüm Kamu Mevzuatında resmi olarak yer almasını sağlamak, • İLETİŞİM AĞI : Sağlık Turizmi alanında faaliyet gösteren güvenilir kurum ve kuruluşlarla iletişim ağı oluşturmak, • KAÇAK ACENTA FAALİYET ÖNLEME : 1618 sayılı kanun hükmünce; ülkemize yurtdışından turizm çeşidi ürün ve servislerinden yararlanmak amacı ile gelen yabancı misafirlerin transfer hizmetleri, rehber eşliğinde alınması zorunlu tur programı ve yer hizmetlerinin seyahat acentaları tarafından verilmesinin sağlanması kaçak acentacılığın önlenmesi,

8 AMAÇLAR & HEDEFLER • BİRLİKTE HAREKET : Turizm Sektörü paydaşlarını ; Sağlık Turizmi alanındaki aktif taraflarla buluşturmak, TÜRSAB olarak yurtdışı pazarlarda rekabetçi fiyatlarla anılmak istiyoruz. • PAZARLAMA :Potansiyel sağlık turizmi pazarı olan ülkelerden seyahat acentaları, doktorlar, turizm ve sağlık bakanlıkları, sigorta şirketleri ve basın mensupları davet edilerek ülkemizdeki sağlık turizmi olanaklarını tanıtmak ve üyelerimizle bir araya getirmek üzere inceleme gezisi ve workshoplar düzenlenmesi yönünde hedef ülke ilgili birimleri ile görüşmelerimiz devam etmektedir. • GÜVEN SAĞLAMA ve MUTLU İNSANLAR : Ülkemize tedavi amacı ile gelen sağlık turistlerinin güven duyarak ve keyifli bir ortamda hizmet alarak ülkelerine mutlu dönmelerini amaçlıyoruz.

9 SAĞLIK TURİZMİ denince akla ilk gelen MEDIKAL TURİZM / TIP TURİZMİ olsada Sağlık Turizminin diğer alt ana başlıkları ; • TERMAL / SPA WELLNESS TURİZMİ, Türk Hamamı dünyaca ünlü en eski sağlık ürünümüzdür. • GERİATRİ/ 3. YAŞ TURİZMİ, Türk halkı geleneğimiz, yaşlılara saygı ve sevgidir. • ENGELSİZ TURİZM Engelsiz Yaşam Tasarımı / Engelsiz Yaşam Planlama Modeli gibi ana branşlarda SAĞLIK TURİZMİ alt başlığında bulunmaktadır. Ve alt ana başlıklarında başarılı gelişme kayıt edebilmesi için TÜRSAB olarak faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz..

10 Türkiye’nin turizm stratejisi içinde, sağlık turizminin öncellikle ve ağırlıklı olarak Termal turizm alanında gelişmesi öngörülürken, diğer ihtisas dallarını kapsayan, sağlık ve tedavi alanlarında son yıllarda kaydedilen gelişmeler, geniş anlamda tıbbi turizm gelişmini de ön plana çıkarmıştır. Türkiye son yıllarda Sağlık Turizminin bu diğer ana branşlarında da Medikal Turizm ile birlikte, uluslararası pazarlarda pay almaya başlamıştır. TÜRSAB Sağlık Turizminin mevsimi yoktur, TÜRSAB olarak amacımız turizmi 12 aya yaymak ve çeşitlendirmektir. Sağlık turizmi bu amacımız ile örtüşen bir turizm çeşitidir. Biz ; Sağlık paketlerini Kültür turizm paketleri ile birleştirerek turistin ülkemizden mutlu ayrılmasını sağlamak istiyoruz.

11 AVANTAJLARIMIZ : TURİZMDE GENİŞ ÜRÜN YELPAZEMİZ ; DÖRT MEVSİM İKLİMLERİ YAŞAYAN ÜLKE ; AÇIK HAVA MÜZESİ TÜRKİYE.... AÇIK HAVA MÜZESİ TÜRKİYE.... Geniş Turizm çeşitlerimiz arasında hızla yerini alan SAĞLIK TURİZMİNİN yanısıra ; Tatil Turizmi, Uluslararası Toplantı, Etkinlik ve Kongre Turizmi (M.I.C.E. Turizmi ), Kış Turizmi, Spor Turizmi, İnanç Turizmi, Kültür Turizmi, Gastronomi Turizmi, Eko Turizm,Golf Turizmi, Cruise Turizmi, Av Turizmi, Doğa Turizmi çeşitlerindeki hızlı ürün ve tur programlarındaki gelişmelerinin SAĞLIK TURİZMİNE yaptıkları pozitif etkiler yadsınamaz. Geniş Turizm çeşitlerimiz arasında hızla yerini alan SAĞLIK TURİZMİNİN yanısıra ; Tatil Turizmi, Uluslararası Toplantı, Etkinlik ve Kongre Turizmi (M.I.C.E. Turizmi ), Kış Turizmi, Spor Turizmi, İnanç Turizmi, Kültür Turizmi, Gastronomi Turizmi, Eko Turizm,Golf Turizmi, Cruise Turizmi, Av Turizmi, Doğa Turizmi çeşitlerindeki hızlı ürün ve tur programlarındaki gelişmelerinin SAĞLIK TURİZMİNE yaptıkları pozitif etkiler yadsınamaz. Dünyaca bilinen TÜRK KONUKSEVERLİĞİNİ, TÜRK MUTFAĞINI ve Geniş turizm çeşitlerimiz ve ürünlerimiz ile birleştirdiğimizde ; EĞİTİMLİ GENÇ İŞ GÜCÜMÜZ ile BİRLİKTE, diğer rakibimiz ülkelere karşı MARKAMIZIN PAZARLAMASINDA AVANTAJ SAĞLAMAKTA ve FARK YARATABİLMEKTEYİZ ilimizde, 12 ay olan turizm mottomuz; turizm çeşitleri ile başarı ile sürdürülebilir gelişmeler kayıt etmektedir. Geleceğe güvenle bakıyoruz.

12 SAĞLIK TURİZİMİNDE BAZI İSTATİSTİKİ BİLGİLER Dünya sağlık turizm pazarının bu yıl itibarıyla 100 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı ve 5 milyon kişinin sağlık turisti olacağı tahmin edilmektedir. Türkiye geçen yıl 262 bin civarında sağlık turistini ağırladı ve sektörden 2 milyar dolar döviz geliri elde edildi. Ayrıca geçen yıl termal turizm kapsamında 250 bin kişiyi ağırladık. Thermal turizm alanında da da çok büyük potansiyelimiz bulunmaktadır. Dünyada 7. sırada Avrupada 1. sırada termal kaynaklara sahip bir ülkeyiz. Ve bu potansiyeli en iyi ve en güvenli en doğru şekilde değerlendirmeliyiz. Sağlık turizmi kapsamında, 2015 te 500 bin sağlık turisti ve 7 Milyar dolar gelir hedeflenmekte ve 2023’de ise 20 milyar dolarlık sağlık turizm geliri beklenmektedir.

13 TÜRKİYEDEKİ TERMAL TURİZM MERKEZLERİ

14 SAĞLIK TURİZMİNDE İLK BEŞ HEDEFİMİZ... BİRLİKTE HAREKET VE DOĞRU PAZARLAMA SAĞLIK TURİZMİNDE İLK BEŞ HEDEFİMİZ... BİRLİKTE HAREKET VE DOĞRU PAZARLAMA Türkiyenin en çok tercih edeilen destinasyon olmasının en büyük faktörü Destinasyon bazlı ULAŞILABİLİRLİK ; Destinasyon bazlı ULAŞILABİLİRLİK ; THY; Dünyada en fazla destinasyona ulaşabilen havayolu ve bu sayede dünyanın dört bir yanından kolay ulaşılabilir bir ülke konumundayız. THY, Sağlık Turizmi için artı bir değer kattı ve « Medikal Turizm Destek Paketi « hazırlayarak, çeşitli sağlık kuruluşları ile anlaşmalar yaparak, yurtdışı pazarlarda Türkiye’nın tercih edılmesını sağladı.

15

16 SEYAHAT ACENTASININ SAĞLIK TURIZMINDE ROLÜ Seyahat Hizmeti •Vize İşlemleri •Havayolu ve Ulaşım Hizmeti •Yer hizmeti&Transfer Hizmeti •Konaklama Hizmeti •Günlük Kültür Gezi Turları •Günlük Diğer Turizm Çeşiti Aktiviteleri Sağlık Bakımı Hizmeti •Kişisel Kimlik Tanımı •Ücret Cirosu •Bakım Kalite Kontrolu Tedavi sonrası Hasta Takip/CRM Turizm Hizmeti Vize İşlemleri, Ulaşım Hizmeti Rehberlik Hizmetleri •YerHizmetleri&Transfer Hizmeti •Konaklama Hizmeti •Günlük Kültür Gezi Turları •Diğer Kişisel Turizm Çeşiti Aktiviteleri İlgili Sağlık Dökümanları • Yasal Dökümanlar • Hasta Kayıt İşlemleri • Raporların Değerlendirilmesi • Sigorta İşlemleri Diğer İşlemler SEYAHAT ACENTASI Hizmetler Toplamı

17 TURİZMDE SiGORTA : TURINS TURINS – TÜRSAB INSURANCE firması kuruldu. Türsab Insurance – Türsab Sigorta 2013 yılı içinde faaliyetine başladı. Kurulum amacı TÜRSAB’a bağlı seyahat acentaları tarafından turizm sektöründe sunulan ürünleri ve çeşitlerine sigorta hizmetini sunabilmektir. TURINS SAĞLIK TURİZM ürünleri ve acentalar tarafından sunulan tüm hizmetleri n ve servislerin TURINS güvencesinde verilmesi kuruluş amacımızdır. Devlet tarafında da ;ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından Sigorta ve Teminatlar konusunda yapılan standardizasyon çalışmaları Türkiyeyi dahada güvenli bir ülke konumuna getirecektir.

18 Broşür, Logo. Slogan ve CD Çalışmalarımız Sağlık Turizmi Broşürü; T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğinde, Yurtdışı Fuarlarda ve çeşitli tanitım ve etkinliklerde dağıtılmak üzere Türkiye Sağlık Turizm Broşürü çalışmaları 2013 yılında tamamlandı. Türkiye Sağlık Turizm; Logo ve Sloganımız onaylandı. ‘TÜRKİYE Heals’ T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Sağlık Bakanlığı ve Birliğimiz üyesi Sağlık Turizm komitesi üyelerinin katkıları ile ‘Health Centers in Türkiye’ Fascinating Türkiye isimli interaktif CD’miz katıldığımız tüm yerli ve yabancı fuarlarda dağıtılmak üzere hazırlandı.

19 T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIK : Tanıtım ve Pazarlama Sağlık ve Kültür Turizmi Tanıtımı / Poster Örneğidir

20 EXPO 2020 İZMİR Expo 2020 ye aday olan şehrimiz İZMİR Rakiplerine göre sahip olduğu avantajlar oldukça fazla olup Expo Yönetimince de bu avantajlar kamu ile paylaşılmıştır. TÜRSAB olarak aday şehrimizi her platformda desteklemekteyiz. EXPO 2020 İzmir de SAĞLIK TURİZMİ ön planda tutulmaktadır. Herkes için Sağlık / Daha iyi bir dünya için yeni rotalar... Sloganımız ; Herkes için Sağlık / Daha iyi bir dünya için yeni rotalar... New routes to a better world /Health for all İzmir – Eski tarihi şehir Bergama’da tarihteki ilk hastanenin ASKLEPION’unun kurulduğu bilinmektedir. Bu tarihi ve kültür mirası hazineyi; tüm dünya ile tekrar tekrar paylaşmak istiyoruz. Kültür ve Sağlık turizmi birarada yapılabilecek bir şehir İZMİR... EXPO 2020’ye hazırız KASIMDA BOL ŞANS DİLERİZ

21 BUGÜN YARIN VE GELECEK AMACIMIZ Batı standartlarının üzerindeki teknolojik alt yapıları, gelişmiş donanımları ve yetişmiş kalifiye personelleri ile hastaneler, doğal güzellikleri, zengin tarihi ve kültür değerleri harmanlanmış Sürdürülebilir Turizm çerçevesinde Türk konukseverliği ile hareket eden Turizmcileri ile ortak paydada biraraya gelecek olan sağlık ve turizm sektörleri birleşenleri ile Sağlık Turiziminde ; Türkiye’nindünya liderliğidir Türkiye’nin hedefi dünya liderliğidir.

22 22

23 Hospitality with a SMILE, the first ingredient of your HEALTH... ESENLİKLE ve MUTLU KALIN ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZM KONGRESİ WOW OTEL – İSTANBUL KASIM 2013

24 SABRINIZ ve İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM, SAYGILARIMLA ÇİĞDEM DİNÇ TÜRSAB - TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ SAĞLIK TURİZMİ KOMİTESİ 2. BAŞKANI 6. ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZM KONGRESİ WOW OTEL – İSTANBUL KASIM 2013


"Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar Seyahat Acentaları Asistan Firmalar Standartlar ve Kalite ÇİĞDEM DİNÇ TÜRSAB - TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ SAĞLIK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları