ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Powerpoint Sunum İlkeleri
Advertisements

Powerpoint Sunum İlkeleri
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
Resimlerin Kullanımı.
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
Görsel Okur-Yazarlık *
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Öğretim Tasarımı
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Öğretim Durumlarını Planlama
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
POSTER.
SEKRETERLİK HİZMETLERİ-I İŞ PLANI
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
BBY606: Araştırma Yöntemleri
ÖĞRENME AMAÇLARI Örneklem tasarımının terminolojisine aşina olmak Tesadüfi ve tesadüfi olmayan örnekleme yöntemleri arasındaki farkı anlamak Tesadüfi.
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
ÖĞRENME AMAÇLARI Kişi, yer ve nesnelerin ölçümüne ilişkin temellerin anlaşılmasın Pazarlama araştırmacıları tarafından kullanılan üç tür ölçeği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Pazarlama Araştırması Derneği CEO’sundan Birkaç Söz Bu bölümde, sektörün diğer profesyonel kuruluşları ve Pazarlama Araştırması Derneği tarafından.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Araştırma tasarımının ne olduğunu ve neden önemli olduğunu anlamak Araştırma tasarımındaki etik hassasiyet alanlarını kavramak.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
NOT TUTMA.
ÖĞRENME AMAÇLARI Toplam hata ve örnekleme dışı hatanın bununla nasıl ilişkili olduğunu öğrenme Veri toplama hatalarının kaynaklarını ve bunların.
Reklam ve Halkla İlişkiler
ÖĞRENME AMAÇLARI Tahmin kavramını anlamak Pazarlama araştırmacılarının regresyon analizinden nasıl faydalandığını öğrenmek Pazarlama araştırmacılarının.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
MAKALE YAZIM AŞAMALARI
Temel Excel Eğitim İçerikleri
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
UNI0131 Proje Yönetimi ve Girişimcilik Dersi Proje Ödevi
BİTİRME PROJESİ SUNUMU ANA BAŞLIK Danışman: Yapan Kişi(ler)in İsmi
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
SUNUM BAŞLIĞI (Proje Adı)
Sunum transkripti:

ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının çevrim içi dijital gösterge araçlarını da içeren yeni araçları araştırmak. Pazarlama araştırma raporunun içinde olması gereken unsurları öğrenmek ve raporun izlenmesi için nasıl konumlandırılması gerektiğini bilmek

ÖĞRENME AMAÇLARI İntihalin ne olduğunu, niçin önemli bir sorun olduğunu ve nasıl uygun referans kaynakları gösterilmesi gerektiğini öğrenmek Etkili pazarlama araştırma raporları yazmak için temel esasları öğrenmek. Resimler, tablolar, şemalar ve grafikler gibi görsellerin nasıl kullanılacağını bilmek SPSS kullanarak tablolar ve şekiller gibi görsellerin nasıl hazırlanacağını öğrenmek.

ÖĞRENME AMAÇLARI Görselleri bir raporda ya da sunumda kullanırken etik olarak hassas olmayı öğrenmek Raporunuzun sözlü sunumunu için temel ilkeleri öğrenmek Bir çevrim içi rapor yazma aracına nasıl ulaşıp kullanılacağını öğrenmek, iReport Writing Assistant size daha iyi raporlar yazmada yardımcı olacaktır.

« NEREDEYİZ » Aşama 11 » Araştırma sonuç raporunun hazırlanması ve sunulması

Bugünün Araştırma Raporları ve Sunumları Dünün CD’leri midir? Pazarlama araştırması raporu, araştırma bulgularını, önemli önerileri, sonuçları ve diğer önemli bilgileri, rapordaki içeriğe bağlı olarak karar verecek müşteriye ileten fiili bir mesaj niteliğindedir.

Pazarlama Araştırması Raporunun Önemi Kodak Pazarlama Araştırma Müdürü, bir araştırma raporu ne kadar iyi hazırlanırsa hazırlansın, hedef kitle çıktıları ve olası sonuçları anlamadıkça uygun davranışların gerçekleşmeyeceğini ifade ederek, araştırma raporunun önemini vurgulamıştır.

Rapor Yazmanın Etkinliğini Geliştirmek Eğer raporda yazılanlar etkin bir şekilde aktarılamazsa, araştırma sürecinde harcanan zaman ve çaba israf olur.

Raporun Yazılması OKUYUCU KİTLENİZİ TANIYIN Pazarlama araştırması raporları özel okuyucu kitlesi ve amaçlara uygun olarak hazırlanır ve raporun planlanmasını da içeren araştırma sürecinin tüm aşamalarında bu göz önünde bulundurulur.

Raporun Temel Unsurları Raporlar bölümler ya da unsurlar içinde organize edilirler. Eğer araştırma yapılan organizasyon için raporu hazırlarken izlenmesi gereken özel rehberler varsa, rapor onlara uygun olarak hazırlanmalıdır.

Eğer herhangi bir özel rehber verilmediyse, raporu hazırlarken dikkat edilmesi gereken belli unsurlar göz önünde bulundurulmalıdır. Bu unsurlar üç bölümde gruplandırılabilir: Alt Başlıklar Ön Bölüm Başlık Sayfası Yetki Belgesi

Alt Başlıklar Ön Yazı/Memo (Hatırlatma Belgesi) İçindekiler Listesi Tablo ve Şekiller Listesi Özet/Yönetici Özeti

Alt Başlıklar ANA BÖLÜM Giriş Yöntem (Metot) Metot ya da Metodoloji? Sonuçlar Kısıtlar Sonuçlar ve Öneriler

Alt Başlıklar SON BÖLÜM Son Bölüm, okuyucunun daha sonra yararlanabileceği, ancak verilerin raporlanması için gerekli olmayan ilave bilgileri içerir.

Yazılı Rapor İçin Kurallar ve İlkeler Araştırma raporunun bölümlerinin amacını anlamaya ek olarak, aynı zamanda onların biçimi, formatı ve tarzını da göz önünde bulundurmalısınız.

Alt Başlıklar BİÇİM VE FORMAT GÖRSELLER BİÇİM Başlıklar ve Alt Başlıklar GÖRSELLER BİÇİM

Görselleri Kullanmak: Tablolar ve Şekiller Görseller sayısal verilerin etkili bir şekilde sunulmasına yardım eder. Rapordaki mesajı taşıyan açık ve öz bir sunum, başarılı bir görselin temelidir.

Alt Başlıklar TABLOLAR DAİRESEL GRAFİKLER ÇUBUK GRAFİKLER Bu görsellerin bazılarının bir tartışması aşağıda alt başlıklar şeklinde sunulmuştur. Alt Başlıklar TABLOLAR DAİRESEL GRAFİKLER ÇUBUK GRAFİKLER ÇİZGİ GRAFİKLER

Hatasız ve Etik Bir Görsel Üretmek Bir etik görsel, bilginin araştırma raporunda nasıl sunulduğu açısından bütünüyle objektif olmalıdır.

Araştırmanızı Sözel Olarak Sunmak Sözlü sunumun amacı, araştırmanın öneriler ve sonuç bölümünü kısa ve öz bir şekilde sunmak, sorular ve tartışma için bir imkân sağlamaktır.

The iReport Writing Assistant Araştırma raporunuzu yazmanıza yardımcı olmak için çevrim içi olarak iReportWriting Assistant hazırladık. Bölüm içinde uygun olan birkaç yerde sizi programa yönelttik. Bu sonuç bölümü iReportWriting Assistant’ın içeriklerini özetlemektedir.

Alt Başlıklar The iReportWriting Assistant Nerede Bulunur? Yazmadan Önce Ne Yapmalı Başlamanıza Yardım Eden Şablonlar Dilbilgisi Yardımı Uygun Alıntılar Bir Örnek Rapor

ÖZET Bölüm özetini kitabınızda bölüm sonlarında bulabilirsiniz.