Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz? Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz? Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir."— Sunum transkripti:

1 Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz? Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir

2 Page 2 NEDEN ONLINE KULLANILMALI • Yüzyüze anket yöntemi giderek pahalı olmaktadır. Etrafı çevrili sitelerde yaşayan topluluklar / binalar erişim engellerle karşılaşmakta, sakinler evde bulunmamakta ( daha ziyade çalışmakta, sosyalleşmektedirler) • CLT rasgele değildir – seçili yerlerde uygun bir örnek değildir. • Telefon anket yöntemi – listelenmemiş numaralar, çok azı sabit hatlı ev aleti, yanıtlanmayan / bakıcı ya da sesli mesajla yanıtlanan telefonlar, görüşmeciler çağrıda bulunduğunda insanlar o an evde değildir. • Postayla anket yöntemine çok az yanıt veriliyor • Ancak dünya daha açık ve rekabete dayalıdır, sezgiler hiç bu kadar önemli olmamıştı. • Pek çok karar için sezgiler üretmede Online iyi bir çözümdür.

3 Page 3 NEDEN ONLINE KULLANILMALI • Daha ucuz – hiçbir görüşmeci maliyeti oluşmaz – Tasarruf ediniz, daha büyük örnek büyüklüğüne yatırım yapınız. • Görsel & Etkileşimli – Daha doğru marka ve reklam hatırlama sonuçları – Net şekilde sunulan Kavramlar (paketler, haberleşmeler, görüntüler) • Yanıtlar daha fazla değerlendirilir, ve daha kapsamlıdır – Büyük markaların aşırı vurgulanması azalır, daha küçük markalar daha iyi hatırlanır – Daha yakın zamanda ya da sık kullanım daha iyi hatırlanır. – Genellikle daha kapsamlı motamolar

4 Page 4 ONLINE KULLANMAK İÇİN DAHA FAZLA NEDEN • Daha fazla dürüstlük, özellikle hassas soruları yanıtlama – Örnek vermek gerekirse, özel etiketli satın alma, tıbbi koşullar, toplumsal olarak daha az kabul edilebilir kategorilerin kullanımı • Etkileşimli ölçeklere ilişkin ölçekler, daha iyi analiz için daha ayrım gözetici olabilir. • Mantıklama ve rasgelleme olarak kurulmuştur, doğruluğu arttırır ve eğilimleri azaltır • Daha yüksek yanıt oranları daha iyi kaliteye sevk eder – Kendileri için uygun olduğunda denekler anketi tamamlar. • Hiçbir görüşmeci eğilimi veya hatası yoktur • Daha hızlı devir zamanı, daha çabuk kararlar • Gerçek zamanlı mevcut veriler

5 Page 5 KLASİK METHODLARA KIYASLA ONLINE Yüz yüze& CAPICATIOnline Deneklere erişebilme (Kapsama)ZorTamamİyi Trend liderlerine erişebilmeDüşük İyi Yanıt oranları, denek uygunluğuDüşük Yüksek Proje geri dönüşüDaha yavaşOrtaDaha hızlı Maliyet (CPI)Daha yüksekOrtaDaha düşük Grafikler & VideoDaha zorHayırKolayca Görüşmeci eğilimleri, hatalar, uygunsuzluk Olası Hiçbiri Değerlendirilen yanıtlarDaha düşük Daha iyi Hassas sorulara doğru yanıtlarDaha düşük Daha iyi Gerçek zamanlı veriHayır

6 Page 6 ONLINE İÇİN NEDEN NIELSEN • üzeri proje ve üzeri görüşme yapılmıştır • 50+ ülkede 40+ farklı dil • Derin Online deneyim – Örnek tasarımı – Online için özel anket tasarlama – Çalışmaları Geleneksel metodolojilerden Online’a taşıma • Küresel çapta özel Online destek ekipleri – Programlamada, örnek yönetiminde ve kalite kontrolde kapsamlı deneyim • Nielsen panel yönetiminde küresel liderdir – panellerin nasıl yönetileceğini biliriz • Nielsen ile ilk Online panel 1999’de kurulmuştur. Online paneller şimdi 20’i aşkın ülkede mevcuttur • Kapsamlı kalite yönetimi ve lider araştırma standartlarına uygunluk (ESOMAR’in 26 sorusuna verdiğimiz yanıtlara bakınız)

7 Page 7 ONLINE İÇİN TASARLANAN ARAŞTIRMA MODELLERİMİZ Marka Sağlık Kazanan Markalar Haberleşme Takibi Kazanan Markalar AdTrack Müşteri Deneyimi EQ Webnography Reklam Değerlendirme Çevrimiçi Ajandalar Kavram Değerlendirme Uzunlamasına Çalışmalar Ambalaj Değerlendirme Fiyatlandırma Doğru fiyatlandır Çevrimiçi Bülten Panoları

8 Page 8 60 ülkede Online panel kapsamımız 25+ ülkede paneller,30+ ülkede akredite tedarikçiler

9 Page 9 Örneklemimiz Watchbuilder Standartlarına göre seçilmiştir •Çalışmanın teknik koşulları, kota ve ayırıcıları bazında geçerli panelistlerden rasgele seçilen örnek •Geçerli panelistler, kara listeye alınmış panelistleri, yakın zamanda tamamlanan yada kısmen tamamlanan anketli panelistleri dışlar. •Hatırlatıcı e-postalı aşamalı davetiyenin yayımlanması

10 Page 10 Anket ve veri kalitesi kontrolleri aracılığı ile Her proje için standart kalite kontrolleri: Özellikle Online ortamında kullanılmak ( fielding Çevrimiçi) için tasarlanmış anket formları –programlama öncesinde tasarlanmış ve kontrol edilmiştir –Anket işini ve veri kalitesini geliştirmek için etkileşim özelliğini kullanınız. •Anket formları tamamen Online olarak test edilmiştir •Bir proje için özel olarak belirtilmiş olması halinde Veri kalite kontrolü aşağıdaki hususları kontrol eder: •Normalin ötesinde hızlı bir şekilde tamamlanmış olan anket formlarını tespit etmek için görüşme süresi kontrolü •Yanıtlardaki kabul edilmez bir şekilde düşük tutarsızlığı-farkı tespit etmek için kılavuz yanıt kontrolü •Çoktan seçmeli sorulara kabul edilmez şekilde verilen tutarsız yanıtları tespit etmek için çoklu yanıt kontrolü •Düşük kaliteyi / hiçbir yanıt verilip verilmediğini tespit etmeye yönelik açık soru kontrolü •ilgili olan suretleri tespit etmeye yönelik IP adres kontrolü

11 Page 11 Diğer Yöntemler ve Online Sonuçları Kıyaslama •Aşağıdaki slaytlar çevrim dışı ve Çevrimiçi sonuçlara ilişkin yapılan kıyaslamalardan ibarettir •Farklı metodolojilerde sonuçların farklılık göstermesi beklenirken örnek ve sonuçlar tipik olarak aynıdır –İddia edilen kategori tesiri tipik şekilde aynı örneği takip eder –İddia edilen ve kullanılan marka genellikle ve tipik olarak aynı örneği takip eder –Daha az sıklıkta kullanılan markaları algılayan daha fazla değerlendirilen yanıtlara nedeniyle İddia edilen ve kullanılan marka sayısı tipik olarak daha yüksek oranda Çevrimiçidir –Daha küçük markalara ( başka bir deyişle kendi başına haberdar olma) ve daha uzakta kullanıma ( başka bir deyişle geçen 12 ay) ilişkin metrikler tipik olaark daha yüksek oranda Çevrimiçidir –Sosyal olarak daha az kabul edilebilir ve daha hassas davranış daha doğru hatırlanır –Tipik olarak daha zengin açık uçlu yanıtlar ve hoşnut olunmayan noktaları ifade etmede ve daha büyük isteksizlik •Aşağıdaki hususlara göre belirlenen slaytlar bizim yapılandırılmış Paralel Test Programımızda yer alır –100 parallel test –24 kullanıcı –Kategori aralığı –Nielsen Taban çalışmaları kullanılarak yürütülmüştür – çok etkindir PTP

12 Page 12 Örnek: Benzer Finansal Ürün Tesiri New Zealand

13 Page 13 Örnek: Geçen üç aylık kullanım benzer bir örneği izler ancak daha fazla değerlendirilen yanıtlardan dolayı daha küçük kategorilerin kullanımına dair daha güçlü bir hatırlama söz konusudur Hong Kong

14 Page 14 Örnek: Nielsen Online seçimi 2004 Avusturalya seçim sonucunu diğer yöntemler kadar doğru ön görmüştür. Televizyon istasyonu için yürütülen kendi kendini seçen(=Online self selected poll) ONLINE seçim OnlineCATI ELECTION OUTCOME Örnek büyüklüğü:n=5,141n=1,997n = 2,029 %% İki parti tercihli sonuç ALP KOALİSYON RMSE1.0 İlk oylama niyeti ALP KOALİSYON Yeşiller7877 Demokratlar Tek Ulus ‘Diğerlerinde’ yer alır 111 Diğerleri9656 RMSE Australia

15


"Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz? Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları