Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Organizasyon İlkeleri ve Uygulaması Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Advertisements

İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
ÜCRET Ücretleme konusu bir çok kesimi ilgilendirmesi
Ücret, çalışanlar için bir gelir,kurum için ise bir gider kalemidir.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İŞ ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
İNSANGÜCÜ PLANLAMASI Dr. Habibe Akşit 15 Mart 2008.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
İnsan Kaynakları Planlaması
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ERK İSG&İK – –
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
4. Personel Bulma ve/veya Personel Seçme
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞ ANALİZİ – İŞ TANIMLARI İŞ GEREKLERİ
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
İŞLETME EKONOMİSİ VE YÖNETİMİ
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
ÜCRET YÖNETİMİ 10. HAFTA.
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
İŞGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASI NORM KADRO
Bilişim sistemlerinin türleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Ücret Yönetimi.
Toplu pazarlık gücü.
İ Ş DE Ğ ERLEME İ ş De ğ erleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki de ğ er farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin.
BÖLÜM IX ÜCRET YÖNETİMİ.
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
İnsan Kaynakları Yönetimi
KONU:ÜCRET HAZIRLAYANLAR: MEHMET BURAK KARAKUŞ SELİM UĞRAŞ.
Örgütsel Kariyer Planlaması
İŞ ANALİZİ.
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ.  Bu bölümde;  Ö ğ retim Aranılan Yanıt mıdır?  İ htiyaç De ğ erlendirme Nedir?  İ htiyacın Belirlenmesi ve Analizi 

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ADANA MYO Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
13. İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 1. Günümüz iş hayatında en önemli faktör insandır.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ücret yönetimi 1

2

İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3

İ Ş ANAL İ Z İ NDE NE TÜR B İ LG İ LER TOPLANIR VE HANG İ ALANLARDA KULLANILIR  İ ş analizinde işin niteli ğ ine, ne tür bir ortamda ve nasıl yapıldı ğ ına,  Gerektirdi ğ i bilgi, yetenek gibi personel özelliklerine,  Kullanılan araç gerece, hizmete ilişkin bilgiler toplanır, İ ş Analizi Bilgilerinin Kullanım Yerleri  Örgüt yapısının oluşturulması,  İ ş ve araç gereç dizaynı, işgücü planlaması personel seçimi, performans de ğ erlendirmesi, ücret yönetimi, gibi alanlarda kullanılır. 4

İ Ş ANAL İ Z İ N İ K İ MLER VE NASIL B İ R SÜREÇTE YAPAR  Araştırma yöntemleri ve objektif ölçme de ğ erleme teknikleri konusunda e ğ itim almış işletme içi veya işletme dışı uzmanlar tarafından yapılır. SÜREÇ;  İ şlerin belirlenmesi,  Analiz amaçlarının saptanması,  Bilgi toplama yönteminin belirlenmesi,  İ htiyaç duyulan bilginin toplanması ve toplanan bilginin analizi 5

İ Ş İ N TANIMI İ şin örgüt yapısı içindeki yeri, di ğ er işlere göre önemi, amacı, görev ve sorumlulukları, kime ba ğ lı oldu ğ unu, nasıl bir ortamda ve hangi zaman diliminde yerine getirildi ğ i konusunda yöneticilere ve personele bilgi verir. 6

İ Ş GEREKLER İ İ şin yerine getirilebilmesi için personelin taşıması gereken nitelikleri ortaya koyar, Bunlar; e ğ itim düzeyi, deneyim, zihinsel, fiziksel, davranışsal ve duygusal özelliklerdir. 7

ÜCRET NED İ R? Mal ve/veya hizmet üretimine do ğ rudan ya da dolaylı olarak katılan işgücünün eme ğ i karşılı ğ ında aldı ğ ı ayni ve/veya nakdi de ğ erlerdir. 8

ÜCRET K İ MLER İ Ç İ N ÖNEML İ D İ R Ücretler, ekonomik ve sosyal yaşamın hemen hemen tüm alanlarını etkiledi ğ i için çok yönlüdür. Bu nedenle de sadece ücreti hak eden ya da alan bireylerin ve bu ücreti ödeyen işverenlerin dışında sendikalar, devlet ve toplum açısından da büyük önem taşımaktadır. 9

ÜCRET YÖNET İ M İ N İ N ÖNEM İ VE TEMEL AMAÇLARI  Günümüz işletmelerinin rekabet avantajı elde etme çabalarında ücret yönetimi itici bir güç yaratmaktadır.  Bu nedenle de ücret yönetimine çok önemli, kilit bir stratejik insan kaynakları işlevi olarak bakılmalıdır.  Bir ücret yönetimi sisteminin gerçekleştirmeye çalıştı ğ ı pek çok amaç olabilir. Bu amaçlardan bazıları › nitelikli insanları cezp etmek ve işletmede tutmak, › Personel moralini ve iş tatminini artırmak, › Personeli daha yüksek performans göstermeye teşvik etmek, › Personel devir hızını düşürmek ve ba ğ lılı ğ ı artırmak, › Örgüt kültürünü ve örgütsel de ğ işimi desteklemek, 10

ÜCRET YAPISINI ETK İ LEYEN TEMEL UNSURLAR  İ ş analizleri  İ ş tanımları  İ ş de ğ erlemesi  Performans de ğ erlemesi 11

ÜCRET DÜZEY İ N İ ETK İ LEYEN UNSURLAR  İ şgücü piyasasındaki arz-talep dengesi,  Piyasada hakim olan ücret düzeyleri,  Yaşam standartlarıyla ilgili veriler,  Kıdem, 12

ÜCRET STRATEJ İ LER İ NEYE GÖRE VE NASIL BEL İ RLENMEL İ  Ücret Sisteminin hangi davranış türlerini desteklemesi ve ödüllendirmesi isteniyorsa, buna göre bir strateji belirlenir. › Performans › Kalite › Bilgi,beceri › Üretim miktarı gibi 13

ÜCRET POL İ T İ KALARI HANG İ KONULARLA İ LG İ L İ D İ R?  Ücret politikaları, ücret oranlarının nasıl belirlenece ğ i,  Ücret düzeyinin piyasa ortalamalarına göre nasıl belirlenece ğ i,  Ücret artışlarının neye göre ve nasıl yapılaca ğ ı,  Artışları etkileyen performansın, bilginin, becerilerin ya da yetkinliklerin kapsamının ve taban ücretlere oranının ne olaca ğ ı,  Giriş düzeyindeki cüretlerle kıdemli personelin ücretleri arasındaki farkın ne olaca ğ ı,  Fazla mesai ve çeşitli nedenlerle alınan izinlerle ilgili ücret ödemelerinin ya da kesintilerinin nasıl yapılaca ğ ı,  Transfer ve yükseltme durumlarında cüret artışlarının nasıl yapılaca ğ ı 14

ÜCRET S İ STEM İ KURULURKEN İ ZLENEN TEMEL AŞAMALAR  Ücret politikasının ve stratejisinin belirlenmesi  Sisteme dahil edilecek işlerin tanımlanması ve de ğ erlenmesi  İ şgücü piyasasında bu işler için ödenen ücret düzeylerini ö ğ renmek amacıyla piyasa araştırması yapılır.  Elde edilen veriler ışı ğ ında işler ücretlendirilir.  Yukarıdaki maddeler ışı ğ ında bir ücret yapısı kurulur.  Bu yapı personel bilgilendirilerek uygulamaya konulur. 15

İ Ş DE Ğ ERLEMES İ 16

İ Ş DE Ğ ERLEMES İ N İ N  İ şlerin aralarındaki önem ve güçlük farklılıkları yada benzerlikleri dikkate alınarak sıralanmasını ve objektif bir ücret-de ğ er ilişkisinin kurulmasını sa ğ layan bir tekniktir. 17

İ Ş DE Ğ ERLEMES İ N İ N GENEL İ LKELER İ  İ şi yapan kişinin de ğ il işin de ğ erlenmesi,  Eşit işe eşit ücret verilmesi,  Do ğ rulu ğ un ve dürüstlü ğ ün esas alınması,  Gizlili ğ in olmaması,  Çalışmaların ilgili taraflarca benimsenmesi  İ ş de ğ erleme sonucunda elde edilen verilerin ücretlendirmeyle ilgili kararlarda kullanılması ve iş de ğ erleme verilerinin güncellenmesidir. 18

HANG İ İ ŞLER DE Ğ ERLENMEL İ D İ R?  Her türlü işin de ğ erlenmesi mümkündür.  Ancak çok ve karmaşık sayıda farklı işin bulundu ğ u organizasyonlarda oluşabilecek karmaşayı engellemek için, tüm işlerin de ğ erlemesi yerine bazı işlerin ve grupların de ğ erlenmesi daha uygundur. 19

E- İ NSAN KAYNAKLARI NED İ R?  İ nsan kaynakları bölümünün fonksiyonlarını yerine getirebilmek için, bilgisayar sistemlerini, interaktif elektronik medyayı ve telekomünikasyon a ğ larını kullanabilmektir.  E-insan kaynakları kullanımı işlerin kolaylaştırılması faaliyetlerin azaltılması zaman tasarrufu gibi faydalar sa ğ lar. 20