Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SIBEL SOMYÜREK WEB 2.0 Teknolojileri. 2006 WEB 2.0  O’Reilly ve MediaLive International arasında düzenleyecekleri bir konferans için yaptıkları bir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SIBEL SOMYÜREK WEB 2.0 Teknolojileri. 2006 WEB 2.0  O’Reilly ve MediaLive International arasında düzenleyecekleri bir konferans için yaptıkları bir."— Sunum transkripti:

1 SIBEL SOMYÜREK WEB 2.0 Teknolojileri

2 2006

3 WEB 2.0  O’Reilly ve MediaLive International arasında düzenleyecekleri bir konferans için yaptıkları bir beyin fırtınası oturumu

4 WEB 2.0 işbirliği içerik üretimi Sosyalleş me etkileşim

5 WEB 2.0  Web 1.0  ~ teknolojiler  bilginin yapısı ve dağıtılmasıyla ilgili yeni paradigmalar  İkinci nesil web uygulamaları  yeni bir sürüm değil kullanım biçiminin yenilenmesi

6 WEB 1.0- WEB 2.0  Web 1.0  Kullanıcı pasif izleyici  Statik  Okuma-araştırma  Web 2.0  Kullanıcı aktif katılımcı  Daha dinamik  Sosyal platformlar  Yaratma-paylaşma

7 Amacı  Teknik sorunlarla yüzleşmeden  içerik geliştirme ve paylaşım  işbirliği ve sosyal etkileşim olanaklarından faydalanma

8 Web 2.0 servisleri ile ilgili örnekler

9 WEB 2.0’ın temelindeki fikirler  Ağ etkisi (Network effects )  Ortak akıl ( Collective intelligence )  Topluluğun bireyden bilge olması ( Wisdom of crowds)  Bireysel üretim (individual generation)

10 WEB 2.0 Sosyal web (Sosyal devrim) Kullanıcı üretimli içerikler kullanıcı etkileşimi kullanıcının sosyalleşmesi

11 WEB 2.0 Uygulamaları  Wiki  Blog  Podcast  RSS  Etiketleme ve sosyal imleme  Multimedya paylaşımı  Mashup uygulamaları

12 WİKİ  What i know is…  Wiki herkesin üzerinde istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin verilen özgür bilgi kütüphaneleridir.  Wikipedia ( Topluluğun bilgeliğine kanıt)  365 milyon okuyucu  17 milyon makale  300,000 gönüllü editör  Ekşi sözlük

13 Blog  Merriam-Webster’s Online sözlüğü “web-log” 2004 yılın kelimesi  Güncelden eskiye doğru sıralanmış yazı ve yorumların yayınlandığı web siteleridir.  Teknik bilgi gerekmez  İletişim  Bilgi paylaşımı

14 Podcast  Dijital medya dosyalarının  Ses  Video taşınabilir medya oynatıcılarda veya bilgisayarlarda oynatılmak üzere internet üzerinden beslemeler yoluyla dağıtılma tekniğidir  Müzikçalar-ipod  Yayın-broadcast

15 Podcast  Radyo yayını ya da benzer bir programın RSS aracılığıyla internetten çekilebilir ve kişisel ses cihazlarından dinlenebilir hale gelmesini sağlayan sayısal kayıt.  İstenilen yer/zaman  tekrar  Abonelik-kolay takip

16 RSS  Bloglar, podcastler ve wikilerin arkasındaki güç.  RSS, yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan özel bir XML dosya formatıdır.  RSS istemcisi  Yahoo’yu eğlence haberleri  BBC’yi spor haberleri

17 Etiketleme ve sosyal imleme  Etiket belli bir bilgi parçasıyla ilgili anahtar kelime  Sitedeki her bir içeriğin başkaları tarafından bulunmasını kolaylaştırmak  Bloglar, fotoğraflar, yorumlar  Son kullanıcının web içeriğini kendi kelimeleriyle isimlendirebilmesi

18 Etiketleme ve sosyal imleme  Sosyal imleme, sitelerdeki ürün ve/veya hizmet gibi her türlü içeriğe ait sayfa linklerinin kullanıcıların paylaşım ve beğenisine sunulması  Normal imlemenin sosyalleşmiş hali  Kendi hesabınızı oluşturup favori linklerinizi eklemeniz  bu linkleri etiketlemeniz  otomatik olarak etiket önerileri  eklenen bağlantılara başlık koyma

19 Etiketleme ve sosyal imleme  Klasik kategori  Web yazarı içeriği kendine göre sınıflandırır  Etiketleme  Kullanıcılar kendi deneyimlerine göre içeriği etiketler ve kendi anlayışlarına göre sınıflandırır  Toplu sosyal imleme sayesinde en sevilenler ya da benzer ilgisi olan kullanıcıların tercihleri

20 Multimedya paylaşımı  Kullanıcıların kendi oluşturdukları içerikleri ya da kendi yorumlarını kitlelere ulaştırmaları  Kullanıcıların içerik dağıtmaları ve paylaşmaları  Picasa–fotoğraf  YouTube -videolar  Zoho Docs - her tür doküman  TeacherTube– eğitsel amaçlı videolar  SlideShares ya da Scribd – slaytlar, eBooklar ya da Word dokümanları

21 Mashup Uygulamaları  İki ya da daha fazla kaynaktaki veri ve işlevselliği birleştiren yeni bir hizmet ya da ürün  ChicagoCrime.org  Chicago Police Departmanın online veritabanındaki suç verileri  Google haritalardaki kartografi  Hangi gün en çok suç işlendi nerede suçlar işlendi

22 ÖZETLE WEB 2.0  Tüm okuyucuların aynı zamanda yazar olmasıdır  Kullanıcıların içerik oluşturması ve yaratılan içeriği çeşitli yollarla dağıtılabilmesidir  Mevcut uygulama verilerinin başka web uygulamaları tarafından kullanılabilecek halde sunulmasıdır  Kendi kelimelerimizle içeriği etiketlemektir  Etiket bulutları sayesinde bilgiyi anlamsal olarak tanımlamaktır.  İşbirliği ve sosyalleşmeye olanak sağlayan platformlardır.

23 WEB 2.0 teknolojilerinin Eğitime Yansıması • İletişim • İşbirliği • Bilgi paylaşımı • Yansıtma • Aktif olma WEB 2.0 EĞİTİM

24 WEB 2.0 teknolojilerinin Eğitime Yansıması  Web 2.0 uygulamaları  Deneyimleri paylaşmayı  Yansıtmayı ve  Kişiler arası etkileşimi olası hale getirir.

25 Okuma Görevi  Web adresindeki WEB 2.0 hakkındaki eğitimi izleyiniz.


"SIBEL SOMYÜREK WEB 2.0 Teknolojileri. 2006 WEB 2.0  O’Reilly ve MediaLive International arasında düzenleyecekleri bir konferans için yaptıkları bir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları