Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK"— Sunum transkripti:

1 E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2 E-Öğrenme: Tanımı Öğretim etkinliklerinin elektronik ortamlarda yürütülmesidir. İnternet başta olmak üzere farklı iletişim teknolojileri ve farklı iletişim kanalları (kablolu ve kablosuz iletişim kanalları) aracılığıyla sunulan öğrenme ortamları E-öğrenme ortamı: Farklı öğretim stratejilerini ve farklı iletişim, etkileşim ve işbirlikçilik biçimlerini destekleyen ortam

3 E-Öğrenme Ortamı öğrenme materyali sunma,
öğrenme materyalini paylaşma ve tartışma, derslere kayıt olma, ödevler alma, sınavlara girme, ödev ve sınavlara ilişkin dönüt sağlama, öğrenme materyallerini düzenleme, öğrenci ve öğretmen ve sistem kayıtlarını tutma, raporlar alma

4 E-Öğrenme: Platformlar
Bilgisayar Yönetimli Öğretim Sistemi Öğrenme İçerik Yönetim Sistemi Öğrenme Yönetim Platformu Öğrenme Yönetim Sistemi (Learning Management System) Sanal Öğrenme Ortamı Web(Örün) Tabanlı Öğretici Sistem

5 Bilgisayarın Eğitimde Kullanımı
Teknolojideki gelişmeler egitime de yansımaktadır. Egitimciler egitim-ogretimin daha da iyileştirilmesi için teknolojiden yararlanılmaktadırlar. Egitimde teknoloji pasif kullanıcılıktan etkileşimli-aktif katılımcılıga dogru ilerlemektedir.

6 Web 2.0 "Web 2.0” NEDİR ? 2004 yılında ortaya atılmış bir kavramdır.
Açık iletişim sağlayan, merkeziyetçilikten uzak, paylaşım ve yeniden kullanıma imkan sunan ve web içeriğini herkesin kendisinin geliştirmesi ve dağıtması yaklaşımına dayanan sosyal bir olgudur. Web sitelerinin yalıtılmış bilgi depoları şeklinden çıkıp kullanıcılara web uygulamaları imkanı sunan fonksiyonel web platformlarıdır.

7 Web 2.0 vs Web 1.0 Statik Katılıma kapalı Belirgin otorite
Pasif kullanıcı Örnek : Geleneksel web siteleri "Web 2.0” Dinamik Etkileşimli Dağınık otorite Katılımcı site ziyaretçisi Örnek : Bloglar Sosyal iletişim siteleri (Myspace, facebook , youtube vs..) Wikipedia

8 Geleneksel Eğitim Araçları
Kara Tahta Tebeşir Okuma Fişi Maketler Pergel Tepegöz

9 Web 2.0 Eğitim Araçları Facebook Twitter SecondLife Uzaktan Eğitim
Eğitsel Oyunlar Facebook Akıllı Tahta Projektör Bilgisayar

10 Bloglar Blog düşüncelerinizi hızlıca gönderebileceginiz, insanlarla etkileşime geçebileceginiz kullanımı kolay web sitenizdir. “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi saglayan yazarlık sistemidir.”

11 Wikiler Wiki, herkesin üzerinde istediği gibi düzenlemeler yapmasına izin veren bilgi sayfaları toplulugudur. Wikiler sayesinde size verilen bilgilerde degişiklikler yapabilir, yeni bilgi ekleyebilir, başkalarının düzeltmelerini takip edebilirsiniz. Wikiler işbirligi içinde bilgiyi yapılandırmanıza olanak saglar.

12 Video Bloglar VideoBlog; net üzerinde yayınlanan videoların derlenip paylaşıldıgı bir multimedya ortamıdır. Bu ortamlarda kullanıcılar video paylaşabilirler, paylaşılan videolara yorumlar yapabilirler, izledikleri videoyla ilişkili benzer videoların listesini de görebilirler.

13 Podcast ve RSS Podcast temel olarak, istenildiğinde herhangi bir ses dosyasını RSS aracılığıyla paylaşılmasını saglar. Podcast, bir oynatıcı için dağıtılan uygun ses ya da görüntü dosyasıdır. Kullanıcılar abonelik yöntemiyle bir dizi podcast’e ulaşabilir. Podcast’in gezici bir enstrüman ile dinlenebilmesi (PDA,cep telefonu,bilgisayar) onu etkin bir öğrenme aracı haline getirmektedir. RSS çeşitli internet siteleri tarafından yayınlanan haber vb. içeriğin tek bir ortamdan topluca izlenebilmesine olanak sağlayan yeni bir içerik besleme yöntemidir.

14 Sosyal Medya Sosyal medya, kullanıcı içeriğinin kendisi ve yayıldığı, yayınlandığı, paylaşıldığı her tür platformun genel adıdır. Sosyal medyanın özellikleri şunlardır: Erişilebilirlik Programlanabilirlik Ölçeklenebilirlik (kitlelere hizmet verebilecek kapasitede olması) Dinamik/Güncel

15 Mobil Bilgisayarlar

16 Açık İçerik Ders formatında organize edilmiş, ücretsiz ve serbestçe ulaşılabilen, sayısal ortamda bulunan Kullanıma ve adaptasyona belli lisans koşulları (Creative Commons) ile açık Tek başına sertifika ya da diploma vermek için kullanılmayan Yüksek kaliteli eğitim malzemeleridir.

17 E-Kitap

18 Eğilim / Yönelim… Günümüzde aktif olarak egitimde kullanılan teknolojiler web 2.0 teknolojileridir. Web 3.0a dogru bir yönelim vardır.

19 BLOGLAR ve EĞİTİM

20 Blog Nedir? “Blog” terimi “Web Log” deyiminden türetilmiştir.
web günlüğü, günce "Blog" kelimesi fiil olarak bir blogu sürdürmek veya bloga içerik eklemek olarak da kullanılabilir. Veri girişlerinin dergi stilinde yapıldığı ve ters kronolojik sıra ile görüntülendiği kullanıcı-kaynaklı (user-generated) bir tür web sitesidir.

21 Blog Nedir? Altun’a göre, bloglara erişen kişiler, okuyucular ve yazarlar diye ayrıldığında, okuyuculara göre bloglar “web sayfalarından farksızdır” ; ancak yazarlara göre blog, “HTML bilgisi olmadan, dosya transferi işlemlerine ve özel bir yazılıma ihtiyaç duymadan web sayfası oluşturmayı ve düzenlemeyi sağlayan yazarlık sistemidir.”

22 Birkaç Blog Servisi blogger.com

23 Birkaç Blog Servisi wordpress.com

24 blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi
Birkaç Blog Servisi blogcu.com Türkçe hizmet veren blog servisi

25 Blog Özellikleri Kişisel yayınlama alanı
Kayıtlar (posts) – başlık, yazı, resim, video, bağlantılar (link) Yazma anına eş zamanlı olarak yayınlama Ters kronolojik sıra -en son yazılan en başta- Yorumlar ve etkileşim Bilgi yönetimi ve arşivleme Diğer web sayfalarındaki bilgilere ve haberlere bağlantılar -link- Blog takipçisi (blogroll) Etiketler (tags)

26 İçeriğin oluşturulma şekline göre
Blog İçeriğin oluşturulma şekline göre Kullanım amacına göre İçerdiği medya türüne göre Filtreleme özellikli bloglar Dergi tipi bloglar Kişisel bloglar Topluluk blogları Basın yayın blogları Proje yönetimi blogları Kütüphane blogları Kurumsal bloglar Eğitim blogları Metin blogları Fotoğraf blogları Ses blogları Video blogları

27 Kişisel Blog

28 Kişisel Blog

29 Topluluk Blogu E-iş ve e-öğrenme konusunun ele alındığı bir topluluk blogu

30 Kütüphane Blogu

31 Eğitim Blogu

32 Blogların Avantajları - Dezavantajları
Oluşturma, kullanma ve güncelleme kolaylığı Profesyonel görünüm Yenilikçi teknoloji Çok sayıda servis alternatifleri Şablon düzenleme Sunucu aksaklık süresi Çok sayıdaki servis alternatifleri

33 Neden Blog? Birçok web yayınlama problemlerine bir çözüm.
Html, java.. Vb web yazarlık dilleri bilmeyi gerektirmemesi. Herhangibir zamanda herhangibir yerde yayınlama imkanı –sadece bir internet bağlantısıyla- İhtiyaçlarınıza göre geniş bir okuyucu kitlesine veya belirlediğiniz özel bir kitleye ulaşarak onlarla işbirliğine veya etkileşime geçebilirsiniz. Bloglama için ücretsiz araçlar mevcuttur. Bir web sayfası veya tartışma forumundan farklıdır.

34 Bloglar ve Eğitim? Öğrenme ve öğretme sürecinde sosyal etkileşimin önemli olduğu araştırmalarda özellikle vurgulanmaktadır. Yazma & okur yazarlık becerileri Yansıtma & eleştirel düşünme İletişim & akranlarla işbirlikli çalışma Kişisel düşünceleri geliştirme

35 Eğitimde nasıl kullanabilirim ?
Bloglar ve Eğitim? Eğitimde nasıl kullanabilirim ? Çevrimiçi dosyalama platformu İşbirlikçi öğrenme alanları Çevrimiçi tartışma Profesyonel gelişim Okul web sitesi Kütüphane portalı Bilgi-İletişim

36 Çevrimiçi dosyalama platformu
Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi dosyalama platformu Öğrenciler ve öğretmenler, planlarını, ders notlarını, çalışmalarını depolama alanı olarak kullanabilir.

37 İşbirlikçi öğrenme alanları
Bloglar ve Eğitim? İşbirlikçi öğrenme alanları Öğrenciler sınıfın dışında sohbet oturumları geliştirebilirler ve davet ettikleri misafirler ile işbirlikçi çalışma alanları hazırlayabilirler.

38 Bloglar ve Eğitim? Çevrimiçi tartışma
Bloglar, öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında tartışma grupları olarak çalışabilir.

39 Bloglar ve Eğitim? Profesyonel gelişim
Yeni öğretmenler blogları portfolyolar veya uzmanlarıyla tartışma forumları olarak kullanabilir.

40 Bloglar ve Eğitim? Okul web sitesi
Okullar, öğrencilerle ve velilerle iletişime esneklik tanıyan web siteleri olarak kullanabilir.

41 Bloglar ve Eğitim? Kütüphane portalı
Öğrenciler ve öğretmenlerin kullanabileceği kütüphane portalları olarak kullanılabilir.

42 Bloglar ve Eğitim? Bilgi-İletişim
Bloglar bilgiyi yönetmek için iyi bir çözüm sağlar.

43 Nasıl blog kurabilirim?
Blog Sunucunu Seç Bir Hesap Al Blogunu Adlandır Şablonunu Seç Mail adresi veya blogger hesabı Bloglamaya Başla

44 Kaynaklar Doç.Dr. Yüksel Göktaş tarafından hazırlanan sunum
Yrd. Doç.Dr. Levent Durdu tarafından hazırlanan sunum Altun, A. (2005). Eğitimde İnternet Uygulamaları, Anı Y., Ankara. conference.merlot.org/2008/Thursday/Guenter_C_Thursday.ppt static.hcrhs.k12.nj.us/gems/journ1/techspo.ppt csertoglu.typepad.com/momoistanbul/files/retro-user_generated_content1.ppt


"E-ÖĞRENME Yrd.Doç.Dr. Nuray GEDİK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları