1 HEDEF 2023 KENTSEL DÖNÜŞÜMLE AFETLERE HAZIR TÜRKİYE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

6306 sayılı Kanun Kanunun amacı: Afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde, fen ve sanat norm.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
KENTSEL DÖNÜŞÜM KÖSE & KÖSE HUKUK DANIŞMANLIK BÜROSU
HAYIR HAYIR HAYIR Staj Yeri Buldun mu? EVET EVET
KONULAR 1.Kanun ve Mevzuat 2.Kanunun Amacı 3.Kanundan Nasıl Faydalanacağı 4.Riskli Yapıların Tespiti 5.İtiraz ve Yıkım Süreci 6. Kanunun Sağladığı Finansal.
6831 SAYILI ORMAN KANUNUNA GÖRE ORMAN SINIRLARI DIŞINA ÇIKARILAN YERLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ İLE HAZİNEYE AİT TARIM ARAZİLERİNİN SATIŞ İŞLEMLERİ 1.
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
Tanımlar Madde 2 - (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
DERNEK KURMAK Yasal Prosedür.
VAN İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜ
ADRES BİLGİLERİNİN TUTULMASINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 18 AĞUSTOS 2006 Mustafa DÖNER Genel.
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
MEVZUAT DEĞERLENDİRMESİ
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ R.G
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
LİSANSSIZ HİDROELEKTRİK SANTRALLER
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
Resmi Gazete Tarihi: R.G.Sayısı:28603
Kurulun İnceleme ve Araştırması
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
KENTSEL DÖNÜŞÜM & UYGULAMALARI
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Müracaat ve Şikayetler
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Kentsel Dönüşüm (6306 sayılı Kanun Uygulamaları) Hazırlayan
“AFETLERE HAZIR TÜRKİYE”
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
KADASTRO
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
HOŞGELDİNİZ.
Sağlam Temeller İnşaa Eder
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
YENİ SAYIŞTAY KANUNUNDA ÖNGÖRÜLEN HESAP YARGILAMASI VE KANUN YOLLARI
Seyahat Acentaları Kuruluş ve Sayısı
REHBERLİK YÖNETMELİK-2
REHBERLİK YÖNETMELİK 2014.
6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve Uygulamaları Kentsel Dönüşüm Tapu Dairesi Başkanlığı Hazırlayan Sabahattin.
OLAĞAN GENEL KURULDA YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER
KENTSEL DÖNÜŞÜM (6306 Sayılı Kanun Uygulamaları) Mustafa BAŞER Tapu Sicil Müdür Yrd. Uşak Tapu Müdürlüğü.
İŞYERLERİNDE İŞİN DURDURULMASINA DAİR YÖNETMELİK
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Sendikaların Faaliyetleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ VE TÜKETİCİ MAHKEMESİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

1 HEDEF 2023 KENTSEL DÖNÜŞÜMLE AFETLERE HAZIR TÜRKİYE

 Riskli Yapıların Tespiti  İtiraz ve Yıkım Süreci  Anlaşma ve Yeniden Yapım Süreci 2 Sunu Başlıkları

Riskli Yapıların Tespiti 3

4 Muhtemel bir afet anında yıkılma ve ağır hasar görme ihtimali bulunan ve böylece içinde yaşayanların can güvenliği bakımından riskli olan binaların tespitinin yapılarak, bu binalardan insanların tahliyesini sağlamak ve bu binaların yerine can ve mal güvenliğini temin edecek sağlıklı ve güvenli yapıların yapılmasını sağlamaktır sayılı Kanunun Amacı

Kanun ve İlgili Mevzuat  6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun  6306 sayılı Kanun’un Uygulama Yönetmeli ği 5

Riskli Yapı 6306 sayılı Kanun’da; “Riskli alan içinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmi ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapı” olarak tanımlanmıştır. 6

Riskli Yapı Tespiti; kendi başına kullanılabilen, üstü örtülü ve insanların içine girebilecekleri ve insanların oturma, çalışma, eğlenme veya dinlenmelerine veya ibadet etmelerine yarayan yapılar ile hayvanların ve eşyaların korunmasına yarayan yapılar hakkında yapılır. Riskli Yapı Tespiti 7

İnşaat halinde olup ikamet edilmeyen yapılar ile metruk olması veya bir kısmının yıkılması sebepleriyle yapı bütünlüğü bozulmuş olan yapılar riskli yapı tespitine konu edilmez. 8 Riskli Yapı Tespiti

Riskli Yapıların Tespiti Başvurusu 9 Yapı maliki, binasının risk durumunu tespit ettirmek için, tapu ve kimlik fotokopisi ile Bakanlıkça lisanslandırılmış olan kurum veya kuruluşlara başvurur.

Riskli Yapı Tespitinde Yetkili Kurum ve Kuruluşlar 10 RİSKLİ YAPI TESPİTİ Lisanslandırılmış Kurum ve Kuruluşlar Belediyeler Müdürlüklerimiz İl Özel idareleri

Lisanslandırma İş ve İşlemleri 11  Riskli yapı tespit raporunun hazırlanmasında görev alacak mühendislerde aranan şartlar :  İlgili meslek odalarına üyeliklerinin devam ediyor olması,  Mesleklerinde fiilen en az beş yıl çalışmış olmaları ve bu hususları belgelendirmeleri,  Bakanlıkça veya Bakanlıkça uygun görülen kurum ve kuruluşlarca düzenlenecek eğitim programlarına katılmaları, eğitim sonunda yapılacak yazılı sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan alarak katılım belgesi almış olmaları,

Riskli Yapı Tespitinde Kurum ve Kuruluşlar 12 Vatandaşlarımız adresinden binalarının risk tespitini yaptırabilecekleri kurum ve kuruluşları öğrenebileceklerdir. Ülke genelinde 1050 adet kurum ve kuruluş lisanslı olup, lisanslandırma işlemleri halen devam etmektedir.

 Lisanslı kurum ve kuruluşların lisanslarının iptal edilmesi durumları:  Lisans başvurusunda gerçeğe aykırı bilgi ve belge sunulması,  Lisanslandırma şartlarının kaybedilmesi,  Taahhüde ve gerçeğe aykırı olarak, risksiz bir yapının riskli veya riskli bir yapının risksiz olarak tespit edilmesi veyahut mevcut olmayan bir yapı hakkında riskli yapı tespit raporu hazırlanması,  Riskli yapı tespiti neticesini etkilemeye yönelik olarak, yapıya ilişkin verilerin eksik ve yanlış alınarak hesaplama yapılması sebebiyle daha önce yazılı olarak uyarılmış olması,  Riskli yapı tespitini sürüncemede bırakacak şekilde, 7 nci maddenin dördüncü fıkrasındaki otuz günlük süre içinde, riskli yapı tespit raporundaki eksikliklerin düzeltilerek raporun Müdürlüğe sunulmaması, Lisanslandırma İş ve İşlemleri 13 Yukarıdaki fiillerin oluşması durumunda 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uyarınca Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.

Riskli Yapıların Tespiti 14 Riskli Yapılar; Riskli Yapıların Tespit Edilmesine İlişkin Esaslar hükümleri kapsamında yapılacak çalışmalara göre tespit edilir.

15 Riskli Yapıların Tespiti ve Bildirimi Lisanslı kurum veya kuruluşlar tarafından hazırlanan riskli yapı tespit raporu, incelenmek üzere 10 iş günü içerisinde Müdürlüğe gönderilir.

Riskli Yapıların Denetimi Rapor Müdürlük tarafından incelenir. Eksik veya yanlış hazırlanmış olan raporlar düzeltilmesi için lisanslı kuruluşa iade edilir. (Geri Bildirim) 16 Lisanslı kuruluş, riskli yapı tespit raporunda Müdürlük tarafından tespit edilen eksik ve yanlış hususları, geri bildirim tarihinden itibaren 30 gün içinde düzelterek, Müdürlüğe sunmak zorundadır. Müdürlük

İnceleme sonucunda riskli bulunan yapılar 10 iş günü içinde tapu müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir. İlgili yönetmeliğe uygun olarak hazırlanmış raporlar kabul edilir ve ARAAD. net sistemi üzerinden onaylanır. Müdürlük 17 Riskli Yapıların Denetimi

Riskli Yapıların Maliklere Bildirim Süreci 18 İlgili tapu müdürlüğünce, söz konusu yapı ile ilgili olarak tapu kütüğüne “riskli yapı” belirtmesi işlenir ve durum hak sahiplerine tebliğ edilir. Tapu Müdürlüğü

19 Hak sahiplerine yapılacak olan tebligatta, “yapının riskli olarak tespit edildiği, tebligat tarihinden itibaren 15 gün içinde riskli yapı tespitine karşı Müdürlüğe itiraz dilekçesi verilebileceği, idarece belirlenecek süre içinde yapının yıktırılması gerektiği” hususları yer alır. Riskli Yapıların Maliklere Bildirim Süreci Tapu Müdürlüğü

20 İtiraz ve Yıkım Süreci

İtiraz Süreci 21 Tapu tarafından yapılan tebligat tarihinden itibaren 15 gün içinde malikler veya kanuni temsilcileri tarafından riskli yapı tespitine karşı İl Müdürlüğüne dilekçe ile başvurulur.

İtirazın Değerlendirilmesi 22 TEKNİK HEYET (7 Üye) Üniversitelerden 4 Üye Bakanlık Teşkilatından en az ikisi İnşaat Mühendisi 3 Üye

Yıkım Süreci 23 Riskli olduğu kesinleşen yapıların yıktırılması için Müdürlük tarafından İdaresine (Belediye veya İl Özel İdaresi) yazı yazılır.

Yıkım Süreci. İlgili idare tarafından tebligat yoluyla riskli olarak tespit edilen taşınmazın maliklerine 60 günden az olmamak üzere süre verilerek yapının yıktırılması istenir.. Yapı maliklerinin müracaatı üzerine, idare tarafından yıkım ruhsatı düzenlenir. 24

25 Yıkım Süreci ve Yıkım Ruhsatı İdare tarafından, maliklerden en az birinin başvurusu ile ‘yıkılacak yapının tahliye edildiğine ve elektrik, su ve doğalgaz hizmetlerinin kapatıldığına dair ilgili kurum ve kuruluşlardan alınmış belgelerin sunulmasına istinaden’ diğer maliklerin muvafakatı aranmaksızın, 6 iş günü içerisinde düzenlenir.

Yıkım Süreci. Verilen süre içinde yapının yıktırılıp yıktırılmadığı kontrol edilir ve yapı yıktırılmamış ise “yapının idari makamlarca yıktırılacağı” belirtilerek 30 günden az olmak kaydıyla ek süre verilir. 26

. Verilen süreler içinde, riskli yapıların maliklerince yıktırılmaması halinde, riskli yapılara elektrik, su ve doğal gaz verilmemesi ve verilen hizmetlerin durdurulması ilgili kurum ve kuruluşlardan istenilir ve maliklere verilen süreler içinde riskli yapıların yıktırılmadığı mülki amire bildirilir. 27 Yıkım Süreci

. Söz konusu riskli yapıların tahliyesi ve yıktırma işlemleri, yıktırma masrafı öncelikle dönüşüm projeleri özel hesabından karşılanmak üzere, mahalli idarelerin de iştiraki ile mülki amirler tarafından yapılır veya yaptırılır. 28 Yıkım Süreci

29 Riskli Yapının Güçlendirilmesi 6306 sayılı Kanun kapsamında riskli yapı olarak tespit edilen binaların, talep edilmesi halinde yıktırılması yerine güçlendirilmesi de mümkündür.

Risk yapı tespiti talebi Tespit yapılması ve rapor haz. Tapuya bildi. ve maliklere tebligat gön. İtiraz süreci Rapor inceleme ve onayı Riskli yapının yıkımı ve kontrolü Yıkım sonrası anlaşma (15. md.) Yeni uygulama Açık artırma Teknik heyet inceleme RİSKLİ YAPI SÜRECİ 30

31 Anlaşma ve Yeniden Yapım Süreci

32 Anlaşma ve Yeniden Yapım Süreci Üzerindeki bina yıkılarak arsa haline gelen parselin malikleri tarafından değerlendirilmesi esastır.

33 Anlaşma ve Yeniden Yapım Süreci Parsellerin tevhit edilmesine Münferit veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama yapılmasına Yeniden bina yaptırılmasına Payların satışına Kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine  Yapılacak uygulama kapsamında, malikler tarafından, karar verilebilir.

34 TOPLANTI SÜRECİ Bütün maliklerce oy birliği ile karar verilememiş ise;. Riskli yapı değeri malikler tarafından, SPK değerleme kuruluşlarına tespit ettirilir.. Maliklerden birinin istemi üzerine, bütün malikler toplantıya çağrılır.. Toplantıda oybirliği ile anlaşmaya varılamazsa, yapılacak uygulamaya sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir.

35. Alınan karar tutanağa bağlanır ve karara katılan maliklerce imzalanır. Bu karar, karara katılmayanlara ve toplantıya iştirak etmeyenlere noter vasıtasıyla tebliğ edilir.. Tebliğde; 15 gün içinde kararı kabul etmeyenlerin arsa paylarının anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılacağı, satış gerçekleşmezse Bakanlıkça Hazine adına alınacağı belirtilir. Açık Artırma Usulü

36  Anlaşmaya katılmayan maliklerin bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, Bakanlıkça rayiç değeri tespit ettirilerek -bu değerden az olmamak üzere- anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. Bu suretle paydaşlara satış gerçekleştirilemediği takdirde, bu paylar, Bakanlığın talebi üzerine, tespit edilen rayiç bedeli de Bakanlıkça ödenmek kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edilir. Açık Artırma Usulü

37 Paydaşların kararı ile yapılan anlaşmaya göre uygulama gerçekleştirilir. Anlaşma ve Yeniden Yapım

sayılı Kanun’da “Bu Kanun uyarınca gerçekleştirilecek uygulamalarda yeni yerleşim alanı olarak kullanılmak üzere, TOKİ’nin veya İdarenin talebine bağlı olarak veya resen, Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenen alan” olarak tanımlanmıştır. Rezerv Yapı Alanı

39 Rezerv yapı alanları ;  Riskli alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapılarda ikamet edenlerin nakledileceği konut ve işyerleri olarak,  Riskli alanlarda ve bu alanlar dışındaki riskli yapılarda ikamet etmeyen kişilere satışı yapabilecek her türlü yapı ile gelir ve hasılat getirecek her türlü uygulamada kullanılmak amacıyla, oluşturulur.  6306 sayılı Kanun kapsamında bugüne kadar 49 adet rezerv yapı alanı belirlenmiştir. Rezerv Yapı Alanı