GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Pazarlama Giriş 1 1.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Girişimcilik.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, GİRİŞ Özellikle buharlı gemilerin ve tren yollarının gelişmesi, konaklama hizmetlerindeki.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
Pazarlama Giriş 1 1.
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
İşletme Yönetimi.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
Pazarlama İlkeleri.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama yerini, yeme içme yerlerini, alışveriş yerlerini, ören yerlerine giriş biletlerini, yapılması ve görülmesi gereken her şeyle ilgili bilgileri kapsayabilmektedir.

SEYAHAT EDENLERİN İHTİYAÇLARINA HİZMET ETMEK Turizm, seyahat edenlerin ihtiyaçlarını karşılamaya odaklı bir hizmet sektörüdür. Turizm hizmet sağlayıcılarının başarısı ve kârlılığı, seçilmiş hedef pazarların ihtiyaçlarını etkili ve verimli bir şekilde karşılamalarına bağlıdır.

SEYAHAT EDENLERİN İHTİYAÇLARINA HİZMET ETMEK Teknolojideki değişimler ve aracılar için komisyon sisteminin zorlamaları, dağıtım kanallarını sürekli geliştirmektedir.

NEDEN ARACILAR? Hava yolları, temalı parklar ve restoranlar gibi turizm hizmeti sunan işletmeler, müşterilerin bir kısmına doğrudan ulaşmakla birlikte, bir veya daha fazla aracılı dağıtım kanallarını da kullanabilirler.

NEDEN ARACILAR? Aracılar, turizm hizmet sağlayıcıları için çok sayıda potansiyel müşteriye hizmetleri düşük maliyetli tedarik ederek hayati derecede önemli bir görevi yerine getirirler.

BİR AŞAMALI (DOĞRUDAN) DAĞITIM KANALLARI Bir aşamalı dağıtım kanalları, seyahat edenlerin hizmet sunanlara doğrudan erişimlerini sağlayan, dağıtımın en basit hâlidir. Bu çeşit dağıtım kanallarında hizmet sunanlar, aracıların yardımı olmadan doğrudan seyahat edenler ile ilgilenirler.

İKİ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI İki aşamalı dağıtım kanalları, bir aşamalı dağıtım kanallarına oranla daha karmaşıktır. İki aşamalı kanalda, seyahat danışmanları (genellikle danışman ya da planlayıcı olarak adlandırılır) turizm hizmeti sunan işletmeler ile tüketicileri bir araya getiren aracı hizmeti sunarlar.

İKİ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Seyahat Acenteleri Her ne kadar teknoloji değişse bile, seyahat acenteleri hâlâ turizm hizmet sağlayıcıları ve seyahat edenler arasında önemli bir satış ve bilgi bağlantısı sağlamaktadır.

İKİ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Seyahat Acenteleri

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Üç aşamalı dağıtım kanalı daha önce açıklanan iki aşamalı ve doğrudan dağıtım kanalı aktivitelerinin ve özelliklerinin birçoğunu içermektedir. Ancak seyahat perakendecilerine ek diğer bir katman olarak turları ve diğer turizm ürünlerini bir araya toplayan ve pazarlayan toptancıları da dâhil etmektedir.

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Tur Operatörleri Tur operatörleri; tanım olarak tatil turlarını planlama, hazırlama, pazarlama ve zaman zaman da yürütme faaliyetleri ile uğraşan işletmelerdir.

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Turlar Bağımsız tur: Yabancı bağımsız tur/yerel bağımsız tur: Ağırlamalı tur (Hosted tur): Rehberli tur:

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Grupaj Acentesi ve Seyahat Kulüpleri Grupaj acentesi ve seyahat kulüpleri, özgün turizm dağıtım fonksiyonlarını yerine getiren toptancıların ve perakendecilerin özel birleşimidir.

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Teşvik Seyahatleri (Incentive) ve Toplantı Organizatörleri Teşvik seyahatleri kavramı 1. Bölüm’ de anlatılmıştı. Teşvik tur operatörleri, bu çeşit seyahat ayarlamalarında uzmanlaşmışlardır ve her türlü detayla ilgilenecek uzman personele sahiplerdir.

ÜÇ AŞAMALI DAĞITIM KANALLARI Teşvik Seyahatleri (Incentive) ve Toplantı Organizatörleri Toplantı organizatörleri ise kimi zaman organizasyon veya kongre planlamacıları olarak da adlandırırlar ve diğer önemli turizm aracılarıdır.

teşvik turu ve toplantı organizatörleri gibi çeşitli aracıları kapsar. ÇOKLU DAĞITIMIN GÜCÜ Turizm endüstrisinde ürünlerin satılması için çoklu kanal kullanılması, yaygın olarak karşılaşılan bir durumdur. Pazarlamada bu taktiğe çoklu dağıtım adı verilir. Daha önce de açıklandığı gibi turizm ürünü satanlar ile seyahat edenler arasındaki kanallar seyahat acenteleri, tur operatörleri, teşvik turu ve toplantı organizatörleri gibi çeşitli aracıları kapsar.

TURİST KURULLARI VE DİĞER ARACILAR Turistler bilgilenmiş biçimde satın alma kararları alabilmek için bilgiye ihtiyaç duymaktadır ki internet sayesinde bilgi eksikliği genellikle yaşanmamaktadır.

TURİST KURULLARI VE DİĞER ARACILAR Günümüzde yerel ticaret odaları ve turizm büroları ile kongre merkezleri genel turizm bilgileri sunabilecek kadar geliştiler. Bilgi teknolojileri alanındaki ilerlemeler sayesinde, turizm bilgisinin kullanımı ve bu bilgiye erişim yolları kökten değişmiş ve değişmeye de devam edecektir.

SATIŞ KİŞİSEL BİR DOKUNUŞ KATAR Ürün Bilgisi Elde Etme Müşteriye Yaklaşmak Müşteriyi Nitelendirmek Satış Tanıtımının Yapılması Satışın Gerçekleştirilmesi İzleme