OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
SATRANÇ KULÜP TANITIMI
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
OKULDA VE EVDE DAYANIŞMA
Birey Nedir? Toplumun bir parçası olan ve kendine özgü ayırıcı özellikleri bulunan tek fert olarak nitelendirilmiştir. Ben bir bireyim. Yaşadığım toplumun.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
SOSYAL BİLGİLER 5 ÜNİTE NO:1 HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
KÜLTÜR EDEBİYAT VE KÜTÜPHANECİLİK KULÜBÜ
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
REHBERLİK DERSİ III.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
BAŞARI VE MOTİVASYON.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Sınıf etkinliklerine katılım ve görev paylaşımı
HANGİ BURÇ SENİ NASIL ETKİLER... Burcunuzun üzerine tıklayın...
SINIF KURALLARIMIZ.
ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SOSYAL ETKİNLİKLER YÖNETMELİĞİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KONUŞMA HALKASI.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM DEĞERLENDİRME SORULARI-1
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Hayat Biçimini Seçmektir
HEP BİRLİKTE
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
DUYURULAR. ÖDÜLLÜ YARIŞMA 1.ÖDÜLLÜ VERGİ KONULU KOMPOZİSYON YARIŞMASI. Ödüller: 1.Notbook Bilgisayar 2.Fotoğraf Mak. 3.MP3 Çal. Son Başvuru Tarihi :
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
SINIF KURALLARIMIZ.
Kişisel Rehberlik.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
HEP BİRLİKTE.
Hep Birlikte Ünitesi.
SOSYAL ÖRGÜTLER.
İlk çağlarda vahşi hayatın,günümüzde ise
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
OKULUMUZ TARİHÇESİ Okulumuz 1 Ağustos 2014 tarihinde Eğitim- Öğretime Okulumuz Birecik Şehir merkezinden 5 km güneyde yer almaktadır. Okulumuzda şu.
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
Satranç Derslerinde Kullanabileceğimiz Öğretme Yöntemleri.
HANGİ MESLEĞİ SEÇMELİYİM?
Zekâ Oyunları.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Ankamus Nedir? Ankamus öncelikli olarak Ankara’daki liseler için düşünülmüş bir Erasmus+ birliği oluşumudur. Bir çok okuldan alınan temsilciliklerle beraber.
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
Toplumsal değerlerin temel özellikleri şunlardır: Toplumsal değerler, toplumun bütünü ya da toplumsal grup üyeleri tarafından bilinir, benimsenir ve bunlara.
REHBERLİK DERSİ III.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KONU:SOSYAL ÖRGÜT, RESMİ KURUM ÖZEL ANTAKYA ATA KOLEJİ
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

OKULLARDA SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI

Okullarda, okul müdürlüğünün izniyle danışman öğretmen rehberliğinde her öğrenci ilgi duyduğu eğitsel kulübe katılıp çalışabilir. Her sene başında eğitsel kulüplere katılacak öğrenciler seçimle belirlenir.

Sosyal ve Eğitsel Etkinlikler Okullarımızda sosyal ve eğitici etkinlikler yapılır. Bu etkinliklere kendi isteğimiz ve arkadaşlarımızın seçimi ile katılabiliriz. Herkes ilgi ve isteklerine göre seçileceği eğitsel kulüpte sosyal çalışmalar yapar.

Eğitsel Kulüplerin Yararları; * Arkadaşlığı güçlendirir. * Sorumluluk duygusu kazandırır, * Kendine güveni sağlar. * Dayanışma duygusu geliştirir. * Planlı çalışma alışkanlığı kazandırır.

* Sorunlarla ilgilenme ve proje geliştirme alışkanlığı kazandırır. * Boş zamanları değerlendirme alışkanlığı kazandırır. * Sorunlarla ilgilenme ve proje geliştirme alışkanlığı kazandırır. * Demokratik bir ortamın oluşmasını sağlar. Eğitsel kulüpler içinde görev alarak becerilerimizi geliştirebiliriz. Toplum içinde kabul görmemizi sağlarız.

Öğrencilerin sosyal etkinlikleri : Öğrenciler de derslerin dışında birçok sosyal etkinliklerde bulunur. Örneğin okullardaki eğitsel kulüplere üye olurlar. Bu eğitsel kulüplere üye olurken sevdikleri, yapmak istedikleri faaliyetleri seçerler. Arkadaşlarıyla teneffüslerde oyunlar oynarlar, futbol ve satranç karşılaşmaları yaparlar.

İş bölümü yapmanın yararları : 1. İş bölümü yapıldığında herkes görevini bilir. 2. Herkes konu hakkında söz sahibi olur. 3.Belirlenen kurallara uyulur. 4. Bireyler birbirleriyle ilgilenir. 5. İşler kısa sürede yapılır. 6. Evde, okulda, çevrede işler paylaşıldığında bireyler daha huzurlu ve mutlu olurlar.

Okullardaki eğitsel kulüplerden bazıları; Kültür ve Edebiyat Kulübü Yayın ve İletişim Kulübü Bilim-Fen ve Teknoloji Kulübü Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü Müzik Kulübü Resim Kulübü Folklor Kulübü Kütüphanecilik Kulübü Satranç Kulübü Gezi ve Turizm Kulübü Sivil Savunma Kulübü gibi bir çok kulüp vardır.

Eğitsel Kulüplerden Bazılarının Görevleri: Temizlik Kulübünde çalışın öğrenciler; Yerlere çöp atanları uyarır. Sınıfın temizliğine dikkat eder. Okul çevresinde temizlik için arkadaşlarını örgütler. Kızılay Kulübünde çalışan öğrenciler; Yardım toplar. Pul satar. Ecza dolabında ilaç bulundurur. Yaralanan arkadaşlarına ilk yardımı yapar.

Sivil savunma kulübünde çalışan öğrenciler; Kitaplık Kulübünde çalışan öğrenciler; Sınıf kitaplığından sorumludur. Sınıf kitaplığına kitap sağlamak için çeşitli çalışmalar yapar. Kitaplıktaki kitapları kaplar ve numaralandırır. Yıpranmış kitapları onarır. Kitapları sınıf kitaplık defterine kaydeder. Kitapları arkadaşlarına tanır. Sivil savunma kulübünde çalışan öğrenciler; Deprem ve yangın tatbikatı yaptırır. Deprem ve yangın hakkında panolar düzenler. Yaptığı çalışmalarla arkadaşlarını bilinçlendirir.