Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü."— Sunum transkripti:

1 E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2 E-Öğrenme: Tanımı • Öğretim etkinliklerinin elektronik ortamlarda yürütülmesidir. – İnternet başta olmak üzere farklı iletişim teknolojileri ve farklı iletişim kanalları (kablolu ve kablosuz iletişim kanalları) aracılığıyla sunulan öğrenme ortamları • E-öğrenme ortamı: Farklı öğretim stratejilerini ve farklı iletişim, etkileşim ve işbirlikçilik biçimlerini destekleyen ortam

3 E-Öğrenme Ortamı • öğrenme materyali sunma, • öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, • derslere kayıt olma, • ödevler alma, • sınavlara girme, • ödev ve sınavlara ilişkin dönüt sağlama, • öğrenme materyallerini düzenleme, • öğrenci ve öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, • raporlar alma

4 E-Öğrenme: Platformlar • Bilgisayar Yönetimli Öğretim Sistemi • Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi • Öğrenme Yönetim Platformu • Öğrenme Yönetim Sistemi (Learning Management System) • Sanal Öğrenme Ortamı • Web(Örün) Tabanlı Öğretici Sistem

5 Bilgisayarın Eğitimde Kullanımı • Teknolojideki gelişmeler egitime de yansımaktadır. • Egitimciler egitim-ogretimin daha da iyileştirilmesi için teknolojiden yararlanılmaktadırlar. • Egitimde teknoloji pasif kullanıcılıktan etkileşimli- aktif katılımcılıga dogru ilerlemektedir. 5

6 "Web 2.0” NEDİR ? • 2004 yılında ortaya atılmış bir kavramdır. • Açık iletişim sağlayan, merkeziyetçilikten uzak, paylaşım ve yeniden kullanıma imkan sunan ve web içeriğini herkesin kendisinin geliştirmesi ve dağıtması yaklaşımına dayanan sosyal bir olgudur. • Web sitelerinin yalıtılmış bilgi depoları şeklinden çıkıp kullanıcılara web uygulamaları imkanı sunan fonksiyonel web platformlarıdır. Web 2.0 6

7 "Web 1.0” • Statik • Katılıma kapalı • Belirgin otorite • Pasif kullanıcı • Örnek : • Geleneksel web siteleri Web 2.0 vs Web 1.0 "Web 2.0” • Dinamik • Etkileşimli • Dağınık otorite • Katılımcı site ziyaretçisi • Örnek : • Bloglar • Sosyal iletişim siteleri (Myspace, facebook, youtube vs..) • Wikipedia 7

8 Geleneksel Eğitim Araçları Kara Tahta Tepegöz Tebeşir Okuma Fişi MaketlerPergel 8

9 Facebook Twitter SecondLife Uzaktan Eğitim Facebook Eğitsel Oyunlar Projektör Bilgisayar Akıllı Tahta Web 2.0 Eğitim Araçları 9

10 Bloglar • Blog düşüncelerinizi hızlıca gönderebileceginiz, insanlarla etkileşime geçebileceginiz kullanımı kolay web sitenizdir. • “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi saglayan yazarlık sistemidir.” 10

11 Wikiler • Wiki, herkesin üzerinde istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin veren bilgi sayfaları toplulugudur. • Wikiler sayesinde size verilen bilgilerde degişiklikler yapabilir, yeni bilgi ekleyebilir, başkalarının düzeltmelerini takip edebilirsiniz. Wikiler işbirligi içinde bilgiyi yapılandırmanıza olanak saglar. 11

12 Video Bloglar • VideoBlog; net üzerinde yayınlanan videoların derlenip paylaşıldıgı bir multimedya ortamıdır. • Bu ortamlarda kullanıcılar video paylaşabilirler, paylaşılan videolara yorumlar yapabilirler, izledikleri videoyla ilişkili benzer videoların listesini de görebilirler. 12

13 Podcast ve RSS • Podcast temel olarak, istenildiğinde herhangi bir ses dosyasını RSS aracılığıyla paylaşılmasını saglar. Podcast, bir oynatıcı için dağıtılan uygun ses ya da görüntü dosyasıdır. Kullanıcılar abonelik yöntemiyle bir dizi podcast’e ulaşabilir. Podcast’in gezici bir enstrüman ile dinlenebilmesi (PDA,cep telefonu,bilgisayar) onu etkin bir öğrenme aracı haline getirmektedir. • RSS çeşitli internet siteleri tarafından yayınlanan haber vb. içeriğin tek bir ortamdan topluca izlenebilmesine olanak sağlayan yeni bir içerik besleme yöntemidir. 13

14 Sosyal Medya • Sosyal medya, kullanıcı içeriğinin kendisi ve yayıldığı, yayınlandığı, paylaşıldığı her tür platformun genel adıdır. Sosyal medyanın özellikleri şunlardır: • Erişilebilirlik • Programlanabilirlik • Ölçeklenebilirlik (kitlelere hizmet verebilecek kapasitede olması) • Dinamik/Güncel 14

15 Mobil Bilgisayarlar 15

16 Açık İçerik  Ders formatında organize edilmiş, ücretsiz ve serbestçe ulaşılabilen, sayısal ortamda bulunan  Kullanıma ve adaptasyona belli lisans koşulları (Creative Commons) ile açık  Tek başına sertifika ya da diploma vermek için kullanılmayan  Yüksek kaliteli eğitim malzemeleridir. 16

17 E-Kitap 17

18 • Günümüzde aktif olarak egitimde kullanılan teknolojiler web 2.0 teknolojileridir. • Web 3.0a dogru bir yönelim vardır. Eğilim / Yönelim… 18

19 BLOGLAR ve EĞİTİM

20 • “Blog” terimi “Web Log” deyiminden türetilmiştir. • web günlüğü, günce • "Blog" kelimesi fiil olarak bir blogu sürdürmek veya bloga içerik eklemek olarak da kullanılabilir. • Veri girişlerinin dergi stilinde yapıldığı ve ters kronolojik sıra ile görüntülendiği kullanıcı-kaynaklı (user-generated) bir tür web sitesidir. 20 Blog Nedir?

21 • Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; ancak yazarlara göre blog, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.” 21 Blog Nedir?

22 blogger.com Birkaç Blog Servisi 22

23 wordpress.com Birkaç Blog Servisi 23

24 Birkaç Blog Servisi blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi 24

25 • Kişisel yayınlama alanı • Kayıtlar (posts) – başlık, yazı, resim, video, bağlantılar (link) • Yazma anına eş zamanlı olarak yayınlama • Ters kronolojik sıra -en son yazılan en başta- • Yorumlar ve etkileşim • Bilgi yönetimi ve arşivleme • Diğer web sayfalarındaki bilgilere ve haberlere bağlantılar -link- • Blog takipçisi (blogroll) • Etiketler (tags) 25 Blog Özellikleri

26 Blog İçeriğin oluşturulma şekline göre Kullanım amacına göre İçerdiği medya türüne göre 1.Filtreleme özellikli bloglar 2.Dergi tipi bloglar 1.Kişisel bloglar 2.Topluluk blogları 3.Basın yayın blogları 4.Proje yönetimi blogları 5.Kütüphane blogları 6.Kurumsal bloglar 7.Eğitim blogları 1.Metin blogları 2.Fotoğraf blogları 3.Ses blogları 4.Video blogları 26

27 Kişisel Blog 27

28 Kişisel Blog 28

29 Topluluk Blogu 29 E-iş ve e-öğrenme konusunun ele alındığı bir topluluk blogu

30 Kütüphane Blogu 30

31 Eğitim Blogu 31

32 Blogların Avantajları - Dezavantajları   • Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı • Profesyonel görünüm • Yenilikçi teknoloji • Çok sayıda servis alternatifleri • Şablon düzenleme • Sunucu aksaklık süresi • Çok sayıdaki servis alternatifleri 32

33 • Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm. • Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi. • Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı – sadece bir internet bağlantısıyla- • İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. • Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. • Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır. 33 Neden Blog?

34 Bloglar ve Eğitim? • Öğrenme ve öğretme sürecinde sosyal etkileşimin önemli olduğu araştırmalarda özellikle vurgulanmaktadır. • Yazma & okur yazarlık becerileri • Yansıtma & eleştirel düşünme • İletişim & akranlarla işbirlikli çalışma • Kişisel düşünceleri geliştirme 34

35 Bloglar ve Eğitim? • Çevrimiçi dosyalama platformu • İşbirlikçi öğrenme alanları • Çevrimiçi tartışma • Profesyonel gelişim • Okul web sitesi • Kütüphane portalı • Bilgi-İletişim Eğitimde nasıl kullanabilirim ? 35

36 Bloglar ve Eğitim? Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını depolama alanı olarak kullanabilir. 36 Çevrimiçi dosyalama platformu

37 Bloglar ve Eğitim? Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler. 37 İşbirlikçi öğrenme alanları

38 Bloglar ve Eğitim? Bloglar, öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları olarak çalışabilir. 38 Çevrimiçi tartışma

39 Bloglar ve Eğitim? 39 Profesyonel gelişim Yeni öğretmenler blogları portfolyolar veya uzmanlarıyla tartışma forumları olarak kullanabilir.

40 Bloglar ve Eğitim? 40 Okul web sitesi Okullar, öğrencilerle ve velilerle iletişime esneklik tanıyan web siteleri olarak kullanabilir.

41 Bloglar ve Eğitim? 41 Kütüphane portalı Öğrenciler ve öğretmenlerin kullanabileceği kütüphane portalları olarak kullanılabilir.

42 Bloglar ve Eğitim? 42 Bilgi-İletişim Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar.

43 Blog Nasıl blog kurabilirim? Bir Hesap Al Blog Sunucunu Seç Blogunu Adlandır Şablonunu Seç Bloglamaya Başla • • • • • Mail adresi veya blogger hesabı 43

44 Kaynaklar  Doç.Dr. Yüksel Göktaş tarafından hazırlanan sunum Doç.Dr. Yüksel Göktaş tarafından hazırlanan sunum  Yrd. Doç.Dr. Levent Durdu tarafından hazırlanan sunum Yrd. Doç.Dr. Levent Durdu tarafından hazırlanan sunum   Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları, Anı Y., Ankara.   conference.merlot.org/2008/Thursday/Guenter_C_Thursday.ppt    static.hcrhs.k12.nj.us/gems/journ1/techspo.ppt  csertoglu.typepad.com/momoistanbul/files/retro-user_generated_content1.ppt  44


"E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları