Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri1 Anlatım (Takrir) yöntemi Soru-cevap yöntemi Tartışma yöntemi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri1 Anlatım (Takrir) yöntemi Soru-cevap yöntemi Tartışma yöntemi."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri1 Anlatım (Takrir) yöntemi Soru-cevap yöntemi Tartışma yöntemi

2 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri2 Anlatım (Takrir) Yöntemi Tarihi oldukça eski, geleneksel bir yöntemdir. Sosyal Bilimler alanı başta olmak üzere, sözlü anlatıma dayalı bütün öğretim faaliyetlerinde yaygın olarak kullanılır. Bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında çok etkili olup, aynı zamanda çok sayıda kişiye hitap etme imkanı vardır. Öğretmen merkezlidir.

3 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri3 Anlatım Yönteminin İyi Yönleri Zaman, araç-gereç kullanımı açısından ekonomiktir Sürpriz bir bilgi ile karşılaşılmayacağı için öğretmene güven duygusu verir. Esnek bir yöntemdir. Küçük gruplarla yapıldığında, sohbet tekniğine; grup büyüklüğü 50-60’ı geçince konferans tekniğine dönüşebilir. Sınıfta canlı, sıcak, iyi bir öğrenme atmosferi oluşturulmasını sağlar

4 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri4 Diğer bütün yöntemlerle birlikte kullanılabilir. Gezi, gözlem, laboratuar, proje vb. yöntemlerle birlikte kullanılabilir. Bu yöntem sayesinde öğrenciler, dikkatlerini uzun süre bir konuşmaya vermeyi, sabırla dinlemeyi, not tutmayı vs. öğrenirler. Dinleyerek öğrenmeye yatkın olanlar için verimlidir. Anlatım Yönteminin İyi Yönleri

5 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri5 Anlatım Yönteminin Eksik Yönleri Sadece işitme duyusuna hitap eder. Dolayısıyla görmeye dayalı bilgilerin ve psiko-motor öğrenmelerin öğretilmesi zordur. Uzun ve sık sık tekrar edilen anlatım kolayca sıkıcı hale gelebilir. Öğrenciler pasif durumdadır. Bilgiler çabuk unutulabilir. Öğrencilerin ilgi ve gereksinmelerinin karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür. Geri dönütün olmaması eksik iletişime neden olur.

6 Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri6 Kullanımında Dikkat Edilecek Hususlar Kullanılan dil basit, sade,açık olmalıdır. Resim, modeller ve diğer araç-gereçlerle anlatım zenginleştirilmelidir. Yeterli sayıda ve nitelikte örneğe yer verilmelidir. Soru-cevap tekniğine yer verilmelidir. Önce ana noktaların girişi yapılmalı, sonra bu noktalar (anlatım, örnek, uygulama vb. yollarla) genişletilmeli ve ana noktaları içeren bir özetle bitirilmelidir.


"Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri1 Anlatım (Takrir) yöntemi Soru-cevap yöntemi Tartışma yöntemi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları