Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Pazarlama Planlaması
2
Planlama Plan: Bir amaca ulaşmak için yapılacak işleri gösteren önceden hazırlanmış tasarıdır. Planlama: Neyin, nerede, ne zaman, nasıl ve kim tarafından yapılacağının önceden kararlaştırılması sürecidir. Pazarlama planlaması uygulanacak aktivitelerin tümünü kapsamaktadır.
3
Stratejik plan İşletmenin amaç ve hedeflerine ulaşması için gerekli olan politika ve planların belirlendiği hareket planıdır.
4
Stratejik Pazarlama Planlaması: Pazarlama kaynaklarını, belirli bir gelecek süreye dönük olarak, pazarlama amaç ve hedefleri doğrultusunda pazarlama fırsatlarına tahsisini öngören bilinçli ve örgütsel bir karar ve seçim sürecidir.
5
Durum Analizi (İç Çevre, Müşteri, Dış Çevre)
Stratejik pazarlama planı açısından süreçteki diğer basamaklarda doğru bir şekilde ilerleyebilmek durum analizi ile elde edilip yorumlanacak olan veri ve bilgilere bağlı olduğundan önemlidir.
6
Stratejik yönetimin araçları
SWOT ANALİZİ
7
Misyon, işletmenin kendisi için tanımladığı rol ve görevlerdir.
işletmeleri birbirinden ayırır ve farklılaştırır. Vizyon, mevcut gerçekler ile gelecekte beklenen koşulları birleştirerek, işletme için arzu edilen gelecek imajı yaratmaktadır.
8
Amaçlar, işletme kaynaklarını gelecekte erişilen durumu gerçekleştirmek üzere düzenlemesine, yani strateji oluşumuna temel oluşturur. Hedefler, pazarlama amaçlarına ne derece ulaşıldığını ölçmede kullanılan spesifik ve sayısal işaretler sağlar.
9
Pazarlama Stratejisi İşletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak olan hedef pazarını belirlemesi ve bu hedef pazarda amaç ve hedeflerini yakalamasını sağlayacak olan pazarlama karması elemanlarını uyumlu şekilde bir araya getirmesidir.
10
Pazarlama Stratejisi=Hedef Pazar+Pazarlama Bileşimi
11
Pazar Bölümlendirmesi
12
Bir pazar bölümü, pazarın içerisindeki istek ve ihtiyaçları satın alma gücü, coğrafi bölge, satın alma tutumları ve davranışları birbirine benzeyen büyük bir belirli gruptan oluşur
13
Pazar Bölümlendirmesi
Pazarın aynı özellikler taşıyan tüketici alt gruplarına göre kümelere ayrılmasıdır.
14
Pazar Bölümlendirmesinde Başarılı Olmanın Koşulları
Anlamlılık Ulaşılabilirlik Büyüklük
15
Pazar Bölümlendirmenin Yararları
Tüketici ihtiyaçları daha iyi karşılanabilir Odaklanmanın avantajlarından yararlanılabilir Faaliyetlerde etkinlik ve verimlilik sağlanabilir Rekabetin düşük olduğu bölümler belirlenebilir Uzmanlık sağlanabilir Pazardaki değişmeler daha iyi izlenebilir
16
Pazar Bölümlendirmenin Sakıncaları
Masraflı olabilir Yanlış seçildiği zaman yeterli gelir sağlanamayabilir Odaklanılan bölüm dışındaki bölümlerdeki fırsatlar kaçabilir Tüketicilerin farklı bölümlere kaymaları söz konusu olabilir Her pazar bölümü için ayrı reklam aracı kullanma gereği ek maliyet getirebilir
17
Pazar Bölümlendirmenin Gerekmeyeceği Durumlar
Pazar homojense ve bir tek pazarlama karması yeterliyse İstek ve ihtiyaçlar türdeş özellikler gösteriyorsa Değişkenler ölçülemiyorsa Karlılık açısından fark yoksa Pazar bölümleri arasındaki farklar net bir şekilde ortaya konulamıyorsa
18
HEDEF PAZAR STRATEJİLERİ
Hedef pazar, işletmenin faaliyetlerini yönelttiği homojen tüketici grubudur Belli bir amaç için pazar bölümlerinin seçilmesi sürecine pazar hedefleme denir
19
Hedef Pazar Stratejileri
Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi
20
Kaynaklar Karafakioğlu, M. (1998), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul. Tengilimoğlu, Dilaver (2012), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara. Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk, A.S., Işın, F. B., (2009). Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar. Siyasal Kitabevi, Ankara. Eser, Z., (2007), Hizmetlerde Pazarlama İletişimi Siyasal Kitabevi, Ankara. Kotler, P. (2011), A’dan Z’ye Pazarlama Çeviren: Aslı Kalem Bakkal. Mediacat Kotler, P., Clarke, N. R. (1987), Marketing for Health Care Organization, Prentice-Hall Inc. Berkowitz, N.E. (1996), Essentials of Health Care Marketing, An Aspen Publication. Kotler, Philip (2011), Kamu Sektöründe Pazarlama Çeviren: Zeynep Kökkaya Chalar Mediacat Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul. Eser, Z., Özdoğan, F.B. (2006), Sosyal Pazarlama, Siyasal Kitabevi, Ankara. Tuncer, D., Ayhan, D. Y., Varoğlu, D. (2013) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Kitabevi Şahin, B., Çelik, Y.,Tengilimoğlu, D. (2013), Sağlık Hizmetleri Pazarlaması T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını N: 2858, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1815
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.