ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Geçmişten günümüze “BİRLİK GRUBU”. Cemiyetten Birlik Grubu’na Ülkemizde bilimsel diş hekimliğinin, ilk fakültemizin kuruluşuyla (1908) başlamasından kısa.
Advertisements

MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
Sosyalleşme & Sosyal Ahlak
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
BASKI GRUPLARININ ETKİNLİĞİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLER
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İletişim Bilimlerine Giriş
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Siyaset Bilimine Giriş
Felsefe Haftası.
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞPRETİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İletişim Bilimine Giriş
İletişim Süreci ve Türleri
MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK MK
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Sihirli Mermi Kuramı (Hipodermik Şırınga)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAZIRLAYAN SAYNUR NEVRES KAYA
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Siyaset Bilimine Giriş 10. Hafta
Gündem Oluşturma Kuramı
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Kişilerarası iletişim çatışmaları
İletişim Süreci ve Türleri
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
Dil, İmaj & Göstergebilim
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
İletişim Bilimlerine Giriş
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
DİĞER TUTUMLAR.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
İŞ ETİĞİ VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ETİK ALGILARINI ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
İletişim, propaganda ve tutum değiştirme
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
21. YY Eğitimi. Nedir? Nereden kaynaklanmaktadır? Niçin başvurulur? Nasıl önlenir? Terörizmden neden korkarız?
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Ebrucan İSLAMOĞLU
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 6. Hafta*
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
. DERS.
Öğretim Tasarımı Analiz.
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Tüketici Davranışı Modelleri-4 Howard-Sheth Modeli
İLETİŞİM, PROPAGANDA: TUTUM DEĞİŞTİRME SÜRECİ
TUTUMLAR: SOSYAL DÜNYAYI DEĞERLENDİRMEK
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İKNA SÜRECİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ Etki Anlam ve İdeoloji ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ

Konu Başlıkları Niyet, Anlamlamdırma, Etki Bilinç, Kültür, İki Aşamalı İletişim İdeoloji Propaganda

İletişim Etkinliğine Yönelik Yaklaşımlar Etki - Süreç odaklı yaklaşımlar Algı Tutum Davranış Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Bilinç Kültür İdeoloji Propaganda

Algı ve Tutumlar Algı: 1)çevrede uyaranlar, ayrım, yorumlama süreci 2)malzeme seçimi ve anlamlandırma - Algı eşiği, ilgi, duyumlama enerjisi,bilinç a)Görsel(biyolojik ve psikolojik), b)Duygusal(deneyimsel), c)Seçimleyici(psikolojik,eğitimsel,sosyal durum) Tutum: bir şeye yönelik deneyim, bilgi, duygu ve güdülere dayanarak örgütlediği zihinsel, duyusal, davranışsal bir tepkinin ön eğilimidir.

Etki Zihinsel(Bilişsel) Tutum(Duygusal) Davranışlarda(Eylemsel) Medyanın insanlar üzerindeki etkilerine kafa yoran ilk iletişim araştırmaları , medya mesajlarının insanların tutumlarını istendik yönde etkileme ve yönlendirmede hayli güçlü etkilere sahip olduğu şeklinde abartılı bir ön kabule sahiptir. Bu yaklaşım medyanın etki gücünden de bir korku duyulması ya da tedirgin olunması gerektiğine işaret eder.

Etki

İkna Kişileri veya kitleleri istenilen tutum ve davranış doğrultusunda razı etme İletişim çalışmalarında önemli(savaşa gitme, oy verme, ürün satma, sigarıyı bırakma vb.) Retorik,aristo ikna sanatı İletişim ve İkna üzerine, iknada sunuş sırası, tutum örgütlenmesi ve değişim, sosyal yargı Kaynak Güvenirliliği(uzman ve güvenilen kişilikler) Korku çekiciliği(emniyet kemeri ve sigara) Tekrar İkna iletişim çalışmalarında hayli ilgi çeken bir konudur. Bir ürünün satılması, siyasi bir lidere oy verilmesi, sigarayı bırakma ya da kan davasını sürdürmenin anlamsızlığına insanları ikna etmek gereklidir. İkna, akılcı ya da sembolik yollarla insanları yeni bir eyleme yöneltme, bir fikri ya da ürünü benimsetmede klavuzluk etmedir. İknada baskı ve zorlayıcı teknikler değil; fikri çekici kılma esastır. Ancak ikna, her zaman akılcı ve insanların yararına olmayabilir. İkna, bir davranış ya da tutum değişikliği gerçekleştirmedir. Siyasal alandan dini söylemelere kadar kamu spotları, büyük afişler, el ilanları ve broşürler, kısa ya da uzun metrajlı filmler gibi pek çok yöntem kitle iletişim araçları aracılığıyla insanları ikna etmede hep kullanılmıştır.

Etki-Süreç Odaklı Yaklaşımlar Süreç üzerine Doğrudan İki Aşamalı Dairesel Sarmal

Etki-Süreç Teorileri Hipodermik İğne, Sihirli Mermi Eşik Bekçiliği, Kanaat Önderliği Shannon geri beslemeli dairesel Elisabeth Noumann Suskunluk sarmalı

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar Eleştirel Yorumsamacı Göstergesel Bilinç Anlam Niyet Kültür

Anlam – Niyet odaklı yaklaşımlar İdeoloji Kamu-oyu Kamuoyu oluşturma Propaganda

İdeoloji İdeoloji, siyasal ya da toplumsal bir öğreti oluşturan, bir hükümetin, bir siyasi partinin, bir toplumsal sınıfın davranışlarına yön veren politik, hukuksal, bilimsel, felsefi, dinsel, ahlâki, estetik düşünceler bütünü. İdeoloji, bireylerin bilincindeki gerçekliğe dair yanlış bir bilinç ya da bilgi durumudur. Buna göre yanlış bilinç bireylerin bir yanlış görmesi meselesi değil, genel toplumsal yapının maddi temeli tarafından belirlenmesi meselesidir. Bilincin dış bir güç tarafından Belirlenme, yanlış bilince ve bilgilere sahip olma durumu

Kamu ve Kamuoyu Kamu: Ortak çıkarlar çerçevesinde topluluk oluşturucu konularda kararbirliğine ulaşmak için etkileşimde bulunan toplumsal kesim. Oy: Bir sorunla veya durumla ilgili bulunan seçeneklerden birinin tercih edilmesi Kamuoyu: Bir toplumsal kesime ait genel karar tercihi, genel düşünce, halkoyu

Kamuoyu Kamuoyu oluşturmak: Bir düşünceyi yaygınlaştırmak, halkın dikkatini o düşünce etrafında toplamak, yoğunlaştırmak Kamuoyunu oluşturan araçlar: Aile, eğitim, kültür, toplumsal kontrol mekanizmaları, bireysel ve psikolojik araçlar, siyasal patiler, ve MEDYA Kamuoyuna yönelik yaklaşımlar.. Toplumsal denetim Gündem belirleme kuramı Yetiştirme Kuramı

Propaganda “bir topluluğun düşüncelerini, duygularını davranışlarını, tavır ve hareketlerini etki altında tutmak ve onları değiştirmek amacıyla yayınlanan bilgi, belge, doktrin ve görüşlerdir.” Propagandanın pek çok tanımı olabilir. Ancak hepsinin birleştiği ortak nokta, propagandanın bir grubun çıkarlarını destekleyen, bilerek çarpıtılmış ya da saptırılmış bilgi anlamına gelmesidir. Beyaz, Gri ve Kara Propaganda Propaganda teknikleri (telkin, beyin yıkama, ideoloji aşılama) Stratejiler: Ad takma, itibarlı kişilerin desteğini, halktan biri, herkes yapıyor

Gözden Geçirin Etki nedir? Hani öğeler üzerinde etkilidir? İkna Nedir? En bilindik ikna yöntemleri? Etki-Süreç Teorileri? İdeoloji nedir? Kamu,kamuoyu, kamuoyu oluşturma nedir? Prpaganda nedir? Propaganda türleri?