27.04.2017 Sınıf Yönetimi Çağdaş yaklaşım; kurum içerisindeki insan unsuruna yönelik önemli bir süreçtir. Sınıf yönetiminin merkezinde ÖĞRENCİ bulunur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Güvenlik Raporlama Sistemi (GRS)
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
SABAHATTİN ZAİM İLKOKULU OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
Problem Çözme Becerileri
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğretim Tasarımı
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MERHABA.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
SINIFTA İLETİŞİM Öğretmenin sınıfta yargılayıcı değil, betimleyici dil kullanması etkili iletişim için önemlidir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
OKUL. Okul genel anlamda “toplumun ve bireylerin eğitim gereksiniminin planlı, programlı ve istendik bir biçimde karşılanabilmesi için kurulmuş formal.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri
Teknoloji Nedir?.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ANA BABA VE ERGENLİK.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL VE ÇEVRE GÜVENLİĞİ SEMİNER KONUSU
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıf yönetimi ve disiplin
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
EMPATİ-YARDIM ETME PROSOSYAL DAVRANIŞ
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

27.04.2017 Sınıf Yönetimi Çağdaş yaklaşım; kurum içerisindeki insan unsuruna yönelik önemli bir süreçtir. Sınıf yönetiminin merkezinde ÖĞRENCİ bulunur. Geleneksel Yönetim Çağdaş Yönetim Otorite Etkileşme Güdüleme

27.04.2017 Sınıf Yönetimi İdeal Öğretmen Modeli 1-Güvenilir kişilik 2-İnsan Sevgisi 3-Bireysel farklılıkları gören 4-Eğitim hakkına inanan 5-İnsan haklarına ve demokrasiye saygılı 6-Tehdit ve korkuya yer vermeyen, 7-İletişim becerileri yüksek

27.04.2017 Sınıf Yönetimi İdeal Öğretmen Modeli 8-Eğitim sürecini düzenleyen, değişime açık 9-Öğrencilere değer veren 10-Çifte standart uygulamayan 11-Öğrenci haklarını tanıyan 12-Disiplinle ilgili kuralları uygulayan

SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA 27.04.2017 Sınıf Yönetimi SINIF YÖNETİMİ VE DİSİPLİNLE İLGİLİ KURALLAR GELİŞTİRME VE UYGULAMA Sınıf Yönetimi, problemleri önlemeye yönelirken, Disiplin, problemler ortaya çıktıktan sonra izlenecek yolu gösterir.

Kontrolsüz ve aşırı kontrollü disiplin sorunları 27.04.2017 Sınıf Yönetimi Kontrolsüz ve aşırı kontrollü disiplin sorunları Kontrollü Sınıfa gürültülü biçimde girmek, otururken sıraya vurmak, sınıfta söz almadan konuşmak Kontrolsüz Uç noktada utangaçlık, seçici dilsizlik, yeni durumlara karşı korku içinde bulunmak

Sınıf Yönetimi ve Kurallar Geliştirme: 27.04.2017 Sınıf Yönetimi Sınıf yönetimde disiplinin etkisi nedir? Öğretmenler, sınıftaki verimliliğin disiplinin sağlanmasıyla olanaklı olduğunun bilincindedirler. Disiplin, sistemin işleyişine belirlilik, kararlılık kazandırır, belirsizliğin yarattığı rastlantısallığı, bilinmeyişin verdiği rahatsızlığı önler. Disiplin kavramının anlamında birlik sağlanmasında güçlük çekilse de, herkes disiplin gereğine inanmakta, başarıya giden yol olarak tanımlamaktadır. Sınıf düzeninin kurulması ve sürdürülmesinin öğrencilerin davranışları üzerindeki etkisi oldukça fazladır. Sınıf başarısı karşılıklı etkileşimler bütününün bir sonucu olduğundan, geleneksel anlamdaki disiplini, demokrasiyi yerleştirmeyi hedefleri içerisine alan okullarda, dolayısıyla sınıf içerisinde kullanmak uygun düşmemekte ve cezasız disiplin kavramının kullanılması tercih edilmektedir.

27.04.2017 Sınıf Yönetimi Cezasız disiplin nedir? Cezasız disiplin, disiplin kurallarının uygulanmasından öte bir kavram olup, sınıf ortamında bir öğrenme seti kurulmasını ve öğrencinin performansını etkileyecek bir çok değişkeni içerir. Öğrenme-öğretme seti kurulurken; öğrencinin hakları, gereksinimleri, ait olduğu kültürün özellikleri, okulun politikaları, diğer öğretmenlerle ilişkileri, eğitim programları ve amaçları öğretimin örgütlenmesi, öğretmenin, üyesi olduğu örgütler düşünülmeli ve bunlar dikkate alınarak uygulama yapılmalıdır. Cezasız disiplin uygulamalarında öğretmenin gücüyle, öğrencinin gücünün bir araya gelmesi söz konusu edilmediğinden sınıf yönetimi kolaylaşmaktadır. Öğretmenler tarafından öğrencilerin tanınması, onun hangi durumlardan etkileneceğinin bilinmesi, istenen davranışların çoğalmasına, istenmeyen davranışların azalmasına yardım edebilecektir.

Öğrenci zorlanmamalı sorumluluk bilinci geliştirilmelidir: 27.04.2017 Sınıf Yönetimi • Öğretmenlerin cezasız disiplin uygulamalarında ayrıca şunlara dikkat etmeleri gerekir: Öğrenci zorlanmamalı sorumluluk bilinci geliştirilmelidir: Öğrenciye okulun, sınıfın, ve sınıftaki arkadaşlarının amaçları anlatılır. Bunların gerçekleştirilmesinde her bir öğrencinin yardımı istenir. “Bunları yapmazsan seni kapının önünde bekletirim” diye gözdağı vermek yerine, kazançları öne çıkartılmaya çalışılır. Aşırıya kaçmamak koşuluyla suçluluk duygusu uyandırılarak sorumluluk bilinci geliştirilebilir.

27.04.2017 Sınıf Yönetimi • Öğrenci istenen davranışa inandırılmalıdır: İnsanları inandırmak oldukça güçtür. Öğrencinin inanması öğretmenine güven duymasıyla ilişkilidir. Öğrenciden yapmasını istediğimiz davranışın ona ne yarar getireceği belirtilebilir. İstenen davranışı yaptığında mutlu olabileceği, ödül kazanabileceği başkalarının ona saygı duyabileceği, başarılı olabileceği söylenebilir. Öğrenciler, öğretmenlere fazla inandıklarından, bizim de benzer davranışları yaptığımız ve bundan dolayı çevreden saygı gördüğümüz başarılı olduğumuz söylenebilir. Kısa senaryolar yazılabilir.

Sınıf Yönetimi • Öğrenci yargılamadan kabul edilmelidir: 27.04.2017 Sınıf Yönetimi • Öğrenci yargılamadan kabul edilmelidir: Sınıfta bir disiplin sorunu ortaya çıktığında hemen yargılama yapılmamalıdır. Sorunu kimin çıkarttığıyla değil, sorunun nasıl çözüleceğiyle ilgilenilmelidir. Sınıfça olayların nedenlerine inilmeli, birlikte çözüm getirilmelidir. Sorun yaratan öğrenci sınıfta bir birey olarak ele alınmalı, geçmişi, soyu v.b. işe karıştırılmamalıdır. Fazla “blöf” yapılmamalı, kesinlikle öğrenci korkutulmamalı, ona şefkatle yaklaşılmalı, sorumluluklarının yerine getirilmesi için teşvik edilmelidir. Hatta bu konuda öğrencilerle anlaşma yapılıp, “sınıf disiplin kurulu” oluşturulabilir. Sınıf disiplin kurulu öğrenciler arasından seçilmeli, başkanı, yazmanı, sözcüsü olmalı, sınıfta benimsenmesi gereken ilkelerin neler olduğunu ve bunlara uyulmaması halinde ne tür yaptırımlarla karşılaşılabileceğine ilişkin yazılı hükümler oluşturulmalıdır.

• Öğrenci çocuk değil bir yetişkin olarak görülmelidir: 27.04.2017 Sınıf Yönetimi • Öğrenci çocuk değil bir yetişkin olarak görülmelidir: Disiplin sorunlarıyla karşılaştırıldığında öğrenciyi azarlama, hakaret etme, “anlamlı” beden dili kullanma yerine, onlara yetişkin gibi davranılmalıdır. İnsanların hata yapabileceklerini, ancak bu hatalardan ders çıkarmaları gerektiği vurgulanmalıdır. “Siz benim yerimde olsaydınız durumu nasıl değerlendirirsiniz” sorusuyla çocuğun bilinçli düşünmesi sağlanabilir. Davranışlarımızda mutlaka tutarlılık olmalıdır.

• İstenen davranışı sergileyen öğrenci mutlaka görülmelidir: 27.04.2017 Sınıf Yönetimi • İstenen davranışı sergileyen öğrenci mutlaka görülmelidir: Geleneksel bakış açılarında istenen davranışı sergileyen öğrenciler, “şımarmaması için” görmezlikten gelinir. Öğretmenin amacı istenen davranışı öğrenciye kazandırmak olduğundan olumlu davranışlara pekiştireç verilmeli ve bu duruma sınıftaki arkadaşlarının ilgisi çekilmelidir. Davranışın görülmesi sözle olabileceği gibi, okşama, gülme, başla onaylama, alkışlama, el çakıştırma ve benzer şekilde olabilir. Öğrenciden ne beklenildiği açıkca ifade edildiğinde, sınıfın yönetiminde kolaylık sağlanabilir. Yukarıda bahsi geçen yaklaşımların yanı sıra aşağıdaki öneriler de dikkate alındığında sınıfın yönetiminde önemli bir bölümü oluşturan disiplin sağlamada başarı sağlanabilecektir.

27.04.2017 Sınıf Yönetimi Uygunsuz davranışta bulunan öğrenciye kısa bir bakışla kızgınlık ifadesi verilmeli ancak “bu bakış çok kısa sürmeli” ve arkadaşlarının dikkatini çekmemelidir. Öğretmenin bakışı kilitlenmemelidir. Öğrencinin sorunu anlaşılmalıdır, sınıf içerisinde özümlemeyeceği kestirilen (esneme, yorgunluk) sorunları dışarıda çözülmelidir. Beden dili kullanılabilir, öğrenciye doğru yürür gibi yapılabilir. Öğrenciye dokunulabilir, olumlu yönde konuşmaya yüreklendirilebilir. Olumsuz davranışın devam etmesi halinde davranışı kesmesi yönünde uyarılabilir. Öğrencinin yeri değiştirilebilir.

27.04.2017 Sınıf Yönetimi Bütün bu öneriler dikkate alındığında, yine başarısızlık söz konusu ise dersimizi gözden geçirip gerekiyorsa ders değişikliğine gitmek gerekebilir. Öğrencilerini sevmeyen öğretmenleri kötü öğretmenler olarak değerlendirmemek gerekir. Böyle öğretmenleri yeterli düzeyde öğretmen becerileriyle donatılmamış, eğitime gereksinimi olan öğretmenler olarak değerlendirmek gerekir.

Sınıf yönetiminde çok değişik yaklaşımlar benimsenebilir. 27.04.2017 Sınıf Yönetimi Sınıf yönetiminde öğrencilerin oturma şekli, sınıftaki resimler, haritalar, köşeler, bilgisayarlar, masalar, ısı, ışık, ses etkili olduğu gibi öğrencilerin değerlendirilmesi de etkili olmaktadır. Öğretmen sınıfını ustaca düzenleyip, öğrencinin öğrenme yaşantılarının artmasına yardımcı olmalıdır. Sınıf yönetiminde çok değişik yaklaşımlar benimsenebilir. Yaklaşımlar öğrencilerin yaş, cinsiyet, gelişim özellikleriyle ilgili olabileceği gibi okul yöneticilerinin tutumuyla, çevresel özelliklerle de ilgili olabilir.

Bu bakımdan sınıf yönetimi çok yönlü ve güç bir iştir. 27.04.2017 Sınıf Yönetimi Bu bakımdan sınıf yönetimi çok yönlü ve güç bir iştir. Öğretmenin, davranışların yönetimindeki değişik ilke ve yaklaşımları bilmesi, sınıf yönetimindeki uygulamaların zenginleşmesine yardımcı olacaktır. Hangi ilke ya da kuram ele alınırsa alınsın bunu işe dönüştürecek öğretmendir. Bu nedenle sınıf yönetiminde tüm öğeleri birleştirebilecek, gerektiği zaman yeni düzenlemeler yapabilecek öğretmenin rolü, belirleyici özellik taşımaktadır.