Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

UZAKTAN EĞİTİMDE ZAMAN YONETiMi Uzm.Nazime Tuncay.
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TİCARET ve SANAYİ ODASI
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
İnsan Kaynakları Planlaması (İKP)
KARİYER YÖNETİMİ Mustafa Kemal KALAYCI Mustafa Kemal Kalaycı.
Uzaktan Eğitim Kuramları
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
ERK İSG&İK – –
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
İNOVASYON.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kariyer Yönetimi Araçları
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
Örgütsel Kariyer Planlaması
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
STRES YÖNETİMİ.
KARİYER YÖNETİMİ VE KARİYER PLANLAMASI
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
KARİYER GELİŞTİRME.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
 GELİŞMESİNE VE UYUMUNA YARDIMCI OLABİLMEK  EĞİTİM ORTAMINDAN YARARLANMASINI SAĞLAMAK
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Öğretimin Planlanması
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Performans ve Kariyer Yönetimi
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir

.Yüksek gelir arzusu.Sorumluluk alma.Toplumsal statü.Saygınlık.Güç elde etme

Ki ş inin yetenek ve ilgilerindeki de ğ i ş meler ile i ş ortamındaki de ğ i ş meler ve de ğ erlendirmelere göre de ğ i ş en kariyerlerdir

Meslek seçimi için iki temel veriye ihtiyaç vardır. 1.Ki ş ilik özellikleri 2.Mesleklere ili ş kin bilgiler

 Sosyal geçmi ş  Ki ş ilik geli ş imi  De ğ er geli ş imi  Bireysel beklentiler  İ lgi  Yetenek  Cinsiyet

 Aile Ailenin sosyo-ekonomik yapısı Aile çevresi Anne-babanın e ğ itim düzeyi  Alınan e ğ itim

 Karakter  Mizaç (Huy)  Yetenek faktörleri  Kurallara uyma  Bireysel beklentiler  Örgütsel etkinlik,ba ğ lılık

 Aile  Ö ğ retmenler  Toplumsal etkiler

 Ba ş arılı olmak  Meslekte bir yer edinme beklentisi  Ödül  Ekonomik gelir

 İş doyumu  İş ten ho ş lanma

 Birey yetenekleri ölçüsünde kariyer tercihi yapmalı

 Biyolojik özellikler  Duygusal özellikler

 İş in özelli ğ i Kısa süreli yapılabilen meslekler(spor v.b.)  Mesle ğ in basamak olarak kullanılması Di ğ er bir mesle ğ e geçmek için sürdürmek  Mesleki sistemde de ğ i ş meler Mesleklerde meydana gelen de ğ i ş imler

 Örgüt ihtiyaçlarını sa ğ lamak  Deneyim ve e ğ itime sahip bireyleri sa ğ lamak  Bireylere rehberlik etmek ve cesaret vermek

 Bireylerin ihtiyaç duyacakları nitelik ve becerileri geli ş tirmelerine yardımcı olmak  Örgüt amaçları ile personel beklentilerini bütünle ş tirmek.  Yeni kariyer yolları geli ş tirmek  Kariyer durgunlu ğ u gösteren çalı ş anları yeniden güdülemek  Çalı ş anlara kariyerleri ve geli ş imleri için fırsat tanımak

 E ş it istihdam fırsatı; kariyer geli ş tirme programı çalı ş anlara ilerleme fırsatı sa ğ lar.  İş ya ş amında kalite; çalı ş anlar i ş memnuniyeti ve daha çok kariyer fırsatı beklentisi içindedir.  Yetenekli personel rekabeti sa ğ lama; profesyoneller kariyerlerini destekleyen ve kariyer geli ş tirme programları bulunan kurumları tercih ederler.  Eskimeden sakınma; teknolojide hızlı de ğ i ş meler, ekonomik ini ş ve çıkı ş lar, tüketici taleplerindeki de ğ i ş meler bilgi ve beceride eskimeye neden olur.  Personel kaybetmeme; kariyer geli ş tirme programları, çalı ş anın örgütten ayrılmasını engelleyebilir.  Personelden yararlanmayı geli ş tirme; çalı ş anlar kendilerine uygun, sevdikleri bir i ş te çalı ş tıklarında performansları daha yüksek olmaktadır.

 Ki ş isel gereksinimleri, yetenekleri ve ilgileri de ğ erlendirme  Ki ş isel ba ş arımı de ğ erlendirme,  Geli ş mekte etkinliklerini planlama

 Örgütün kariyer planlarına ve amaçlarına uygun olmalı,  Tepe yöneticiler sürekli destek vermeli,  Yöneticiler sürece olumlu bakmalı,  Yöneticiler sonuçları objektif olarak de ğ erlendirmelidir.

 Kısa vadeli performans; (Burada ve ş imdi ilkesi benimsenir)  Uzun vadeli planlama; bürokratik ve mekanik örgüt tiplerinde yaygındır.  Uzun vadeli esneklik; uzun vadeli bir kariyer planlama-stratejik planlamaya dayalı, örgütlerde izlenen bir yakla ş ım.

 Örgütsel Kariyer Yönetim Süreci  Bireysel Kariyer Yönetimi Süreci

 İş gören ihtiyaçlarını tatmin etmek kariyer hedeflerine ula ş maları için gerekenleri planlama stratejileri saptama ve bunları uygulama sürecidir.

 Bireysel vizyonu belirleme  Kariyer yönetim politikalarına uygun davranı ş sergileme  İş ili ş kilerini yönlendirme  Bireysel kariyer yönetiminde güncel olan bir uygulama Networking uygulamasıdır.

 Kariyer planlama, bireysel kariyer amaçlarının ve bu amaçları ba ş armada gerekli ko ş ulların belirlenmesi sürecidir.  Kariyer planlama, bireyin bilgi, beceri ve yeteneklerinin geli ş tirilmesi ve motivasyonunun arttırılarak, kariyerinde ilerlemesinin planlanmasıdır.

 Kariyer düzeyine ula ş abilmek için, hedeflerin belirlenmesi sürecidir.  Kariyer hedeflerinin belirlenmi ş olması, i ş olanaklarının de ğ erlendirilmesini sa ğ lar.  Ki ş isel geli ş imde bireye yön verir.  Ki ş i güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve de ğ erlerini bilmelidir.

 Kariyer düzeyine ula ş abilmek için belirlenen hedeflere yönelik planların olu ş turulması sürecidir.  E ğ itim, kurs, seminerlere katılma, yeni i ş imkanlarına ba ş vurmayı kapsar.  Yetenek ve deneyimler hesaba katılmalıdır.  Planların uygulanması, i ş zenginle ş tirme, i ş rotasyonu, geçici i ş transferleri içerebilir.

 Kariyer seçimi, bu seçime uyum sa ğ lama ve bu yolla çalı ş anın yeterlilik ve kendine saygı ihtiyaçlarının giderilmesini sa ğ layan bilinçli etkinlikler sürecidir.  Örgütlerin ellerindeki de ğ erli elemanları korumasının bir yoludur.

 Analiz a ş aması  Tasarım a ş aması  Geli ş tirme a ş aması  De ğ erlendirme a ş aması

 Analiz a ş aması Örgütsel ve bireysel hedeflerin belirlenmesi

 Tasarım a ş aması Takım, yönetici ve çalı ş anların ihtiyaç duydu ğ u e ğ itimin belirlenmesi

 Geli ş tirme a ş aması Amaç ve yeteneklerin belirlenerek, strateji ve planların saptanması

 De ğ erlendirme a ş aması Hazırlanan planların uygulamaya konulması ve sorunların giderilmeye çalı ş ılması

 KAR İ YER VE KAR İ YER KAVRAMI NED İ R?  KAR İ YER SEÇM İ N İ ETK İ LEYEN UNSURLAR NELERD İ R?  KAR İ YER YÖNET İ M İ NDE GÖRÜLÜCEK OLUMLU VE OLUMUZLUKLAR NED İ R?

  EMRE ÖNCÜLOKUR 