Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 03.11.2015 / 181.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 03.11.2015 / 181."— Sunum transkripti:

1 Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 03.11.2015 / 181

2 Sınıf Dersinin Yaygınlığı Sınıf dersleri, tıbbi bilimlerdeki en eski ve yaygın öğrenme yöntemidir. Ekonomik olmasının yanında bilgiyi aktarmada en az diğer yöntemler kadar etkindir de. Bu nedenle tüm öğretim elemanları ders anlatma konusunda kendilerini geliştirmelidir. / 182

3 Derslerin Amacı, Kuvvetli ve Zayıf Yönleri Derslerin amaçları – Bir konuyu kapsamak, – Bir fenomeni anlamak, – Öğrencileri motive etmek Docemur docemus: öğretirken öğreniriz. Derslerin zor bir konuya giriş yapma, bir konuyu özetleme, tecrübe paylaşma, düşünmeye teşvik etme gibi avantajları vardır. Ancak, uygun kullanılmadığında derslerin sınırlılıkları da olur. / 183

4 Dersler sıkıcı, hatta gereksiz olabilir. Sadece kitaptan okuma yapılırsa amaca hizmet etmez ve öğrencilerin motivasyonu sağlanamaz. Amaç, sadece bilginin olduğu gibi aktarılması ise, öğrenci bunu kendisi okuyarak da yapabilir. Sadece derse dayalı eğitimler öğrencileri geleceğe hazırlayamaz. Ayrıca dersler pasif ve otoriter bir eğitim yaklaşımı olabilir. / 184

5 Ders Süreci ve Dersten Ders Alma İronik bir yaklaşımda ders anlatımı, “öğretmenin bilgilerinin öğrenciye geçmesi, ama ne öğrencinin ne de öğretmenin kafasına girmemesi” olarak tanımlanır. Bu nükteden şunu çıkarmak gerekir: – Dersler aktif bir süreç olmalı – Bu sürecin başarılı olması için hem öğrenci, hem de eğiticiye roller düşmektedir – Öğrenciler, kazanılan bilgiyi dinlemeli, gözlemlemeli, not etmeli ve sonra da çalışarak uygulamalıdır. / 185

6 Şu açıklayıcı model önerilmiştir: – Niyetinizi açıklayın – Derse hazırlanın – Sözlü, sözsüz ve diğer mesajlara dikkat edin – Eğitim medyasını etkin kullanın – Öğrenci reaksiyonlarını gözlemleyin – Algı ve hafıza kapasitesini dikkate alın – 20 dakika içerisinde dikkat dağılmaya başlar – Benzetme, mecaz ve temsil kullanın – Sık özetler yapın, zihin haritaları çizin – Kendi örneklerinizi verin / 186

7 Ders Anlatma Becerisi / 187

8 Çoğu eğitici dakikada 100-120 kelime konuşur. Bu, 15 sayfalık ders notu demektir. Acemilik dönemleri hariç bu şekilde yoğun anlatım tavsiye edilmez. / 188

9 9 Dundee’de Ders Anlatımı

10 İki anahtar kelime, ilgi çekmek ve netliktir – İlgi için: Hitabet gücü Örneklendirme Benzetme – Netlik için: Yol çizme Ana hatlar Odak Bağlantılar / 1810

11 Yol çizme (signposts): Bu derste sizlere cerrahi hastalarının tedavisindeki dört yaklaşımı özetleyeceğim: cerrahi, radyoterapi, kemoterapi ve psikoterapi. Ana hat (Frames): Burada cerrahi yöntemleri bitiriyorum. Şimdi radyoterapiye ve bu tedavinin avantaj ve dezavantajlarına bakalım. Odak: Kanserli hastaların tedavisinde ihmal edilen bir husus danışmanlık verilmesi ve ameliyat öncesi ve sonrası dönemde destek sağlanmasıdır. Bağlantılar: Gördüğünüz gibi, psikolojik yöntemler hastanın toparlanmasına yardımcı olmaktadır. Ailenizde veya çevrenizde kemoterapinin yan etkilerini yaşayanlar olmuş olabilir. Bir düşünün, acaba psikolojik destek ne kadar önemli? / 1811

12 Farklı Aktiviteler Uygulamak 1 saatlik dersiniz var diye 1 saat boyunca konuşmanız gerekmez Değişiklikler yapmak suretiyle öğrencinin dikkatini toplayabilir ve düşünmesini sağlayabilirsiniz. Anlayıp anlamadıklarını kontrol edebilirsiniz. Bunun bedeli, yapabileceğinizden daha az bilgi sunmak olacaktır. “Konuyu kapsamak mı önemli, öğrencinin öğrenmesi mi?” / 1812

13 Derslerin Yapısı 1.Klasik: Bulgu, belirti, tanı, tedavi, prognoz 2.Problem merkezli: ders, problem ve çözümleri etrafında döner 3.Ardışık: Bir soru sorulur ve mantık yürüterek sonuca gidilir. 4.Kıyaslamalı: İki veya daha fazla yaklaşım karşılaştırılır. 5.Tez: Bir iddia ortaya atılır ve sonra ispat edilir veya çürütülür. / 1813

14 / 1814

15 Derslerin Değerlendirilmesi Değerlendirme kaynağı – Öğrenci değerlendirmesi (memnuniyeti) – Öğrenci başarısı – Akran değerlendirmesi Değerlendirme yöntemi – Odak grup görüşmesi – Öğrencilerin performansının analizi – Öğrencilerle bire bir görüşme – Anketler – Kendi uygulaması üzerinde düşünme (reflection on practice) / 1815

16 / 1816

17 / 1817 https://docs.google.com/forms/d/1EoGJqI1bty7uijrI- rldMXLn7NIysiYAF5gV1RWRQcI/viewform

18 ÖZET Sınıf dersleri en önemli öğrenme ve öğretme yöntemidir. Derslerin sürecini ve nasıl öğrenildiğini anlamalıyız. Önemli iki değişken netlik ve ilgi çekmektir. Önemli beceriler, hazırlanma, açıklama, tasarım ve medya kullanımıdır. Farklı etkinliklerde bulunmak dikkati toplar ve öğrenmeyi iyileştirir. Öğrencilere nasıl öğreneceklerini öğretmek faydalı olabilir. Dersin ana hatlarını belirlemek faydalı olacaktır. Değerlendirme öğrenciler veya akranlar aracılığıyla yapılabilir. Kendi uygulamalarını ve toplanan verileri gözden geçirip iyileşmeye çalışmak daha başarılı ders anlatmayı sağlayacaktır. / 1818


"Sınıf Dersi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 03.11.2015 / 181." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları