Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret Şule Özmen

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret Şule Özmen"— Sunum transkripti:

1 KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret Şule Özmen

2 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Gelecekte neler olacak?

3 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Bilgi Çağı

4 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Bilgi ağlarına geçiş süreci •Tuğla Çimento (Brick and Mortar) •Datkom (Dot.com) •Datkom’ların yok.com’lara dönüşmesi •Sanal ve Gerçek ağlar (Click and Mortar)

5 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Bilgi artık bir üretim faktörü BİLGİ

6 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Ağ Ekonomisinin Üç Boyutu MekanBilgi Zaman

7 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Üç Önemli İş Kuralı Yakın olmak (bilgi ağı) Bilgi ile değer sunmak Hızlı olmak

8 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Yeni müşteri profili Dünyanın herhangi bir köşesinde Bilgiye kolay erişen 7 gün / 24 saat Talep eden Hızlı cevap bekleyen Hızlı teslimat isteyen

9 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Peki ne yapmalıyız?

10 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 E-uygulamaların iki temel unsuru Araç İhtiyaç

11 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 “Yeni Ticaret yolu: E-ticaret Amaç mıdır? Araç mıdır?

12 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Amaç Sürdürülebilir rekabet Rekabet gücü Gelir Kar Yatırımın Dönüşü

13 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Bilgi ağlarında olmak işinize yarar mı? E-uygulamalar işinize yarar mı? E-ticaret işinize yarar mı? Web sitesine sahip olmak işinize yarar mı?

14 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 İhtiyaç Analizi

15 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Gelecek için ne yapılmalı? •Amaç belli ise •İhtiyaçlar belirlendiyse •Sanal ağlarda, bilgi ağlarında yer almak ihtiyacınızı karşılayacaksa •Getirisi ve gideri belirlendiyse •E-ticaret yapmak için ihtiyacınız olan bilgiyi edindiyseniz

16 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 İşletmelerin Bilişim Teknolojilerini Benimsemesi ve Kullanması ile ilgili Saha Araştırmaları Sonuçlarından Örnekler Araştırma 1- Şule Özmen - Kasım 2003 Araştırma 2- Şule Özmen – Haziran 2005 Ve diğer bazı araştırma bulguları İşletmelerin İşletmelere tavsiyeleri

17 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Araştırma sonuçları Ocak-Haziran 2005 •3700 firma katılmıştır •Çalışan sayısı ve üzerinde •Çok çeşitli sektörlerden •Bilgi teknolojilerine yakın olan firmalar

18 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Web sitesi sahipliği •Web sitesi sahipliği: % 80 •Site sahipliği firma büyüklüğü ile bağlantılı. (50 üstü %94) •Ancak küçüklerin önemli bir yüzdesi 1 yıl içinde web sitesi sahibi olmayı planlamaktadır (1-49 da %15)

19 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Neden Web sitesi? •İletişim maliyetlerini azaltmak, •Pazarlama faaliyetlerine destek, •Müşteri ve iş ortaklarıyla hızlı iletişim •Web üstünden –sipariş verme, –sipariş takip ve –ödeme yapma ve kabul etme olanağı

20 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 E-pazaryeri üyeliği •Web sitesi sahibi olanların % 15 i bir e-pazaryerine üyedir •Pazaryeri üyeliği de doğal olarak büyük ölçekli firmalarda daha fazla •Tercihleri e-pazaryerlerinin –sektör kuruluşları –odalar tarafından kurulmuş olması ve –sektörel pazaryeri olmasıdır (perakende ve turizm sektörü haricindekiler)

21 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 E-pazaryeri üyeliği ile ilgili endişeleri önem sırasıyla •Güvenlik ve güvenilirlik •Kullanıma yönelik karmaşa •Maliyet

22 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •1997 uzak doğu krizinden sonra iş yapma ve yönetim biçiminin değişmesi gerektiğine inandım. •Yeni iş anlayışında –doğru ürünün –doğru zamanda ve –doğru fiyattan alıcı bulacağına ve –operasyonel maliyetlerin düşürülmesi gerekliliğine inandım •Ayrıca dış dünyada çağdaş ve çabuk ulaşmam gerekliydi. •Tek çarenin tüm işlerin e- ortama süratle aktarılması olduğuna karar verdim. Genel Müdür M. S. Y. BT / E-dönüşüm uygulamaları

23 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •1995 yılında ilk bilgisayar alındı •1996 yılında Web sitemiz açıldı •E-dönüşümü başlatan kişi satış ve teknik müdür •Finansal açıdan daha rahat olduğumuz dönemdi •BT uygulamalarına daha fazla vakit ayırabildiğimiz bir dönemdi. BT / E-dönüşüm uygulamaları

24 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Öncelikle muhasebe uygulamaları ile başladı •1996 – 1997 yıllarında, yazışmaların –daha hızlı, –ekonomik olmasının getirdiği avantajların fark edilmesiyle, şirket yöneticileri tarafından başlatıldı BT / E-dönüşüm uygulamaları

25 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Web sayfası, e-pazaryerine üyelik •Sayfa üstünde ürün ve hizmet katalogları •Ürün ve müşteriler bazında satış analizleri •Paket muhasebe programına entegrasyon •Üretim süreci tespit ve analizini yapan programlar E- uygulama planlarınız...

26 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Web sitemizi daha profesyonel bir ortama taşıyabilmek, •Mevcut ve potansiyel müşterilerimiz için daha etkin, zaman kazandıran uygulamalar geliştirmek, •Personele diğer BT uygulamaları ile ilgili eğitim sunmak E- uygulama planlarınız...

27 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •İşletme içi iletişimi ve bilgi paylaşımını kolaylaştırıcı uygulamalar ve •Mevcut uygulamaların entegrasyonu konusunda çalışmalar E- uygulama planlarınız...

28 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •İhtiyaç analizinin çok doğru bir şekilde yapılması. •Bilişim teknolojilerinin doğru seçilmesi ve uygulanması –Değişen ihtiyaçlara uygun •Gereksiz yatırımların yapılmaması –İhtiyaca göre –eğitimini alarak –kullanıcıların sahiplenmesini sağlayarak •Kurumda herkes tarafından bu işin öneminin anlaşılması. Diğerlerine önerileriniz...

29 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Bir koordinatör çevresinde birleşmek İşletmenin tüm departmanlarından uzmanlardan oluşan yenilikleri takip eden •İş bilir yazılımcıların iş süreçlerini e-platforma aktarması •E-uygulamaların saplantı seviyesinde özveri ile amaç edinmeliler Diğerlerine önerileriniz...

30 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Aile şirketlerinde ikinci veya üçüncü kuşağın desteği •Ticaret ve Sanayi Odalarının, •KOSGEB, •IGEME, gibi kurumların desteklerinin takip edilerek, •BT uygulamaları için bilgi ve kaynak araştırılması Diğerlerine önerileriniz...

31 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 •Bu konulara zaman ve para ayırmak lazım. •Ne çok önde olup fazla para harcasınlar, ne de geride kalıp para kaybetsinler. –ihtiyaç hissedildiğinde BT’ne para yatırsınlar •Bunu bir yönetim tarzı olarak görmeleri gerekir. •Teknolojinin –rekabet avantajı getiren, –maliyetleri azaltan, –müşteri sadakatini arttıran, –kurum için bilgi paylaşımını ve iletişimi arttıran yapısı dikkate alarak –doğru ve tecrübeli iş ortakları seçerek, –sadece yatırım değil, iş stratejilerini de buna paralel olarak revize etmelerini öneriyoruz Diğerlerine önerileriniz...

32 Şule Özmen ÇÜ_AHSOSB_05 Geleceğin işletmesi olmaya bugünden başlanmalıdır... TEŞEKKÜRLER


"KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret Şule Özmen" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları