İLETİŞİM MODELLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Bölüm 6: Müşteriler Çekmek ve Süreklilik Oluşturmak Topluluk ortak bir ilgi ya da amacı paylaşan bir gurup insanın etkileşimini gerektirir. Bir topluluk.
Davranış Bilimleri Hafta VII.
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
REHBERLİK DERS II.
HABERLEŞME. KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ. DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ
İŞLETMELERDE İFLAS.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Okul Rehberlik Servisi
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
BİLGİSAYAR MUHASEBE YAZILIMLARI
Asperger sendromu ya da asperger bozukluğu, sosyal etkileşimde zorluklar ve sınırlı, stereotipik ilgi ve etkinliklerle tanımlanan Otistik Spektrum Bozukluklarından(OSB)
TAKIM RUHU.
TAKIM RUHU NEDİR? 12-h.
İnternet, cep telefonu vb
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Rabia BORAZANCI.
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
GRUP VE İLETİŞİM.
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
TOPLUM VE SOSYAL KURUMLAR
Psikolojik Danışman Kimdir? Nasıl Yetiştirilmelidir? Yardımcı Lider Psikolojik Danışmandan Grupta Beklenilenler.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
SPORDA İ LET İ Ş İ M İ N ÖNEM İ Seda Saniye Kulak, Murat Yavuz.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
Liderlik.
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
İLETİŞİM TÜRLERİ.
İnsan davranışlarının değişimi
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YAPI TOPLULUĞU
SPORDA MÜSABAKA ANALİZİ ve DEĞERLENDİRİLMESİ
GRUP İLETİŞİMİ.
AİLEDE İLETİŞİM.
TAKIM SARGINLIĞI.
GRUP İLETİŞİMİ.
REHBERLİK DERS II.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Spor Psikolojisi Sporda Liderlik.
SPOR AMAÇLI KURULMUŞ DERNEKLER
FEEDBACK (GERİ BİLDİRİM)
Sunum transkripti:

İLETİŞİM MODELLERİ

Grup sözcüğü en genel anlamda çoğulluk ifade eder Grup sözcüğü en genel anlamda çoğulluk ifade eder. Bunun dışında belirli bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelmiş, birbirleriyle ilişkide bulunan iki veya daha çok kimse için kullanılır. Grup; birbirleriyle etkileşimde bulunan, psikolojik olarak birbirlerinin varlığından haberdar olan ve kendisini bir grup olarak algılayan küçük veya büyük insan toplulukları olarak tanımlanır. Örnek; aile, okul, sınıf (bu insanların ortak bir amacı vardır ve sürekli bir etkileşim bulunmaktadır.)

GRUPLARDA İLETİŞİM Tüm insanlar yaşamlarının büyük bir bölümünü küçük gruplar içinde geçirir. Örneğin iş yaşamı ya da sosyal ilişkilerde, küçük gruptaki insanlarla iletişim söz konusudur. Tartışmalar, dedikodular, şakalar en basit etkileşim çeşitleridir. Gruplardaki iletişim bazen belirli bir kişi etrafında yoğunlaşırken, bazen mesaj bütün grup üyeleri arasında serbestçe aktarılabilmektedir.

Gruplar içinde iletiler (mesaj, görüş, öneri, rica, emir, yönerge vb.) a) Tek Yönlü İletişim Araçları Örgüt içi süreli yayınlar, Mektuplar, Afişler ve duyuru panoları, Dilek kutuları, Eğitsel faaliyetler-konferans ve seminerlerdir. b) Çift Yönlü İletişim Araçları Danışma ve işgörenle ilişki büroları, Üst düzey yöneticilerin bölüm ziyaretleri, İşgörenlerin ailelerine yönelik iletişim, Telefon enformasyonu, Toplantılar

Özellikle spor takımlarında her bir spor branşında yer alacak sporcu sayısının birbirinden farklı olması sporcuların yapısal özelliklerindeki faklılıklar ve antrenörlerin farklı liderlik modellerini benimsemeleri nedeniyle iletişim modelleri birbirine benzemeyebilir.

Kİşİler ArasI İletİşİm AğlarI Sıklıkla kullanılan iletişim ağları; tekerlek, zincir, Y, çember ve yıldız tipi (şebeke tipi) iletişim ağlarıdır.

1. Tekerlek Türü İletİşİm (merkezİ model) Otorite ve karar alma süreçlerinin liderde toplandığı bir modeldir. Sıklıkla geleneksel bir yapıya sahip gruplarda görülür. Grubun bütün üyeleri grubun lideri ile bilgi alışverişinde bulunur ancak kendi aralarında bir iletişim söz konusu değildir.

2-Çember Türü İletİşİm AğI: Demokratik bir yapı söz konusudur. Tüm üyeler eşit durumdadır, belirgin bir lider yoktur. Her bir üye kendine yakın durumda olan üyelerle iletişim kurabilir, herhangi bir üye iletişimi başlatabilir, birbirlerinden uzak olan üyeler kendine yakın olan üyeler aracılığıyla bilgiye ulaşır. Bilginin doğruluğu çok kişiden geçtiğinden dolayı azalabilir.

3-Zİncİr Türü İletİşİm: Tüm üyeler birbiriyle iletişim kurabilir ancak bazı kısıtlamalar söz konusudur. İletişim, üyelerinin birbirine yakınlık derecesine göre işlenir. Ortadaki üyeler hem altındaki hem de üstündeki üyelerle iletişim kurabilir, uçta kalan üyeler ise sadece altındaki veya üstündeki üyelerle iletişim kurabilirler. Bilgiler kademe olarak atladığından doğruluk olasılığı ve hızı azalabilir. 

4. Y Tipi İletişim AğI Daha az iletişim kanalına sahiptir. Basit problemler söz konusu olduğunda hızlı ve doğru karar almak için etkili olabilir, Karmaşık problemlerde ise daha yavaş ve yanlış karar alınmasına neden olabilir.

5-YIldIz Türü İletişim AğI (SERBEST İLETİŞİM MODELİ) Serbest iletişim modeli olarak da adlandırılan bu iletişim ağı çember türü iletişim ağının bir tür uzantısı niteliğindedir. Çemberdeki her üyenin birbiriyle etkileşimde bulunması yıldız türü iletişim ağını ortaya çıkarır. Bu iletişim ağında her üyenin istediği üyeyle özgürce iletişim kurabilmesi mümkündür. Yıldızda, merkezi bir pozisyonun olmamasının yanı sıra üyeler için iletişim kısıtlaması da yoktur. Bu yönüyle yıldız türü iletişim ağında iletişim daha demokratik bir yapıya sahiptir ve belirgin bir lider yoktur.

Dikkat ! Eğer takım içi dinamiklerin zayıf olduğu takımlarda “T” modeli uygulanırsa zayıf olan iletişim tamamen ortadan kalkabilir. Takım içi iletişimin iyi olduğu ve antrenörün “şebeke modelini” uyguladığı durumlarda iyi olan iletişim mükemmel düzeye çıkacak ve başarılar tüm takımın olacağı için her bir sporcunun başarma isteği ve doyumu daha da mükemmel olacaktır.

Sporda tekerlek ”T” modeli en uygun gibi gözükse de, takımda antrenörün tek söz sahibi bir kişi olması sağlanacak, sporcular arka plana çekilecek ve hem antrenmanlarda hem de müsabakalar çok çaba göstermeyecektir. Sporcular ortaya çıkan başarısızlığı antrenörün üzerine atacak ve sporcular açısında içsel doyum olmayacaktır.