KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 13 Yazma Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİN YÖNETİM BECERİLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Başlıca Öğrenme Stratejileri
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Özel Öğretim Yöntemleri
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
21. Yüzyıl becerileri.
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
DUYGU KUMBARAMDA DOSTLUK BİRİKİYOR!
İNGİLİZCE BİRİMİ EĞİTİM PROGRAMI Tel: ORTAK DERSLER.
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Öğrenme Stratejileri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
B ILIŞIM TEKNOLOJILERINDE ETIK SORUNLAR D ERS : BILIŞIM ETIĞI K ONU : FİKRİ MULKİYET VE ERİŞİM YALIN KILIÇ TÜREL Ekim-BOTE-4-ELAZIĞ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
MERHABA.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Sosyal Kabulün Artırılması
BE BEP NEDİR ?.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

KISIM 4 Sınıfta Biliş

BÖLÜM 13 Yazma

Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı

Yazma Ödevi Dış Bellek

Uzun Süreli Bellek Flower ve Hayes’in modelinde yazmanın bütün işlemlerini etkileyen ikinci ana bileşen uzun süreli bellektir.

İşleyen Bellek Ortamdan ve uzun süreli bellekten gelen bilgi Flower ve Hayes’in modelinin üçüncü ana bileşeni olan işleyen belleğinde birleştirilir.

Planlama Dönüştürme Gözden Geçirme Yazma Modelinin Bir Örneği

Yazmada Bireysel Farklılıklar Bilgiyi İşleme Farklılıkları Fikir Üretme Farklılıkları Planlama Farklılıkları Serbest yazmada, öğrenciler düzenleme, doğruluk ve bütünlük hakkında endişelenmeksizin mümkün olduğunca çok fikri hızlı bir şekilde üretmeleri için teşvik edilirler.

Düzenlemede Farklılıklar Anlam bütünlüğü, yazarların ve konuşmacıların fikirleri birleştirmek için dil araçlarını kullanmalarıyla ilgilidir. Uyumsal bağlar olarak adlandırılan bu dil araçları birçokşekle girebilir. Gönderimsel bağlar, zamirler (ör. Enrique uyuyakaldı. O yorgundu.) ve belirli tanımlık (ör. Üç yazar vardı: bir niteliksiz yazar, bir şair ve bir oyun yazarı.

Öğrencilerin Yazılarını Geliştirme Yazma İçin Bir İçerik Oluşturmak: Okuryazar Topluluk Bir okuryazar topluluk; okuma, yazma, konuşma ve dinleme etrafında düzenlenen bir ortamdaki bir grup bireyi kastetmektedir.

Okuryazar Topluluktaki Etkileşimler Akran Etkileşimleri Öğretmen-Öğrenci Görüşmeleri: Öğretmen-öğrenci görüşmesi

Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Öz düzenlemeli strateji gelişimi (ÖDSG) (self- regulated strategy development –SRSD) olarak adlandırılan yaklaşımları yazma stratejilerinin açık öğretimini okuryazar toplulukların birçok özelliği ile birleştirir.

Yazmayı Değerlendirme Sınav hazırlayanlar standart yazı türlerini hedefl eyen tam olarak hazırlanmış yazma iletilerini kesinlikle tercih ederler.

Öğretim İçin Öneriler: Yazma İşleminin Teşvik Edilmesi ve Yazma Becerilerinin Oluşturulması 1.Öğrencileri sıklıkla yazdırın 2.Yazma için gayri resmi, destekleyici bir ortam meydana getirin 3.Ön yazma stratejilerini vurgulayın 4.Bilgi birikimi anlatımını değil 5.Öğrencileri, verimli gözden geçirme stratejileri geliştirmeye teşvik edin 6.Teknolojiden faydalanın 7.Dil bilgisi ve dil mekaniklerini bir bütün olarak ele alın

Son Bir Not: Yaratıcı Yazma Yaratıcılık ve Yazmanın Değerlendirilmesi

Özetv Pek çok insan yazmayı, eğitimsel ve mesleki başarı için önemli olarak değerlendirmektedir. Bir kendini ifade etme aracı olarak da oldukça kıymetlidir ancak eğitimin diğer bazı boyutları kadar vurgulanmamaktadır. Yine de, yazma, nasıl geliştirileceği ve ona karşı olumlu tutumların nasıl artırılacağı ile ilgili oldukça fazla şey öğrenilmiştir.