KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
TÜBİTAK SOBAG Proje Örnekleri Proje Örneği 1 Projenin temel araştırma konusu STK’ların vatandaşlık eğitimi için nasıl.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
12 - KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTLERİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 14 Matematiğe Yönelik Bilişsel Yaklaşımlar.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
KISIM 2 İnançlar ve Biliş
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Küresel Bağlantılar BÖLÜM 11 Genel olarak, NCSS program standartlarının (2010) dokuzuncu tematik alanı olan Küresel Bağlantılar; coğrafya, tarih, ekonomi.
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
1 BİLGİSAYAR-2 Eğitim Teknolojisi Dr. Hüseyin Arak.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
7th International Congress of Research in Education
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
21. YY BECERİLERİ.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

KISIM 4 Sınıfta Biliş

BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar

Naif Fen Bilimleri Kavramları

Öğrencilerin Yerleşmiş Fikirlerini Ortaya Çıkarma

Kavramsal Çelişkiler Yaratma Bilişsel Uyumu Destekleme

Fen Bilimlerinde Uzman-Acemi Farklılıkları Problem Çözme Alanındaki Farklılıklar Teorileri Anlama Üzerindeki Farklılıklar

Fen Bilimleri Öğretimi İçin Bir Model Sorgulamaya Dayalı Öğretim Öğrenme ve Kavramsal Değişim Stratejileri Önceki Bilginin Yeterliliğine olan Aşırı Güven Okuma Parçasında Bulunan Kelimelere Aşırı Güven Olgusal Bilgilere Aşırı Güven Var Olan İnançlara Aşırı Güven Kavramsal Değişim Stratejisi

Öğretim Stratejileri Naif İnançlarla Yüzleşmek ve Değiştirmek Yapıcı Öğrenmeyi Destekleme Entegre Edilmiş Fen Bilimleri Öğretimine Odaklanma Öğretmen Gelişimini Destekleme Etkili Öğretimin Yararları

Bilimsel Başarı Modeli

Fen Bilimleri Öğrenimini Değerlendirme Patz (2006) Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Standartlarına dayanarak değerlendirilmesi gereken sekiz temel fen bilimleri alanı listelemiştir: ■ Birleştirici kavramlar ■ Sorgulayıcı bilim ■ Fizik ■ Yaşam bilimleri ■ Toprak ve uzay bilimleri ■ Bilim ve teknoloji ■ Kişisel ve sosyal açıdan bilim ■ Bilim tarihi ve doğası

Öğretim İçin Öneriler 1.Fen bilimlerini problem çözme süreci olarak öğretin 2.Öğrencilerin naif inançlarını tanımlayın 3.Naif inançlarla hemen yüzleşin 4.Uygulamalı gösteriler sunun 5.Öğrencilere bilgilerini yeniden yapılandırmaları için zaman verin 6.İşlevsiz strateji kullanımını gözlemleyin 7.Öğrencilerin bilimsel teorilerin doğasını öğrenmelerine yardımcı olun 8.Aile ve kardeşlerin de katılımını sağlayın

Özet Fen bilimleri okuryazarlığı fen bilimleri eğitiminin büyük hedeflerinden biri hâline gelmiştir. Fen bilimleri alanında okuryazar olan öğrenciler, bilimsel kavram ve prensipleri bilimsel metotlarla anlayabilmektedirler. Fen bilimleri algılayışlarını yalnızca laboratuar ve sınıf ortamında değil günlük yaşamlarında da kullanabilirler. Etkili bir fen bilimleri eğitiminin ilk adımı öğrencilerin kavram yanılgılarını ve naif inançlarını fark etmelerini sağlamaktır.