Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI"— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI

2 Psiko-Motor, Sosyal-Duygusal, Dil ve
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI Psiko-Motor, Sosyal-Duygusal, Dil ve Bilişsel gelişim alanlarında desteklemek ve gelişim alanlarında görülebilecek yetersizlikleri önlemeyi Özbakım becerilerini kazanmalarını İlköğretime hazır bulunmalarını sağlamak

3 Okul öncesi eğitim programında gereken özellikler eğitim düşünürlerin; Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori ve Piaget gibi eğitim düşünürlerin fikirleri ile ilişkilidir!

4 Çocuk Merkezlidir Oyun Temellidir Esnektir
Programın Temel Özellikleri Çocuk Merkezlidir Oyun Temellidir Keşfederek Öğrenme Önemlidir Yaratıcılığın Geliştirilmesi Ön Plandadır Esnektir Büyük Grup, Küçük Grup ve Bireysel Etkinliklere Dengeli Bir Biçimde Yer Verilmesini Gerektirir Temalar/Konular Amaç Değil Araçtır

5 Çocuk Merkezlİdİr Çocuğun yaşı, gelişim özellikleri, ilgi ve gereksinimleri, bireysel özellikleri ve farklılıkları ile yakın çevre ile ilgili özellikler dikkate alınmaldır. Okul öncesi eğitim programının gelişimsel bir program olduğu noktasından hareketle, çocuğun takvim yaşından çok gelişimsel yaşının önemli olduğu da unutulmamalı ve etkinlikler buna göre hazırlanmalıdır.

6 Hicbir zaman konu ya da tema merkezli eğitim söz konusu olmamalıdır.
Konular Amaç değil Araçtır Üniteler yer almamaktadır Hicbir zaman konu ya da tema merkezli eğitim söz konusu olmamalıdır. Böylece okul öncesi eğitimin özünde var olan “eğitim” vurgusudur!

7 Çocuk özgürce deneyİm kazanabİlmelİ
Seçilen eğitim ortamlarının çocuğun güven duyup rahat hareket edebileceği, farklı etkinliklere olanak tanıyan, tehlikelerden uzak, onlara gereksinimlerine uygun olanaklar sunan estetik ve hoş ortamlar olmasına da özen gösterilmelidir.

8 Problem çözme ve Oyun temellİdİR
Çeşitli etkinlikler düzenlerken çocukların problem çözme becerilerinin geliştirilmesi öne çıkarılmalıdır. Oyun, okul öncesi çocuğunun günlük yaşamının ayrılmaz bir parcaşıdır ayrıca en etkili ve kalıcı öğrenme fırsatıdır; buna dayanarak etkinlikler oyun temelli olmalıdır!

9 EĞİTİM PROGRAMLARI KREŞ PROGRAMI(0-36) ANAOKULU PROGRAM (36-72)
ANASINIFI PROGRAMI (60-72)

10 KREŞ PROGRAMI 0-36 aylık çocukların gelişim özellikleri dikkate alınır (Bakım, gelişim alanları,beslenme) Çocuk eğitimi ile birlikte anne-baba vb çevre eğitimi dikkate alınır Program uyku saati dışındaki tüm zamanda çocuğun gelişimsel ihtiyaçlarına göre uygulanır.

11 ANAOKULU PROGRAMI 37-60 aylık çocukların bütün gelişim alanlarını desteklemek amaçlıdır Konuların öğretimi yerine, konular aracılığıyla çocukların belirlenen amaçlara ulaşmaları amaçlanmaktadır Çocuğu anasınıfı eğitim programına temel oluşturmak üzerine düzenlenmiştir

12 ANASINIFI PROGRAMI Çocuğun ilköğretime uyumunu sağlamak ve temelini oluşturmak amaçlıdır Programda amaçları kazandıracak konulara da yer verilmiştir Konular, belirlenen amaçları kazandırmaya yarayacak bir araç olarak ele alınmıştır 61-72 aylık çocukların gelişimleri dikkate alınmıştır

13 EĞİTİM PROGRAMI TAM GÜNLÜK YARIM GÜNLÜK

14 TAM GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMI
Güne Başlama Oyun Zamanı Kahvaltı / Temizlik Etkinlik Zamanı Öğle yemeği / Temizlik Dinlenme Eve Gidiş / Günü Değerlendirme

15 YARIM GÜNLÜK EĞİTİM PROGRAMI
Güne Başlama Oyun Zamanı Kahvaltı/ Temizlik Etkinlik Zamanı Günü Değerlendirme

16 YILLIK PROGRAM Yıllık plan, bir öğretim yılı içinde yapılacak tüm öğrenme etkinliklerinin planlanmasını içerir. Diğer bir deyişle yıllık plan, öğretmenin bir öğretim yılı süresince, öğretmeni olduğu grup için program uyarınca belirlediği amaçlar ve kazanımların, kavramların, aile katılımı calışlmalarının, alan gezilerinin ,belirli gün ve haftalarda yapacağı etkinliklerin, etkinliklerde kullanacağı yöntemler ve değerlendirme yöntemlerinin aylara göre dağılımını gösteren ve öğretmenler tarafından hazırlanarak eğitim-öğretim yılı başında okul yönetimine verilen calışma planıdır. Yıllık plan yapılırken çocukların gelişimsel özellikleri ve düzeyleri, ilgi ve ihtiyacları mutlaka göz önunde bulundurulur. Yıllık planlar genel anlamıyla çocuklara bir yılda kazandıracağımız davranışllarla etkinliklerin bir çizelge üzerinde gösterilmesidir.

17

18

19 Serpil KESKİN 20120902046 Hülya ESATOĞLU 2012090284


"TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları