HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
VELİ GURUR MEKTUBU PROJESİ
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin Tanıtımı
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
“EN GÜZEL HEDİYE KİTAPTIR” PROJESİ
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
“AYIN ÖĞRENCİSİ” PROJESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Hazırlayanlar; Mehmet KÖK Ümit YAMAN
DEĞERLER EĞİTİMİ Selahattin Altınışık Nisan 2012.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Problem Çözme Süreci.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
YARIN SİZDEYİZ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
ŞEHİT BAHADIR TAYFUR İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER EĞİTİMİ ANADOLU EFES İLKOKULU.
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
PROJE 1 AKRAN ARABULUCULUĞU.
“RİSKİ AZALT BAŞARIYI ARTTIR”
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
DİYARBAKIR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eylül Ayında Yapılacak İş ve İşlemler
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ANNE-KIZ BABA-OĞUL KÜTÜPHANEDEYİZ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÖZEL ALTIN PUSULA ANAOKULU MİNİK KALPLER BÜYÜK İŞLER PROJESİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
İnternet Programcılığı II
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY. SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL HAYDİ DURMA ,BELİRLENEN KRİTERLERE UY! SINIFINDA AYIN ÖĞRENCİSİ OL! BELGENİ VE ÖDÜLÜNÜ AL.

PROJENİN ÇIKIŞ NOKTASI : İlköğretim kurumları yönetmenliği’ nin ödüller ve ödüllerin verilmesi (Madde 53) deki ikinci bendin (b) maddesinin uygulamasın da yaşanabilecek olumsuzlukları çözmek "İftihar Belgesi" alacak öğrencileri daha objektif değerlendirmek ve tüm paydaşların kabullenebileceği değerler eğitimi içine alan kriterlerin oluşması gerektiği düşüncesi ile 1. Kanaat dönemi öğretmenler kurulunda alınan karar gereği ve sınıf zümrelerinde ayrıntılı konuşularak bu sorunun okulumuzda bir proje olarak yapılmasına karar verildi.

SUNUŞ Proje: 4 yıllık İlkokul döneminde 1,2,3,4.Sınıf öğrencilerinden sınıfça belirlenen okulumuzda uygulanan değerler eğitimi alt kriterlerine uygun olarak seçilen bir öğrenci ayın öğrencisi olma yoluyla kalıcı davranışlara erken yaştan yönelmesini sağlayarak, temelden kaliteli eğitim almasını sağlamaktır. Değerler eğitiminin amacı, çocuğun doğuştan getirdiği en iyi tarafı ortaya çıkarmak; kişiliğinin her yönüyle gelişmesini sağlamak; insani mükemmelliğe ulaşmasına yardımcı olmak; bireyi ve toplumu kötü ahlaktan korumak ve kurtarmak, bunun yanında iyi ahlakla donatmak ve devamını sağlamaktır. Toplum tarafından kabul gören değerleri uygun okul ortamı oluşturarak geliştirmek ve pekiştirmek. Öğrencilerin sorumluluk duygularını geliştirmek. Akademik bilgi ve gerçek hayatta rehberlik edecek ahlaki değerlerle donatılmış öğrenciler yetiştirmek. Öğrencilerin iç motivasyonlarını geliştirmek. İletişim becerileri yüksek bireyler yetiştirebilmek. Öğrencilerin kendini tanıması, yeteneklerini keşfetmesi, bu yeteneklerini hayatında doğru ve faydalı bir şekilde kullanmasını sağlamak. Kendi zevklerini; ailesi ve vatanı için erteleyebilen ve hatta vazgeçebilen bireyler ve liderler yetiştirebilmek.

Proje Tanıtımı : Okulumuzda başlatılacak ayın öğrencisi olma yolu ile "İftihar Belgesi" alma projesi ile öğrencilerimizin onurlandırılması ve okula motivasyonlarının arttırılması amaçlanmaktadır. Böylece öğrencilerimiz arasında tatlı bir rekabet oluşacak ve öğrencilerimiz tertip düzende birbirleriyle yarışacak. Bu durum da bizim işimizi kolaylaştıracaktır. Öğretmenlerimizin yıl sonunda sınıflarında İftihar Belgesi alacak öğrencileri belirlemede tüm paydaşlarına izah edilebilir yöntemlerle işleri daha kolay olacaktır.  

PROJENİN GEREKÇESİ Öğrencilerin okulda verilen değerler eğitimine uygun davranışları kazanmaya teşvik edilmesi, Öğrenciler arasında rekabet oluşturularak okul kurallarının benimsetilmesi, böylece yıl sonunda hak edenlere «İFTİHAR» belgesi verilerek öğrencilerin ödüllendirilmesi amaçlanmaktadır. Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüslere değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

PROJENİN ÖZETİ UYGULAMA PLANI 1-Ayın öğrencisi uygulaması Mart- Nisan – Mayıs aylarında uygulanacaktır. 2-Her sınıf kendi kriterlerini ve değerlendirme şeklini değerler eğitimi kriterlerine uygun belirleyerek öğrencilerine ve velilerine açıklayacak. 3- Her ay sonunda her sınıf seçilen bir öğrencisinin adını zümre başkanına teslim edecek. 4- Okul idaresi tarafından sınıflarda ayın öğrencisi seçilen öğrencilere resimli belge düzenleyecek. 5-Okul idaresi bir hafta içinde törenle bu belgeleri öğrencilere verecek. 6-Haziran Ayında “Mart-Nisan- Mayıs” aylarında ayın öğrencisi unvanını kazanan tüm öğrencilere “ İFTİHAR” belgesi düzenlenecek. 7-“ İFTİHAR” belgeleri okulun belirlediği bir günde törenle dağıtılacak tüm öğrencilerin fotoğrafı çekilerek çerçeve yapılacak ve okulun şeref köşesinde teşhir edilecek.

PROJENİN AMACI VE HEDEFLERİ İftihar belgesi alacak öğrencileri objektif olarak belirlemek.  Ailelerin, bu süreçte çocuklarının değerler eğitimine uygun davranışlar kazanmalarında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, Öğrencilere, kendilerine değer verildiğini hissettirmek, Öğrenciler arasında tatlı bir rekabet ortamı teşvik etmek ve bu suretle olumsuz davranışları azaltmak.

PROJEYİ YÜRÜTECEK BİRİM Okul Rehberlik Servisi – Zümre Başkanları-Kalite Bizim İşimiz Proje Ekibi-Okul İdaresi ve personeli

PROJENİN UYGULAMA ADIMLARI Her sınıf zümresi rehberlik servisi ile birlikte ayın öğrencisi olma kriterleri ve seçilme yollarını belirleyecek. Bu kriterler öğrencilere ve velilere duyurulacak. Sınıfta ve okul web sayfasında ilan edilecek Her sınıf öğretmeni ay sonunda belirlediği öğrenciyi zümre başkanına teslim edecek. Okul idaresi zümrelerden gelen listelerdeki öğrencilere belge düzenleyecek bir hafta içinde törenle belgeler dağıtılacak. Web sayfasında ilan edilecek. Yıl sonunda bu öğrenciler «İFTİHAR» belgesi ile ödüllendirilecek. Düzenlenecek bir törenle bu belgeler dağıtılacak. Belge alan öğrencilerin fotoğrafları okulun uygun bir yerinde sergilenecek.

PROJENİN UYGULANACAĞI YER Okulun 1-2-3-4. sınıf öğrencileri için geçerli olacaktır.

PROJENİN BAŞLAMA/BİTİŞ TARİHİ Mart 2015 tarihinden dönem sonuna kadar devam edecektir.

PROJENİN MALİYETİ Öğrencilere verilecek belge okul yönetimince hazırlanacak, ödül olarak verilecek kitaplar da yine Okul Aile Birliği tarafından temin edilecektir.

PROJE ÇIKTILARI İstenmeyen öğrenci davranışlarını ortadan kaldırıp, olumlu davranış kazandırmak. Olumlu davranışları ödüllendirerek bu davranışlarının kalıcı olmasını sağlamak. Değerler eğitimini okulumuzda uygulanabilir hale getirmek. Derslerden başarısız olan ve kendisine güveni olmayan öğrenciyi olumlu davranışlarından dolayı başarı duygusunu tattırmak. Sınıflar arasında rekabet etmenin yapıcılığını ve başarıyı nasıl artırdığını öğrencinin yaşayarak öğrenmesini sağlamak. Sınıf içinde öğrenciler arasında dayanışma ve işbirliği ruhunun oluşmasını sağlamak.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Alınacak olumlu neticelerle, proje her eğitim döneminde devam ettirilecektir.

RİSKLER Öğrencilerin olumlu davranışlarını görmemezlikten gelmek , Öğrencinin kendisine hediye ve belgeyi zamanında teslim edememek. Öğrenciler arasında oluşacak kıskançlık duygularını engelleyememek.

PROJEYİ HAZIRLAYAN BİRİM Efeler Yedieylül İlkokulu 1-2-3-4. sınıf zümreleri ve okul rehberlik servisi