Www.sakarya.edu.tr. 27 Ağustos 2015, SAÜ Senato www.sakarya.edu.tr European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

ETCF is funded by the European Union EU–TURKEY ODALAR FORMU TİCARET ODALARININ HİZMET KALİTELERİNİN GELİŞTİRİLMESİYLE GÜNEY MARMARA BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERİN.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.

1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24 Kalite yönetimi.
BOLOGNA SÜRECİ AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ (EUA) ve HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EKİM, 2006.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
ANTALYA KALİTE ÖDÜLÜ S Ü R E Ç Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya Kalite Ödülü’nün duyurulması (21 Mart 2003) Antalya.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ARDEB FONLARI I & II Doç. Dr. Ülkan Kılıç
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
MEBGEP / CBMoNE GERÇEKLEŞEN FAALİYETLER. Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali İşbirliği 2006 Programı Hibesi 3.7 MİLYON EURO PROJENİN BÜTÇESİ.
DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
ocak AŞAMALAR Türkiye Mükemmellik Büyük Ödülü 2010 Mükemmellikte Süreklilik Ödülü 2013 ISO Belgesi.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
AKREDİTASYON SÜRECİ: ANA KONULAR VE İŞLEYİŞ
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)

Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA)’nin bir hizmeti olan Kurumsal Değerlendirme Programı; yükseköğretim kurumlarının, yükseköğretim tecrübesi olan liderler tarafından gerçekleştirilen kapsamlı bir değerlendirme yoluyla en yüksek fayda elde etmelerini sağlamak üzere oluşturulmuş bir programdır. *Institutional Evaluation Programme-IEP Kurumsal Değerlendirme Programı (KDP)

KDP (IEP)’nın başlıca özellikleri; Öz-değerlendirme aşamasına güçlü bir vurgu, Avrupa ve uluslararası bakış açısı, Akran-değerlendirmesi yaklaşımı, Gelişim odaklılık, KDP, kurumu bütünüyle değerlendiren bir programdır. Kurumsal Değerlendirme Programı (KDP)

KDP (IEP)’nın odaklandığı konular; Stratejik Liderlik kapasitesi ve bunu destekleyen içsel yönetimin ve yönetişimin etkinliği, İçsel kalite süreçlerinin uygunluğu, Çıktıların karar alma ve stratejik yönetim süreçlerinde ne derece kullanıldığı, İçsel mekanizmalardaki eksikliklerin belirlenmesi, Değerlendirme KDP Rehberi temel alınarak yürütülmektedir. Kurumsal Değerlendirme Programı (KDP)

Ne yapmaya çalışıyor? Değerler, Misyon, Normlar, Hedefleri Nasıl yapıyor? Organisayonel özellikleri (yönetim yapıları, temel faaliyetleri vb.) İşlerini nasıl biliyor? Hedeflerin gerçekleştirilmes ini sağlayan içsel izleme ve kalite güvence düzenlemeleri Gelişim için nasıl değişiyor? Hızlı gelişme açısından kurumsal değişim kapasitesi Değerlendirme Mantığı

Değerlendirme Yöntembilimi Değerlendirme süreci şu 4 stratejik soruya dayanmaktadır; 1.Kurum ne yapmaya çalışıyor? – Kurumun normları, değerleri, misyonu ve hedefleri nelerdir? Nasıl tanımlanır? 2.Kurum nasıl yapıyor? – Kurumun organisayonel özellikleri (yönetim yapıları, temel faaliyetleri, sorumluluk dağılımı vb.) nelerdir? Karar alma süreçleri, süreçler vb. 3.Kurum işlerini nasıl biliyor? – Hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlayan içsel izleme, geri bildirim ve kalite güvence düzenlemeleri 4.Gelişim için kurum nasıl değişiyor? – Hızlı gelişme açısından kurumsal değişim kapasitesi

Değerlendirme Süreci Değerlendirme süreci bileşenleri; Öz-değerlendirme, 2 Saha Ziyareti, Değerlendirme raporu, Follow-up prosedürü; son değerlendirme raporunun yayınlanmasından sonraki 1 veya 3 yıl içerisinde kurum tekrar değerlendirilir.

Değerlendirme Süreci Aşama Tarih Aralığı Süreç 1Mart-Haziran 2015 Kurum IEP’ye katılmak üzere kayıt olur. 2Temmuz-Ekim 2015 IEP değerlendirme ekibini oluşturur. Katılan kurumlar IEP tarafından düzenlenen Hazırlık Çalıştaya/video konferansa katılarak süreçle ilgili bilgi alır. Eylül sonuna kadar programa katılım bedeli ödenir. 3 Ekim 2015 – Mart 2016 Öz-değerlendirme aşaması; kurum öz değerlendirme yapar ve IEP rehberine göre özdeğerlendirme raporu IEP’ye sunulur (Raporun ilk SZ’den dört hafta önce ulaşması gereklidir.) Dış değerlendirme süreci başlar; 1.Saha Ziyareti gerçekleştirilir. 4Nisan-Mayıs 2016 Kurum değerlendirme ekibi tarafından istenen ilave bilgileri sunar. 5Mayıs-Haziran 2016 Değerlendirme ekibi 2.Saha Ziyaretini gerçekleştirir ve sonunda sözel olarak değerlendirme raporu sunulur. 6Temmuz-Eylül 2016 IEP taslak raporu kuruma sunar. IEP tamamlanmış raporu kuruma gönderir ve web sayfasından ( yayınlar. 71 ya da 3 yıl sonra Follow-up kapsamında tekrar değerlendirilme

Değerlendirmeler, IEP değerlendirmeci havuzunun üyeleri tarafından yürütülmektedir. Ekip; eski veya mevcut rektör veya rektör yardımcılarından, kalite güvence süreçlerinde tecrübesi olan bir öğrenci ve ekip koordinatöründen (yükseköğretim tecrübesi veya kalite güvencesi yöneticisi tecrübesi olan) oluşmaktadır. Değerlendirme Ekibi

1.Saha Ziyaret Planı Örneği 1. GÜN Rektör Özdeğerlendirme Ekibi Kampüs Turu Öğle Yemeği Fakülte A&B Ziyareti (Dekanlar ve Dekan Yardımcıları) Fakülte A&B Ziyareti (Akademik Personel Temsilcileri) Fakülte A&B Ziyareti (Öğrenciler) Dış İşbirlikleri (Endüstri, Toplum ve/veya Yerel Yönetim) Ara Değerlendirme (Değerlendirme Ekibi arasında) Akşam Akşam Yemeği

1.Saha Ziyaret Planı Örneği 2. GÜN Fakülte C&D Ziyareti (Dekanlar ve Dekan Yardımcıları) Fakülte C&D Ziyareti (Akademik Personel Temsilcileri) Fakülte C&D Ziyareti (Öğrenciler) Ara Değerlendirme (Değerlendirme Ekibi arasında) Değerlendirme Ekibi Öğle Yemeği Öğleden Sonra Değerlendirme Ekibi ayrılır.

2.Saha Ziyaret Planı Örneği 1. GÜN Rektör Özdeğerlendirme Ekibiyle Dekanlarla Görüşme Öğle Yemeği Merkezi Ofis Çalışanlarıyla Senato Öğrenci Temsilcisi Dış İşbirlikleri (Endüstri, Toplum ve/veya Yerel Yönetim) Ara Değerlendirme (Değerlendirme Ekibi arasında) Akşam Akşam Yemeği

2.Saha Ziyaret Planı Örneği 2. GÜN Fakülte E&F Ziyareti (Dekanlar ve Dekan Yardımcıları) Fakülte E&F Ziyareti (Akademik Personel Temsilcileri) Fakülte E&F Ziyareti (Öğrenciler) Öğle Yemeği Uluslararası Araştırmacılar ve Öğrencilerle Ara Değerlendirme Akşam Yemeği Sözel Rapor Taslağının Hazırlanması 3. GÜN Kapanış Toplantısı Sözel Raporun Düzenlenmesi Sözel Raporun Sunulması Öğleden Sonra Öğle Yemeği ve Değerlendirme Ekibi ayrılır