MODELLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Benjamin BLOOM ( ).
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖĞRETİM STARTEJİLERİ-2
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Carroll’un Okulda Öğrenme Modeli
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRENME-ÖĞRETME MODELLERİ Nezahat Leblebiciler.
ÖĞRENME ÖĞRETME MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
MİHRİ HATUN ANAOKULU HAZİRAN 2013
CARROLL’UN OKULDA ÖGRENME MODELİ
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Öğrenme -Öğretme Modelleri
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
ÖĞRENCİNİN HAZIRBULUNUŞLUĞU VE OKULDA ÖĞRENME MODELİ HANDE ÖZÇALIŞAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Öğretme Süreci
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
Betimsel içerik Normatif içerik
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Programlı Öğretim.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TEST 1.
Sunum transkripti:

MODELLER

OKULDA ÖĞRENME TEMSİLCİSİ CARROLL İYİ ÖĞRENEN VE ÖĞRENEMEYEN ÖĞRENCİLER VARDIR. HIZLI ÖĞRENEN VE ÖĞRENEMEYEN ÖĞRENCİLER VARDIR. EK ZAMAN VE EK ÖĞRENME OLANAKLARI VERİLDİĞİNDE HERKES ÖĞRENEBİLİR

CARROL’UN OKULDA ÖĞRENME MODELİ 1. Yetenek: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenmek için ihtiyaç duyduğu zamandır. Öğrencilere uygun zaman verildiği taktirde tüm öğrenciler belli bir konuyu öğrenmede tam öğrenme düzeyine erişir. 2. Öğretimi Anlama Yeteneği: Önkoşul öğrenmelere sahip öğrenciler, öğrenme birimini daha kısa sürede öğrenirken, önkoşul öğrenmelere sahip olmayan öğrenciler daha uzun zamana gereksinim duyar. Tam öğrenmedeki karşılığı bilişsel giriş davranışları olarak yorumlanabilir. 3. Sebat (Sabır): Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zamandır. Öğrencinin güdülenme düzeyini işaret eder. Tam öğrenmedeki duyuşsal giriş özellikleri karşılığı olarak değerlendirilebilir. Ö Ğ R E N C İ

CARROL’UN OKULDA ÖĞRENME MODELİ 4. Fırsat: Öğrenme için sunulan olanaklar ve verilen zaman miktarıdır. Öğrencinin öğrenmesi adına ona sunulan fırsat, tam öğrenmede öğretim hizmetinin karşılığı olarak yorumlanabilir. 5. Öğretimin niteliği: Öğretimin yeteneğe bağlı olan sürenin dışında ek zaman gerektirmemesi öğretim hizmetinin niteliğini gösterir. Öğretim yeteneğe bağlı sürenin dışında ek zaman gerektirmediği ölçüde nitelikli, gerektirdiği ölçüde niteliksizdir. Ö Ğ R E T M N

ÖĞRETMEN NE YAPMALIDIR Ne öğretileceğine karar vermek Öğrencileri güdülemek Araç- gereçleri hazırlamak Araç- gereçleri uygularken öğrencilerin özelliklerine dikkat etmek Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yardım etmek İstendik davranışları pekiştirmek Yeterli Tekrarı Yaptırmak

ÖRNEK SORU Aşağıdakilerden hangisi Carroll'un "Okulda Öğrenme Modeli" nin dayandığı temel sayıltılarından biri değildir? A) Sınıfın kontrolü öğretmen tarafından sağlanmalıdır. B) İyi öğrenen ve öğrenemeyen öğrenciler vardır. C) Hızlı öğrenen ve öğrenemeyen öğrenciler vardır. D) Öğrencilere uygun öğrenme koşulları sağlanmalıdır. E) Gerekli zaman ve uygun öğretim olanakları sağlandığında her öğrenci öğrenebilir.

ÖRNEK SORU Carroll'un "Okulda öğrenme modeli“ yaklaşımından kaynaklanan iki öğretme - öğrenme modeli vardır. Bunlar aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir? A) Çoklu zeka / Tam öğrenme B) Bireyselleştirilmiş öğretim / Tam öğrenme C) İşbirlikli öğrenme / Tam öğrenme D) Sunuş yolu / Buluş yolu E) Temel öğretme / Çoklu zeka

TAM ÖĞRENME MODELİ Değişkenleri 3 tanedir. Öğrenci Nitelikleri Bilişsel giriş davranışları Duyuşsal giriş davranışları Öğretim Hizmetinin Niteliği Pekiştireç İpucu Dönüt- Düzeltme Etkin Katılım Öğrenme Ürünleri Ders sonundaki bilişsel duyuşsal başarı Öğrenme hızı

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ (MASTERY LEARNING) MODELİN UYGULANMASI A- HAZIRLIK AŞAMASI: Ünite –Konu- Hedef-davranışlar-kazanımlar Belirlenir. Belirtke Tablosu hazırlanır Önkoşul öğrenme ve davranışlar belirlenir. Öğrencilerin önkoşul öğrenmelere ne derece sahip olduğunu belirleyiniz. Öğrenme eksikleri tamamlanır

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ (MASTERY LEARNING) B- UYGULAMA AŞAMASI: 6. Yeni hedef ve davranışların kazandırılması için öğretim etkinliklerini planlayınız ve uygulayınız Pekiştireç İpuçları, dönüt ve düzeltmeler Etkin katılım

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ (MASTERY LEARNING) C- DEĞERLENDİRME AŞAMASI: 7. Ünitenin hedef-davranışları gerçekleştirildikten sonra izlemeye yönelik değerlendirme yapınız. Tüm hedef-davranışları yoklayan sorular sormaya dikkat ediniz. 8. En az %70’lik tam öğrenme ölçütüne göre öğrencilerin düzeylerini değerlendiriniz.

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ (MASTERY LEARNING) D- TAMAMLAMA AŞAMASI: 9. Tam öğrenme standardına ulaşamayan öğrencilerin için ilave öğretim etkinlikleri planlayınız. Birebir öğretim, küçük grupla öğretim, okulda ek öğretim, evde ek öğretim, programlı öğretim, oyunlarla öğretim, kaynak ve yardımcı kitaplarla öğretim, bilgisayarla öğretim vb. bunlara yer verilemiyorsa farklı strateji, yöntem ve tekniklerle, farklı araç-gereçlere yer verilmesi gerekir.

BLOOM’UN TAM ÖĞRENME MODELİ (MASTERY LEARNING) 10. İzleme testi sonuçlarına göre ileride olan öğrenciler için ise zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerini uygulayınız. 11. Tekrar izlemeye yönelik değerlendirme yaparak tam öğrenme standardının gerçekleşip gerçekleşmediğini kontrol ediniz. 12. Beklenen düzeye ulaşılmışsa (%70) ikinci konu bölümüne ya da üniteye geçiniz.

ÖRNEK SORU Aşağıdaki eğitim etkinliklerinden hangisi tam öğrenme modeli için uygun değildir? A) Sene başında ünitelerin öğrenme standardının en az %70 olarak belirlenmesi B) 1. sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitim alan öğrencileri tespit etmesi C) Bilgisayar formatörünün her modülün sonunda uygulamalı değerlendirme çalışmalarına yer vermesi D) Sosyal Bilgiler öğretmeninin kalıcı öğrenmeler gerçekleştirmek için çoğunlukla sınıf dışı öğretim tekniklerini kullanması E) Fen ve Teknoloji öğretmeninin ünite sonlarında öğrenme standardına ulaşamayan öğrencilere ek öğretim yapması

ÖRNEK SORU Bir sınıfta öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine uygun öğretim hizmeti sağlanır ve ihtiyaçları olan zaman tanınırsa her öğrenci başarılı olur. Yukarıdaki temel sayıltı hangi öğretme -öğrenme yaklaşımı için söylenebilir? A) Programlandırılmış öğretim B) Tam öğrenme C) İşbirlikli öğrenme D) Yapılandırmacılık E) Çoklu zeka

2012-KPSS Tam öğrenme modelini uyguladığını iddia eden özel bir öğretim kurumu, kayıt yaptıran öğrencileri düzey belirleme sınavına almış ve sınav sonucunda öğrencilerin seviyesine göre sınıfları oluşturmuştur. Yapılan bu sınav sonrası oluşturulan sınıfların, takip eden sınavlardaki başarıları ve sınıflar arası başarı farklılıkları aynı düzeyde seyretmektedir. Bir öğrenci velisi, çocuğunun başarısında bir değişiklik olmadığını, hep giriş sınavında aldığı puan düzeyinde puanlar aldığını belirtmekte ve bunu yönetimle tartışmaktadır. Bu durumun çözümü için aşağıdakilerden hangisi yapılmalıdır? A) Düzey belirleme sınavı daha dikkatli yapılmalıdır. B) Düzey belirleme sınavına göre oluşturulacak sınıflar gözden geçirilmelidir. C) Velilere öğrenci başarılarıyla ilgili sık sık dönüt verilmelidir. D) Şubeler arası geçişlere imkân sağlanmalıdır. E) Düzey belirleme sınavına göre öğretim hizmetinin niteliği düzenlenmelidir.

2012-KPSS Öğrenciler; öğretmene ilk derste, geçen yıl bu dersi alan arkadaşlarından dersin çok zor olduğunu, pek çok kişinin dersten kaldığını, hatta kaç kişinin geçeceğinin dönem başında belli olduğunu duyduklarını ve bunun da öğrenmelerini etkilediğini söylerler. Bu açıklama, aşağıdakilerden hangisinin öğrenme üzerindeki etkisini ifade etmektedir? A) Öğretim hizmetinin niteliği B) Dersle ilgili ön bilgi yeterliliği C) Duyuşsal giriş özellikleri D) Geri bildirim ve öğrenme eksikleri E) Öğrenci sorumlulukları