BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
3D DEFTER VE SES.
Öğretmen Yetkinlikleri
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
R. Orçun Madran.
SOSYAL BİLGİLER NEDİR?.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
MERHABA.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
 SINAV.  YGS’ de 6 çeşit puan türü vardır. YGS-1 ve YGS-2 eski sistemdeki Sayısal YANİ MF puan türleridir.  YGS-3 ve YGS-4 eski sistemdeki Sözel.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Bili ş sel Geli ş im ve Dil Geli ş imi.  Giri ş  Büyüme ve Geli ş im  Geli ş im Dönemleri ve Geli ş imin Temel İ lkeleri  Geli ş im Alanları  Erken.
Bilimler Formal Bilimler (Matematik, Mantık, İstatistik, Bilgi Teorisi, Bilgisayar Bilimi) Fiziksel Bilimler (Fizik, Kimya, Biyoloji, Astronomi, Yerbilim)
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Türk-İslam Arkeolojisi
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ. İnsanlık tarihinin en büyük organizasyonu olan toplumların; yapısını, gelişimini, değişimini, örgütlenme şekillerini ve kültürel dünyasını.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı İncelenmesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?

SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNİN AMACI Sosyal Bilgiler Ulusal Konseyi (NCSS) tarafından yapılan tanıma göre, sosyal bilgiler; Vatandaşlık becerisini geliştirmek için sosyal ve beşeri bilimleri birleştiren bir derstir. … Sosyal bilgiler; beşeri bilimler, matematik ve doğa bilimlerinden uygun içeriklerin yanı sıra, din, sosyoloji, psikoloji, siyaset bilimi, felsefe, tarih, hukuk, coğrafya, ekonomi, arkeoloji, antropoloji gibi disiplinleri kullanarak koordine edilmiş, sistematik bir çalışma sağlar.

SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNİN AMACI Sosyal bilgilerin iki temel amacı; çocukları vatandaşlık sorumluluklarını üstlenmelerini için hazırlamak ve gerekli bilgi, beceri ve davranışları birleştirerek sosyal bilgileri diğer konulardan ayırmaktır.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR İlerlemeci Eğitim ile Burada ve Şimdi (Here and Now) Programı Lucy Sprague Mitchell, öğretmenlerin çocukların çevrelerindeki dünyaya ilişkin anlayışlarını genişletebilecekleri ve zenginleştirebilecekleri uygulamalı ve ayrıntılı bir yöntem geliştirdi. O, sosyal bilgiler programının, çocukların çevresindeki kültüre, keşfettikleri şeylere ve deneyimlerine; yani “burada ve şimdi (Here and Now) anlayışı”na dayanması gerektiğine inanıyordu.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR İlerlemeci Eğitim ile Burada ve Şimdi (Here and Now) Programı

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Sosyal Yaşam Programı Mitchell teorisini oluştururken, Patty Smith Hill okul organizasyonunda demokrasi ilkelerini uygulamak, alışkanlıkların ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak amacıyla bir program başlattı.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Sosyal Yaşam Programı ‘Sosyal Yaşam Yaklaşımı’, küçük çocukların gelişimsel olarak bir grup ile birlikte yaşamak için gerekli olan becerileri öğrenmeye hazır olduğunu savunmuştur.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Sosyal Yaşam Programı

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Tatil Programı/Belirli Gün ve Haftalar Erken çocukluk eğitiminde sosyal bilgilere yönelik bir diğer ortak yaklaşım da; faydalı öğrenme bölümleriyle çocuklara rehberlik eden ama öğretmenlere büyük bir sıkıntı yaratan bir program olan tatil programıdır.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Programı Etkileyen Toplumsal Güçler ve Teoriler Yirminci yüzyılın ortalarında iki büyük toplumsal güç sosyal bilgiler programını etkilemiştir.

SOSYAL BİLGİLERE İLİŞKİN ESKİ YAKLAŞIMLAR Programı Etkileyen Toplumsal Güçler ve Teoriler Bunlar; Sovyetler Birliği’nin Sputnik’i fırlatışı ve 1960’ların sivil haklar hareketi’dir. Bunlar dışında özellikle Piaget (Piaget & Inhelder, 1969) ve Vygotsky’nin (1978) teorileri de programı etkilemiştir.

GÜNÜMÜZDE SOSYAL BİLGİLER Programı Etkileyen Toplumsal Güçler ve Teoriler Bugünün sosyal bilgileri, geçmişe sıkıca bağlıdır. John Dewey’in felsefesi, Piaget ve Vygotsky’nin teorileri ve Mitchell’in çalışması, bu alanı etkilemeye devam etmektedir.

GÜNÜMÜZDE SOSYAL BİLGİLER Programı Etkileyen Toplumsal Güçler ve Teoriler Fakat bugünün okullarında sosyal bilgiler, geçmişten daha fazlasına dayanmaktadır. NCLB gibi sosyal ve politik güçler yanında öğrenme teori ve araştırmaları da, bugünün sosyal bilgiler programını etkilemektedir.

GÜNÜMÜZDE SOSYAL BİLGİLER Programı Etkileyen Toplumsal Güçler ve Teoriler Sosyal bilgiler öğretimi ve öğrenimi şu özellikler olduğunda güçlüdür: Aktif Anlamlı Bütünleştirici İlgi çekici ve Değer temelli.

GÜNÜMÜZDE SOSYAL BİLGİLER Erken Çocukluk Eğitimi İçin Program Modelleri Şu anda erken çocukluk eğitiminde sosyal bilgilerin ne’liğini ve nasıl’ını yansıtan üç program modeli, kullanılmaktadır.