Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ASLAN ÇİMENTO MTAL. OKUL TANITIMI İSTATİSTİK Öğretmen Sayısı : 106 Öğrenci Sayısı : 1916 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı :31 Fen Labaratuvarı sayısı:0.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ASLAN ÇİMENTO MTAL. OKUL TANITIMI İSTATİSTİK Öğretmen Sayısı : 106 Öğrenci Sayısı : 1916 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı :31 Fen Labaratuvarı sayısı:0."— Sunum transkripti:

1 ASLAN ÇİMENTO MTAL

2 OKUL TANITIMI İSTATİSTİK Öğretmen Sayısı : 106 Öğrenci Sayısı : 1916 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı :31 Fen Labaratuvarı sayısı:0 BT ( Bilgisayar) Sınıfı Sayısı:3 Atölye- İşlik Sayısı:17 Spor Salonu: 1 Kütüphane : 1 Konferans Salonu: 1 Kantin / Yemekhane: 1 Rehberlik Servisi: 1 Ders başlama Bitiş Saati: 08:30-17:00 Öğretim Şekli : Gündüz Pansiyon Durumu : yok Telefon : Fax : Web : Adres : Fevzi Çakmak Mah. Dr. Zeki Acar Caddesi No :74 Darıca/KOCAELİ Yerleşim Yeri Bilgileri: İl ve İlçe merkezine uzaklık : 45/7km Ulaşım : Otobüsle Yerleşim Yeri Bilgisi : İlçe

3 TARİHÇE Darıca´da Aslan Çimento A.Ş. tarafından 1986 yılında temeli atılarak yapımına başlanan Aslan Çimento Anadolu Teknik Lisesi-Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi TL mal oldu aralık ayında Aslan Çimento A.Ş. tarafından temeli atılan okulumuz Eğitim-Ögretim yılında, tam teçhizatı ile tamamlanarak Matbaa ve Elektronik bölümlerinden ibaret olarak açılmıştır Öğretim yılında, Teknik Liseye, Bilgisayar bölümü ve Kimya bölümü ilave edilerek öğretime devam edilmiştir. Okulumuz Egitim-Öğretim yılında 4 Endüstri Meslek Lisesi bölümü, 2 Teknik Lise Bölümü ve 1 Anadolu Teknik Lise bölümleriyle, öğretimine devam etmiştir.

4 Çok Amaçlı Salon

5 Rehberlik servisi

6 Spor Salonu

7 ALAN : Gıda Teknolojisi Alanı DAL: Gıda Kontrol

8 ALAN: Kimya Teknolojisi DAL: Kimya

9 ALAN: Bilişim Teknolojileri Alanı DAL 1: Bilgisayar Teknik Servisi DAL 2: Web Programcılığı

10 ALAN: Matbaa Teknolojisi Alanı DAL 1: Baskı Öncesi DAL 2: Baskı Sonrası DAL 3: Ofset Baskı DAL 4: Serigrafi Ve Tampon Baskı

11 ALAN: Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanı DAL 1:Elektrik Tesisatları ve Pano Monitörlüğü DAL 2:Endüstriyel Bakım Onarım DAL 3:Görüntü ve Ses Sistemleri DAL 4:Güvenlik Sistemleri

12 Bilişim Teknolojileri Alanı TANIM : Bilişimciler değişik konularda ve çok miktardaki bilgiyi, bilgisayar ortamında hızlı ve sistematik bir biçimde çözümlemek ve değerlendirebilmek amacı ile program yazan kişilerdir. Bu özellikleri nedeni ile bilişim teknolojileri sektörü, stratejik bir sanayi olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmekte ve bu sektör için devletler tarafından özel planlamalar yapılmaktadır. Özellikle hızla küreselleşmekte olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sanayileşmiş ülkeler bu sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır. GÖREVİ : - Bilgilerin bilgisayarda amaca uygun olarak sistematik bir biçimde kullanımını sağlayacak bilgisayar programları yazar, - Pek çok bilgisayar programlama dilini bilir ve elindeki bilgilerin niteliğine en uygun olan programlama dilini seçer ve programı bu dilde yazar, - Programlama dillerinin yazımında kullanılan kodlamaları yapar ve uygular, - Yazdığı programı test eder, - Sistem analistinin verdiği formları, bilgisayarın kullanım diline kodlar - Web sitesi tasarlar - Görsel proğramlama yapar - Grafik ve animasyon hazırlar - Ağ sistemleri kurar

13 Bilişim Teknolojileri KULLANILAN ALET VE MALZEMELER: - Bilgisayar (macintosh, PC vs.) - Disket, disk, flash disk - Printer, scanner, klavye gibi araç-gereç ve malzemeler. - Projeksiyon, akıllı tahta Öğrencide Gereken Nitelikler: : Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, Yabancı dil bilen, Ekip içinde çalışabilen, Sistemli düşünebilen, Matematikle ilgili konularda başarılı, Kendini yenileyebilen, Araştırmacı, Sabırlı ve dikkatli,

14 Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanı TANIM : Elektrik programında, her türlü elektrik tesisat ve makinelerinin kurulması ve işletilmesi, bunlarla ilgili üretim alanlarında imalata konu olan elektrik malzemeleri ve ünitelerinin tasarlanması ve tesisat projelerinin çizilmesi konularında uygulamaya dönük eğitim ve öğretim yapılır. GÖREVİ: Elektrik tesisat projelerini çizmek. Elektrik tesisat borusu ve kanalı döşemek. Çağırma tesisatlarını yapmak. Haberleşme ve bildirim tesisatlarını yapmak. Güvenlik tesisatlarını yapmak. Çağırma ve bildirim, haberleşme bakım onarımını yapmak. Dağıtım tabloları montajını yapmak. İç aydınlatma tesisatlarını yapmak. Dış aydınlatma tesisatlarını yapmak. Topraklama ve paratöner tesisini yapmak. Aydınlatma ve priz tesisatı bakım onarımını yapmak. Kuvvet tesisatını döşemek. Kuvvet tesisat bağlantılarını yapmak. Kuvvet tesis iç ve dış aydınlatmasını yapmak. Pano montaj hazırlığı ve malzeme montajı yapmak. Bara işlemek. Kuvvet tesis bakım onarımını yapmak. Teçhizata etiketleme/ kodlama yapmak. Kablo montajı yapmak. Pano testini yapmak. Tesiste/Sahada Pano montajı yapmak.

15 Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanı -KULLANILAN ALET VE MALZEMELER: - Analog ve dijital ölçüm aletleri(avometre, osiloskop vb.) - Jenaratör ve motorlar, - Sayısal kökenli aletler(sayısal osiloskop, spektrum analizörleri vb) - Optik ölçüm aletleri, - Bilgisayar - Çeşitli el aletleri -Öğrencide Gereken Nitelikler: : Öğrencilerin sağlık durumu, Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. Meslekte çalışacak kişilerin tüm duyu organları işlevlerini tam olarak yerine getirmelidir. El becerisine dayalı bir meslek alanı olduğundan, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilmelidir. Ayrıca titizlik ve özen isteyen bir çalışma gerektirdiğinden kişinin sabırlı, dikkatli ve tedbirli olması gerekir. Mekanik konulara ilgili ve yetenekli, teknik resim çizme ve okuma becerisi gelişmiş alet ve makinelerle uğraşmaktan hoşlanan, sesleri ayırt edebilme yeteneğine sahip, ince ayrıntıları algılayabilen, ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk duygusu gelişmiş, fen bilimleri, matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip kişiler olması gerekir.

16 Matbaa Teknolojisi Alanı TANIM : Basılarak çoğaltılmak üzere matbaaya gelen bir orjinali (kitap, dergi, katalog, afiş, broşür, takvim vb.) dizgisini yapan kişiler çalışır. Matbaa teknolojisi alanı hızla gelişen ve değişen bir sektördür. Teknolojideki hızlı gelişim ve değişime paralel olarak matbaa teknolojisi alanı da hızla gelişmekte, eskiden beri kullanılan yöntemler daha verimli hâle gelmektedir. Bu sektördeki gelişmeleri yakından takip etmek, uluslararası rekabete ve pazarlara açılan sektör için elzemdir. Uluslararası rekabette olan sektörün eğitimi, kalifiye eleman ihtiyacı da rekabet şartları yüzünden giderek artmaktadır. GÖREVİ : Matbaanın teknolojik şartlarına göre bilgisayar üzerinde metne uygun olarak, satır boyu, satır arası boşluğu, punto genişliği ve font ayarlarını yapar, Orjinale göre metin ve resim konulacak alanları tespit eder, Masa üstü yayıncılık sistemi ile yapılan dizgi çalışmasının bir çıktısını kağıda alır. Orijinal ile karşılaştırarak üzerinde tashih yapar, Çıktı üzerinde tespit edilen tashihleri orjinale uygun olarak düzeltilir. Bir kağıt çıktısı alarak müşteriye verir ve baskı için teyidini alır, Teyidi alınan dizginin aydingere yada filme çıktısı alınır, Işıklı montaj masasında montajcı ile işbirliği yapar. Metin ve resimleri bir sayfada toplayarak montajı hazırlar, Bilgisayarların, bilgisayar yazıcılarının, film çıkış makinelerinin bakımını yapar ve emniyet için önlemlerini alır.

17 Matbaa Teknolojisi KULLANILAN ALET VE MALZEMELER: Bilgisayarlar (PC ve Mac), Paket Programlar, Scannerler, Yazıcılar, Film çıkış üniteleri, Işıklı masa, Disketler,CD’ler,CD yazıcılar ÖĞRENCİDE GEREKEN NİTELİKLER: Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili olan, hayal gücü zengin, yaratıcı kişiler olmalıdır. Yeniliklere açık, teknolojiyi yakından izleyen, şekil ve uzay ilişkilerini görebilen, görsel zekâ türünü yoğun olarak kullanabilen kişilerdir. Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilmelidir. Dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilen bu kişiler, sabırlı bir şekilde çalışmalıdırlar. İnsan ilişkilerinde başarılı kimseler olmaları gerekir. Matbaacılık sektörünün baskı alanında çalışmak isteyenler bedenen ve ruhen sağlıklı olmalıdır. Düşünce, el, göz ve parmaklarını eş güdümlü kullanabilmekte zorluk çekmemelidir. Görsel uzaysal zekâlarının gelişmiş olması gerekir. Renkler ve şekiller arasındaki ilişkileri algılayabilmelidir. Dikkatli, sorumlu olmalıdır. Makine ve malzeme ile çalışmaktan hoşlanmalıdır. Bir işi planlayabilme ve uygulamaya koyabilme özelliğine sahip kişiler bu alanda rahatça üretim yapabilecek şekilde çalışırlar.

18 Kimya Teknolojisi Alanı TANIM : Kimya, yaşamın her yönüyle ilgili bir alandır. Kullandığımız temizlik malzemeleri kimya laboratuvarlarındaki bir dizi işlemden geçerek üretilir ve bize ulaşır. Kimya programının amacı, kimya endüstirisinde, kimya mühendisleri ve kimyagerlerle işçiler arasında köprü görevi yapacak ara insan gücünü yetiştirmektir. Kimya teknikeri, tüm kimyasal üretim tesislerinde, sağlık merkezlerinde, çevre ve halk sağlığı araştırma ve geliştirme laboratuvarların da görev alabilir. GÖREVİ: Gerekli teknolojilerin oluşturulmasını kapsayan Kimya Teknoloji Alanı ülkelerin kalkınmasında önemli bir role sahiptir. Ülkemizde Kimya Teknoloji Alanı ile ilgili konularda önemli gelişmeler olmaktadır. Tüm sektörlerde olduğu gibi kimya endüstrisinde kullanılan teknoloji ilerlemiş, araştırma-geliştirme çalışmaları artmıştır. Dolayısıyla Kimya Teknoloji Alanıyla ilişkili sektörlerde sürekli yeni ürünler ortaya çıkarılıp ve bunların üretimi için teknolojik yöntemler geliştirilir. Dolayısıyla Kimya Teknolojisi Alanı Öğretim Programı’nın sektörün ve mesleki eğitim sisteminin gelişmesine önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.

19 Kimya Teknolojisi KULLANILAN ALET VE MALZEMELER: - Cam gereçler (deney tüpü, pipet, büret, desikatör, huni, mezür, beher, erlen, baget, geri soğutucu, santigrat derece), - Porselen gereçler (havan, kapsül, meçe hunisi, kroze, porselen fincan), - Cihazlar (etüv, külfırın, santrifüj, spektrofotometre, alev fotometresi, viskozimetre, PH metre, elektronik terazi, refraktometre, gaz ve sıvı kromatografisi), - Kimyasal maddeler (sülfirik asit, nitrik asit, hidroklorik asit, organik ve inorganik bazlar, tuzlar, saf su vb.). Öğrencide Gereken Nitelikler: Kimya programında başarılı olabilmek için, matematik ve kimyaya ilgili ve bu alanda başarılı, dikkatli, sorumlu, alet ve makinelerle çalışmaktan hoşlanan, renkler arasındaki ince farkları ayırdedebilen bir kimse olmak gereklidir.

20 Gıda Teknolojisi Alanı TANIM : Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen ve güvenli gıda üretimini sağlamak için duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik yönden gıda kontrol hizmetlerini gerçekleştirerek tüketime uygun gıda maddeleri üreten ve insan beslenmesine sunan bir teknoloji dalıdır. GÖREVİ: Planlanmış olan üretimin gerçekleşmesi için gıda mühendisi ve gıda teknikerinin gözetimi altında; - Her türlü gıda maddelerinin (hububat, süt ve süt ürünleri, çeşitli et ürünleri, bitkisel gıdalar) işlenmesinde çeşitli teknikleri kullanır, - Gıdaların sağlığa uygunluğunu kontrol için gıdalardan ve gıda katkı maddelerinden örnekler alır, - Laboratuarda değişik yöntemler kullanarak duyusal, fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik analizler yapar, sonuçları yorumlar, gerekli raporları düzenler, çıkan sonuçları ilgili kişilere iletir, - Kaliteli ve standart ürün üretilmesini sağlar, - İşletmelerde hijyen ve temizlik kurallarını uygular veya uygulanmasını sağlar, - Gıda üretiminde kullanılan en son teknolojileri takip eder, - Gıdaların uygun bir şekilde paketlenmesini ve muhafazasını sağlar.

21 Gıda Bölümü KULLANILAN ALET VE MALZEMELER - Her türlü gıda ve gıda katkı maddesi, - Gıda üretiminde kullanılan makineler, - Analizler için laboratuar araç gereçleri, - Gerektiğinde bilgisayar, - Çeşitli kimyasal maddeler. Öğrencide Gereken Nitelikler: - Normal düzeyde genel yeteneğe sahip, - Kimya ve biyoloji konularına ilgili, - Gözleri sağlam ve görme gücü yüksek, - Dikkatli ve sorumluluk sahibi, - Başkaları ile işbirliği yapabilen kimseler olmaları gerekir.

22 Okulumuzu Tercih Edecek Öğrencilerde Aranan Özellikler Sayısal Derslere ilgili ve sağlık durumu alandaki hassasiyete uygun öğrenciler olmalıdır. Çevresi ile iletişim kurma becerisi olan ve öğrenme isteği olmalıdır.

23 Başarılarımız ( 2015 Yerleştirmeler) Mezunların yerleşme oranı Toplam Yerleşen 4 yıllık10%0.5 2yıllık65%15 Açık Öğretim5%0,1

24 BAŞARILARIMIZ FAKÜLTE ADIYerleşen Öğrenci Sayısı Sağlık Meslek Okulu2 İletişim Fakt Meslek Yüksek Okulu63

25 Başarılarımız (2015 Yılında yapılan sportif ve kültürel Faaliyetler) İlçe Gençlik Turnuvalarındaki; futsal, voleybol ve güreş müsabakalarında çeşitli dereceler. Kitap Fuarları ve Mesleki İnceleme Gezileri Okul konferans salonunda kişisel gelişim ve bilgilendirme içerikli seminerler yapıldı

26 Projeler Okulumuz Egzersiz çalışmalarındaki öğrenci proje çalışmaları, halen devam etmektedir.


"ASLAN ÇİMENTO MTAL. OKUL TANITIMI İSTATİSTİK Öğretmen Sayısı : 106 Öğrenci Sayısı : 1916 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı :31 Fen Labaratuvarı sayısı:0." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları