Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EV TURİZMİ KOMİTESİ. DÜNYA TURİZM TRENDİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI EV TURİZMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EV TURİZMİ KOMİTESİ. DÜNYA TURİZM TRENDİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI EV TURİZMİ."— Sunum transkripti:

1 EV TURİZMİ KOMİTESİ

2 DÜNYA TURİZM TRENDİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI EV TURİZMİ

3 Ünlülerin İlk Tercihi Cem YILMAZ ve Ailesi Morgan FREEMAN James BOND ve Ekibi Ve Daha Fazlası Ev Turizminden Yararlanan Ünlüler Arasında

4 Ev Turizmi Nedir? Turizm amaçlı, eşyalı konutların, yerli ve yabancı turistlere kiralanması olarak tanımlayacağımız, müşterilere kendilerini özgün ve evindeymiş gibi hissettiren, yaşadığı çevreye ekonomik katkısı olan gelinen yerin genel kültürünü tanıma amacıyla, ulaşım, transfer, tur, yeme- içme, rehberlik, tanıtım ve danışmanlık hizmetlerini içinde barındırabilen seyahat türüdür.

5 Avrupa’da her dört kişiden biri tatilini evde geçiriyor. Avrupa’da yılda 42 milyon kişi ev turizmini tercih ediyor. Avrupa’da 2.4 milyon ev turizme hizmet veriyor. Dünya’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 95 Milyar $ Dünya’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 95 Milyar $ Avrupa’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 20 Milyar $ Avrupa’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 20 Milyar $ EV TURİZMİ PAZARI Türkiye’de Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu ?? Milyar $

6 Almanya’da Ev Turizmi Pazarı Almanya Avrupa’nın En Büyük Ev Turizmi Pazarına Sahip Yılda 13.7 milyon kişi ev turizmini tercih ediyor Almanya’da adet tatil evi pazarlanmaktadır Almanya 8 Milyar $ İngiltere 6,7 Milyar $ Fransa 5,7 Milyar $

7 Ev Turizminin Önemi 1.Yatırımı önceden yapılmış konaklama birimlerinin turizme kazandırılması - var olan yatak kapasitesinin kullanılması 2.Kayıt dışı gelirin kontrol altına alınması 3.Yasadışı konaklamaların engellenmesi 4.Avrupalının gözündeki MONOPRODUKT ülke imajından kurtulup, ürün çeşitliliği sunulması 5.Alım gücü yüksek müşterilerle turizm gelirlerinde artışı sağlamak 6.Otelde konaklamayı tercih etmeyen, kitle turizminden uzak, kişiye özgü, otantik tatilden hoşlanan, ne yapacağına kendi karar veren yerli ve yabancı turistin kazanımının sağlanması

8 1.Sahipleri tarafından kullanılmayan dönemlerde, atıl yatak kapasitesinin ekonomiye katkısı 2.Çevre esnafın yaşatılması ( Manav, Kasap, Bakkal, Restoran, Butik, Hediyelik eşya) 3.Günlük turların satılabilmesi 4.Kendileri özgün seyahat etmek istediklerinden, kiralık araba ihtiyaçlarının artması 5.Kültür ve geleneklerin tanıtılması EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 1

9 6. Bulundukları yerde insanlara istihdam yaratmak, iç göçü bir nebze de olsa engellemek 7. Çevreyi koruyarak, turizmin sürdürebilirliğini desteklemek 8. Gelen turiste yöreye ait değerlerin tanıtılması 9. Samanlıkta yatmak, inekten süt sağmak, hamur açmak, çamurdan kase yapmak gibi aktivitelerle kırsal yaşamın tanıtılması 10.Deniz, kum ve güneş üçlemesinden bıkan, özellikle şehirde yaşayan aileler için, aktif turizm sunmak EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 2

10 11. Şehirlerde talebin yoğun olduğu zamanlarda, yatak kapasitesini dengelemek 12. Çevredeki özgün kafe ve restoranların yaşatılması 13. Kültür, Sanat ve Festivallerin tanıtılması 14. Vazgeçilmez apayri çeşitlilik oluşturmuş alternatif konaklama sağlaması EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 3

11 EV TURİZMİNİN YÖRE EKONOMİSİNE KATKISI


"EV TURİZMİ KOMİTESİ. DÜNYA TURİZM TRENDİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI EV TURİZMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları