+ (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Ö ğ r. Gör Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi İ leti ş im Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Advertisements

İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
İşletim Sistemi Temel Bilgiler
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
+ Bilgi Teknolojileri ve İ leti ş im (Ders) Ö ğ r. Gör. Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi – İ leti ş im Fakültesi.
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
Digital Signage teknolojisini ülkemize getiren ilk kuruluşlardan biri olan Sistem 9 Medya, Türkiye’nin en geniş, en yaygın, en güvenli ve işlevsel Digital.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
İletişim Süreci ve Türleri
SAĞLIK YÜKEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ 1/B NERMİN ATEŞ
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İnternet Gazeteciliği ve Yeni Medya
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
“Öfke”.
ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ Swot Analizi.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
l Bir Tehdit Mi? Ar. Gör. Zeynep Erkan Atik.
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
(Yeni) Medya, Aile ve Çocuk
ÖRGÜTLER VE AĞLAR.
İLETİŞİM DERSLERİ - MYO
MEDYA.
Medya Türleri, Medya Araştırmaları
+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ. + Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet)
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
FAYDALARI VE ZARARLARI
+ Bilgi Teknolojileri ve İ leti ş im (Ders) Ö ğ r. Gör. Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi – İ leti ş im Fakültesi.
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Dijital Vatandaşlık.
Yeni İletişim Teknolojileri ve (E- )Demokrasi Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Türkiye’de yaşayan Suriye vatandaşları için HAYATI OKU PROJESİ.
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Pazarlama İlkeleri.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
Kişisel-Sosyal Rehberlik
MADDE BAĞIMLILIĞI VE AİLE
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
Bugün ne öğreneceğiz ??? Dijital Vatandaş Nasıl Olunur?
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Tanıtım Çalışma Grubu
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
UZAKTAN EĞİTİM.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

+ (Yeni) Medya, Aile ve Çocuk Ö ğ r. Gör Mehmet Akif BARI Ş Zirve Üniversitesi İ leti ş im Fakültesi

+ Medya Türleri Görsel Medya İş itsel Medya Basılı Medya İ nternet ve Yeni Medya Ta ş ınabilir bilgi ileti ş im teknolojileri

+ Medyanın İş levleri Bilgilendirme İş levi Farkındalık Yaratma ve E ğ itim İş levi Toplumsalla ş tıma İş levi E ğ lendirme İş levi Kamuoyu Olu ş turma ve Gündem Kurma İş levi

+ Medya İş levlerinin Ürünleri Bilgilendirici içerikteki haber Ki ş isel görü ş ve dü ş üncelerin aktarıldı ğ ı yorum Ürün ve dü ş üncelerin ve pazarlandı ğ ı reklam ve ilan Kendi ba ş ına bir bütünlü ğ e sahip e ğ lence, kültür ve muhtelif içeri ğ e sahip olabilecek programlardan olu ş ur.

+ Haber Peki ş tirici ve Birle ş tirici (Konsolidatif) Bilgilendirici (Enformatif) Yönlendirici(Manuplatif) veya Kanaat Bozucu, Yıkıcı, Kı ş kırtıcı (Spekülatif) Sunu ş Ş ekli, Kayna ğ ı Etik kurallara uygunlu ğ u 5N1K

+ Tarafsızlık

+

+ Medya - Gündem Olu ş turmak Hakiki gündem, olay veya içinde bulunulan durumlar Medyanın kendisi Kurum ve kurulu ş lar Siyasiler Kanaat önderleri Çıkar sahipleri

+ Medyada İ çerik ve Sunum İ çeri ğ in biçimselle ş tirilmesi (medya türü, içerik türü, hedef kitle ve yayın politikası) Farklı bir dil seçilmesi İ çeri ğ in e ğ lencelile ş tirilmesi Hergeçen gün gösteri olan ve olmayan ş eyleri birbirinden ayırmak zorla ş ıyor. Din adamları, doktorlar, avukatlar, e ğ itimciler ve haberciler kendi alanlarını ku ş anmaktan ziyade iyi bir ş ovmenli ğ in gerektirdi ğ i davranı ş lara kafa yoruyorlar. (Neil Postman)

+ E ğ lence Programları Talk ş ovlar Yarı ş ma Programları Kadın ve yemek programları Spor Programları Müzik Programları Çocuk Programları Vb. Bo ş vakti doldurmaya yönelik programlar.

+ Tüketim Motivatörü: Reklam Reklamın birincil amacı ürün ve hizmetleri tanıtmak? Reklamcı neyi amaçlıyor? İ zleyici ne istiyor? İ zleyici nasıl etkileniyor? Kadın ve Çocuklar Üzerindeki Etkisi nedir? Etik kurallar nelerdir?

+ Reklam Reklamdaki tanıtım do ğ ru mu? Reklamı yasak olan ürünler dı ş ında bir ş ey Reklam aldatıyor mu? Aile ve çocuk için uygun mu? Ba ş ka etki bırakıyor mu? Gereksiz tüketime yönlendiriyor mu?

+ Tüketim Toplumu Tüketime ba ğ lı bir ya ş am tarzı olu ş turmak Tüketimin kimlik unsurları arasına girmesi Tüketimin toplumsal statü kazandırması Tüketimin güç ve otorite aracı olarak görülmesi

+ Dikkat! Tüketim Toplumu! Bütçe yetersizli ğ i Ya ş am Tarzının Farklıla ş ması Gündelik ya ş amda çeli ş ki yaratması Aile birli ğ inde zayıflama Çözüm: Farkındalık ve Tüketime Kar ş ı Direni ş

+ En Büyük Tehlike: Ş iddet ve Cinsel İ çerik Ş iddet üretimi kolay İ lgi çekicili ğ i fazla Ş iddetin Ola ğ anla ş ması Özellikle Çocuklara Dikkat !!! 2 ila 4 saat arası TV seyreden çocuk 8000 cinayete ‘tanık’ oluyor

+ Cinsel içeri ğ in zihin i ş gali Mahremiyet ihlali, çıplaklık gençler için olumsuz etki Cinsellik hakkında kontrolsüz bilgi sunumu Röntgencilik Cinsiyet ayrımcılı ğ ı En Büyük Tehlike: Ş iddet ve Cinsel İ çerik

+ Medya: Zihin, Dil ve Kültür Erozyonu Dil kültürün en önemli ö ğ esi Sözellikten uzakla ş tırıyor, Limbik Sistem, Hayal Kurmak, Kitap okumak ‘Down Time’ çok önemli, canı sıkılmayan çocuk, üretkenlik? Baskın olan kültürler Kültürün endüstrile ş mesi Dillerin gramerine uygun olmayan kelimelerin dile yerle ş mesi Teknolojik Terimler, Futbol terimleri, Magazin terimleri

+ Çözüm (Öz)Denetimli Serbestlik 0-2 Ya ş ındaki çocukları televizyon ve bilgisayar ekranı ile tanı ş tırmayın. 2-6 ya ş 1 saat, ilk ve orta ö ğ retim en fazla 2 saat Sınırları çocuklarla birlikte belirleyin Çocuk odasında olmamalı Özdenetim, birlikte karar verme Alternatifler geli ş tir

+ 2. Bölüm YEN İ MEDYA VE YEN İ TEKNOLOJ İ

+ Medya => Yeni Medya Medya İ çerik Kitlesel (Massive) Bilgisayarla ş ma, Telekomünikasyon ve A ğ ( İ nternet) Yeni Medya Sunu ş (Etkile ş im, Kitlesizle ş tirme, E ş zamansızlık) Platform ( İ nternet ve Mobil Cihazlar)

+

+ Etkiler Evlilik ve tüm süreçler Kültür Dil (Sözellik, Sözlü Kültür) Ş iddet Bencillik, Ego İ nanç De ğ erler Ba ğ ımlılık

+ Kimlik Deneyleri Bedene ihtiyaç duymayan öznellik Gerçek / sanal Benlik Cisiyet ya ş geçi ş leri Kaçı ş mekanı Abartılmı ş kendilik Yüzsüz ileti ş im Daha kolay kendini ifade Daha kolay yalan ve agresyon Analog hassaiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselli ğ ini kazanıyoruz

+ İ nternet ve İ nsani İ li ş kiler Biriciklik hissi, narsistlik kültürü Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak Narcisurfing (kendini aratma) Yüzyüze ileti ş imdeki kontrolü kaybediyor Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor Yapılan ara ş tırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor: Duyarsızla ş ama ve empati yitimi

+ Sanal ili ş ki kuran insanların özellikleri Sosyal kaygı Utangaç olma Sanal dünyayı güvenli görme Yanlızlık Hissi Kaçı ş imkanı

+ Yeni Medya ve Teknoloji Beyinlerimiz Nasıl Etkiliyor Dikkat da ğ ınıklı ğ ı, kitap sabrı tükeniyor. Kar ş ımızdakiyle anımızı ya ş ayamıyoruz Yeni medya beynimiz üzerinde güçlü ve hızlı de ğ i ş imlere yol açmasına neden olan uyarıclara sahip(sürekli, a ş ırı alı ş kanlık yapan, etkile ş imli bili ş sel ve duyusal sinyaller) Çok sayıda uyarıcı bollu ğ u (enformasyon, yüzesysel bilgi) Bilgiyi elde etme, yorumlama ve saklama biçimlerimiz de ğ i ş iyor. Entellektüel zayıflama ve zihinsel cansızlık

+ Ekran Ba ğ ımlılı ğ ı Dopamin salgısı ( ş ekerleme, uyu ş turucu etkisi) Çocuklar, yeni bir ku ş ak izlenimi veriyor Birlikte ama yanlızlık uyarıları Popüler kültür bayrakla ş ıyor Siberzorbalık

+ Teknoloji ve Ebeveyn İ li ş kileri Ebeveynlerin sınır koymakta zorlanması Narsistlik e ğ ilimin artması Çocukların ba ğ ımsızlık mücadelesi Ş iddet e ğ ilimin artması Popüler kültüre ilgi artıyor

+

+

+ Aktif Kullanıcı ve Takipçi nasıl olunur? Ş ikayet ve denetim mekanizmalarını kullanmak Editöryal kadroya geri bildirim Mesleki örgütler nezdinde giri ş im Resmi kurulu ş lar nezdinde giri ş im Medya çalı ş anı, editörü, yöneticisi ve halkla ili ş kilere bildirim

+ Aktif Kullanıcı ve Takipçi nasıl olunur? Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Televizyon ve internet yayıncıları dernekleri Reklam özdenetim kurumu RTÜK tuketici.gov.tr Telekomünikasyon İ leti ş im Ba ş kanlı ğ ı Bili ş im ve Sistemleri Ş ube Müdürlü ğ ü

+ Gözden Geçirin Medya Türleri Medyanın İş levleri Haber Türleri Reklam üzerine dikkat edilecek konular Yeni medyayı yeni yapan farklar Yeni medyanın etkileri