Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz?"— Sunum transkripti:

1 Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz?
Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir

2 NEDEN ONLINE KULLANILMALI
Yüzyüze anket yöntemi giderek pahalı olmaktadır. Etrafı çevrili sitelerde yaşayan topluluklar / binalar erişim engellerle karşılaşmakta, sakinler evde bulunmamakta ( daha ziyade çalışmakta, sosyalleşmektedirler) CLT rasgele değildir – seçili yerlerde uygun bir örnek değildir. Telefon anket yöntemi – listelenmemiş numaralar, çok azı sabit hatlı ev aleti, yanıtlanmayan / bakıcı ya da sesli mesajla yanıtlanan telefonlar, görüşmeciler çağrıda bulunduğunda insanlar o an evde değildir. Postayla anket yöntemine çok az yanıt veriliyor Ancak dünya daha açık ve rekabete dayalıdır, sezgiler hiç bu kadar önemli olmamıştı. Pek çok karar için sezgiler üretmede Online iyi bir çözümdür . Page 2 2

3 NEDEN ONLINE KULLANILMALI
Daha ucuz – hiçbir görüşmeci maliyeti oluşmaz Tasarruf ediniz, daha büyük örnek büyüklüğüne yatırım yapınız. Görsel & Etkileşimli Daha doğru marka ve reklam hatırlama sonuçları Net şekilde sunulan Kavramlar (paketler, haberleşmeler, görüntüler) Yanıtlar daha fazla değerlendirilir, ve daha kapsamlıdır Büyük markaların aşırı vurgulanması azalır, daha küçük markalar daha iyi hatırlanır Daha yakın zamanda ya da sık kullanım daha iyi hatırlanır. Genellikle daha kapsamlı motamolar Page 3 3

4 ONLINE KULLANMAK İÇİN DAHA FAZLA NEDEN
Daha fazla dürüstlük, özellikle hassas soruları yanıtlama Örnek vermek gerekirse, özel etiketli satın alma, tıbbi koşullar, toplumsal olarak daha az kabul edilebilir kategorilerin kullanımı Etkileşimli ölçeklere ilişkin ölçekler, daha iyi analiz için daha ayrım gözetici olabilir. Mantıklama ve rasgelleme olarak kurulmuştur, doğruluğu arttırır ve eğilimleri azaltır Daha yüksek yanıt oranları daha iyi kaliteye sevk eder Kendileri için uygun olduğunda denekler anketi tamamlar. Hiçbir görüşmeci eğilimi veya hatası yoktur Daha hızlı devir zamanı, daha çabuk kararlar Gerçek zamanlı mevcut veriler Page 4 4

5 KLASİK METHODLARA KIYASLA ONLINE
Yüz yüze& CAPI CATI Online Deneklere erişebilme (Kapsama) Zor Tamam İyi Trend liderlerine erişebilme Düşük Yanıt oranları, denek uygunluğu Yüksek Proje geri dönüşü Daha yavaş Orta Daha hızlı Maliyet (CPI) Daha yüksek Daha düşük Grafikler & Video Daha zor Hayır Kolayca Görüşmeci eğilimleri, hatalar, uygunsuzluk Olası Hiçbiri Değerlendirilen yanıtlar Daha iyi Hassas sorulara doğru yanıtlar Gerçek zamanlı veri Page 5 5

6 ONLINE İÇİN NEDEN NIELSEN
üzeri proje ve üzeri görüşme yapılmıştır 50+ ülkede 40+ farklı dil Derin Online deneyim Örnek tasarımı Online için özel anket tasarlama Çalışmaları Geleneksel metodolojilerden Online’a taşıma Küresel çapta özel Online destek ekipleri Programlamada, örnek yönetiminde ve kalite kontrolde kapsamlı deneyim Nielsen panel yönetiminde küresel liderdir – panellerin nasıl yönetileceğini biliriz Nielsen ile ilk Online panel 1999’de kurulmuştur. Online paneller şimdi 20’i aşkın ülkede mevcuttur Kapsamlı kalite yönetimi ve lider araştırma standartlarına uygunluk (ESOMAR’in 26 sorusuna verdiğimiz yanıtlara bakınız) Page 6 6

7 ONLINE İÇİN TASARLANAN ARAŞTIRMA MODELLERİMİZ
Çevrimiçi Bülten Panoları Marka Sağlık Kazanan Markalar Fiyatlandırma Doğru fiyatlandır Ambalaj Değerlendirme Müşteri Deneyimi EQ Haberleşme Takibi Kazanan Markalar AdTrack Çevrimiçi Ajandalar Kavram Değerlendirme Webnography Uzunlamasına Çalışmalar Reklam Değerlendirme Page 7 7

8 60 ülkede Online panel kapsamımız 25+ ülkede paneller,30+ ülkede akredite tedarikçiler
Page 8 8

9 Örneklemimiz Watchbuilder Standartlarına göre seçilmiştir
Çalışmanın teknik koşulları, kota ve ayırıcıları bazında geçerli panelistlerden rasgele seçilen örnek Geçerli panelistler , kara listeye alınmış panelistleri, yakın zamanda tamamlanan yada kısmen tamamlanan anketli panelistleri dışlar. Hatırlatıcı e-postalı aşamalı davetiyenin yayımlanması Page 9 9

10 Anket ve veri kalitesi kontrolleri aracılığı ile Her proje için standart kalite kontrolleri:
Özellikle Online ortamında kullanılmak ( fielding Çevrimiçi) için tasarlanmış anket formları programlama öncesinde tasarlanmış ve kontrol edilmiştir Anket işini ve veri kalitesini geliştirmek için etkileşim özelliğini kullanınız. Anket formları tamamen Online olarak test edilmiştir Bir proje için özel olarak belirtilmiş olması halinde Veri kalite kontrolü aşağıdaki hususları kontrol eder: Normalin ötesinde hızlı bir şekilde tamamlanmış olan anket formlarını tespit etmek için görüşme süresi kontrolü Yanıtlardaki kabul edilmez bir şekilde düşük tutarsızlığı-farkı tespit etmek için kılavuz yanıt kontrolü Çoktan seçmeli sorulara kabul edilmez şekilde verilen tutarsız yanıtları tespit etmek için çoklu yanıt kontrolü Düşük kaliteyi / hiçbir yanıt verilip verilmediğini tespit etmeye yönelik açık soru kontrolü ilgili olan suretleri tespit etmeye yönelik IP adres kontrolü Page 10 10

11 Diğer Yöntemler ve Online Sonuçları Kıyaslama
Aşağıdaki slaytlar çevrim dışı ve Çevrimiçi sonuçlara ilişkin yapılan kıyaslamalardan ibarettir Farklı metodolojilerde sonuçların farklılık göstermesi beklenirken örnek ve sonuçlar tipik olarak aynıdır İddia edilen kategori tesiri tipik şekilde aynı örneği takip eder İddia edilen ve kullanılan marka genellikle ve tipik olarak aynı örneği takip eder Daha az sıklıkta kullanılan markaları algılayan daha fazla değerlendirilen yanıtlara nedeniyle İddia edilen ve kullanılan marka sayısı tipik olarak daha yüksek oranda Çevrimiçidir Daha küçük markalara ( başka bir deyişle kendi başına haberdar olma) ve daha uzakta kullanıma ( başka bir deyişle geçen 12 ay) ilişkin metrikler tipik olaark daha yüksek oranda Çevrimiçidir Sosyal olarak daha az kabul edilebilir ve daha hassas davranış daha doğru hatırlanır Tipik olarak daha zengin açık uçlu yanıtlar ve hoşnut olunmayan noktaları ifade etmede ve daha büyük isteksizlik Aşağıdaki hususlara göre belirlenen slaytlar bizim yapılandırılmış Paralel Test Programımızda yer alır 100 parallel test 24 kullanıcı Kategori aralığı Nielsen Taban çalışmaları kullanılarak yürütülmüştür – çok etkindir PTP Page 11 11

12 Örnek: Benzer Finansal Ürün Tesiri
New Zealand Page 12 12

13 Örnek: Geçen üç aylık kullanım benzer bir örneği izler ancak daha fazla değerlendirilen yanıtlardan dolayı daha küçük kategorilerin kullanımına dair daha güçlü bir hatırlama söz konusudur Hong Kong Page 13 13

14 İki parti tercihli sonuç ‘Diğerlerinde’ yer alır
Örnek: Nielsen Online seçimi 2004 Avusturalya seçim sonucunu diğer yöntemler kadar doğru ön görmüştür. Televizyon istasyonu için yürütülen kendi kendini seçen(=Online self selected poll) ONLINE seçim Online CATI ELECTION OUTCOME Örnek büyüklüğü: n=5,141 n=1,997 n = 2,029 % İki parti tercihli sonuç ALP 53 48 46 47 KOALİSYON 52 54 RMSE 1.0 İlk oylama niyeti 42 37 38 40 49 Yeşiller 7 8 Demokratlar 1.5 2 1 Tek Ulus ‘Diğerlerinde’ yer alır Diğerleri 9 6 5 0.8 Channel 9 – unweighted ACNielsen Çevrimiçi – weighted to Çevrimiçi population (Panorama) ACNielsen Offline – weighted to total population (age, gender, location) Australia Page 14 14

15


"Nielsen Online Panel’i Neden Tercih Etmeliyiz?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları