Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEŞİKTAŞ ORTAOKULU MESLEK LİSELERİNİN TANITIMI. İSOV DİNÇKÖK ANADOLU TEKNİK LİSESİ •Okula merkezi sistemle yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEŞİKTAŞ ORTAOKULU MESLEK LİSELERİNİN TANITIMI. İSOV DİNÇKÖK ANADOLU TEKNİK LİSESİ •Okula merkezi sistemle yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme."— Sunum transkripti:

1 BEŞİKTAŞ ORTAOKULU MESLEK LİSELERİNİN TANITIMI

2 İSOV DİNÇKÖK ANADOLU TEKNİK LİSESİ •Okula merkezi sistemle yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavı ile öğrenci alınmakta olup; İngilizce ağırlıklı olarak 2 Meslek alanı ve buna bağlı olarak ta 3 Dalda Eğitim- Öğretim yapılmaktadır. •Bu alan ve dallar ; •Elektrik – Elektronik Teknolojisi Alanı (Otomasyon Dalı) •Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı (Mekatronik ve Endüstriyel Kontrol Dalları)

3 •İSOV-SABRİ ÜLKER SPOR SALONU •Eğitim Kompleksimiz içinde bulunan spor salonumuz 500 kişi kapasite içermekte olup uluslar arası normla sahiptir. Spor salonumuz, okul öğrencilerinin spor aktivitelerinin yanı sıra ulusal ve uluslar arası birçok müsabakaya ev sahipliği yapma noktasında hazır hale gelmiştir.

4 ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI •Elektrik-Elektronik teknolojisi sektörü, küresel düzeyde hızla değişen pazar ve rekabet koşulları nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Bu özellikleri nedeniyle Elektrik-Elektronik sanayi, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadırlar. •Elektrik-elektronik sektörü firmaları, hizmetleri ile ülke ekonomisine maddi gelir ve istihdam açısından önemli katkılar sağlamaktadır. •Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında; •Bobinajcılık •Büro ekipmanları teknik servisi •Elektrik tesisatları ve pano montörlüğü •Elektrikli ev aletleri teknik servisi •Elektromekanik taşıyıcılar bakım ve onarımıElektromekanik •Endüstriyel bakım onarım •Görüntü ve ses sistemleri

5 ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI •Güvenlik sistemleri •Haberleşme sistemleriHaberleşme •Otomasyon sistemleriOtomasyon •Yüksek gerilim sistemleri •dallarında öğretim programları hazırlanmıştır.öğretimprogramları •Türkiye’de elektrik-elektronik sektöründe bu dalların öğretim programlarının hazırlanarak eğitimine başlanması, sektörde yıllardır süregelen eğitim açığını giderecek önemli bir girişim olacağı düşünülmektedir.eğitimine •Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi kapsamında Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı öğretim programının hazırlanmasında, Millî Eğitim Bakanlığında görevli uzman ve alan öğretmenleri, sektör temsilcileri, üniversiteden alan uzmanları ve meslek elemanları ile işbirliği içinde çalışılmıştır.Millî Eğitim Bakanlığındaüniversiteden •Bu doğrultuda Elektrik-Elektronik Teknolojsi alanı ve altında yer alan mesleklerde uluslararası ve ulusal düzeyde standartlara uygun, her yaşta ve düzeyde bireye eğitim olanağı sağlayan programları hazırlamak hedeflenmiştir.standartlara

6 ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI Dünyada özellikle 1980'li yıllardan sonra, endüstriyel ürünlerin tasarım ve üretiminde köklü değişiklikler meydana gelmiştir. Gelişen ve değişen dünya pazarlarında teknolojinin ilerlemesiyle, endüstriyel ürünlerin nitelik ve işlevlerinde de önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Hızla gelişen teknoloji ve sürekli değişen pazar koşulları, daha ekonomik ve kaliteli ürünler isterken; müşteri beklentileri ise daha esnek ve çok işlevli ürünler yönünde gelişmiştir. Müşterilerin hızla değişen istekleri ve yoğun pazar rekabeti sonucu, ürün ömürleri çok kısalmıştır. Böylesine çetin koşullar karşısında alışılmış tasarım ve imalat teknolojileri yetersiz kalmış, bu ihtiyacı gidermek üzere yeni kavram ve yöntemler doğmuştur. Bunlardan biri de Endüstriyel Otomasyon kavramıdır.

7 ENDÜSTRİYEL OTOMASYON TEKNOLOJİLERİ ALANI Robot teknolojisinin her alanda yaygın şekilde kullanıldığı günümüzde, endüstriyel otomasyon, teknolojinin bir gereği hatta zorunluluğudur. Ülkemizde de Japon ve Türk hükümetleri arasında Ekim 2000’de imzalanan iş birliği anlaşması gereğince “Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Bölümü Kurulumu Projesi”ne başlanmış ve proje Nisan 2006’da neticelendirilmiştir.

8 LEVENT KIZ MESLEK LİSESİ

9 SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır. DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI 1. SAÇ BAKIMI Tanımı: Kuaförün sahip olduğu, saç şekillendirme,saç renklendirme, saç kesimi ve saç bakımı yapma yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanında kuaförlük mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

10 SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ 2.GÜZELLİK HİZMETLERİ Tanımı: Güzellik uzmanın sahip olduğu, yüz ve vücut bakımı ile ilgili temel işlemleri tekniğine uygun yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanında güzellik uzmanlığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 3. VÜCUT BAKIMI VE MASAJ Tanımı: Vücut bakımı ve masaj elemanının sahip olduğu, özel masaj ve vücut bakımlarıyla ilgili işlemleri tekniğine uygun yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanında vücut bakımı ve masaj bakım elemanı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

11 •4.MAKYAJ •Tanımı: Makyaj elemanının sahip olduğu, makyaj,artistik ve plastik makyaj, ileri makyaj teknikleri ile ilgili işlemleri tekniğine uygun yapma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. •Amacı: Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanında makyaj elemanı(makyöz-makyör) mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. •İSTİHDAM ALANLARI •Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; •1. Bayan ve erkek kuaför salonlarında, 7. Güzellik salonları ve merkezlerinde, •2. Masaj salonları ve merkezlerinde, 8. Kaplıca ve banyo tesislerinde, •3. Sinema stüdyolarında, 9. Tiyatro salonlarında, •4. Spor merkezleri ve salonlarında, 10. Kozmetik satış noktaları, •5. TV kanallarında, 11. SPA, thallosso terapi ve bakım merkezlerinde, •6. Kozmetik imalatçılarında, 12.Termal otellerde,. Kamu kurum kuruluşları içerisindeki kuaför ve güzellik salonları vb. yerlerde çalışabilirler.

12 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ •0-6 yaş çocuklarının bedensel, zihinsel, duygusal ve toplumsal yönden gelişim özelliklerini tanıyarak, kreş, yuva, anaokulları ve evlerdeki bakım ve eğitimine yardımcı olacak nitelikte elemanlar yetiştiren bir alandır.

13 •Öğrencilerde Bulunması Gereken Nitelikler: Bu alanda eğitim süresi içerisinde daha başarılı olabilmesi için öğrencinin; -Güçlü bellek ve algılama yeteneğine sahip, -Pratik zeka ve el becerisi gelişmiş, -Araştırmacı, gelişmeye ve yeniliklere açık, -Çocuklarla iyi anlaşabilen, -Sabırlı, anlayışlı, sevecen olan, -Fiziksel engeli bulunmayan gibi nitelikleri taşıması gerekmektedir.

14 •Programda Yer Alan Dersler: Bu alanda Ortak Genel Kültür Derslerinin yanı sıra; -Temel Sanat Eğitimi, -Bilgisayar, -Araştırma Teknikleri, -Girişimcilik, -İnsan İlişkileri ve İletişim, -İlk Yardım, -Çocuk Gelişimi, -Anne ve Çocuk Sağlığı, -Çocuk Beslenmesi, -Çocuk ve Ruh Sağlığı, -Özel Eğitime Giriş, -Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Program ve Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, -Drama, -Kukla Tasarımı ve Yapımı, -Okul Öncesi Eğitimde Müzik, -Okul Öncesi Eğitimde Oyun, -Okul Öncesi Eğitimde Araç Yapımı, -Uygulama Semineri, -Uygulama I, -İşletmelerde Beceri Eğitimi olmak üzere Meslek Alan Dersleri ile Seçmeli/Alan Seçmeli Dersler de okutulmaktadır.

15 Mezunların Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları: •Bu alandan mezun olan öğrenciler; -Resmi ve Özel kuruluşlara, belediyelere ve özel sektöre bağlı okul öncesi eğitimkurumlarında, -Özel eğitim alanında çalışan kurumlarda yardımcı personel olarak çalışırlar yaş çocuklarının evde bakımını ve eğitimini yapabilirler.

16 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ •Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklere yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Giyim Üretim Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

17 •Kazandırılan mesleki bilgi ve becerilerle üretim yapabilen, pazarlayabilen, sektörün beklentilerini doğrultusunda kaliteli hizmet sunabilen, kendi işyerini kurma düşüncelerini faaliyete geçirebilen ve işin her aşamasında kaliteden sorumlu olmanın gereğini bilen bireyler yetiştirmek hedeflenmiştir.

18 MEHMET ALİ BÜYÜKHANLI TİCARET MESLEK LİSESİ

19 PAZARLAMA PERAKENDE ALANI •ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ •Pazarlama, ürünün üretim öncesinden başlayıp satışı ve satış sonrası faaliyetlerini içine alan geniş kapsamlı bir işletme faaliyetidir. •Genelde tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi Türkiye?de de işletmeler pazarlamaya önem vermemiş, onun yerine daha çok üretimle ilgilenmişlerdir. Ancak son zamanlarda bu durum değişmekte olup büyük işletmeler yavaş yavaş modern pazarlama tekniklerini uygulamaya başlamıştır.

20 PAZARLAMA PERAKENDE ALANI •Pazarlama kavramında pazarlama faaliyetleri, daha üretim yapılmadan önce başlar. Üretim öncesi başlayan pazarlama faaliyetleri üretim yapılırken ve satıştan sonra da, satış sonrası hizmetler şeklinde devam eder. Bütün işletmelerin ana hedefi kâr sağlamaktır. Bununda gerçekleşmesi için iyi bir pazarlama ve perakende faaliyetinin olması gerekmektedir. İyi bir pazarlama ve perakende satış faaliyeti de istenen nitelikli satış elemanlarıyla gerçekleşmektedir. •Gelecekte ayakta kalabilecek ve faaliyetini sürdürebilecek işletmeler pazarlama ve perakende satış ağını iyi kurabilen işletmeler olacaktır. Bu da yeterli eğitim almış elemanlarla olacağından, bu alanda büyük bir istihdam oluşmaktadır. Her işletme pazarlama yapacağı için, bu alanda eğitim görmüş elemanların iş imkânı oldukça fazladır. •Pazarlama Perakende Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: •Satış Elemanlığı •Sigortacılık •Emlak komisyonculuğu

21 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI •ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ •Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur. •Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır. Ancak bugün için Bilişim Teknolojileri (BT), yalnızca bilgisayar sistemlerinin kurulması ve yazılımların yapılandırılması ile sınırlı bir alan değildir.

22 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI •BT, güncel bir bakışla; bilgisayar donanımı, yazılımı, bilgisayar ağları, iletişim teknolojileri, bu alanda yetişmiş insan gücü, prosedürler, internet, intranet ve iletişim araçları gibi çok sayıda bileşene sahiptir. Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir. •Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebeple, Bilişim Teknolojileri alanında yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır. Halen başka dallardan, mesleklerden insanlar bu alandaki ihtiyaca yönelmeye devam etmektedirler.

23 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI •Ancak doğru olan bu alanın içinde, temelden bu yeterliklere sahip insanlar yetiştirmektir. Gelecekte de Bilişim Teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir. •Bilişim Teknolojileri Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: •Ağ İşletmenliği •Web Programcılığı •Veri Tabanı Programcılığı •Bilgisayar Teknik Servisi

24 MUHASEBE FİNANSMAN ALANI •ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ •Türkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba Türkiye?nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliğine giriş sürecinde daha da anlamlı hâle gelmektedir. Ülkemiz ekonomisi açısından çok önemli olan bu sektöre kalifiye eleman yetiştiren mesleki eğitim sistemine yeni bir anlayış getirecektir.

25 MUHASEBE FİNANSMAN ALANI •Ülkemizde, muhasebecilik yasalarla düzenlenmiş bir meslektir. Muhasebe ile ilgili ilk kanunumuz Mustafa Kemal ATATÜRK zamanında çıkartılmış olan tarih ve 1050 Sayılı Muhasebe- i Umumiye Kanunudur sayılı tarihli Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik kanunun ise bu unvanlara meslek içerisinde kademelendirme getirmiştir. •Muhasebe Finansman Alanı altında şu dallar bulunmaktadır: •Bilgisayarlı muhasebe, •Dış ticaret ofis hizmetleri, •Finans ve borsa hizmetleri

26 ORTAKÖY ZÜBEYDE HANIM ANADOLU KIZ MESLEK LİSESİ

27 Okulumuz Anadolu Kız Meslek Lisesi Bölümleri; •- Yiyecek ve İçecek Hizmetleri - Çocuk Gelişimi ve Eğitimi - Seramik ve Cam - Konaklama ve Seyahat Acenteciliği - Grafik ve Fotoğraf - Giyim Üretim Teknolojisi - Radyo TelevizyonYiyecek ve İçecek HizmetleriÇocuk Gelişimi ve EğitimiSeramik ve CamKonaklama ve Seyahat AcenteciliğiGrafik ve FotoğrafGiyim Üretim TeknolojisiRadyo Televizyon

28 Kız Meslek Lisesi'nin Bölümleri ise; •- Yiyecek ve İçecek Hizmetleri - Çocuk Gelişimi ve Eğitimi - Seramik ve Cam - Grafik ve Fotoğraf - Giyim Üretim teknolojisiYiyecek ve İçecek HizmetleriÇocuk Gelişimi ve EğitimiSeramik ve CamGrafik ve FotoğrafGiyim Üretim teknolojisi

29 YİYECEK VE İÇECEK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Bölümü Yiyecek içecek hizmetleri alanı, bireylere yaşamsal temel bilimleri içeren bilgi ve becerileri kazandırmanın yanı sıra, kendini geliştiren, bireyler arası ilişki kurabilen iletişim ağlarını uygun şekilde kullanabilen, teknolojiyi yakından takip ederek alanda kazandığı bilgi ve becerileri uygulayan, sahip olduğu birikimi kullanarak üretim yapan ve bunları pazarlayan, turizm ve otelcilikle ilgili sektörün ihtiyaç duyduğu kalitede hizmet sunabilen, kendine ait işyeri kurma, bunu uygun kalite, plan ve düzende hayata geçirmeyi planlayabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir alandır. •ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ: •İnsan ilişkileri ve iletişim becerisinin gelişmiş veya gelişmeye uygun, •İnsanlara hizmet etmekten hoşlanan, •Dış görünüşüne, kişisel ve genel temizliğe önem veren, •Hareketli, dinamik ve servis becerisine yatkın, •Doğrudan insanla iletişim halinde olan özellikle turizm ve otelcilik sektöründe doğru ifadeyi kullanabilme ve genel mesajları doğru anlayabilme bilgi ve becerisini geliştirmeye yatkın •Bu özelliklerin öğrencide olup olmadığı mülakat yöntemiyle belirlenir. Tüm bu özelliklere sahip bir öğrenci okulda aldığı eğitim sonrası mezun olduğunda servis, mutfak, kat hizmetleri, gıda analizcisi ve kurum beslenmecisi olarak meslek alanlarında, sektörde doğrudan çalışabileceği gibi yüksek öğrenim kurumlarında da alanla ilgili bölümlerde eğitim görebilecektir.

30 Seramik ve Cam Bölümü Seramik ve cam alanındaki bilimsel, teknolojik ve sanatsal gelişmeleri takip ederek; sanatsal ve endüstriyel üretime uyarlayabilen, tasarım, şekillendirme, yaratıcılık ve el becerisini geliştirmiş elemanlar yetiştiren ve güzel sanatlarla ilgili eğitim veren yüksek öğrenim kurumlarına yönelmede alt basamak oluşturabilen bir alandır. ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ •Fiziksel ve zihinsel engeli olmayan, •Güzel Sanatlarla, sanatsal etkinliklerle, sosyal ve kültürel olaylarla ilgilenen, •Kendini ifade edebilen, yaratıcı ve hayal gücü kuvvetli, •Çizim ve el becerisi gelişmeye yatkın, •İlköğretim resim veya uygulama derslerinden en az iyi ile geçmiş olması, •Araştırmacı ve yeniliklere açık özelliğe sahip olan, •Öğrenciler yetenek sınavına tabi tutulup, mülakatla belirlenmelidir. Tüm bu özelliklere sahip öğrenciler okuldaki alanda aldığı eğitim sonrası mezun olduğunda, seramik tasarımı, üretimi ve pazarlamasını yapan işletmelerde, sanat atölyelerinde tasarım, laboratuar, hammadde, üretim, dekor, çini, kalite, kontrol, pazarlama bölümlerinde çalışabilirler; kendi atölyelerini kurabilirler ve işletebilirler; Güzel Sanatlar Seramik Bölümü ve Eğitim Fakültesi Seramik Öğretmenliği bölümlerine özel yetenek sınavıyla girebilirler, alanlarıyla ilgili iki yıllık yüksek okullara sınavsız geçiş yapabilirler.

31 Konaklama ve Seyahat Acenteciliği Bölümü Turizme olan talebin artmasıyla ortaya çıkan, farklılaşan toplum ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, gelişen teknolojiden yararlanarak alanı ile ilgili araç-gereçleri yerinde zamanında ve doğru olarak kullanabilen; turizm sektörü içinde, seyahat acentesi bürolarına hizmet üreten elemanları yetiştiren alandır. ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ •Fiziksel engeli olmayan, dış görünüşüne önem veren, •Etkili konuşabilme yeteneğine sahip olan, •Güler yüzlü, sempatik ve iletişim kurabilen, •Yabancı di öğrenme isteği ve yeteneği olan, •Ruh ve beden sağlığı yerinde, •Ahlaki yapısı ve karakteri sağlam olan, •Araştırmaya, öğrenmeye ve keşfetmeye istekli, •İnsanlara hizmet etmekten zevk alabilen, •Sorumluluk sahibi olan, •Bu özelliklerin bir öğrencide olup olmadığı mülakat yöntemiyle belirlenir. Tüm bu özelliklere sahip bir öğrenci okulda aldığı uygulamalı ve teorik eğitim sonrası mezun olduğunda konaklama ve seyahat sektörüne ait alanlarda çalışma imkanı bulabilir. Yüksek öğrenime devam etmek isteyen öğrenciler, alanlarıyla ilgili yüksek okul ve fakültelerde yüksek öğrenim görebilirler.

32 Grafik ve Fotoğraf Bölümü •Görüntülerden oluşan bilgilerin, hedeflenen amaca uygun olarak tasarlanıp insanlar arasındaki dolaşımını sağlayan, görsel iletişime dayalı her türlü çalışmayı ( Reklam ajansları, Medya, Matbaa, Fotoğraf Stüdyoları vs. ) kapsayan, iş yerlerine eleman yetiştiren ve güzel sanatlarla, matbaa ve serigrafi ile ilgili yüksek öğrenim kurumlarına yönelmede alt basamak oluşturabilen bir alandır. • ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ •Fiziksel, ve zihinsel engeli olmayan, •Güzel Sanatlarla, sanatsal etkinliklerle, sosyal ve kültürel olaylarla ilgilenen, •Kendini ifade edebilen, yaratıcı ve hayal gücü kuvvetli, •Çizim ve el becerisi gelişmeye yatkın, •İlköğretim resim vb. uygulama derslerinden en az iyi ile geçmiş olan, •Araştırmacı ve yeniliklere açık özelliklere sahip olan, •Öğrenciler yetenek sınavına tabi tutulup, mülakatla belirlenmelidir. Tüm bu özelliklere sahip öğrenciler mezun olduklarında grafik tasarımı yapabilme becerisine sahip, tasarımı bilgisayar destekli programlarda çözümleyebilen, tasarım sonrası aşamasında malzemeleri seçebilen ve günün ihtiyaçlarına uygun olarak, ürettiğini savunabilen yapıya sahip olarak yetişirler. Alanları ile ilgili birimlerde, matbaa, reklam ajansları, fotoğraf stüdyoları vs. gibi işletmelerde çalışabilir, kendi iş yerlerini kurabilir ve işletebilirler. Güzel Sanatlar Grafik, Fotoğraf Bölümleri ve Eğitim Fakültesi Grafik Öğretmenliği ( özel yetenek sınavı ile ), Matbaa Öğretmenliği bölümlerine girebilirler, alanlarıyla ilgili iki yıllık yüksek okullara sınavsız geçiş yapabilirler.

33 Radyo ve Televizyon Bölümü •Radyo-televizyon programcısının sahip olması gereken, kuruluşlar ve yapım şirketlerinde program yapım öncesi, çekim aşaması ve çekim sonrasında içerik ve idari işleri yürütme, temel düzeyde teknik cihazları kullanma yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. •ALANA GİRECEK ÖĞRENCİLERDE ARANAN NİTELİKLER VE ALANA GİRİŞ KRİTERLERİ •Fiziksel, ve zihinsel engeli olmayan, •İletişimle, sanatsal etkinliklerle, sosyal ve kültürel olaylarla ilgilenen, •Kendini ifade edebilen, yaratıcı ve iletişimi gücü kuvvetli, •İletişimi ve insan ilişkilerini tanıyan, gelişmeye yatkın, •Araştırmacı ve yeniliklere açık özelliklere sahip olan, •Öğrenciler, mülakatla belirlenmelidir. Tüm bu özelliklere sahip öğrenciler mezun olduklarında radyo ve televizyon alanında çalışma becerisine sahip, radyo ve televizyon programlama dillerini bilen sonrası aşamasında malzemeleri seçebilen ve günün ihtiyaçlarına uygun olarak, ürettiğini savunabilen yapıya sahip olarak yetişirler. Alanları ile ilgili birimlerde, medya sektöründe, televizyon, radyo,dergi ve gazeteler fotoğraf stüdyoları vs. gibi işletmelerde çalışabilir, kendi iş yerlerini kurabilir ve işletebilirler. İletişim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin Radyo Televizyon ile ilgili bölümlerine sınavla girebilir veya iki yıllık önlisansa geçiş yapabilirler.

34 ZİYA KALKAVAN ANADOLU DENİZCİLİK TEKNİK LİSESİ

35 GEMİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ • Gemi yönetimi bölümüne öğrenci alımı; İlköğretim sonunda elde edilen (G-OYP) Genel - Ortaöğretime Yerleştirme Puanı’na dayalı olarak yapmış oldukları tercihlere göre Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi sistemle yerleştirilenler arasından bedeni yeterlik sınavında da başarılı olan öğrenciler 10. sınıf sonunda yapılan bölüm seçme sonuçlarına göre alınmaktadır. Dal seçimi yapılmadan denizcilik alanının ortak dersleri olan; Yüzme, Mesleki Yabancı Dil, Denizde Güvenlik, Denizcilik ve Su Ürünleri Teknolojisi Dersleri 9. ve 10. Sınıflarda verilmektedir. İki yıl ortak denizcilik alanında eğitim gören ve 10. sınıfın sonunda başarı durumuna göre gemi yönetimi bölümüne kayıt yaptıran öğrenciler bölümümüzde 2 yıl daha eğitim görmektedir.

36 GEMİ MAKİNALARI BÖLÜMÜ Gemi makinelerinin işletim,bakım ve onarım yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Gemi makineleri mezunları 6ay açık deniz stajının ardından makine zabitliği ehliyet sınavına girmeye hak kazanırlar.


"BEŞİKTAŞ ORTAOKULU MESLEK LİSELERİNİN TANITIMI. İSOV DİNÇKÖK ANADOLU TEKNİK LİSESİ •Okula merkezi sistemle yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları