Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI"— Sunum transkripti:

1 MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
IT - Information Technology BT - Bilişim Teknolojileri DALLAR MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI

2 Bilişim Teknolojileri
Ağ İşletmenliği Web Programcılığı Veri Tabanı Programcılığı Bilgisayar Teknik Servisi

3 Ağ İşletmenliği Tanımı
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm yolları ve geniş ağ sistemleri yönetimine yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

4 Ağ İşletmenliği Görevleri İş organizasyonu yapmak. Analiz yapmak.
Algoritma yapmak. Ağ kurulacak ortamı (ağın altyapısını) oluşturmak.. Oluşturulan ortama fiziksel olarak bilgisayar ağı kurmak. Geniş ağ sistemleri için yönlendirme yapmak. Bilgisayar ağını yönetecek sunucu işletim sistemini kurmak. Sunucuyu ağdaki bilgisayarların yöneticisi olarak tespit etmek. Ağ ortamında oluşabilecek fiziksel ve yazılımsal sorunları gidermek. Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

5 Ağ İşletmenliği Meslek Elemanında Aranan Özellikler
Sistemli düşünme gücüne sahip, Matematikle ilgili konularda başarılı, Kendini yenileyebilen, Araştırmacı, Sabırlı ve dikkatli, sorumluluk sahibi, Şekiller arasındaki ilişkileri algılayabilen, Ayrıntılara önem veren, Bireysel karar verme yetenegi güçlü olan, Mantığı güçlü, dikkatli ve de sabırlı, Yabancı dile ilgi duyan kimseler olmaları gerekir

6 Ağ İşletmenliği Çalışma Ortamı ve Koşulları
Endüstride ve işletmelerde bilgisayar kullanılacak iş ortamlarında çalışırlar. Ayrıca geniş ağ bağlantıları oluşturabilmek için dış ortamda, oluşturulan ağların yönetimi için sunucuların bulunduğu büro ortamlarında çalışırlar. Birinci derecede cihaz, alet ve yazılımlarla ilgilidirler. Ancak, zaman zaman meslektaşları ve müşterilerle iletişim kurmaları gerekir.

7 Ağ İşletmenliği Meslekteki Hastalık Riskleri
Ağ işletmenleri el aletleri ile fazla çalıştıkları için çeşitli iş kazaları riski ile karşı karşıya kalırlar. Bilgisayarda çalışanların şikâyetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluğa bağlı rahatsızlık meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıklarına sebep olur.

8 Ağ İşletmenliği İş Bulma İmkânları
Bilgisayar satış ve teknik destek firmaları, bankalar, sigorta şirketleri, ticarî kuruluşlar, internet servis sağlayıcıları, internet yayıncılık şirketleri, radyo- televizyon şirketleri, araştırma şirketleri, borsalar, ulaştırma, lojistik firmaları ve hizmet sektöründe yer alan kamu kurum ve kuruluşlarında geniş iş imkânına sahiptirler. Ayrıca kendi adlarına işyeri açabilirler.

9 Ağ İşletmenliği Eğitim ve kariyer imkânları
Meslek eğitimi eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinin Bilişim Teknolojileri alanı, Ağ İşletmenliği dalı programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY-1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA-1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları taktirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

10 Ağ İşletmenliği Alanda Okutulan Dersler 11. SINIF
AÇIK KAYNAK İŞLETİM SİSTEMİ AĞ SİSTEMLERİ VE YÖNLENDİRME SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ 12. SINIF İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ E-POSTA SUNUCU

11 Web Programcılığı Tanımı
Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgilerinin yanında, web sayfası tasarımına ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlanmasına yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

12 Web Programcılığı Görevleri İş organizasyonu yapmak. Analiz yapmak.
İhtiyaçları değerlendirmek. Algoritma yapmak. Web sitesinin görsel tasarımını yapmak. Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test etmek. Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

13 Web Programcılığı Meslek Elamanlarında Aranan Özellikler
Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, Yabancı dil bilen Ekip içinde çalışabilen Sistemli düşünebilen, Matematikle ilgili konularda başarılı, Kendini yenileyebilen, Araştırmacı, Sabırlı ve dikkatli, Bir konunun çözümlenmesi için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

14 Web Programcılığı Çalışma Ortamı ve Koşulları
Web programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle tasarım ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.

15 Web Programcılığı Meslekteki hastalık riskleri İş Bulma İmkânları
Bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir. Bilgisayarda çalışanların başlıca şikayetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluga bağlı rahatsızlık meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıkları oluşturur. İş Bulma İmkânları Web programcıları, kamu kuruluşları, bankalar ile özel sektöre ait iş yerleri, internet üzerinden ticaret (e-ticaret) yapan firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

16 Web Programcılığı Eğitim ve Kariyer İmkânları
Meslek eğitimi eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Web Programcılığı sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY-1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA-1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları taktirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

17 Web Programcılığı Alanda Okutulan Dersler 11. SINIF
WEB TASARIM VE PROGRAMLAMA GRAFİK ANİMASYON VERİTABANI ORGANİZAYONU 12. SINIF İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ İNTERNET PROGRAMCILIĞI

18 Veri Tabanı Programcılığı
Tanım Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, veri tabanı ve programlama dilinin kurulumu, veri tabanının oluşturulması ve yönetimi, yazılım geliştirme, hata giderme, bakım ve yedek almaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

19 Veri Tabanı Programcılığı
Görevleri İş organizasyonu yapmak. Analiz yapmak. İhtiyaçları değerlendirmek Algoritma yapmak. Veri Tabanına ait tabloları tasarlamak Veri Tabanına ait tabloları program üzerinde oluşturmak. Veri Tabanına ait arayüz ortamını geliştirmek Tamamlanan projenin testini gerçekleştirmek Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

20 Veri Tabanı Programcılığı
Meslek Elamanlarında Aranan Özellikler Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, Yabancı dil bilen Ekip içinde çalışabilen Sistemli düşünebilen, Matematikle ilgili konularda başarılı, Kendini yenileyebilen, Araştırmacı, İyi derecede tanımlama yeteneğine sahip, Sabırlı ve dikkatli, Verilerin saklanması için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

21 Veri Tabanı Programcılığı
Çalışma Ortamı ve Koşulları Veri Tabanı programcısı, büro ortamında çalışır ve genellikle programlama ve görsel unsurlarla uğraşır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir. Meslekteki Hastalık Riskleri Bilgisayar çalışanlarının görmeye yönelik sorunlarının başında göz sulanması, gözlerde tahriş ve batma, göz yorgunluğu, mavi ve çift görme gelmektedir. Bilgisayarda çalışanların başlıca şikayetlerini boyun, omuz, el, kol, ayak ve sırt bölgelerinde yorgunluga bağlı rahatsızlık meydana getirir. Bu tür rahatsızlıklar eklem ve kas hastalıkları oluşturur.

22 Veri Tabanı Programcılığı
Eğitim Ve Kariyer İmkânları Meslek eğitimi eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Veri Tabanı Programcılığı sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY-1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA-1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları taktirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

23 Veri Tabanı Programcılığı
Alanda Okutulan Dersler 11. SINIF NESNE TABANLI PROGRAMLAMA VERİTABANI 12. SINIF İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ GELİŞMİŞ INTERNET UYGULAMALARI

24 Bilgisayar Teknik Servisi
Tanım Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, bakım ve arıza giderme işlemleri ve bilgisayar ile kontrol edilebilen sistemler kurmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

25 Bilgisayar Teknik Servisi
Görevleri İş organizasyonu yapmak. Analiz yapmak. İhtiyaçları değerlendirmek. Hataları tespit etmek. Algoritma yapmak. Arıza gidermek. Devre tasarımı yapmak. Devreyi gerçekleştirmek. İhtiyaç olursa bilgisayar ile kontrol edilebilen projeler geliştirmek. Tamamlanan projenin testini gerçekleştirmek. Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek.

26 Bilgisayar Teknik Servisi
Meslek Elamanlarında Aranan Özellikler El ve güç aletlerini güvenli kullanma yeteneğine sahip, Yabancı dil bilen Ekip içinde çalışabilen Sistemli düşünebilen, Matematikle ilgili konularda başarılı, Kendini yenileyebilen, Araştırmacı, Hassas çalışma tekniklerini kullanabilen, Sabırlı ve dikkatli, Bilgisayar ile anlaşabilme ve kontrol edilebilme özelliklerine sahip devreleri araştırabilme ve geliştirebilme yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

27 Bilgisayar Teknik Servisi
Çalışma Ortamı ve Koşulları Bilgisayar Teknik Servis Elemanı, teknik servis (bilgisayar toplanan) ortamında, Elektronik devre yapımını gerçekleştirebileceği atölye ortamında çalışır. El aletlerini çok kullanır. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim hâlindedir. İş çoğunlukla ayakta yürütülür, ortam biraz da olsa hareketlidir. Meslekteki Hastalık Riskleri Bilgisayar teknik servis elemanları ayakta çok fazla vakit geçirirler. Bu nedenle vücut yorgunlukları fazla olur. Elektronik devreleri gerçekleştirirken baskı devre yapımında ortaya çıkan gaza karşı dikkatli olmak gerekir. Lehimleme yaparken yanma riskine karşı dikkatli olmaları gerekir.

28 Bilgisayar Teknik Servisi
İş Bulma İmkânları Teknik Servis Elemanları, bilgisayar toplama ve satış işlemi yapan firmalarda, bünyesinde bilgisayar bulunduran iş yerleri, şirketlerde, özel sektöre ait firmalarda çalışabilirler. Ayrıca kendilerine ait özel iş yerleri de açabilirler.

29 Bilgisayar Teknik Servisi
Eğitim ve Kariyer İmkânları Meslek eğitimi eğitim öğretim yılından itibaren meslek liselerinin Bilgisayar Kullanımı alanı Bilgisayar Teknik Servisi sertifika programında verilecektir. Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e-Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar SAY-1 puan türünde Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve EA-1 puan türünde Yönetim Bilişim Sistemleri 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları taktirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

30 Bilgisayar Teknik Servisi
Alanda Okutulan Dersler 11. SINIF SİSTEM BAKIM VE ONARIM ELEKTRONİK UYGULAMALARI BİLGİSAYARLI DEVRE TASARIMI SİSTEM KONTROL UYGULAMALARI 12. SINIF İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ VE AĞ GÜVENLİĞİ

31 TÜM DALLAR İÇİN ORTAK 10. SINIF MESLEKİ GELİŞİM
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ PROGRAMLAMA TEMELLERİ PAKET PROGRAMLAR TEMEL ELEKTRONİK VE ÖLÇME BİLİŞİM TEKNİK RESMİ

32 BT ALAN ÖĞRETMENLERİ Sertaç ERTANIK - Alan Şefi Nihal ŞASİ Arif UYSAL
Mücahid YAVUZ Halil ÇETİN Ahmet YÜKSEK Ahmet ÖZDAĞ Selim ASLAN Mehmet GÜRBÜZ Yasin DEDİĞİDOĞRU

33 TEŞEKKÜRLER


"MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları