HOŞGÖRÜ VE SAYGI
2015-2016 ÖĞRETİM YILI HOŞGÖRÜ-SAYGI TEMASI ÇALIŞMA PLANI ETKİNLİKLER SINIF AÇIKLAMALAR PANO 3. ve 4. Sınıflar Okulumuzda ve sınıflarımızda oluşturulacak Değerler Eğitimi Panosuna dokümanlar asılacak. PROJE 3.ve 4. Sınıflar HABER VERMEDEN etkinliği FİLM- VİDEO NEŞELİ AYAKLAR çizgi filmi SLAYT HOŞGÖRÜ NEDİR? adlı slayt gösterilecek HİKAYE ÇİVİ adlı slayt sunularak hikaye hakkında tartışma düzenlenecek. MÜZİK-ŞİİR HAYAT BAYRAM OLSA şarkısı öğretilecek İKİ İNATÇI KEÇİ şarkısı öğretilecek SINIF İÇİ ETKİNLİKLER Hoşgörü ile ilgili resim çalışması yapılacak 3.- 4. Sınıflar HOŞGÖRÜ NEDİR? etkinliği yapılacak 3.-4. Sınıflar HOŞGÖRÜ AVCISI etkinliği yapılacak 3. -4. Sınıflar Kontrol listesi ile birlikte “Hoşgörülüyüm-Sevgi Doluyum rozeti” çalışması yapılacak BİLGİLENDİRME Tüm velilerimize hoşgörü ile ilgili bilgilendirme toplantısı yapılacak Okul web sitesinde veli mektubu paylaşılacak
HOŞGÖRÜ HERŞEYİ HOŞGÖRME DEĞİLDİR Hoşgörüde esas olan, insanın kendi değerlerine bağlı kalması; fakat başkalarını da kendi konumunda, OLDUĞU GİBİ kabul etmesidir. Yoksa hoşgörü insanın kendi değerlerinden taviz vermesi demek değildir
Çocuğumuza hoşgörüyü nasıl anlatabiliriz? 1. ONLARLA KONUŞUN Çocuğumuza hoşgörü kavramını, hoş görmenin ne olduğu, nelerin hoş görülüp görülmeyeceği çok iyi verilmeli. Sözgelimi, hikâyeler, oyunlarla, yaşa uygun televizyon programlarıyla hoşgörü kavramını işleyebiliriz.
2. HOŞGÖRÜ AİLEDE BAŞLAR Çocuklar sevgi ortamında hoşgörüyü, sevgisizlik ortamında da horgörüyü (hoşgörüsüzlüğü) öğrenirler. Araştırmalar çocukların hoşgörüsüzlüğü öğrendikleri üç önemli alandan söz ediyor. Aile, okul, medya...
3. BİLİNÇALTINA VERİLEN NEGATİF MESAJLAR İZ BIRAKIR Bazı televizyon programları ve bilgisayar oyunları çocuklarda farklı olana, farklı kültürlere karşı şiddet, nefret, düşmanlık uyandırıp normal olmayanı sıradanlaştırabilir.
4. FARKLILIĞIN DOĞAL OLDUĞUNU KABUL ETMELİ Çocuklarda farklı kültürlere, dinlere, ırklara ve karşı cinse yönelik hassasiyet geliştirilmeli. Hoşgörünün birlikte yaşama sanatı olduğunu unutmayalım.
5. HAKKANİYET, ÖNCELİĞİMİZ OLMALI Çocuklarımıza, hakkaniyetli olmayı, mazlumun hakkını koruma ve savunma bilincini öğretmeliyiz. Çevresinde olan bitene karşı duyarsız ve tepkisiz çocuklar, bencil yetişiyor.
6.ÇOCUKLARA KÖTÜ ÖRNEK OLMAMALIYIZ Çocukların çok iyi birer gözlemci ve dinleyici oldukları unutulmamalı.
7. ÇOCUK, ZAYIFI, YOKSULU ANLAYABİLMELİ Çocuklarımıza empati yeteneği kazandırılmalı.. Çocuklarımızın yanında insanları damgalamaktan, onlara lakaplar takmaktan özellikle kaçınalım.
8. MÜZİK, EDEBİYAT VE SPORDAN YARARLANABİLİRİZ Müzik, edebiyat, spor gibi etkinliklerin gücünden, etkisinden hoşgörü eğitiminde yararlanılabilir.
HOŞGÖRÜ VE SAYGI PROJEMİZ İÇİN SİZLER NELER YAPACAKSINIZ?
1. HAFTA: Sınıf panosu için resim, afiş, şiir, hikaye gibi dökümanları çocuğunuzla birlikte hazırlayalım. 2. HAFTA: Çocuğumuzla birlikte bir “HOŞGÖRÜ KUTUSU” hazırlayalım.
3. HAFTA: Çocuğunuz size “HAYAT BAYRAM OLSA” şarkını öğretecek. Birlikte söyleyip sözlerin anlamı üzerine sohbet edeceksiniz. 4. HAFTA: Size gönderilecek olan soruları cevaplandıracaksınız.
5. HAFTA: Göndereceğimiz yazıyı çocuğunuzla birlikte okuyup içeriğiyle ilgili sohbet edeceksiniz. 6. HAFTA: Sizlerden yapılan çalışmaların ve sonuçlarının bir değerlendirmesini bir kağıda yazıp bize ulaştırmanızı istiyoruz.
HOŞGÖRÜLÜ VE SABIRLI KATILIMINIZ İÇİN