Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye."— Sunum transkripti:

1 Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye mümkün olduğunca az zaman ayrılır. Materyal kullanımının genel kullanım ilkeleri verilir. Metin ve resimlerin ders süreçlerinde kullanımları örneklerle gösterilir. Diğer bilgiler sunular dağıtılarak öğretmenlerin incelemesine bırakılır. Kalan zamanın tamamı etkileşimli tahta üzerinde örnek ders anlatımına ayrılır. Her öğretmenin tahta üzerinde konu belirleme sunusundaki ölçütler doğrultusunda ders anlatımı yapması önemlidir.

2 Materyal Kullanımının Genel İlkeleri

3 Materyaller öğrenme ortamlarının vazgeçilmez bileşenleridir. Bilgi teknolojilerinin sunduğu imkânlarla kolay bir şekilde hazırlanabilir, kullanılabilir ya da bulunabilirler. İyi materyal bulmak ya da hazırlamak önemli olsa da asıl etki ders içerisinde uygun bir şekilde kullanıldığında ortaya çıkar.

4 Materyaller ders anlatımlarını daha ilgi çekici hale getirirler. Öğrencilerin dersi takip etmelerini kolaylaştırır. Materyaller bilginin organize edilmesini kolaylaştırır. Materyaller, bilginin kalıcılığını ve transferini artırır. Materyal Kullanımının Genel İlkeleri

5 Materyallerin öğretmenin öğretim anlayışı, sınıfın seviyesi ve içerik türüne göre kullanımları değişiklik gösterebilir. Bu nedenle, materyalin nasıl kullanılacağını katı bir şekilde sınıflandırmak mümkün değildir. Ancak, materyal kullanımında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler vardır. Materyal Kullanımının Genel İlkeleri

6 Genel Materyal Kullanım İlkeleri  Kullanılan materyaller dersin içeriği ve hedefleriyle uyumlu olmalıdır. Materyaller her dersin yapısına, hedeflerine ve içeriğine uygun olarak kullanılmalıdır. Öğretimde hedefler içeriğin, ortamın ve stratejilerin belirlenmesinde en önemli bileşendir.

7  Materyaller kullanım amaçlarına uygun olarak sunulmalıdır. Materyaller derste dikkat çekme, ön bilgileri harekete geçirme, öğrenmeyi kolaylaştırma, alıştırma-pratik yapma ve öğrenmeyi kalıcı hale getirme gibi amaçlarla kullanılabilir. Ancak önemli olan materyale kullanım amacına uygun bir şekilde yer vermektir. Genel Materyal Kullanım İlkeleri

8  Materyaller hedef kitleye uygun olarak kullanılmalıdır. Derste kullanılan materyal öğrenci seviyesine uygun olarak belirlenmelidir. Materyalin öğrenci seviyesinin altında olması sıkılma, motivasyon kaybı, derse isteksizlik gibi istenmeyen durumlara neden olabilir. Genel Materyal Kullanım İlkeleri

9  Materyalin sadece iyi tasarlanmış olması etkili bir öğrenme için yeterli değildir. Materyallerin sınıf içerisinde kullanılan etkili araçlar olmalarına rağmen bazı durumlarda tek başlarına öğrenmeyi sağlayacak kadar güçlü olamayabilirler. Materyalin anlaşılması ve istenilen etkiyi göstermesi için öğretmenin materyali kullanım şekli ve yaklaşımı oldukça önemlidir. Genel Materyal Kullanım İlkeleri

10 Materyal Kullanım Kılavuzu  Hazırlık aşaması Kullanılacak materyalin önemini ve amacını iyi belirleyiniz Öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulundurunuz Kullanılacak materyalin önceden izleyip test ediniz Materyalin kullanılacağı ortamın göz önünde bulundurunuz

11 Materyal Kullanım Kılavuzu  Ortamın hazırlanması Kullanılacak materyallerin sınıfta bulunduğundan ve çalıştığından emin olunuz Işık ve oturma düzeninin ayarlayınız

12 Materyal Kullanım Kılavuzu  Öğrenenlerin hazırlanması Materyalin neden kullanıldığını açıklayınız Materyal içeriğini tartışınız Öğrenenlerin materyalden nasıl bir sonuç çıkarmalarını beklediğinizi açıklayınız Gerekirse materyalde kullanılan yeni kelime ve kavramları tanıtınız Materyal gösteriminden sonra yapılacak etkinliklerden haberdar ediniz

13 Materyal Kullanım Kılavuzu  Materyalin sunumu Sunumu öğrencinin ilgisini uyandıracak biçimde yapınız Süreyi devamlı kontrol ediniz Öğrenci tepkilerini gözlemleyiniz

14 Materyal Kullanım Kılavuzu  Özetleme Sunumu detaylı bir şekilde tartışınız Öğrenciye konuyu özetleyecek nitelikte sorulur sorunuz Yanlış ya da eksik anlamaları ortaya çıkarıp gideriniz Yeni öğrendiklerini organize etmelerine yardımcı olunuz

15 Özet Bu bölümde materyal kullanımının genel ilkeleri ve materyal kullanırken yapılması gerekenler sunulmuştur.  Kullanılan materyaller dersin içeriği ve hedefleriyle uyumlu olmalıdır.  Materyaller kullanım amaçlarına uygun olarak sunulmalıdır.  Materyaller hedef kitleye uygun olarak kullanılmalıdır.


"Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları