ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
Ders geçme sistemi bilgilendirme
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
2010 Yılı Yer Değiştirmelerde Dikkat Edilecek Hususlar.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
MEB tarafından açıklanan YENİ SINAV SİSTEMİ Eğitim-öğretim yılında,  8.Sınıf öğrencilerine Kasım ve Nisan ayının sonunda, 6 dersten Merkezi.
Nizip Rehberlik ve Arastırma Merkezi – Rehberlik Hizmetleri Bölümü Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavları.
Aday Öğretmenlik İşlemleri
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
T.C HALİLİYE KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ 2014 TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
ÇAKIR ORTAOKULU Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ. PUAN Ortaöğretimde Sınav, ödev, projeler ve uygulamalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Ortaöğretimde.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
Destek Eğitim Odaları.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ.
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ? NASIL.
MALİYE BAKANLIĞI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI 1 V ergi D enetim Kurulu Başkanlığı.
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü T.C. ZONGULDAK VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Mayıs 2016.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
DEVLET MEMURLARI KANUNU DEVLET MEMURLARI KANUNU MALİ HÜKÜMLER.
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü
Aday Öğretmenlik İşlemleri
T.C Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü Performans Değerlendirme Semineri.
SBS. 8. SINIFTAN SONRA SBS FEN LİSESİ ÖZEL FEN LİSESİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖZEL OKULLAR ANADOLU LİSESİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ANADOLU MESLEK.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
ÖDÜLLENDİRME Milli Eğitim Bakanlığı mensuplarına Takdir ve Teşekkür Belgesi Verilmesi hakkında Yönerge.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
OKULDA İŞGÖREN HİZMETLERİ
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
OKULDA PERSONEL HİZMETLERİ
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ USUL VE ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK.
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİNİN UYGULANMASI KAPSAMINDA YAPILACAK FAALİYETLER ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ ÜÇÜNCÜ BÖLÜMÜNDE YER ALMIŞTIR. ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİNİN İŞLEYİŞİ VE DANIŞMAN ÖĞRETMENLER İLE İLGİLİ BAKANLIKÇA HAZIRLANACAK OLAN ADAY ÖĞRETMENLERİN YETİŞTİRİLMESİ YÖNERGESİ İLE TAM OLARAK NETLEŞTİRİLECEKTİR.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 1- Aday öğretmenlerin, en az bir yıl fiilen görev yapmaları ve performans değerlendirmesine göre başarılı olmaları şartlarıyla, Bakanlıkça yapılacak yazılı veya yazılı ve sözlü sınava girmeye hak kazanacaklardır.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 2- Aday öğretmenlerin, görev yaptığı eğitim kurumunda ve eğitim ortamında Aday Öğretmen Performans Değerlendirme Formu üzerinden, göreve başladığı ilk dönemde bir, takip eden dönemde ise iki defa olmak üzere, il millî eğitim müdürünce görevlendirilecek maarif müfettişi, aday öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumu müdürü ve eğitim kurumu müdürünün görevlendirdiği danışman öğretmenden oluşan değerlendiriciler tarafından toplamda üç defa değerlendirilecekleri,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 3- Birinci ve ikinci değerlendirmenin aday öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumunda eğitim kurumu müdürü ve danışman öğretmen tarafından bireysel olarak ayrı ayrı yapılacağı, 4- Üçüncü değerlendirmenin ise maarif müfettişi, eğitim kurumu müdürü ve danışman öğretmen tarafından ayrı formların bireysel olarak doldurulması suretiyle bir arada yapılacağı,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 5- Performans değerlendirmesinin bir dönemde en az iki ay fiilen öğretmenlik görevi yapan aday öğretmenler hakkında uygulanacağı 6- Birinci, ikinci ve üçüncü değerlendirme puanlarının; her bir değerlendirme için değerlendiricilerin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak ayrı ayrı belirleneceği,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 7- Nihai performans değerlendirme puanının belirlenmesinde;   birinci değerlendirme sonucunun %10’unun ikinci değerlendirme sonucunun %30’unun, üçüncü değerlendirme sonucunun ise %60’ının dikkate alınarak, 100 üzerinden en az 50 ve üzerinde puan alanların sınava girmeye hak kazanacağı,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 8- Performans değerlendirmesinde başarılı olamayanların öğretmenlik unvanını kaybederek memuriyetle ilişikleri kesileceği hususu ile bunlardan aday öğretmenliğe başlamadan önce ilgili mevzuatına göre devlet memurluğunda adaylıkları kaldırılarak asıl memurluğa atanmış olanların, Bakanlıkta kazanılmış hak aylık derecelerine uygun memur kadrolarına atanacakları,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 9- Göreve başlama tarihine göre en az bir yıl fiilen çalışan ve performans değerlendirmesinde başarılı olan aday öğretmenlerin, Bakanlıkça belirlenecek merkezlerde ve tarihlerde yazılı ve sözlü sınava veya sadece yazılı sınava girecekleri ve 657 sayılı Kanun ve diğer kanunlar uyarınca aylıksız izinli geçirilen sürelerin bahse konu en az bir yıllık fiili çalışma süresinden sayılmayacağı, (Özetle; sınavların ya sadece yazılı ya da yazılı ve sözlü sınav şeklinde uygulanacağı.)

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 10- Sınavın, yazılı ve sözlü olarak yapılması halinde önce yazılı sınav yapılacağı, bu sınav sonuçlarının açıklanmasını beklemeden de sözlü sınav yapılabileceği, 11- YAZILI SINAVIN; Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılacağı ve sınavda aşağıdaki konulardan belirlenen ağırlıkta soru sorulacağı,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 12- Yazılı sınavda,  a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu %20,  b) Bakanlık teşkilatı, görevleri ve mevzuatı %30,  1) 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu  2) 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname  3) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun 4) 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 5) Görevin gerektirdiği diğer mevzuat   c) Öğretmenlik uygulamaları %50. 1) Eğitim öğretimin planlanması 2) Öğrenme ortamları 3) Sınıf yönetimi 4) Öğretim yöntem ve teknikleri 5) Ölçme değerlendirme olacak şekilde, YAPILACAKTIR.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 13- SÖZLÜ SINAVIN; illerde veya Bakanlık merkezinde oluşturulacak sözlü sınav komisyonu/komisyonları tarafından yapılacağı,   Sözlü sınavda adayların, Aday Öğretmen Sözlü Sınav Değerlendirme Formu üzerinden; a) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade kabiliyeti ve muhakeme gücü, b) İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti, c) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı, ç) Topluluk önünde temsil yeteneği ve eğitimcilik nitelikleri, yönleriyle her konu 25 puan olmak üzere sözlü sınav komisyonu üyelerince ayrı ayrı DEĞERLENDİRİLECEKTİR.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 14- Sözlü sınav nihai başarı puanının, sözlü sınav komisyonu üyelerinin puanlarının aritmetik ortalaması alınarak belirleneceği,   15- Yazılı ve sözlü sınavların her birinin 100 tam puan üzerinden değerlendirileceği ve yazılı ve sözlü sınavlardan alınan puanların aritmetik ortalamasının aday öğretmenin başarı puanını oluşturacağı,

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 16- Başarı puanı 60 ve üzerinde olan aday öğretmenlerin başarılı sayılacağı,   17- Yalnızca yazılı sınav yapılması halinde sınavdan 60 ve üzerinde puan alanların başarılı sayılacağı, sınavda başarılı olan aday öğretmenlerin, valiliklerce öğretmen olarak atanacağı,.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 18- Sınavda başarılı olamayan aday öğretmenlerin; il içinde aynı hizmet bölgesinde ve aynı hizmet alanında başka bir eğitim kurumunda valiliklerce görevlendirilerek yeniden performans değerlendirmesi ve sınava tabi tutulacağı ve bu kapsamdaki aday öğretmenlerden performans değerlendirmesinde başarılı olamayanlar ile sınavda başarısız olanların öğretmenlik unvanını kaybedeceği ve memuriyetle ilişiklerinin KESİLECEKTİR.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 19- Sınavda iki kez başarısız olan öğretmenlerden aday öğretmenliğe başlamadan önce ilgili mevzuatına göre devlet memurluğunda adaylıkları kaldırılarak asıl memurluğa atanmış olanların, Bakanlıkta kazanılmış hak aylık derecelerine uygun memur kadrolarına ATANACAKTIR.

ADAY ÖĞRETMENLİK SÜRECİ 20- Aday öğretmenlerin performans değerlendirmelerinin, adaylık dönemindeki eğitimleri ile yazılı ve sözlü sınavlarına ilişkin iş ve işlemlerin Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü koordinesinde YÜRÜTÜLECEKTİR.

TEŞEKKÜRLER BANDIRMA - 2016