Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimde Yeni Teknolojiler Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimde Yeni Teknolojiler Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 Eğitimde Yeni Teknolojiler Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi – ERZURUM

2 Nereden geldik? 2

3 3

4 4

5 Fiziksel Arayüz 5

6 6

7 7

8 Grafik Arayüz 8

9 Yeni Grafik Arayüz 9

10 10

11 Yenilesme 11

12 • VİDEOLAR 12

13 Yeni Teknolojiler 13 Web 2.0 Wiki Simulations Games Facebook, Myspace Webquest Videoblog Youtube Forum Podcasting OpenCourseware

14 • 2004’ yılında ortaya atılmış bir kavramdır. • Yazılım geliştiricilerinin ve kullanıcıların mevcut Web teknolojilerinden yararlanışlarındaki değişimi yansıtır. • Web sitelerinin yalıtılmış bilgi depoları şeklinden çıkıp kullanıcılara web uygulamaları imkanı sunan fonksiyonel web platformlarıdır. • Açık iletişim sağlayan, merkeziyetçilikten uzak, paylaşım ve yeniden kullanıma imkan sunan ve web içeriğini herkesin kendisinin geliştirmesi ve dağıtması yaklaşımına dayanan sosyal bir olgudur. • Bu kavramı anlamanın en iyi yolu Web 1.0 ile karşılaştırmaktır Web 2.0 Nedir? 14

15 "Web 1.0” • Statik • Katılıma kapalı • Belirgin otorite • Pasif kullanıcı • Örnek : • Geleneksel web siteleri Web 2.0 vs Web 1.0 "Web 2.0” • Dinamik • Etkileşimli • Dağınık otorite • Katılımcı site ziyaretçisi • Örnek : • Bloglar • Sosyal iletişim siteleri (Myspace, facebook, youtube vs..) • Wikipedia 15

16 • Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay şekilde yorumlarını, bağlantılarını, yazılarını, resimlerini, ve videolarını paylaşmalarını sağlayan web siteleridir (Martindale & Wiley, 2005). • Blog düşüncelerinizi hızlıca gönderebileceğiniz, insanlarla etkileşime geçebileceğiniz kullanımı kolay web sitenizdir. Üstelik çoğu ücretsizdir. • Blog “Web Log” deyiminden türetilmiştir. Türkçe karşlığı olarak “web günlüğü”, “günce” gibi kelimeler kullanılabilir. "Blog" kelimesi fiil olarak bir blogu sürdürmek veya bloga içerik eklemek olarak da kullanılabilir. Blog Nedir? 16

17 Veri girişlerinin dergi stilinde yapıldığı ve ters kronolojik sıra ile görüntülendiği kullanıcı-kaynaklı (user-generated) bir tür web sitesidir. Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; yazarlara göre bloglar, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.” Blog Nedir? 17

18 18

19 blogger.com Birkaç Blog Servisi 19

20 wordpress.com Birkaç Blog Servisi 20

21 Birkaç Blog Servisi blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi 21

22 Sayılarla Bloglar 22  2007 rakamlarıyla 66.6 milyon blog vardır •Bloglardaki veriler her 6 ayda 1; 2’ye katlanmaktadır •Dünyada her 1 saniyede yeni bir blog açılmaktadır •1 ayda ortalama 3 milyon yeni blog oluşturulmaktadır

23 Blog Türleri İçeriğin oluşturulma şekline göre Kullanım amacına göre İçerdiği medya türüne göre 1.Filtreleme özellikli bloglar 2.Dergi tipi bloglar 1.Kişisel bloglar 2.Topluluk blogları 3.Basın yayın blogları 4.Proje yönetimi blogları 5.Kütüphane blogları 6.Kurumsal bloglar 7.Eğitim blogları 1.Metin blogları 2.Fotoğraf blogları 3.Ses blogları 4.Video blogları 23

24 Kişisel Blog 24

25 Kişisel Blog 25

26 Topluluk Blogu 26

27 Kütüphane Blogu 27

28 Eğitim Blogu 28

29 Blogların Avantajları - Dezavantajları   • Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı • Profesyonel görünüm • Yenilikçi teknoloji • Çok sayıda servis alternatifleri • Sınırlı teknik bilgi • Şablon düzenleme • Sunucu aksaklık süresi • Çok sayıdaki servis alternatifleri 29

30 Neden Blog? • Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm. • Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi. • Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı – sadece bir internet bağlantısıyla- • İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. • Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. • Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır. 30

31 Neden Blog? Beale (2007) Cameron & Anderson (2006) Dickey (2004) Hernández-Ramos (2004) Huffaker (2005) Jacovi, Shahar, & Soroka (2004) McPherson et al. (2007) Luehmann & MacBride (2008) Salen (2007) Williams & Jacobs (2004) Etkileşim (interaction)√√√√√√√ √ -√ İşbirlikçi (Cooperation)-√√√√√√ - √√ Öğrenme Aktiviteleri (Learning Act.) √√√-√--√√√ Dönüt (Feedback)√-√√-√√√-√ Zengin Öğrenme Ortamları (Enriched Learning Environment) √√√-√---√√ 31 Tablo: Blogların eğitimde kullanılmasının genel avantajları (Goktas, 2009)

32 Bloglar ve Eğitim? • Çevrimiçi dosyalama platformu • İşbirlikçi öğrenme alanları • Çevrimiçi tartışma • Profesyonel gelişim • Okul web sitesi • Kütüphane portalı • Bilgi-İletişim Eğitimde nasıl kullanabilirim ? 32

33 Bloglar ve Eğitim? Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını depolama alanı olarak kullanabilir. 33 Çevrimiçi dosyalama platformu

34 Bloglar ve Eğitim? Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler. 34 İşbirlikçi öğrenme alanları

35 Bloglar ve Eğitim? Bloglar, öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları olarak çalışabilir. 35 Çevrimiçi tartışma

36 Bloglar ve Eğitim? 36 Profesyonel gelişim Yeni öğretmenler blogları portfolyolar veya uzmanlarıyla tartışma forumları olarak kullanabilir.

37 Bloglar ve Eğitim? 37 Okul web sitesi Okullar, öğrencilerle ve velilerle iletişime esneklik tanıyan web siteleri olarak kullanabilir.

38 Bloglar ve Eğitim? 38 Ders web sayfası Öğrenciler ve öğretmenler derse destek olarak kullanabilir

39 Bloglar ve Eğitim? 39 Bilgi-İletişim Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar.

40 Nasıl Blog kurabilirim? Bir Hesap Al Blog Sunucunu Seç Blogunu Adlandır Şablonunu Seç Bloglamaya Başla •http://www.blogger.comhttp://www.blogger.com •http://www.blogcu.comhttp://www.blogcu.com •http://www.wordpress.comhttp://www.wordpress.com •http://www.iblog.comhttp://www.iblog.com •Mail adresi veya blogger hesabı 40

41 Blog Kullanım Rehberi 1 41

42 Arayüz 42

43 Sorular 43

44 Kaynaklar  Goktas, Y. (2009/in press). Incorporating Blogs and the Seven Principles of Good Practice into Preservice ICTs Courses: A Case Study. The New Educational Review, 19(3-4).  Martindale, T., & Wiley, D. (2005). Using weblogs in scholarship and teaching. TechTrends, 49(2),  Holzberg, C. (2003). Educational weblogs. Techlearning.  Dickey, M. D. (2004). The impact of web-logs (blogs) on student perceptions of isolation and alienation in a web-based distance-learning environment. Open Learning, 19(3),  Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları, Anı Y., Ankara.  Davis, A. (2004). Ways to use weblogs in education. Retrieved June 17, 2005, from  Bu sunum; Turgay Demirel ve Tayfun Akçay’dan yararlanılarak hazırlanmıştır. 44


"Eğitimde Yeni Teknolojiler Yard. Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları