Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI."— Sunum transkripti:

1 info@karadagmuhendislik.net NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI

2 info@karadagmuhendislik.net TÜM NAKLİYE ARAÇLARINDAKİ ŞOFÖRLER *Ağır vasıta sürme ehliyetine *Psiko-Teknik Analiz belgesine sahip olmalıdır. *SRC Belgesine

3 info@karadagmuhendislik.net NAKLİYE ARAÇLARINDA *İki adet arka işaret levhası (2 adet reflektör) *1 adet bijon anahtarı *1 adet kriko * Patinaj zinciri *1 adet çekme halatı * 2 adet üçgen reflektör * Stepne * 2 adet tekerlek takozu *İlk yardım çantası * Yangın söndürme cihazı (toplamda 6 kg lık)

4 info@karadagmuhendislik.net AYRICA; * Takograf her zaman çalışır durumda * İlk yardım çantası içindeki malzemelerin kullanıma uygun ve her an için sağlam durumda bulundurulması zorunludur. * Yangın tüpünün her an için sağlam ve çalışır durumda

5 info@karadagmuhendislik.net SEVKİYATA ÇIKMADAN ÖNCE SÜRÜCÜ TARAFINDAN YAPILACAK ARAÇ GÜVENLİK KONTROL LİSTESİ

6 info@karadagmuhendislik.net *Yakıt seviyesi *Su seviyesi *Yağ seviyesi *Silecek suyu seviyesi kontrolü *Araç içi temizlik ve düzen *Araç vergi levhası ve ehliyet *Araç zorunlu trafik sigortasının tarihinin kontrolü *Servis ve bakım süre kontrolü *Emniyet kemeri, korna, far ve sinyalizasyon sistemlerinin kontrolü

7 info@karadagmuhendislik.net *Bijon somunlarının eksik olup olmadığının hem görsel hem elle kontrolü *Görsel olarak lastikler, havası, patlak olup olmadığı, yıpranma ve aşıma miktarları, patlamaya neden olabilecek çatlakların olmadığının kontrolü *Gösterge içindeki ABS ışığının kontrolü * Hava süspansiyon sisteminin yola çıkmaya uygun seviyeye geldiğinin kontrolü Araç hareket etmeden önce yapılmalıdır.

8 info@karadagmuhendislik.net ARIZALAR VE RAPORLANMASI Araç arızaları ve hasarları arıza prosedürleri kullanılarak raporlanmalıdır. Derhal araç bakım sorumlusuna bildirilmeli. Arızalı araç, kilitlenmeli, el freni çekilmeli ve anahtarı araç bakım sorumlusuna verilmelidir. Araç bakım sorumlusu aracı servise gönderip gerekli işlemleri yaptırmalıdır.

9 info@karadagmuhendislik.net KİŞİSEL KORUYUCU KIYAFETLER *Şoför mahallinden inildiğinde kolay fark edilebilecek reflektörlü güvenli kıyafetler giyilmelidir. *Terlik ve sandalet yerine kendilerine verilen güvenli ayakkabılar giyilmelidir.

10 info@karadagmuhendislik.net SEYİR HALİNDE İŞ GÜVENLİĞİ *Trafik yönetmeliğinin belirlediği tüm hız kurallarına uyulmalıdır. *Kamyonlar için hız kuralları Yerleşim yeri Şehirlerarası Bölünmüş Yol Otoyol içinde

11 info@karadagmuhendislik.net SEYİR HALİNDE İŞ GÜVENLİĞİ *Trafik yasasının belirlediği tüm trafik kurallarına uyulmalıdır. *Her zaman emniyet kemeri takılmalıdır. * Hava, trafik ve yol koşullarına uygun şekilde araç kullanılmalıdır. *Sürüş sırasında sigara kullanmak, bir şeyler yiyip içmek, cep telefonu kullanmak vs dikkati dağıtır. Seyir halinde bu gibi sürüşü etkileyecek davranışlardan kaçınılmalıdır.

12 info@karadagmuhendislik.net SEYİR HALİNDE İŞ GÜVENLİĞİ *Ne amaçla olursa olsun aracın bir başkası tarafından kullanılmasına izin verilmemeli ve yolcu alınmamalıdır. *Seyir halinde araç takip mesafesine uyulmalıdır. Bu mesafe kendi aracınızın km cinsinden saatteki hızının yarısı kadar metredir. *Araç duruyorken asla sabırsızlık göstergesi olarak gaza ve kornaya basılmamalıdır.

13 info@karadagmuhendislik.net SEYİR HALİNDE İŞ GÜVENLİĞİ *Alkollüyken asla araç kullanılmamalıdır. * Yükün indirileceğe yere varıldığında araç güvenli bir şekilde yanaştırılmalı, dörtlüler yakılmalı el freni çekip, görevlileriyle irtibat kurulmalıdır *Müşteri sahasında onların iş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili prosedürlerine uyulmalıdır. Sahadaki yükleme ve yaya hareketlerine dikkat edilmelidir.

14 info@karadagmuhendislik.net TEŞEKKÜRLER…

15 Örneğin her şöföre defansif sürüş, güvenli sürüş ve trafikte tehlikeleri tanımlama eğitimi verdirilebilir tomsfed uzmanları tarafından. Takometre dışında ATS( araç takip sistemi) tüm araçlara takılarak 7/24 yer ve hız denetlenebilir hatta ATS devreden çıkarılmasına karşı ATS ile araç elektrik bağlantısı kesilse bile 3 gün daha çalışan yeni nesil ATS cihazları var onlar takılabilir böylece şoföre minimum seviyede insiyatif bırakılır. Sürüş sırasında cep telefonu ile güvenli şekilde konuşulması için parrot denilen bluetooth ekipmanları tüm araçlara takılabilir. Şoförlerin cep telefonu araç içine girdiği an bu parrotlara yönlendirilir. Böylece şoför yol boyunca telefonu yalnızca handsfree şekilde kullanır. Şoförün yolda uyumasını engellemek için direksiyona nabız ölçer takılarak nabzın standartların altına düştüğü an titreşim ve sesli olarak şoförü uyaran sistem entegre edilebilir. Bunu sonradan görmüştüm şoförün boyun kısmına teknolojik adını tam bilmediğim değişik bir cihaz takılarak vücut ile kafa arasındaki açı belli bir seviyenin altına veya üstüne çıktığında titreşim ve sesle şoförün uyumasını engelleyen bir cihaz takılabilir. Hatta yeni araçlarda şerit takip sensörleri var bu da takılarak ani şerit değişikliklerinde şoför titreşim ve sesli uyarılarak uyumaya engel olunmaya çalışılabilir.


"NAKLİYEDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ İNŞ MÜH. ÖZKAN KARADAĞ İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları