PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi EYLÜL 2013.
Advertisements

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SEMİNERİ
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
KARMAŞIK SAYILAR.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME İlköğretim Kurumları Yönetmeliği maddeler
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
 Ü lkemizde gerek orta ö ğretime gerekse y ü ksek ö ğretime ge ç işte ç oktan se ç meli test tekniği uygulanmaktadır. Bunun doğal bir sonucu olarak ö.
ÖZEL KAŞGARLI MAHMUT İLKÖĞRETİM OKULU
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
REHBERLİK DERS II.
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AHMET YESEVİ İLKÖĞRETİM OKULU ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
GÜRÇEŞME ANADOLU LİSESİ
Ölçme Yönetmelik İlişkisi
Sınav Rehberliği Konusunda
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
T.C KOZLUK KAYMAKAMLIĞI İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
Son yıllarda yapılan bilimsel araştırmalar ve dünyadaki gelişmeler, çocukların yetenek alanlarının saptanması ve desteklenmesinin önemini ortaya koymuştur.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME PROGRAMI
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
B EP HAZIRLIĞI VE UYGULAMASI AŞAMALARINDA REHBER ÖĞRETMENIN YIL BOYUNCA KATKI SAĞLAYACAĞI ÇALIŞMALAR.
Alaşehir Selahattin Zuhal Barutçuoğlu Rehberlik Servisi.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
HOŞGELDİNİZ.
Türk Kızılayı Kartal Anadolu Lisesi
REHBERLİK DERS II.
Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi
Sunum transkripti:

PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde yapacakları çalışmalardır. (ilköğ. Kur. Yön.mad.4-o) 1.2. ve 3. sınıflarda öğrencilerin proje çalışmaları tamamen öğretmen gözlemlerine dayanır ve 8. sınıf öğrencileri, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel yada grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Her proje o dersin müfredatı içinde yer alan kazanım ya da kazanımlara yönelik olmalıdır. Kesinlikle müfredat dışı bir proje verimemelidir.

PROJELER-2 Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını teslim ederler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir. Öğrenciler bir dersten üçten fazla proje aldıkları taktirde projelerin ortalamaları alınır. Projeler hangi dönem verilecekse o dönemin en geç ilk dördüncü haftası öğrencilere duyurulmalıdır. Öğrencilere projelerin yapımı ve tamamlanması için en az 2 aylık bir süre tanınmalıdır? Öğrencilerin hangi ders ya da derslerden proje alacağına sınıflarda sınıf öğretmeni, sınıflarda ise şube rehber öğretmeni karar verir.

Projeler ölçüm, grafik, deney, şekil ve içerik bakımından zenginleştirilmelidir. Proje verilen öğrencinin ilgi ve isteklerine dikkat edilirken çevrenin imkanları da göz ardı edilmemelidir. Bilimsel bir çalışmanın aşamaları hakkında öğrenciler bilgilendirilmeli ve projelerin yapımı sırasında da öğrencilerden istenmelidir. Projeleri hazırlayan kişilere arkadaşlarına hitaben sunumu yaptırılmalıdır. Böylece sunanların özgüvenleri gelişirken dinleyenler de bilgilendirilmiş olacaklardır.

Öncelikle şube rehber öğretmenleri tarafından öğrencilere proje tercih dilekçeleri dağıtılır ve öğrencilerin kendi özgür iradeleri ile tercih dilekçelerini doldurur. Bu dilekçeler toplanarak şube öğretmenler kurulu ya da rehber öğretmen tarafından değerlendirilir. Öğrencinin hangi dersten proje alacağı şube rehber öğretmeni tarafından kendisine bildirilir.

6-A SINIFI PROJE DAĞILIM LİSTESİDİR

Çeşitli proje konularının bulunduğu liste branş öğretmenleri tarafından hazırlanarak sınıf panolarına asılmalıdır. Öğrencilere proje konularını inceleme ve karar vermeleri için ortalama birkaç günlük süre verilmelidirr.

7. SINIFLAR TERCİHLİ PROJE LİSTESİ

Bu süre sonunda gelen istekler öğretmen tarafından listelenmelidir. Tercih edilen konular imza karşılında öğrencilere proje olarak verilmelidir.

Sigaranın sağlığa zararları Hücre organellerini çizerek görevlerini yazınız. Atatürk’ün bilim ve fenle ilgili sözleri 2008 SBS 6.sınıf fen soruları ve çözümleri Ergenlik döneminde kız ve erkeklerde görülen değişmeler Gelişmiş ve az gelişmiş hücre çizimleri karşılaştırılmaları Seri ve peralel devreler Potansiyel ve kinetik enerji sınıf SBS fen soruları ve çözümleri sınıf SBS fen soruları ve çözümleri sınıf SBS fen soruları ve çözümleri Sıvılarda kaldırma kuvveti Mendel yasaları Adaptasyonlar ve önemi

Branş öğretmenleri tarafından her öğrenciye proje yönergesi hazırlanarak verilir. Bu yönergelerde Projenin konusu, hangi kaynaklardan bilgi toplayabileceği, projeyi nasıl hazırlayacağı, dereceli puanlama anahtarı ve son teslim tarihi mutlaka belirtilmelidir.

15/12/2012

SORULAR-CEVAPLAR Bir öğrenci isterse birden fazla dersten proje alabilir mi? CEVAP: Evet alabilir. Bir öğrenci isterse aynı dersten birden fazla proje alabilir mi? CEVAP: Evet alabilir. Bir öğrenci isterse her iki dönemde de proje alabilir mi? CEVAP: Evet alabilir.

Öğretmen öğrencilere proje verirken nelere dikkat etmeli? CEVAP:Öğrencinin ilgi, istek ve ihtiyacına. Not çizelgesinde proje notları için 3 sütun ayrılmış. Öğrenci aynı dersten üçten fazla proje almaları halinde nasıl bir uygulama yapılabilir? CEVAP: Projelerin ortalamaları yazılabilir. Öğrencinin hangi ders ya da derslerden proje alacağına kim karar verir? CEVAP: Şube öğretmenler kurulu veya şube rehber öğretmen Grup halinde verilen projelerde nelere dikkat edilmelidir? CEVAP: Grubun heterojen olmasına dikkat edilir. Okul başarısı düşük, orta ve iyi öğrencilerden oluşan bir grup kurulmalıdır.

Proje gruplarında görev bölümü yapmak gerekir mi? CEVAP: Öğrencilerin kendi aralarında görev bölümü yapmaları gerekir. Grup üyelerinin her birine aynı not mu? Yoksa farklı not mu verilir? CEVAP: Projenin yapım ve sunum aşamalarındaki performanslarına göre farklı puanlar verilebilir. Bir projede mutlaka bulunması gerekenler nelerdir? CEVAP: Tertip, düzen, temizlik, araştırma, kaynak tarama, Bilimsel süreç basamakları, özgünlük. Projelerin değerlendirilmesinde hangi araçlar kullanılır? CEVAP: Değerlendirme ölçekleri yada dereceli puan cetveli

BENİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM